Vouge har kjole på forsiden

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Vouge har kjole på forsiden

Indlægaf Sangius » 17. nov 2020, 19:07

Mads skrev:
Moxy-lady skrev:Er det ikke kun nogle I det meget konservative segment der går i selvsving over det?


Jeg går ikke i selvsving over det, men jeg synes godt nok heller ikke at det er særligt kønt! Hverken i dette tilfælde, eller generelt når mænd går i kvindetøj. Mænd og kvinder ER forskellige, og det kan jeg godt lide at se afspejle sig på forskellige måder: Hobby'er, interesser, i parforhold, jobvalg, tøjvalg, you name it. Jeg synes det bliver røvkedeligt, når vi skal ligne hinanden, helt ned til et niveau, hvor vi går i unisex tøj.

Men som det store tavse flertal, (for såvel som imod), er det jo bare noget jeg nøjes med at tænke, og som jeg ikke ville have bragt på bane, medmindre tråden direkte havde spurgt.


Men kan mam virkelig "være imod" mænd i dametøj? Det er lige så mærkeligt som at være imod gulvtæpper.
Hvad forskel gør det lige, om naboen har et gulvtæppe, eller går i dametøj.

Jeg begriber simpelthen ikke, at man overhovedet kan svinge sig selv op til at have en mening om sådan noget.
7
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Vouge har kjole på forsiden

Indlægaf zembra1986 » 17. nov 2020, 19:13

Sangius skrev:
Mads skrev:
Moxy-lady skrev:Er det ikke kun nogle I det meget konservative segment der går i selvsving over det?


Jeg går ikke i selvsving over det, men jeg synes godt nok heller ikke at det er særligt kønt! Hverken i dette tilfælde, eller generelt når mænd går i kvindetøj. Mænd og kvinder ER forskellige, og det kan jeg godt lide at se afspejle sig på forskellige måder: Hobby'er, interesser, i parforhold, jobvalg, tøjvalg, you name it. Jeg synes det bliver røvkedeligt, når vi skal ligne hinanden, helt ned til et niveau, hvor vi går i unisex tøj.

Men som det store tavse flertal, (for såvel som imod), er det jo bare noget jeg nøjes med at tænke, og som jeg ikke ville have bragt på bane, medmindre tråden direkte havde spurgt.


Men kan mam virkelig "være imod" mænd i dametøj? Det er lige så mærkeligt som at være imod gulvtæpper.
Hvad forskel gør det lige, om naboen har et gulvtæppe, eller går i dametøj.

Jeg begriber simpelthen ikke, at man overhovedet kan svinge sig selv op til at have en mening om sådan noget.


Bare et nysgerrigt spørgsmål til dette: ville du slet ikke have noget problem med hvis din kæreste (hvis du har sådan en) begyndte at gå i dametøj 24/7?
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Vouge har kjole på forsiden

Indlægaf Sangius » 17. nov 2020, 19:15

zembra1986 skrev:
Sangius skrev:
Mads skrev:
Moxy-lady skrev:Er det ikke kun nogle I det meget konservative segment der går i selvsving over det?


Jeg går ikke i selvsving over det, men jeg synes godt nok heller ikke at det er særligt kønt! Hverken i dette tilfælde, eller generelt når mænd går i kvindetøj. Mænd og kvinder ER forskellige, og det kan jeg godt lide at se afspejle sig på forskellige måder: Hobby'er, interesser, i parforhold, jobvalg, tøjvalg, you name it. Jeg synes det bliver røvkedeligt, når vi skal ligne hinanden, helt ned til et niveau, hvor vi går i unisex tøj.

Men som det store tavse flertal, (for såvel som imod), er det jo bare noget jeg nøjes med at tænke, og som jeg ikke ville have bragt på bane, medmindre tråden direkte havde spurgt.


Men kan mam virkelig "være imod" mænd i dametøj? Det er lige så mærkeligt som at være imod gulvtæpper.
Hvad forskel gør det lige, om naboen har et gulvtæppe, eller går i dametøj.

Jeg begriber simpelthen ikke, at man overhovedet kan svinge sig selv op til at have en mening om sådan noget.


