Dine små hverdagsritualer

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf Vixen » 26. jan 2016, 17:50

Mit vækkeur ringer, og så snoozer jeg én gang og står op. Stavrer ud på badeværelset, hvor radioen tænder, når man tænder lyset, og går i bad. Så ordner jeg makeup og tøj, og spiser morgenmad. Naturel-yoghurt med müsli og honning. Jeg kan ikke rigtig li' yoghurt (og slet ikke skyr eller lignende magre produkter), men jeg har måtte indse, at min mave har brug for det. Og ovenstående kombination glider lige ned.

Jeg skal helst have morgenradio i ørerne, når jeg pendler til uni.


Og aftenritual: når jeg skal sove, skal jeg kigge imgur.com i 10 minutter.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf superboa » 26. jan 2016, 18:17

Herhjemme har vi begge skiftende arbejdstider (inkl. arbejde i weekender + helligdage), så meget er forskelligt fra dag til dag, men heldigvis er nogle ting også "faste ritualer" :)

Det første jeg gør når jeg står op om morgenen, er at tage mig af mine dyr. De får mad og vand og bliver snakket med, inden jeg får taget mig af mig selv.
Hvis vi begge har fri om formiddagen, sover vi længe og spiser morgenmad sammen - ofte en brunch med lune boller, æg, juice og kaffe/the.
Jeg skal læse inden jeg lægger mig til at sove. Nogle gange læser jeg kun 10 minutter, andre gange 2 timer.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf LadyFox » 26. jan 2016, 19:14

Det eneste der er faste daglige rutiner i mit liv er medicinere hund, lufte hund, forskellige smøger - to morgen-smøger når jeg står op, en efter hvert måltid, en inden jeg går i seng, en når jeg ikke kan sove, en når jeg kommer hjem fra hunde luftetur.
0
...
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf Kommodedyret » 26. jan 2016, 20:17

Jeg har ikke denne type vaneadfærd, tror faktisk at jeg fungerer bedst med variation. Kan faktisk ikke komme i tanke om at der er et eneste tilfælde hvor jeg har et hverdagsritual.

Bevares, der er ting jeg gør fast hver dag: lufter ud, fodrer dyret, indtager kaffe og mad, men disse aktiviteter ligger ikke på formel, og afviger ofte i fremgangsmåde. Jeg har også præferencer angående forskellige ting og aktiviteter, men det er på ingen måde ritualiseret på en måde som giver dem en særlig kognitiv status.

Hmm... måske skulle man forsøge sig med dette fænomen, nogle af jer får det jo til at lyde helt hyggeligt :gruble:
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Newsugar
Indlæg: 133
Tilmeldt: 16. nov 2015, 23:22
Kort karma: 5
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 62

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf Newsugar » 27. jan 2016, 00:05

Jeg går tur med min hund hver morgen, derefter laver jeg mig en kop te og giver min hund morgenmad ☺

Jeg bager et par gange om ugen, vil helst have friskbagt brød og synes det virker terapeutisk at bage ☺
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf sigge » 27. jan 2016, 09:24

Jeg er ret meget vanemenneske, så min hverdag er helt fyldt med rutiner og kører ret ens for de dele, jeg selv har indflydelse på. Men jeg kan ikke lige komme på sådan nogle hyggelige ritualer, som er værd at nævne.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
kokkenok
Indlæg: 168
Tilmeldt: 27. jan 2016, 15:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 75

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf kokkenok » 27. jan 2016, 15:45

Min yndlingsrutine er søndag, når manken skal trimmes og barberes. Det sker, på den gammeldags måde, med god sæbe, en 80 år gammel ragekniv, læderstrop, god aftershave, sæbesten, godt varm badeværelse og (lige PT)miles davis ud af højtalerne.

I hverdagen er det, når jeg har lagt i fosterstilling i badet, kommer ud, får gang i kaffemaskinen og lige kan vågne over en skål havregryn, med banan, nødder eller hvad det nu bliver,medens kaffen bliver klar. Mine morgener ret lange og jeg bryder mig ikke om at stå tidligt op.

