Dine små hverdagsritualer

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf Hunkat » 26. jan 2016, 08:47

Hvis jeg går på arbejde/skole SKAL jeg have en kop te, helst som det allerførste. Jeg drikker også te derhjemme men slet ikke i samme mængder og som regel om eftermiddagen. På job skal det være om morgen (og så resten af dagen, jeg drikker 1-2 kander per arbejdsdag)
Senest rettet af Hunkat 26. jan 2016, 08:53, rettet i alt 1 gang.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf dykkersild » 26. jan 2016, 08:50

Min mand møder tidligere end mig så jeg sover videre når han står op. Hans vækketur ringer og så trykker han på snuz-knappen og så holder han om mig i 10 min indtil det ringer igen og han står op. Jeg bliver glad helt ind i knoglerne hver gang. Alt andet kan være noget lort men det der er bare min zen-tid. Han falder i søvn næsten med det sammen og jeg ligger bare der og syntes, at det er dejligt.

Og et andet ritual som så til gengæld driver min mand til vanvid - jeg skal levne en lille bitte smule mad på min tallerken - sådan er det bare og det fungerer ikke uden.
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf Fru Sunshine » 26. jan 2016, 08:53

Jeg skal have et stort glas morgente. Og det skal være i mit særlige glas.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf Torn » 26. jan 2016, 08:54

Jeg har desværre ikke nogen, men jeg gad godt, så jeg følger lige med her :)
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55653
Kontakt:

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf Ado » 26. jan 2016, 11:08

Morgencigaretten skal ryges hængende ud af køkkenvinduet, mens jeg spiller Candy Crush. Sådan vågner jeg bedst. Og kaffen skal drikkes af mit "Fart Club" krus, Barbapapa-krus eller et gammelt syltetøjsglas.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf Aima » 26. jan 2016, 11:33

Når jeg vågner, står jeg op, tumler i køkkenet med min dyne om mig og lægger en kapsel i kaffemaskinen, går ud på badeværelset og ordner øjne, dryp og sprøjt, i det sekund jeg er færdig med dryp, brummer maskinen fra køkkenet, fordi den er gået igang med at buzze min kaffe ud. Jeg sætter mig i min vindueskarm, som er sådan en høj, dyb en, hvor man nærmest kan bo, stadig med dyne omkring, og når jeg er halvejs gennem kaffen, tænder jeg en cigaret og ryger den. Sådan er min morgen. Hver dag. Jeg svarer i øvrigt ikke på sms'er eller mails eller ringer tilbage på ubesvarede opkald i de 20 minutters tid, det ritual tager. Jeg vågner.

Hvis klokken bliver 22 og jeg befinder mig på disko, altså i hverdagene fordi jeg arbejder, drikker jeg en kaffe med baileys. Jeg overvejer faktisk ikke, om jeg har lyst, sådan er det bare. Den smager nu også dejlig hver gang.

Hver søndag vasker jeg mit sengetøj. Jeg har i øvrigt flere sæt liggende, men jeg har ikke brugt andre end det samme i flere år. Det bliver hevet af, vasket og tørret og lagt på igen. Hver søndag.

Og så er det nærmest en lille ceremoni hver gang jeg skal spise. Jeg spiser aldrig sådan... tilfældigt. Ikke noget med lige at klemme en mad ned henover køkkenvasken og den slags. Om det bare er en leverpostejsmad eller en købesalat, så bliver det anrettet ved bordet, og jeg rydder lige op hvis der ligger noget og roder og sådan og SÅ kan jeg sætte mig og spise.

Jeg reder seng hver dag, og de gange det er sket, at jeg kommer ind til et soveværelse, hvor sengen er messy, er det lidt en katastrofe. Så må jeg lige rede den og vente et kvarters tid med at gå i seng, så den lige kan... være redt lidt.
10
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf Anilara » 26. jan 2016, 11:45

Min kæreste og jeg ser to afsnit af en letfordøjelig serie, hver gang vi spiser aftensmad sammen.
Ellers har jeg vitterligt ikke rigtigt nogle rutiner. Det hænger måske sammen med, at alle mine dage er meget forskellige, både for hvornår jeg står op, hvor jeg skal møde, hvornår jeg går i seng og hvornår jeg spiser.