Bare et nysgerrigt spørgsmål til dette: ville du slet ikke have noget problem med hvis din kæreste (hvis du har sådan en) begyndte at gå i dametøj 24/7?


Jo, det ville jeg da. Jeg ville også have et problem hvis han ville have gulvtæpper i hele huset.

Der er ret stor forskel på, hvordan jeg gerne ser mit eget liv indrettet, og så om jeg har en holdning til hvordan naboen indretter deres.
7
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Vouge har kjole på forsiden

Indlægaf zembra1986 » 17. nov 2020, 19:17

Sangius skrev:
zembra1986 skrev:
Sangius skrev:
Mads skrev:
Moxy-lady skrev:Er det ikke kun nogle I det meget konservative segment der går i selvsving over det?


Jeg går ikke i selvsving over det, men jeg synes godt nok heller ikke at det er særligt kønt! Hverken i dette tilfælde, eller generelt når mænd går i kvindetøj. Mænd og kvinder ER forskellige, og det kan jeg godt lide at se afspejle sig på forskellige måder: Hobby'er, interesser, i parforhold, jobvalg, tøjvalg, you name it. Jeg synes det bliver røvkedeligt, når vi skal ligne hinanden, helt ned til et niveau, hvor vi går i unisex tøj.

Men som det store tavse flertal, (for såvel som imod), er det jo bare noget jeg nøjes med at tænke, og som jeg ikke ville have bragt på bane, medmindre tråden direkte havde spurgt.


Men kan mam virkelig "være imod" mænd i dametøj? Det er lige så mærkeligt som at være imod gulvtæpper.
Hvad forskel gør det lige, om naboen har et gulvtæppe, eller går i dametøj.

Jeg begriber simpelthen ikke, at man overhovedet kan svinge sig selv op til at have en mening om sådan noget.


Bare et nysgerrigt spørgsmål til dette: ville du slet ikke have noget problem med hvis din kæreste (hvis du har sådan en) begyndte at gå i dametøj 24/7?


Jo, det ville jeg da. Jeg ville også have et problem hvis han ville have gulvtæpper i hele huset.

Der er ret stor forskel på, hvordan jeg gerne ser mit eget liv indrettet, og så om jeg har en holdning til hvordan naboen indretter deres.


Åh okay, på den måde. Det kan jeg godt følge dig i. Tak for svar :)
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Vouge har kjole på forsiden

Indlægaf Hunkat » 17. nov 2020, 19:19

Sangius skrev:
zembra1986 skrev:
Sangius skrev:
Mads skrev:
Moxy-lady skrev:Er det ikke kun nogle I det meget konservative segment der går i selvsving over det?


Jeg går ikke i selvsving over det, men jeg synes godt nok heller ikke at det er særligt kønt! Hverken i dette tilfælde, eller generelt når mænd går i kvindetøj. Mænd og kvinder ER forskellige, og det kan jeg godt lide at se afspejle sig på forskellige måder: Hobby'er, interesser, i parforhold, jobvalg, tøjvalg, you name it. Jeg synes det bliver røvkedeligt, når vi skal ligne hinanden, helt ned til et niveau, hvor vi går i unisex tøj.

Men som det store tavse flertal, (for såvel som imod), er det jo bare noget jeg nøjes med at tænke, og som jeg ikke ville have bragt på bane, medmindre tråden direkte havde spurgt.


Men kan mam virkelig "være imod" mænd i dametøj? Det er lige så mærkeligt som at være imod gulvtæpper.
Hvad forskel gør det lige, om naboen har et gulvtæppe, eller går i dametøj.

Jeg begriber simpelthen ikke, at man overhovedet kan svinge sig selv op til at have en mening om sådan noget.


Bare et nysgerrigt spørgsmål til dette: ville du slet ikke have noget problem med hvis din kæreste (hvis du har sådan en) begyndte at gå i dametøj 24/7?


Jo, det ville jeg da. Jeg ville også have et problem hvis han ville have gulvtæpper i hele huset.