Når jeg kommer hjem, tager jeg altid en lur. Tror det er blevet så stor og rar, del af min hverdag, at jeg kun nødigt afskaffer den.
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Dilf
Indlæg: 7
Tilmeldt: 25. jan 2016, 13:39
Kort karma: 2
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 11

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf Dilf » 28. jan 2016, 09:37

Om morgenen når jeg vågner skal jeg altid lige tjekke instagram. Når jeg så er stået op og har været på toilettet vejer jeg mig altid (noget der hænger sammen med jeg havde anoreksi for nogle år siden)
Om aftenen skal min kæreste og jeg altid ligge helt tæt og putte før vi sover og det samme når vi er vågnet weekendmorgener.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf JoyNips » 28. jan 2016, 11:32

Hver weekend står jeg op ved 8-tiden og lader min kæreste sove videre. Så sidder jeg i sofaen med en kop kaffe og et glas Matilde, mens kattene ser tv - der er dyreprogrammer om morgenen på DR1 både lørdag og søndag, og vores katte er fuldstændig hypnotiserede af det.
12
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1001
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4670

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf Chatsy » 28. jan 2016, 19:42

Jeg snoozer hver morgen, alt mellem ti minutter og to timer afhængig af, hvordan jeg lige har det (og jeg stiller vækkeuret til at der kan være plads til så lang tids snoozing. Fjollet, jeg ved det). Kan godt lide at ligge og dase og lade tankerne flyve i mit semi-drømmende, halvvågne tilstand. Tankerne føles bare lidt rarere på denne tid af dagen. På mine fridage tager jeg mig virkelig god tid.

Jeg skal have fire kopper kaffe om morgenen ellers er jeg ikke længere menneske og resten af min dag er ødelagt.

Computeren er noget af det første, der tændes om morgenen, næst efter kaffemaskinen, som jeg styrer direkte ud til efter jeg er væltet ud af sengen.

Hver aften, når jeg har været i bad og skal overveje at gå i seng, tager jeg (p.t.) 100 squats, 60-100 mavebøjninger, tilsvarende antal rygbøjninger og armbøjninger. Så laver jeg også planken sådan ind imellem. Har før været oppe på langt flere sæt, dengang jeg havde det rigtig skidt med mig selv, men pt. er det her et niveau, jeg slapper bedst af i - og så er der en undskyldning for at glo TV, da jeg ellers ikke er meget for at sidde foran fjernsynet.
0
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf Sevii » 28. jan 2016, 23:41

Mine hverdagsritualer ændrer sig, men jeg kan godt lide at læse lidt herinde på min ipad inden jeg falder i søvn. Som nu. :)
1
:banan: :banan:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf Evapeva » 31. jan 2016, 23:12

Jeg har ikke rigtigt nogen ritualer - vi lever i totalt kaos herhjemme, hvor forløbet af fx morgenerne er ret tilfældigt. :genert:

Taaal om stress, når vi er fire mennesker på 33, 32, 4 og 1, og de voksne lissom skal være på arbejde inden 8.

:panik:

Men vi kan jo bare få nogle faste rutiner, få styr på bilnøgler og sokker til ungerne osv. om aftenen.

:lol: As if.
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf Badesandalen » 4. feb 2016, 20:33

Kaffe efter frokost er det bedste og vigtigste. Jeg føler mig så jysk. :lol:
1
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf Badesandalen » 4. feb 2016, 20:43

Nåh ja, og så laver jeg altid en kop kaffe til min mand imens han er i bad hver morgen.
1
Brugeravatar
NoFattyForDaddy
Indlæg: 4
Tilmeldt: 5. feb 2016, 16:45
Kort karma: 1
Likede indlæg: 2

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf NoFattyForDaddy » 5. feb 2016, 17:48

Hvis det er en vane, at have en virkelig dårlig vane med at snooze alt for meget, så er det min!
Jeg har minimum to vækkeure med 5 minutters mellemrum, jeg når ofte at snooze max på begge. Dvs. 30 min.
Men i hverdagene (når jeg endelig står op, efter overdreven snooze-forbrug) så er det samme rutine, da jeg altid er presset på tiden.
Bad, tøj, makeup og hår. Bum.
0

Tilbage til "Livets forhold"