Rygestoptråd

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Rygestoptråd

Indlægaf DenBruneMunk » 12. okt 2020, 14:05

Jeg kan ikke huske smagen mere, det er ca. 12 år siden nu :)
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 12. okt 2020, 15:44

Hey, min gamle tråd :love: Jeg er røgfri på næsten 5. år nu og savner aldrig cigaretter, tværtimod synes jeg er det er røvklamt at lugte til folks ulækre cigaretter. Det er så FEDT og befriende at være røgfri, noget af det bedste jeg har gjort for mig selv.

You can do it :pompom:
11
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Delfin » 12. okt 2020, 16:14

Min signatur er min rygestopdato. Snart 6 år og jeg savner det absolut ikke.
Jeg krydser alt hvad jeg kan for at du/I får succes denne gang :banan:
1
14 11 14
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Rygestoptråd

Indlægaf DenBruneMunk » 12. okt 2020, 17:12

Pandesteg skrev:Hey, min gamle tråd :love: Jeg er røgfri på næsten 5. år nu og savner aldrig cigaretter, tværtimod synes jeg er det er røvklamt at lugte til folks ulækre cigaretter. Det er så FEDT og befriende at være røgfri, noget af det bedste jeg har gjort for mig selv.

You can do it :pompom:

Man gør jo hen og bliver anti ryger , i sine ældre dage uden smøger. Skodder lugter, rum lugter , de små steder hvor folk ryger, og folk som ryger har det siddende i tøjet når de kommer hjemme fra, slet ikke at glemme dem som mener de bare kan skodde og sætte sig ind i ens bil, æv..... de får ofte lov at vente en del tid før de sætter sig ind.

Fantastisk at stoppe, kan kun anbefale oplevelsen hvis man er dem som elsker en naturlig duft og de mange dufte man glemmer.

Skal vi snakke penge i 2020? nå ik.... Det i hvert fald mere end bare penge, det er virkelig befriende ikke at skulle gemme dem, eller gå hen hvor andre ikke er, fordi man skal ryge.
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Delfin » 12. okt 2020, 17:29

Lugten af andres røg er faktisk den eneste ulempe ved rygestop :lol:
1
14 11 14
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2899

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Kilix » 14. okt 2020, 12:23

Kilix skrev:Jeg startede med at vape / dampe kort foer jul sidste aar. Lige nu siger min rygestop app at jeg har sparet 1715 euro (12800 kroner) paa ikke at ryge en pakke om dagen. Til gengaeld har jeg saa brugt omkring 4000 kroner paa vape gear, og e-juice (som jeg selv laver).

Jeg har roeget een hel cigaret (30. December) og taget to hiv af en smoeg siden da (april og juni), og det smager simpelthen bare SAA grimt, naar man lynhurtigt er blevet vant til Strawberry milkshake, og andre sjove smage.

Jeg er personligt overbevist om at man skal have gang i det rigtige "Mouth to lung" vape gear for at det vil hjaelpe til rygestop. (Mouth to lung har nogenlunde samme effekt som at ryge med hensyn til metode (ind i munden foerst, derefter i lungerne), samt foelelsen i mund og hals)
Det setup som jeg bruger (Og har to af) er en "eleaf iStick Pico 85" box mod (lille og nem at bruge), med en "Innokin Zenith" MTL tank (SUPER nem at bruge). Og saa blander jeg som sagt selv mit vape juice da det er MEGET billigere end at koebe faerdiglavet.

Hvis nogen af jer har lyst til at starte med at vape, vil jeg gerne hjaelpe med raad og vejledning :)

Quoter lige migselv :D
Jeg vaper stadig og er gaaet fra 12mg nikotin ned til 2mg. Jeg har lagt mig fast paa en daglig smag der hedder RY4, som er en blanding af tobak, karamel og vanilie. Og saa blander jeg lidt menthol i for en friskere foelelse.
Jeg bruger stadig Innokin Zenith tanken, men er skiftet til en sort Asmodus Minikin v2 mod, som er dejlig neutral og god at holde ved, men har to batterier, saa der kan dampes igennem med en flaske god oel :D
Jeg bruger vel omkring en 50ér om maaneden paa braendere til min tank, og juice som jeg selv blander i bedste breaking bad stil.
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Delfin » 14. okt 2020, 17:05