Der er ret stor forskel på, hvordan jeg gerne ser mit eget liv indrettet, og så om jeg har en holdning til hvordan naboen indretter deres.


Jeg tænker lidt det samme. Altså... hvis folk holder det indenfor hjemmets fire vægge og lovens rammer... hvad rager det så mig?
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Vouge har kjole på forsiden

Indlægaf Moxy-lady » 17. nov 2020, 20:00

Jeg synes Harry Styles er svært lækker. En del af det er at han har sin egen stil, der ikke altid er køn, men altid er hans egen. Selvtillid er sexet, nærmest uanset hvad man ellers pakker sig ind i.

Det sagt synes jeg ikke at det er specielt kønt (synes personligt at den kjole er så mega grim, uanset hvem der havde den på). Og jeg hviler nok ikke nok i mig selv til at kunne have en mand der gik sådan klædt on a regular basis. Men Jeg synes paradoksalt nok at det er mega fedt, og jeg husker blandt andet også en eller anden sort gut (skuespiller, tror jeg, navnet er væk nu) som gjorde et ret stort nummer ud af at komme i kæmpe ekstravagante kjoler på de røde løbere til sidste års award shows, så hvad HS gør er jo ikke ligefrem noget nyt. Jeg synes det er fedt at Vogue satser på den måde, for det bliver mere og mere almindeligt at køn for mange er flydende og at kønsroller bliver udfordrede. At de vælger en mand i stor kjole til forsiden er et stort skridt for diversiteten i branchen synes jeg.

Derudover synes jeg at det er morsomt at en kvinde der går i bukser de fleste dage, har en holdning til om mænd må have kjole på fordi det gør dem mindre maskuline. Du skal ikke længere tilbage en 70 år, før at bukser primært var for mænd og at kvinder var ufeminine og freaks hvis de iførte sig et par. Reflektionen er noget fraværende synes jeg.
6
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7637
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21314

Re: Vouge har kjole på forsiden

Indlægaf Nesnay » 17. nov 2020, 20:49

Moxy-lady skrev:Jeg synes Harry Styles er svært lækker. En del af det er at han har sin egen stil, der ikke altid er køn, men altid er hans egen. Selvtillid er sexet, nærmest uanset hvad man ellers pakker sig ind i.

Det sagt synes jeg ikke at det er specielt kønt (synes personligt at den kjole er så mega grim, uanset hvem der havde den på). Og jeg hviler nok ikke nok i mig selv til at kunne have en mand der gik sådan klædt on a regular basis. Men Jeg synes paradoksalt nok at det er mega fedt, og jeg husker blandt andet også en eller anden sort gut (skuespiller, tror jeg, navnet er væk nu) som gjorde et ret stort nummer ud af at komme i kæmpe ekstravagante kjoler på de røde løbere til sidste års award shows, så hvad HS gør er jo ikke ligefrem noget nyt. Jeg synes det er fedt at Vogue satser på den måde, for det bliver mere og mere almindeligt at køn for mange er flydende og at kønsroller bliver udfordrede. At de vælger en mand i stor kjole til forsiden er et stort skridt for diversiteten i branchen synes jeg.

Derudover synes jeg at det er morsomt at en kvinde der går i bukser de fleste dage, har en holdning til om mænd må have kjole på fordi det gør dem mindre maskuline. Du skal ikke længere tilbage en 70 år, før at bukser primært var for mænd og at kvinder var ufeminine og freaks hvis de iførte sig et par. Reflektionen er noget fraværende synes jeg.
Jeg tror, du tænker på Billy Porter. Han er fab på den røde løber!
1
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 109
Likede indlæg: 3690

Re: Vouge har kjole på forsiden

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 18. nov 2020, 00:53

Hunkat skrev:Ej, jeg fatter ikke at man ikke kan gå op i noget lidt mere substantielt.
Det er fucking Vogue. Skabelonen for form over substans. Troede egentligt de var gået konkurs i 80erne. Det er så meget de betyder. Aldrig hørt om Harry Styles heller. Sjovt i øvrigt at Vogue Teen er gået i radikalt Bernie-bro venstreorienteret selvsving. Med rosende anmeldese af Das Kapital, opfordring til arbejdernes overtagelse af produktionsmidlerne, etc. og så naturligvis også en step-by-step how-to anvisninger på analsex.