Min kæreste er meget mere til rutiner end jeg (hele hans morgenritual er det samme hver dag).
0
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf Puffi » 26. jan 2016, 11:56

Mine morgener er ret ens. Jeg har 3-4 alarmer til at ringe (ellers risikerer jeg at jeg slår den (dem) fra i stedet for at snooze - og sover videre). I mellem de der maaaange ring, kommer lille hund hen og looooooogrer og siger godmorgen, han får besked på at lægge sig igen. Det gør han og kommer så hen igen og looooooogrer og siger godmorgen ved næste ring. Efter et par ring, kommer store hund så også hen og siger godmorgen og så står jeg som regel op. Lukker dem ud i haven, så de kan morgentisse, sætter kaffe over, tisser selv (på toilettet, ikke i haven) og begynder at smøre mad til dem. Som regel er de klar til at komme ind inden jeg er færdig med at skære leverpostejsmadderne i ryttere, så henter dem og tørrer poter på dem. Det er altid en kamp med lille hund fordi han er så fokuseret på sin morgenmad. Gør deres mad færdig og så er kaffen løbet så meget igennem at jeg kan tage den første kop. Sætter mig ind i stuen med den, tænder en cigaret og tager et par hiv inden jeg tager den første mundfuld kaffe. Der sidder jeg så og drikker et par kopper kaffe og ryger to cigaretter (ikke lige i streg, dog) og kan lige tjekke nyheder eller se hvilke serier, der er blevet sendt, inden jeg går i bad. Så drikker jeg mere kaffe og ryger en cigaret mere mens jeg tjekker facebook og/eller debat og så er jeg sådan ca. ved at være et levende menneske. Så kan jeg godt lige lave lidt praktisk inden jeg skal ud af døren, fx rydde op eller tømme opvaskemaskine, men ikke noget ret krævende. Så er der gået ca 1½ time siden, jeg stod op og så børster jeg tænder og kan køre på arbejde - helst med kaffe i termokoppen.

I weekenden eller på fridage sidder jeg bare og drikker kaffe og ryger cigaretter indtil jeg føler mig vågen nok til at lave et eller andet.

Jeg er langsom starter :genert: Og lyder som en kæderyger, sådan er det slet ikke :lol:
1
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf Filipai » 26. jan 2016, 12:01

Min kæreste skal også op før mig, så han står op, gør sig parat, og så kommer han ind og vækker mig og serverer en skål med havregryn som jeg spiser mens jeg stadig er under dynen. Sådan en skål smager bare det bedre, når den bliver serveret for en :D
5
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf Spjaerten » 26. jan 2016, 12:31

Drikker en dåse sodavand på job hver dag, henter den med på min plads når jeg kommer fra frokost.

Ellers har jeg ikke så mange vaner / ritualer.
0
Tryk på * :slem:
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf StripesAddict » 26. jan 2016, 14:04

Mine morgener er hellige - og langtrukne. Selvom jeg skal møde tidligt SKAL jeg have minimum ½ time til at spise morgenmad og drikke kaffe, mens jeg laver noget, som jeg synes er rart. Som regel høre radio og spille computer. Og så skal jeg have en kop kaffe mere med på vej ud af døren.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf Karkluden » 26. jan 2016, 14:09

Mine dage er ekstremt forskellige, og bliver det også, når jeg begynder at arbejde om lidt - i 3-holdsskift!
Men de vaner, der er:

Når kæresten og jeg spiser sammen, skal vi se 1-3 afsnit Modern Family (når vi har set den serie færdig engang, finder vi en ny fælles).
Når kæresten og jeg går i seng samtidig, ser vi 1-2 afsnit Modern Family, inden vi sover.
Jeg lægger alt frem aftenen inden - tøj, makeup, laver evt madpakke, pakker evt taske osv.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf Slettet bruger » 26. jan 2016, 14:46

Fast morgenritual er at stå op, vakle i køkkenet og lave en kop kaffe, og så sætte mig ud i gården og ryge to smøger mens jeg drikker kaffen. Uanset om et regner eller om det er minus 15 grader :)
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf Aima » 26. jan 2016, 16:08

Nåja, jeg har også et andet ritual. Det er sådan lidt skørt, egentligt.

Jeg synger altid en sang til min (døde) lillebror, når jeg vasker op. Jeg har sådan en 'lillebror'-playliste på min telefon, med sange jeg associerer med ham eller sange der handler om at savne eller den slags, og så finder jeg altid et nummer derfra, altså det er ikke spor sørgeligt eller noget, bare sådan 'bumbum, hvad skal jeg synge for dig i dag, lillebror?' og så synger jeg nummeret, mens jeg lige klarer opvasken. Det plejer at passe nogenlunde med tiden.

Det havde været en bedre historie, hvis jeg sang hver aften, mens jeg sad i en anemonelysning i udkanten af skoven, men det er så mens jeg vasker op. Sådan blev det bare. Jeg har heller ikke tid til at slæbe opvasken med i skoven hver dag. (Haha).
11
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf billiebean » 26. jan 2016, 17:43

Min kæreste laver myntete ofte akkompagneret af en fyrstelig morgenmad lørdag eller søndag morgen.
1

Tilbage til "Livets forhold"