Rygestoptråd

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Rygestoptråd

Indlægaf hthy » 17. mar 2017, 20:23

Så er det et år siden jegblev røgfri.
10
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 17. mar 2017, 20:24

^ Tillykke med jubilæet!
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Joe » 18. mar 2017, 00:53

Jeg har åbenbart 5 måneders dag - kan egentlig kun huske det, fordi jeg brugte min fødselsdag som en anledning til at stoppe.
Det er kommet bag på mig, hvor ligeglad med cigaretter jeg er - og var det helt fra starten af stoppet. Lysten kommer engang imellem, men ikke på grund af nikotinen. Hovedsageligt fordi det at gå ud og ryge før var en rigtigt smart måde at falde ned efter at have været presset med en opgave. Den måde mangler jeg stadig.

Jeg bliver dog aldrig typen, der vil kunne give gode råd om rygestop, for jeg tror en del af det var held ifht at det ikke ligger til mig at bliver afhængig, således at jeg aldrig har følt mig afhængig af nikotin, selvom det i perioder er blevet til mange cigaretter i løbet af en dag. Altså jeg har altid godt kunnet lade være i situationer, hvor det ikke var muligt. For eksempel har jeg kun røget når jeg var hjemme, i perioder hvor kæresten var ude.
Men alligevel er det her altså femte forsøg. Og indtil videre har det nok holdt fem måneder ved at jeg har været temmeligt ligeglad. Også på den måde, hvor jeg ikke har været bange for at falde i. I mine tidligere længerevarende rygestop har jeg haft en del drømme om at jeg lige pludselig kom til at ryge ved en fejl, og hvor forfærdeligt det var. Denne her gang har jeg mere tænkt at det nok ville gå, eftersom en cigaret ikke betyder at markere at man skal til at ryge igen.
Faktisk har jeg på vej hjem fra byturen efter en julefrokost med arbejdet, lånt en cigaret af en kollega, taget to hiv, hostet helt vildt, og så kom min taxa, og jeg smed den fra mig. Det har jeg aldrig taget som et nederlag, for det blev jo ikke til mere.

Så altså, for mig har den fuldstændigt afslappede approach hjulpet. Og at jeg besluttede mig for, at jeg simpelthen ikke kunne forsvare at være fast ryger, når jeg gik til så mange hospitalsundersøgelser af diverse organer. Og at jeg indså at jeg ikke kunne styre festrygertitlen.
5
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Delfin » 25. mar 2017, 01:11

^
Jeg husker også kun min dato, fordi det er sådan en fed talkombination - og så måske fordi den står i min signatur og bare får lov at blive der, selvom den egentlig er ligegyldig at hænge mig i nu.
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2611
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Anlewi » 5. apr 2017, 16:00

41 uger som røgfri.
Det går overvejende godt, men foråret trikker min lydt til
at ryge
2
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Kaffe » 17. apr 2017, 10:53

Jeg atår foran et rygestop, og det bliver ingen nem sag. Jeg har røget i omkring 29 år, og ja.....jeg er massivt afhængig.

Jeg har egentlig aftalt med min læge, at jeg starter på 'Champix'. Det er medicinsk rygestop. Jeg er dog skeptisk pga eventuelle bivirkninger.

Jeg har en bekendt, som laver akupunktur for rygestop, og man skal så også tage noget rosenrod. Jeg overvejer at prøve hendes metode først. Er der nogen med erfaringer med hhv piller eller akupunktur?
1
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 18. apr 2017, 07:03

Kaffe skrev:Jeg atår foran et rygestop, og det bliver ingen nem sag. Jeg har røget i omkring 29 år, og ja.....jeg er massivt afhængig.

Jeg har egentlig aftalt med min læge, at jeg starter på 'Champix'. Det er medicinsk rygestop. Jeg er dog skeptisk pga eventuelle bivirkninger.

Jeg har en bekendt, som laver akupunktur for rygestop, og man skal så også tage noget rosenrod. Jeg overvejer at prøve hendes metode først. Er der nogen med erfaringer med hhv piller eller akupunktur?


Held og lykke med rygestop :) har ikke erfaring med nogen af de ovenstående metoder, så det kan jeg ikke hjælpe med.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 18. apr 2017, 07:04

Jeg har forresten været røgfri i 1 år og 3 mdr. nu. Jeg tænker meget, meget sjældent på røg/cigaretter, det sker i ny og næ, men kun som en flygtig tanke. Ellers er det mest som en irritation, hvis jeg f.eks. går bagved en, der går og ryger. Fuck hvor det stinker klamt :badr:
4
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 19. apr 2017, 09:39

Ado skrev:
Pandesteg skrev:
Ado skrev:Jeg lånte en venindes bil i går. Hende og manden ryger. Dét kunne lugtes. Jeg kan simpelthen spotte rygere fra lang afstand. :D Utroligt, at jeg selv troede, at jeg kunne ryge i smug en gang. :lol:


Ha, ja det troede jeg også. Det er simpelthen for dumt :stoned:

Totalt. :D Jeg holdt i min bil bag nogle buske og træer og storrøg. Og så tog jeg tyggegummi og kørte hjem og troede da, at jeg duftede af mint og ikke andet.

Hvordan går det med dig? :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
mitze
Indlæg: 205
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:58
Kort karma: 27
Likede indlæg: 190

Re: Rygestoptråd

Indlægaf mitze » 19. apr 2017, 19:16

Kaffe skrev:Jeg atår foran et rygestop, og det bliver ingen nem sag. Jeg har røget i omkring 29 år, og ja.....jeg er massivt afhængig.

