Undgå at blive gravid

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Undgå at blive gravid

Indlægaf Wizzze » 27. jan 2016, 09:39

Der er lige nu et stort udbrud af Zika virus i Syd- og Mellemamerika. Virusen i sig selv er kun sjældent livstruende, men der er meget der er meget der peger på at virus eller rester af virus kan påvirke gravide, så fosteret tager skade og bliver født med et for lille hoved. I Brasilien alene er der de sidste måneder født over 4.000 børn med denne fødselsdefekt.

Virus spredes via myg, meget som det kendes fra Malaria. Man sprøjter mod myggene, men det er meget svært totalt at eliminere smittekilderne, derfor har sundhedsmyndighederne i flere af de ramte lande, nu udsendt råd og vejledninger hvor de anbefaler kvinder ikke at blive gravide i de næste op til 2 år.

Heldigvis kan omtalte myg ikke leve i vores kolde klima (hurra, så noget er kulden altså god for) så vi i Danmark behøver ikke være alt for bekymret, men rejse til omtalte lande, bør nok undgåes, hvis man planlægge med at blive gravid inden for det næste stykke tid.

Men hvad nu hvis?? Tænk at de danske myndigheder udsendte en vejledning hvor de advarede mod at blive gravid de næste par år, fordi der var en virus i omløb, hvordan ville du så reagere?? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Undgå at blive gravid

Indlægaf LaScrooge » 27. jan 2016, 09:51

Hvis der var en (tilstrækkeligt høj) risiko for, at jeg kunne blive smittet med en virus, som ville give mig et misdannet barn, så ville jeg vente - eller tage et sted hen, hvor jeg kunne blive gravid og være det uden risiko i den tid det tog.
1
And we both know: I will be delicious
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Undgå at blive gravid

Indlægaf JoyNips » 27. jan 2016, 10:20

Jeg ville holde mig væk fra steder med Zika-virus, hvis jeg var gravid eller prøvede at blive det.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40581

Re: Undgå at blive gravid

Indlægaf Akehurst2 » 27. jan 2016, 10:26

JoyNips skrev:Jeg ville holde mig væk fra steder med Zika-virus, hvis jeg var gravid eller prøvede at blive det.


Det ville jeg også. Men hvad jeg ville gøre, hvis jeg boede i et af landene og faktisk gerne ville være gravid, ved jeg ikke.

To år er alligevel længe at vente.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Undgå at blive gravid

Indlægaf LaScrooge » 27. jan 2016, 10:29

Jeg har læst op på det og det er kun 8 måneder, ikke to år.

Spørgsmålet gik på, hvordan vi ville forholde os til en advarsel fra de danske sundhedsmyndigheder mod at blive gravid i Danmark.
0
And we both know: I will be delicious
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40581

Re: Undgå at blive gravid

Indlægaf Akehurst2 » 27. jan 2016, 10:31

LaScrooge skrev:Jeg har læst op på det og det er kun 8 måneder, ikke to år.


Jeg tog det bare fra startindlægget, det med "et par år".

LaScrooge skrev:Spørgsmålet gik på, hvordan vi ville forholde os til en advarsel fra de danske sundhedsmyndigheder mod at blive gravid i Danmark.


Øh, ja?
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Undgå at blive gravid

Indlægaf Animi » 27. jan 2016, 10:41

Jeg ville vente. Hvis der var en forhøjet risiko for at mit barn ville blive hjerneskadet, ville jeg virkelig ikke tage chancen.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Kisser
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2700

Re: Undgå at blive gravid

Indlægaf Kisser » 27. jan 2016, 10:43

Jeg ville nok også vente. Zika-virus kan påvrke hjernens vækst og resultere i alvorlige hjerneskader og multihandicappede børn. Det er alligevel en yderst stor risiko at tage.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Undgå at blive gravid

Indlægaf LaScrooge » 27. jan 2016, 11:04

Akehurst2 skrev:
Jeg tog det bare fra startindlægget, det med "et par år".

Øh, ja?


