Rygestoptråd

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 4. feb 2016, 12:09

Orv, I er seje. Den slags har jeg slet ikke overvejet, men det er da en fremragende ide!

Jeg tror, min gave til mig skal være besøg af en havearkitekt :love: Vi ville godt nok have gjort det på et tidspunkt uanset hvad, men det ville være blevet noget senere - at gøre det inden foråret er ren luksus og giver mig konkrete projekter at kaste mig over, hvis jeg bliver rastløs. Win win!
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13009
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 4. feb 2016, 12:13

Fedt med havearkitekt, Krølle! Nu du siger have, så er jeg ekstra glad for, at jeg er stoppet med at ryge nu fremfor om nogle måneder, når man begynder at kunne sidde udenfor i forårssolen med kaffe! Der kunne jeg virkelig hurtigt komme til at blive meget trist over ikke at have cigaretter!

... Det skal siges at mine "gaver" udsprang egentlig bare af, at jeg havde lyst til at shoppe lidt, men rygestop er en meget god undskyldning! :D
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 4. feb 2016, 14:52

Jeg er faktisk rigtig glad for, at vi er flyttet for ganske nylig - det er så meget nemmere, når der ikke er indgroede "faste rygevaner" at kæmpe med. Jeg kan mærke, at jeg allerede på små 2 mdr har fået skabt rutiner med at ryge på terrassen og når jeg går rundt og inspicerer haven, så jeg tør ikke tænke på, hvor meget mere voldsomt det ville være, hvis vi havde boet her i mange år :ad!:
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 4. feb 2016, 15:34

Jeg skal til koncert i aften. Det ville være en udfordring, hvis jeg da var stoppet med st ryge. Heldigvis lader jeg jo bare være, så det bliver sikkert piece of cake ;)
1
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Elvispop » 4. feb 2016, 18:23

Alfred skrev:Elvis, mit er ikke så imponerende som dit, men jeg bruger også den app :gogo:


Du brugte også e-cigaret i starten ikk'? Hvor længe brugte du den?


1. Oktober til 1. Januar.
Nu er jeg på den igen, fordi smøglysten blev meget stor p.g.a. "udfordringer" på jobbet.
(Jeg arbejder i supermarked, så smøgerne er meget tæt på.)
Og jeg vil ikke falde i med de åndsvage ligkistesøm igen.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 4. feb 2016, 18:37

Alfred skrev:
Krølle skrev:Jeg skal til koncert i aften. Det ville være en udfordring, hvis jeg da var stoppet med st ryge. Heldigvis lader jeg jo bare være, så det bliver sikkert piece of cake ;)


Det er simpelthen så sejt!
Jeg ved at jeg ikke kan gøre det på samme måde som dig, så jeg ER stoppet for nu, men tænker at jeg vil ryge igen når jeg bliver gammel nok til at dø af alt muligt andet :genert:


Lad os nu se, om jeg er lige så kæphøj efter koncert. Jeg aner ærligt talt ikke, hvad der kommer til at ske - ryger jeg ikke, er jeg jo nok stoppet, og gør jeg, er det "bare" ensbetydende med, at jeg nok hellere må få sat en stopdato, hvor det ike længere er til diskussion, om jeg må ryge eller ej. Det bliver aller-aller-senest 14. marts, og uanset hvad har jeg planer om at lade være så meget som muligt indtil da. Det må da gøre alting nemmere uanset hvornår jeg offentligt beslutter at holde op :genert:

Edit: Jo mere I hepper i løbet af aftenen, jo større er min succes-chance, så giv lige lyd, hvis I kommer forbi, ok? Så meget en sucker for ros er jeg nemlig :blush: :stoned:
Senest rettet af Krølle 4. feb 2016, 18:45, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 4. feb 2016, 18:42

For øvrigt:

Jeg prøver virkelig at lade være med at tænke, at jeg en dag "må" igen, selvom jeg da må, når jeg bliver gammel nok til ikke at dø af det - men forhåbentlig vil jeg da synes, det er noget af det klammeste og lade være.