Marx og analsex - for det er lige hvad tidlige teenpiger har mest presserende brug for.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Vouge har kjole på forsiden

Indlægaf Stitch » 18. nov 2020, 08:14

Jeg er overhovedet ikke overrasket over, at der er et ramaskrig over det. I hvert fald USA har et ret stort konservativt segment, som nok skal sige, at verden er af lave og at de venstreorienterede tvinger mænd - også rigtige mænd - til at gå i kjole fremover osv.

Lige det billede og den kjole er ikke så pænt. Men jeg har set andre billeder fra den story, som er ganske fine.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
MousyHair
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13. aug 2016, 12:11
Kort karma: 0
Likede indlæg: 9

Re: Vouge har kjole på forsiden

Indlægaf MousyHair » 18. nov 2020, 08:23

David Bowie ca. 1970
Billede

Harry Styles ser vist Bowie som et stort idol, så jeg tænker ikke, at det er så nyt og kontroversielt her 50 år senere.
9
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6298
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14877

Re: Vouge har kjole på forsiden

Indlægaf Ata » 18. nov 2020, 09:32

Jeg havde en kæreste der gik i mavekorte bluser og stramme koskindsmønstrede bukser. For 23 år siden! Jeg synes, at mænd, som tør bryde med kønsnormerne, er sexede. :lun:
3
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Vouge har kjole på forsiden

Indlægaf JoyNips » 18. nov 2020, 09:54

Hunkat skrev:
Jeg tænker lidt det samme. Altså... hvis folk holder det indenfor hjemmets fire vægge og lovens rammer... hvad rager det så mig?


Hvorfor kun indenfor hjemmets fire vægge?
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18649

Re: Vouge har kjole på forsiden

Indlægaf PaleSeptember » 18. nov 2020, 10:46

Jeg synes, det ser totalt åndssvagt ud, når mænd tager tøj designet til kvinder på. Altså hvis nu kjolerne var designet til mandekroppe, så ville det måske være anderledes - for egentlig synes jeg jo, at mænd, der bærer kilt er helt OK, men det er jo også en kulturting. Hvis min mand pludselig begyndte at ville gå i kilt, ville jeg nok også synes, at det var mærkeligt.

Egentlig er jeg ret ligeglad med, om mænd går i kjoler, men JEG synes det er underligt og ville da heller ikke bryde mig om, at min mand gjorde det. Men det er ikke noget, der kan hidse mig op, jeg tænker bare mit omkring det.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Vouge har kjole på forsiden

Indlægaf Sophies-mor » 18. nov 2020, 11:04

Jeg synes så slet ikke kjolen understreger ham og hans figur.
Jeg synes det er meget lidt kønt og vil indrømmet aldrig kigge efter en heteroseksuel mand i en kjole på en date. Med mig altså.
Jeg ville miste ret meget interesse. Men han må da gå i, hvad han har lyst til.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18649

Re: Vouge har kjole på forsiden

Indlægaf PaleSeptember » 18. nov 2020, 11:08

Mavis skrev:Men hvad betyder det at man dømmer, tænker sit osv men stadigvæk ikke synes det er forkert eller problematisk? Altså hvad er forskellen? Måske er det en forskellig brug af ordet, men jeg “dømmer” (sådan som jeg forstår ordet, i min optik er det et ret voldsomt ord) kun ting jeg finder forkerte.


Jeg tænker, det betyder, at man tænker noget inde i sig selv, og så gør man ikke mere ved det. Altså jeg kunne da ikke finde på at sige til en mand i kjole, at jeg synes, han ser åndssvag ud, men derfor kan jeg jo godt tænke det. Man vælger sine kampe med omhu, og det er ikke ligefrem noget, der betyder så meget for mig, at jeg vil tage en kamp for det. Hvis det var min egen mand derimod, så ville jeg nok tage kampen.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner

Tilbage til "Livets forhold"