Rygestoptråd

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LadyFox » 30. sep 2018, 18:40

Jeg har ikke røget en uge. :pompom:

Jeg har dog brugt min e-cigaret, en smule mere end planen var, men det tænker jeg er okay lige nu. Jeg synes jeg er kommet der til hvor det begynder at blive lidt lettere og cigaretter ikke fylder alle mine tænker, så det er okay. Jeg synes også jeg har formået ikke at erstatte smøger med snacks alt for meget, jeg snacker klart mere end jeg burde, men det er ikke fordi jeg render med noget i munden hele tiden, som jeg ellers havde frygtet.
8
...
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pyjamas » 1. okt 2018, 21:21

LadyFox skrev:Jeg har ikke røget en uge. :pompom:

Jeg har dog brugt min e-cigaret, en smule mere end planen var, men det tænker jeg er okay lige nu. Jeg synes jeg er kommet der til hvor det begynder at blive lidt lettere og cigaretter ikke fylder alle mine tænker, så det er okay. Jeg synes også jeg har formået ikke at erstatte smøger med snacks alt for meget, jeg snacker klart mere end jeg burde, men det er ikke fordi jeg render med noget i munden hele tiden, som jeg ellers havde frygtet.


Du er megasej, Fox! Det er virkelig godt gået! :pompom:
Pyt med at du har brugt e-cigaretten mere end planlagt. Det allervigtigste er, at du ikke ryger almindelige cigaretter :kys:

Da jeg stoppede, var mit hovedformål ikke at ryge cigaretter, hvad jeg gjorde som erstatning var sekundært, for det kunne løses. Den første tid handlede det udelukkende om hvor sej, jeg var, fordi jeg ikke havde røget. Så pyt med behovet for hjælpemidler :kys:
3
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pyjamas » 16. okt 2018, 13:24

Jeg har årsdag i dag :pompom:

Et år uden røg. Det er lidt vildt. Jeg troede aldrig, at jeg kunne klare det :genert:
Mit rygestop var lidt et eksperiment. Jeg ville have købt en e-cigaret, men jeg glemte det, og pludselig var den sidste dag som ryger kommet. Jeg åd et hav af gajoler og sad de første dage bare og stirrede på min røgfri-app. Jeg sparede mine cigaretpenge op, og de første 500 brugte jeg på en ny kokkekniv. Herefter sparede jeg op til vores tur til London i sommerferien :lun:

Jeg er megastolt af mig selv. Jeg fortjener faktisk en gave! :banan2:
12
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Delfin » 16. okt 2018, 13:59

Pyjamas skrev:Jeg har årsdag i dag :pompom:

Et år uden røg. Det er lidt vildt. Jeg troede aldrig, at jeg kunne klare det :genert:
Mit rygestop var lidt et eksperiment. Jeg ville have købt en e-cigaret, men jeg glemte det, og pludselig var den sidste dag som ryger kommet. Jeg åd et hav af gajoler og sad de første dage bare og stirrede på min røgfri-app. Jeg sparede mine cigaretpenge op, og de første 500 brugte jeg på en ny kokkekniv. Herefter sparede jeg op til vores tur til London i sommerferien :lun:

Jeg er megastolt af mig selv. Jeg fortjener faktisk en gave! :banan2:


Sejt gået, det må mindst kunne indbringe en :blomst:
0
14 11 14
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LadyFox » 16. okt 2018, 15:43

Jeg er i gang med med min tredje uge, og som ved mit første forsøg nogensinde erfare jeg nu at ud over de første par dage er tredje uge den værste. Hold nu op hvor synes jeg det er svært at være standhaftig.

Jeg har lyst til en smøg :(
4
...
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Delfin » 16. okt 2018, 15:48

LadyFox skrev:Jeg er i gang med med min tredje uge, og som ved mit første forsøg nogensinde erfare jeg nu at ud over de første par dage er tredje uge den værste. Hold nu op hvor synes jeg det er svært at være standhaftig.

Jeg har lyst til en smøg :(


Det er ok at have lyst, og du kan vælge at følge den eller lade være at gøre det men tænk på, at den lille kortvarige 'tilfredsstillelse', du ville få ved at tænde en smøg nu, ikke står mål med nederlagsfølelsen ved at falde i og den kæmpetilfredsstillelse, du opnår ved at holde fast.
0
14 11 14
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LadyFox » 16. okt 2018, 15:57

Delfin skrev:
LadyFox skrev:Jeg er i gang med med min tredje uge, og som ved mit første forsøg nogensinde erfare jeg nu at ud over de første par dage er tredje uge den værste. Hold nu op hvor synes jeg det er svært at være standhaftig.

Jeg har lyst til en smøg :(


Det er ok at have lyst, og du kan vælge at følge den eller lade være at gøre det men tænk på, at den lille kortvarige 'tilfredsstillelse', du ville få ved at tænde en smøg nu, ikke står mål med nederlagsfølelsen ved at falde i og den kæmpetilfredsstillelse, du opnår ved at holde fast.


Objektivt set ved jeg godt at hvis jeg tændte en smøg nu ville den smage klamt, og resultater i svimmelhed. Det kan man bare ikke fortælle min misbrugshjerne :stoned:
Der er ikke nogen fordele i at ryge nu, skulle jeg nyde en smøg skulle jeg ryge flere smøger på relativt kort tid, det er der ingen fidus ved.

Det gør det dig heller ikke bedre at rende rundt i passiv rygning 37 timer om ugen :wacko:
0
...
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Delfin » 16. okt 2018, 16:13

LadyFox skrev:
Delfin skrev:
LadyFox skrev:Jeg er i gang med med min tredje uge, og som ved mit første forsøg nogensinde erfare jeg nu at ud over de første par dage er tredje uge den værste. Hold nu op hvor synes jeg det er svært at være standhaftig.