Det så ud som om I forholdt jer til risikoen ved at tage til et land med zikavirus, og ikke svarede på hvordan I ville forholde jer til en advarsel mod at blive gravid i Danmark, uanset årsagen til denne. Det synes jeg selv er et interessant spørgsmål, hvorfor jeg pointerede det. :)
0
And we both know: I will be delicious
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40581

Re: Undgå at blive gravid

Indlægaf Akehurst2 » 27. jan 2016, 11:15

LaScrooge skrev:
Akehurst2 skrev:
Jeg tog det bare fra startindlægget, det med "et par år".

Øh, ja?


Det så ud som om I forholdt jer til risikoen ved at tage til et land med zikavirus, og ikke svarede på hvordan I ville forholde jer til en advarsel mod at blive gravid i Danmark, uanset årsagen til denne. Det synes jeg selv er et interessant spørgsmål, hvorfor jeg pointerede det. :)


Jeg skrev da, at jeg ikke vidste, hvad jeg ville gøre. Men det er selvfølgelig et lidt vagt svar - men jeg synes virkelig, det er svært at sætte sig ind i, hvordan man ville reagere, hvis det var de to år, jeg troede. Hvis det var 8 måneder tror jeg, jeg ville vente. Måske ikke, hvis det aldersmæssigt var ved at være sidste udkald.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Undgå at blive gravid

Indlægaf Wizzze » 27. jan 2016, 11:16

LaScrooge skrev:Jeg har læst op på det og det er kun 8 måneder, ikke to år.

Spørgsmålet gik på, hvordan vi ville forholde os til en advarsel fra de danske sundhedsmyndigheder mod at blive gravid i Danmark.


http://time.com/4193747/el-salvador-zik ... pregnancy/
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Undgå at blive gravid

Indlægaf Studsgaard » 27. jan 2016, 11:35

Har jeg ikke forstået det rigtigt?
At det både er farligt hvis man får virusen imens man er gravid og hvis man bliver gravid indenfor en given periode efter man er smittet?

Som en af de uheldige, der har prøvet at blive smittet med en ret ufarlig virus, men potentielt meget farlig for ens foster. Så kan jeg fortælle at jeg vil gøre alt for ikke at stå i sådan en situation igen. Så jeg vil helt klart vente. Men det er jo nok let for mig at sige, når jeg har prøvet at side med frygten for at mit barn vil blive født med misdannelser, lille hoved/hjerne, hvordan babyen vil udvikle sig m.m.

Men jeg tror at det måske vil være rigtig svært at forholde sig til, hvis sådan en advarsel kommer, specielt hvis den kommer inden man i samfundet/omgangskredsen oplever børn født med problemer. Jeg spekulerer, om det vil være sådan at nogen tænker "det sker ikke for mig"-agtigt?
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Undgå at blive gravid

Indlægaf Vixen » 27. jan 2016, 14:54

Som Scrooge og JoyNips ville jeg nok holde mig fra steder med smittefare. Hvis det var umuligt, ville jeg vente - selvom det ville være ufatteligt nedslående. Men ikke to år. Det tror jeg ikke, jeg ville kunne holde ud.

Min kæreste og jeg var i øvrigt lige akkurat blevet enige om at tage til Mellemamerika til sommer, da nyhederne om Zikavirus nåede hertil. Så nu har vi været nødt til at lave nye planer, da jeg forhåbentlig er gravid til sommer. Jeg er simpelthen så ærgerlig over det, for jeg har i årevis snakket om at tage tilbage til Latinamerika, og havde endelig fået ham overtalt. :trist: Men der er ikke noget at gøre ved det. Jeg vil selvfølgelig ikke løbe sådan en risiko. Så vi holder os til Europa i år.
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Undgå at blive gravid

Indlægaf Torn » 27. jan 2016, 16:20

Jeg ville vente eller om muligt rejse til et land og bo, hvis de ikke var smitteramt.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Undgå at blive gravid

Indlægaf Annione » 1. feb 2016, 14:19

Nu skal jeg slet ikke have børn, men hvis jeg skulle, så ville jeg flytte til et andet land. Jeg er 36 og kan ikke rigtig tillade mig at vente 2 år, før vi evt. kunne gå i gang med projekt baby.
0

Tilbage til "Livets forhold"