Jeg har egentlig aftalt med min læge, at jeg starter på 'Champix'. Det er medicinsk rygestop. Jeg er dog skeptisk pga eventuelle bivirkninger.

Jeg har en bekendt, som laver akupunktur for rygestop, og man skal så også tage noget rosenrod. Jeg overvejer at prøve hendes metode først. Er der nogen med erfaringer med hhv piller eller akupunktur?



Jeg fik champix da jeg stoppede med at ryge for 6 års tid siden. De virkede perfekt og jeg har ikke haft rygetrang siden.
Den eneste bivirkning jeg havde dengang, var kvalme. Desværre får jeg stadig kvalme meget nemt i dag. Dog kun af meget kraftige lugte som cigaret røg, benzin og kraftig parfume o.l.

Jeg prøvede hypnose før champix og det hjalp ikke mig en dyt.
1
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Rygestoptråd

Indlægaf sortkaffe » 19. apr 2017, 20:44

Jeg prøver igen. Igen igen igen igen..altså at stoppe
For fanden da også.
Suk. :whine:

Sidste smøg lige slukket
:whine:

Nå men goddag til sundere hud
bedre økonomi
bedre blodomløb og forhåbentligt nedsættelse af blodtryk
SUNDHED generelt
Frisk lugt i alt

Fik jeg nævnt det med sundhed?

:gisp:
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Juki » 19. apr 2017, 21:12

sortkaffe skrev:Jeg prøver igen. Igen igen igen igen..altså at stoppe
For fanden da også.
Suk. :whine:

Sidste smøg lige slukket
:whine:

Nå men goddag til sundere hud
bedre økonomi
bedre blodomløb og forhåbentligt nedsættelse af blodtryk
SUNDHED generelt
Frisk lugt i alt

Fik jeg nævnt det med sundhed?

:gisp:

Held og lykke! :)

---

Jeg har i denne omgang været røgfri i 2½-3 mdr. Jeg har efterhånden ikke tal på hvor mange gange jeg har taget flere måneders pause fra rygningen, hvorefter jeg er begyndt igen :rulle: Det er så åndssvagt! Men så har jeg været på festival, til fest hvor jeg har haft cigaretter i overskud dagen efter osv. Virkelig dårlige undskyldninger for at ryge, og så er det svært at stoppe igen.

Jeg har sådan et love/hate forhold til rygning. Jeg kan egentlig godt lide at ryge, men jeg hader og kan ikke fordrage sådan ca. alt andet end tidsfordrevet ved det... Og så er det vel bare ikke det værd. Det prøver jeg i hvert fald at sige til mig selv.

Jeg kan sagtens sige til mig selv at det ikke er det værd og der ingen fordele er ved at ryge, og hver gang jeg stopper er jeg så glad for det og er sikker på at det er sidste gang jeg har røget. Hvorfor er det så at jeg/man begynder igen? :gisp:
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Ado » 23. apr 2017, 06:47

Pandesteg skrev:
Ado skrev:
Pandesteg skrev:
Ado skrev:Jeg lånte en venindes bil i går. Hende og manden ryger. Dét kunne lugtes. Jeg kan simpelthen spotte rygere fra lang afstand. :D Utroligt, at jeg selv troede, at jeg kunne ryge i smug en gang. :lol:


Ha, ja det troede jeg også. Det er simpelthen for dumt :stoned:

Totalt. :D Jeg holdt i min bil bag nogle buske og træer og storrøg. Og så tog jeg tyggegummi og kørte hjem og troede da, at jeg duftede af mint og ikke andet.

Hvordan går det med dig? :)

Stadig cigaretfri. :banan: Det er virkelig skønt. Også selv om jeg i perioder virkelig savner at ryge.
5
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Rygestoptråd

Indlægaf ExCoastal » 24. apr 2017, 16:24

Melder mig lige ind her i tråden. Jeg har røget i alt for mange år, og har prøvet at stoppe mange gange, men nu skal det altså være!

Dels er jeg bekymret over mit helbred, og dels er det blevet alt, alt for dyrt at ryge. Jeg nægter simplethen at betalte over 50 kr. for en pakke cigaretter.

Beslutningen har været længe undervejs, men i lørdags gjorde jeg alvor af det. Købte en pakke sugetabletter med nikotin, og indtil videre er det gået fint. Det bliver nok lidt svært i dag på arbejde, fordi jeg har indbyggede vaner, rygepauser og den slags.

Min kone og søn er naturligvis meget begejstrede :)
8
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LadyFox » 24. apr 2017, 16:34

Jeg havde det ret surt her den første april, hvor jeg KUNNE ha' været røgfri i et år, hvis altså ikke at jeg var en nar.

Nu vil jeg dog gerne melde mig ind i tråden igen - og jeg mener det helt bund seriøst denne gang. Jeg har købt en ret dyr e-cigaret som et plaster, og som en motivation, jeg kan simpelthen ikke forsvare at have brugt omkring 400 kroner på en e-cigaret, hvis ikke det betyder en ende på cigaretterne. Så nu skal det altså være.

Jeg er inviteret til London til sommer, og jeg er meget bagud med opsparingen dertil - og hvem gider at sidde i London med småpenge og lommeuld? I hvert fald ikke mig. Så jeg har i virkeligheden endnu mindre råd til at ryge end jeg plejer - og hey, sidst jeg stoppede var økonomien også den største motivation :)
6
...

Tilbage til "Livets forhold"