I nat tilbragte jeg et par timer i en rygerlejlighed, og det var ikke lige dagen at hævde min ret til røgfrit arbejdsmiljø. Jeg nåede vist passivt at ryge nogle stykker, og resten af natten stod på hovedpine. Jeg kunne næsten ikke holde lugten af mig selv ud, og tøjet røg direkte i vaskemaskinen ved hjemkomst :puke:
0
14 11 14
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LadyFox » 16. okt 2020, 19:22

Dag et et gået, og hverken kæresten eller jeg har røget. Faktisk synes jeg at dagen har været overraskende nem. Det er kun på et tidspunkt jeg sådan VIRKELIG har haft lyst til en smøg. Bare det fortsætter sådan.
3
...
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pyjamas » 16. okt 2020, 19:59

I dag er det tre år siden, at jeg holdt op med at ryge. Jeg har stadig min rygestop-app, som jeg stadig kigger på sommetider. Det er dejligt at være fri :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pyjamas » 16. okt 2020, 20:02

Jeg er blevet en rigtig sippet eksryger. Jeg synes, rygere lugter helt vildt, og da jeg i weekenden var på besøg i et rygerhjem, sad jeg helt og fik det dårligt.
Jeg savner godt nok ikke at lugte sådan.
2
Brugeravatar
Mivsen
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 3. sep 2021, 07:39
Kort karma: 94
Likede indlæg: 1094

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Mivsen » 11. maj 2022, 07:57

Åhh jeg vil rigtig gerne stoppe med at ryge. Og faldt lige over den her tråd :)
Har været stoppet flere gange og sidste gang 2 år , men så faldt jeg i igen :(

Jeg ryger ikke på arbejde, men kun fordi jeg ikke har lyst til at lugte af røg. Men så ryger jeg nok også det ekstra når jeg så kommer hjem.

Jeg vil gerne stoppe med at ryge selvfølgelig fordi det ikke er sundt, men mest fordi jeg er flov over at lugte af røg.
Og så husker jeg bare hvor skønt det var at være ikke ryger, når man var steder man ikke lige kunne ryge i længere tid.

Har luret lidt på biofeedback, har nogen prøvet det ? :)
0
Fledermäuslein
Indlæg: 2122
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6831

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Fledermäuslein » 11. maj 2022, 13:50

Mivsen skrev:Åhh jeg vil rigtig gerne stoppe med at ryge. Og faldt lige over den her tråd :)
Har været stoppet flere gange og sidste gang 2 år , men så faldt jeg i igen :(

Jeg ryger ikke på arbejde, men kun fordi jeg ikke har lyst til at lugte af røg. Men så ryger jeg nok også det ekstra når jeg så kommer hjem.

Jeg vil gerne stoppe med at ryge selvfølgelig fordi det ikke er sundt, men mest fordi jeg er flov over at lugte af røg.
Og så husker jeg bare hvor skønt det var at være ikke ryger, når man var steder man ikke lige kunne ryge i længere tid.

Har luret lidt på biofeedback, har nogen prøvet det ? :)


Jeg ved ikke, hvad biofeedback er, men jeg er to gange stoppet med at ryge ved hjælp af hypnose. Det var en kæmpe hjælp.
1
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2899

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Kilix » 23. maj 2022, 12:47

Jeg damper stadig, nu her fire år senere, og er ret glad for det. Jeg er stadig på 2mg nikotin og bruger stadig Innokin Zenith tanken. Det er så fantastisk rart at vores hus ikke stinker af røg, og har vi cigaret-rygende gæster så må de udenfor - damper de, er de velkomne til at gøre det indenfor. Jeg kan fint være til fest/på besøg en hel dag, uden at skulle 'ud og ryge' Jeg går dog oftest med rygerne ud, fordi det er hyggeligt, men hold nu op hvor stinker man bare efter sådan en rygetur!
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LadyFox » 21. jun 2022, 18:30

Jeg røg min sidste smøg i forgårs. Jeg synes det er hårdt - cigaretterne har været en "god gammel ven" på det sidste, men det går ikke. Jeg har ikke råd til at ryge, og derudover er de i virkeligheden også mest af alt besværlige at få passet ind i min hverdag, så det er jo nok fint nok at få dem ud af mit liv igen. Men jeg synes godt nok ikke det er let.
8
...
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Selma156 » 21. jun 2022, 18:32

Jeg har lige haft femårs-jubilæum som ikkeryger!
7

Tilbage til "Livets forhold"