Når jeg tager den endelgyldige beslutning, er jeg simpelthen nødt til benhårdt at have omskolet min hjerne, så den ikke tænker cigaret = belønning. Ellers bliver det aldrig en succes for mig, for jeg er VIRKELIG ikke god til at nægte mig selv ting, jeg gerne vil og være glad imens (jeg kan sagtens være et stædigt og surt røvhul, men det gider jeg ikke på permanent basis :D)
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13009
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 4. feb 2016, 19:21

Krølle skrev:
Alfred skrev:
Krølle skrev:Jeg skal til koncert i aften. Det ville være en udfordring, hvis jeg da var stoppet med st ryge. Heldigvis lader jeg jo bare være, så det bliver sikkert piece of cake ;)


Det er simpelthen så sejt!
Jeg ved at jeg ikke kan gøre det på samme måde som dig, så jeg ER stoppet for nu, men tænker at jeg vil ryge igen når jeg bliver gammel nok til at dø af alt muligt andet :genert:


Lad os nu se, om jeg er lige så kæphøj efter koncert. Jeg aner ærligt talt ikke, hvad der kommer til at ske - ryger jeg ikke, er jeg jo nok stoppet, og gør jeg, er det "bare" ensbetydende med, at jeg nok hellere må få sat en stopdato, hvor det ike længere er til diskussion, om jeg må ryge eller ej. Det bliver aller-aller-senest 14. marts, og uanset hvad har jeg planer om at lade være så meget som muligt indtil da. Det må da gøre alting nemmere uanset hvornår jeg offentligt beslutter at holde op :genert:

Edit: Jo mere I hepper i løbet af aftenen, jo større er min succes-chance, så giv lige lyd, hvis I kommer forbi, ok? Så meget en sucker for ros er jeg nemlig :blush: :stoned:



Selvfølgelig kan du klare det! Bliver koncert sjovere/bedre af at du ryger? Nej. Tværtimod vil du bagefter ærgre dig og tænke at det ikke var det værd. Er sikker på at når du ikke har røget i en uge så vil en cigaret smage superklamt! :badr:
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13009
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 4. feb 2016, 19:31

Alfred skrev:
Krølle skrev:Jeg skal til koncert i aften. Det ville være en udfordring, hvis jeg da var stoppet med st ryge. Heldigvis lader jeg jo bare være, så det bliver sikkert piece of cake ;)


Det er simpelthen så sejt!
Jeg ved at jeg ikke kan gøre det på samme måde som dig, så jeg ER stoppet for nu, men tænker at jeg vil ryge igen når jeg bliver gammel nok til at dø af alt muligt andet :genert:


Hahaa det har jeg også tænkt :-D hvis jeg bliver, bumbum, lad os bare sige 80 år så vil jeg ryge, drikke rødvin og portvin, spise flødeskumskager, chokolade, chips, hvide kulhydrater, fortsæt selv listen HVER dag :-D

Eller det skal jeg jo nok ikke, men tanken er meget hyggelig :P
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13009
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 4. feb 2016, 19:35

Krølle, udover det så er du vel nødt til at gå ud fra koncerten for at ryge? Nederen for både dig og dit selskab! Det er lige præcis den slags situationer jeg glæder mig sådan til at slippe for. At stå udenfor og pulse, mens man går glip af godt selskab eller fed koncert indenfor. Eller den der tanke om at man nærmest glæder sig til en film i biffen/koncert/whatever arrangement er slut, så man kan komme ud og ryge :stoned: :stoned:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 4. feb 2016, 19:51

Vega er nederen og lokker med varmelamper på rygerterrassen :tie: ...og AAAAALLE ryger. Oh well, jeg satser på at min stædighed sætter ind og bærer mig igennem. Det er jo ideen om rygning, ikke cigaretten i fysisk forstand, der giver noget.

Tværtimod. Adr. Rygning!
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Juki » 4. feb 2016, 20:00

Hvor er I seje!! :pompom:

Jeg har syndet med to cigaretter i dag, fordi jeg havde besøg af tre venner der alle ryger. Men det er okay. Gider ikke dunke mig selv oveni hovedet for det, for jeg ved at jeg ikke har lyst til at ryge mere end det. Det er faktisk meget fedt at kunne "nyde" et par cigaretter, men så heller ikke mere end det.

Jeg synes stadig det er mega klamt :-D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13009
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 4. feb 2016, 20:23

Krølle skrev:Vega er nederen og lokker med varmelamper på rygerterrassen :tie: ...og AAAAALLE ryger. Oh well, jeg satser på at min stædighed sætter ind og bærer mig igennem. Det er jo ideen om rygning, ikke cigaretten i fysisk forstand, der giver noget.

Tværtimod. Adr. Rygning!


Så sejt gået! Go Krølle, go Krølle :pompom:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 4. feb 2016, 20:45

^
Heppekor! :love:

Indtil videre er det faktisk ikke det mindste svært. Må dog hellere lade som om, så jeg kan høste ekstra beundring og ros fra manden *snedig*
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13009
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 4. feb 2016, 20:47

Krølle skrev:^
Heppekor! :love:

Indtil videre er det faktisk ikke det mindste svært. Må dog hellere lade som om, så jeg kan høste ekstra beundring og ros fra manden *snedig*


Hvor er det fedt at høre! Det er jo så kæmpe et skridt :love:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Livets forhold"