Jeg har lyst til en smøg :(


Det er ok at have lyst, og du kan vælge at følge den eller lade være at gøre det men tænk på, at den lille kortvarige 'tilfredsstillelse', du ville få ved at tænde en smøg nu, ikke står mål med nederlagsfølelsen ved at falde i og den kæmpetilfredsstillelse, du opnår ved at holde fast.


Objektivt set ved jeg godt at hvis jeg tændte en smøg nu ville den smage klamt, og resultater i svimmelhed. Det kan man bare ikke fortælle min misbrugshjerne :stoned:
Der er ikke nogen fordele i at ryge nu, skulle jeg nyde en smøg skulle jeg ryge flere smøger på relativt kort tid, det er der ingen fidus ved.

Det gør det dig heller ikke bedre at rende rundt i passiv rygning 37 timer om ugen :wacko:


Jeg arbejder selv et sted, hvor der ryges en del. I det mindste bliver man mindet om, hvor hæsligt røg stinker, så det tager enhver tanke om at ryge fra mig. Der kommer du også snart til :kram:
0
14 11 14
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LadyFox » 16. okt 2018, 16:17

Delfin skrev:
LadyFox skrev:
Delfin skrev:
LadyFox skrev:Jeg er i gang med med min tredje uge, og som ved mit første forsøg nogensinde erfare jeg nu at ud over de første par dage er tredje uge den værste. Hold nu op hvor synes jeg det er svært at være standhaftig.

Jeg har lyst til en smøg :(


Det er ok at have lyst, og du kan vælge at følge den eller lade være at gøre det men tænk på, at den lille kortvarige 'tilfredsstillelse', du ville få ved at tænde en smøg nu, ikke står mål med nederlagsfølelsen ved at falde i og den kæmpetilfredsstillelse, du opnår ved at holde fast.


Objektivt set ved jeg godt at hvis jeg tændte en smøg nu ville den smage klamt, og resultater i svimmelhed. Det kan man bare ikke fortælle min misbrugshjerne :stoned:
Der er ikke nogen fordele i at ryge nu, skulle jeg nyde en smøg skulle jeg ryge flere smøger på relativt kort tid, det er der ingen fidus ved.

Det gør det dig heller ikke bedre at rende rundt i passiv rygning 37 timer om ugen :wacko:


Jeg arbejder selv et sted, hvor der ryges en del. I det mindste bliver man mindet om, hvor hæsligt røg stinker, så det tager enhver tanke om at ryge fra mig. Der kommer du også snart til :kram:

I know. Jeg er der hvor det stinker, jeg er bare også det stadig virker hyggeligt alligevel :lol:
1
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LadyFox » 24. dec 2018, 09:06

3 måneder uden smøger. :banan:
14
...
Lupa2800
Indlæg: 120
Tilmeldt: 22. dec 2015, 18:32
Kort karma: 4
Likede indlæg: 62

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Lupa2800 » 25. dec 2018, 11:30

Hej, jeg hedder Lupa og jeg er tidligere ryger
Jeg har nu ikke røget i 2 mdr og 12 dage og stoppede med hjælp fra champix...

OK så kan det ikke lyde mere AA agtigt :D :clap:

Det går rigtig godt, selvom jeg da har glimt af "Jeg vil ryge NU" ikke af trang men den hygge og smag og tilfredsstillelse det gav at ryge...
Jeg stoppede ikke af lyst, elskede at ryge, men mere som i et led i at gøre mig sundere efter at ha røget i 21 år.

Og nu hvor det går fint, kigger jeg på mit sodavandsforbrug... Jeg ELSKER sodavand... Kan snildt leve af det uden anden væske og har I længere tid drukket det dagligt og næste kun det og det prøver jeg at skærer ned på...
Så de sidste dage har været uden sodavand undtagen i går og i dag er der heller ingen, så jeg craver vildt som var jeg gravid... Tror ikke champix hjælper på der :shock: :trist:
8
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Mi55y » 25. dec 2018, 11:42

Jeg har i dag ikke røget i 12 måneder. Jeg kan stærkt anbefale at blive gravid og få en baby :-D
9
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Selma156 » 25. dec 2018, 15:42

Jeg har været røgfri i over halvandet år! Woop! Har meget sjældent lyst længere, kun når jeg bliver (meget) frustreret eller ked. Faktisk ikke en gang længere, når jeg er fuld.
6
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Rygestoptråd

Indlægaf sortkaffe » 23. feb 2019, 14:14

:wave:
Jeg har prøvet at stoppe af flere omgange..og faldet i hver gang.

Men..nu er jeg altså røgfri på 26. dag! Det er altså rigtig meget tæt på at være en hel måned!!
Det sværeste for mig er de der vane smøger jeg havde. Om morgenen, efter spisetid og foran tv om aftenen.
Jeg kan stadig blive febrilsk, men det er på et andet plan nu end det var lige i starten.
Hård mave har jeg ikke haft noget af..derimod har jeg døjet ret meget med dårlig mave :tie:

:pompom: :pompom: :pompom:
7
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LadyFox » 12. okt 2020, 14:03

Jeg stopper igen på fredag :shock: og jeg føler mig slet ikke klar.
Tilgengæld joiner min kæreste rygestoppet, og jeg har købt en ny vaper og bogen "Endelig ikke-ryger". Så der er da en smule at støtte sig op af denne gang.
4
...

Tilbage til "Livets forhold"