Kleptoman

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Liesel
Indlæg: 22
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:59
Kort karma: 1
Likede indlæg: 12

Re: Kleptoman

Indlægaf Liesel » 31. aug 2016, 13:41

Jeg blev taget i dag. Jeg må sige at jeg blev letted. For at få en lærerstreg. Det var den aller første tanke der kom til mig. Politiet kom ikke, men anmeldelse er indsent og jeg får jo en bøde og en plet.

Jeg har ikke bearbejdet det endnu. Måske lyver jeg for mig selv nåt jeg siger at det er en lærerstreg. Men noget må jeg gøre. Jeg kom ikke videre ikke videre med det sist jeg skrev.
0
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Kleptoman

Indlægaf Daflo » 31. aug 2016, 15:21

Det er godt du tager det på den måde. Jeg håber det kan blive din vej ud af det.
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Kleptoman

Indlægaf milisa » 31. aug 2016, 20:32

Du kommer ikke ud af det her selv. Du SKAL have hjælp. Det er de færreste narkomaner, der bare tager en kold tyrker og holder den. Det er de færreste alkoholikere, der bare stiger på vandvognen og bliver der. Det er de færreste ludomaner, der bare klipper dankortet og ikke bruger flere penge. De får hjælp. Det skal du også have.

Du blev taget i dag. Hvad sagde din kæreste til det?

Jeg synes, det er virkelig flot, at du er begyndt at åbne op, men jeg må også indrømme, at jeg har den største lyst til at ruske godt og grundigt i dig og få dit til at vågne op. Vel vidende, at det ikke hjælper. Så nu spørger jeg dig, vel vidende, det ikke batter en skid: Hvad sker der, når dine børn opdager det? Vil du være stolt af, at dine børn stjæler? Vil det gøre dig stolt, hvis dine børn kommer hjem og siger "mor, jeg er lige vadet ud af en butik med 4 tørklæder til 2000 kr og jeg har ikke engang brug for dem"? Hvis svaret er nej, så må du altså søge noget hjælp snart! Du risikerer at miste hele din familie på det. Er rushet ved at stjæle virkelig det værd? Jeg skal nok stoppe nu, for jeg ved godt, at jeg ikke siger noget, du ikke selv har tænkt og/eller hørt før. Og jeg tænker, at en misbruger som dig har alle undskyldningerne parat. Og alle midler til at retfærdiggøre dem over for sig selv. Man kan ikke hjælpe nogen, der inderst inde ikke vil hjælpes. Vil du have hjælp? Vil du virkelig stoppe? Er du parat til at undvære rushet? Så ring til din læge og blive hjulpet videre.
4
Tally-ho
Liesel
Indlæg: 22
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:59
Kort karma: 1
Likede indlæg: 12

Re: Kleptoman

Indlægaf Liesel » 1. sep 2016, 06:35

Jeg kan jo ikke rigtig svarer på de mange spørsmål, for selvfølgelig har jeg selv tænkt det hele og tænker det hele. Jeg er naturlivis meget ked af det i går. Men jeg er mest letted stadig. Jeg vil tage fat i en psykolog i dag. Men milisa, du skriver læge. Hvad kan lægen gøre?

Den meget søde detegtiv spurgte mig hvorfor, og jeg svarerne som det var. At jeg har et problem. For det he jeg. Jeg kan ikke huske at jeg på noget tidspungt i mit liv ikke har stjålet
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Kleptoman

Indlægaf milisa » 1. sep 2016, 16:18

Liesel skrev:Jeg kan jo ikke rigtig svarer på de mange spørsmål, for selvfølgelig har jeg selv tænkt det hele og tænker det hele. Jeg er naturlivis meget ked af det i går. Men jeg er mest letted stadig. Jeg vil tage fat i en psykolog i dag. Men milisa, du skriver læge. Hvad kan lægen gøre?

Den meget søde detegtiv spurgte mig hvorfor, og jeg svarerne som det var. At jeg har et problem. For det he jeg. Jeg kan ikke huske at jeg på noget tidspungt i mit liv ikke har stjålet


Jeg foreslår læge, fordi du skal ind i systemet. Lægen har overblik over hvilke behandlingsmuligheder, der er og hvilke tilbud, du kan kobles på.

Hvad sagde din kæreste?
0
Tally-ho
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Kleptoman

Indlægaf Viskelæder » 1. sep 2016, 16:52

Laver du også andre handlinger, der er sådan ret spontane, og fordi du har lyst til at gøre noget lige i øjeblikket uden tanker på konsekvenserne? Du har fx tidligere skrevet noget med at flirte og mere til med andre end din kæreste
0
Liesel
Indlæg: 22
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:59
Kort karma: 1
Likede indlæg: 12

Re: Kleptoman

Indlægaf Liesel » 1. sep 2016, 17:16

Jeg må skrive til lægen så. Tak for det forsalg.

Jeg har ikke talt med min kæreste endnu og der går minnimum en uge før det sger.

Nej jeg laver ikke andet. Det med at flirte med andre er ikke sket i evihededer, altså år, men tilgængæld har det her jo taget totalt over.

Jeg gav mig selv en chanse i dag da jeg skulle handle. Min hjerne tænkte "husk nu stor taske og poser". Men jeg tvang mig til at nøjes med en lille clutsh og gå i tre butikker og købe noget og ikke tage noget. Det virker nok helt mærgeligt på andre, men det var en kæmpe sejr for mig.
2
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Kleptoman

Indlægaf milisa » 1. sep 2016, 17:21

Tillykke med din sejr. :) Ét skridt på vejen til at bryde din afhængighed og dit misbrug. Måske det virker mærkeligt på os andre, men hul i det. Du har en succesoplevelse, og den skal du endelig fejre alt, hvad du kan.

Snak med din kæreste, snak med lægen og kom ud af det her, før det ender galt.
0
Tally-ho

Tilbage til "Livets forhold"