Rygestoptråd

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 3. jan 2017, 13:31

Ado skrev:
jeanett88 skrev:
Ado skrev:Jeg er medlem nu. Det betyder meget for mine børn, at jeg kvitter cigaretterne. Og det hverken kan eller vil jeg argumentere imod. Så jeg røg den sidste cigaret nytårsaften kl. 23:57. Dog er jeg på en e-cigaret. Det tager måske lidt af sejheden fra et rygestop, men det er trods alt bedre end alle giftstofferne.

Jeg savner mine cigaretter. Men jeg er ikke i panik. Og jeg forsøger at lade være med at lime e-cigaretten fast i håndfladen. Jeg vil gerne gøre mine børn glade, jeg vil gerne gøre min krop gladere. Jeg gider ikke lugte af hengemt nikotin og jeg gider ikke bruge så mange penge på cigaretter.
Da jeg var i London i 2007, kostede en pakke 27 kroner i DK. I London kostede en pakke 50,-. Og dengang svor jeg, at jeg aldrig ville bruge så mange penge på cigaretter, hvis prisen røg op i samme niveau i Danmark.


Jeg synes nu ikke, at damperen tager sejheden fra dit rygestop! Men nu stoppede jeg også selv på samme måde :-p
Jeg dampede i 4-5mdr, hvor jeg løbene trappede nikotinen i væsken ned. Efter 3mdr var der ikke længere nikotin i og efter de 4.5mdr dampede jeg ikke længere.

Det er nu 1år og 8mdr siden jeg røg min sidste cigaret :afro: Forinden havde jeg røget i 14år.

Jeg tror på dig! :pompom:

Tak. :kys:

Det er også planen, at jeg skal trappe ud af damperen. Jeg gider ikke være afhængig af nogle former for stimulanser.

Jeg indrømmer gerne, at jeg savner de skide cigaretter. Men jeg kan ikke få mig selv til at fortsætte med at ryge, når det går mine børn så meget på.


Der kommer helt sikkert til at gå noget tid inden du ikke savner cigaretterne - jeg kan stadig savne dem i ny og næ, selvom det næsten er et år siden jeg stoppede. Men det fylder uendelig lidt nu i forhold til hvad det gjorde i starten. Og det er SÅ fedt at slippe for dem. Virkelig. Fortryder på ingen måde jeg stoppede. Men det er bestemt ikke nemt de første dage. Hæng i! :kys:
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Delfin » 3. jan 2017, 13:46

Jeg hepper på de nye eks-rygere. Hvordan I vælger at gøre det betyder ikke noget for sejhedsfaktoren. Selv gad jeg ikke omvejen af e-cigaret eller andre nikotinprodukter, dengang, jeg stoppede, men hvis det hjælper, er det da bare cool.

Hep hep :gogo:
0
14 11 14
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 4. jan 2017, 07:41

Håber alle er kommet godt igennem de første svære dage :pompom: :pompom:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LadyFox » 4. jan 2017, 07:42

Jeg kom igennem 6 timer, så skete der noget der vendte lidt op og ned på det hele, og så røg jeg i. Jeg prøver igen en af dagene.
0
...
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12925
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55523
Kontakt:

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Ado » 5. jan 2017, 10:52

Jeg hænger også i. Og jeg er faktisk ikke engang hysterisk eller pirrelig.

Jeg kan godt få ondt af mig selv i perioder. De første to dage havde jeg det elendigt når jeg vågnede, fordi jeg ikke kunne få mit morgenritual: Et tæppe om mig, ud på trappen med mobilen og en smøg.
Men bortset fra det, går det glimrende. Jeg har selvfølgelig også min e-cigaret, men jeg prøver at lade være med at lade den bo i min mund.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8916
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1045
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18046

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Mi55y » 5. jan 2017, 10:55

Ado skrev:Jeg hænger også i. Og jeg er faktisk ikke engang hysterisk eller pirrelig.

Jeg kan godt få ondt af mig selv i perioder. De første to dage havde jeg det elendigt når jeg vågnede, fordi jeg ikke kunne få mit morgenritual: Et tæppe om mig, ud på trappen med mobilen og en smøg.
Men bortset fra det, går det glimrende. Jeg har selvfølgelig også min e-cigaret, men jeg prøver at lade være med at lade den bo i min mund.


Jeg har jo ikke røget om morgenen, siden kæresten flyttede ind i august, og i starten vidste jeg slet ikke, hvad jeg skulle give mig til. Indtil jeg fandt ud af at sætte vækkeuret til 40 min. senere - det hjalp :-D
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Rygestoptråd

Indlægaf hthy » 17. jan 2017, 11:24

Hvordan er det gået med jeres nytårsfortsætter. Jeg har netop rundet de 10 måneder (næsten på minuttet) og fik ved lægen for et par timer siden at vide, at min lungekapacitet var normal, så jeg har ikke tegn på KOL selvom jeg røg i godt 50 år. :)
3
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Delfin » 17. jan 2017, 11:48

hthy skrev:Hvordan er det gået med jeres nytårsfortsætter. Jeg har netop rundet de 10 måneder (næsten på minuttet) og fik ved lægen for et par timer siden at vide, at min lungekapacitet var normal, så jeg har ikke tegn på KOL selvom jeg røg i godt 50 år. :)


Samme her, selvom jeg "nøjes med" at have røget i godt 40 år. Det blev jeg temmelig overrasket over. Jeg gad egentlig også godt se et røntgenbillede af mine lunger.
1
14 11 14
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3749
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8167

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Anilara » 17. jan 2017, 11:54

Jeg er glad på jeres vegne, at der ingen tegn er at spore på KOL. Min far har fået det, uden nogensinde at have røget, men kun været udsat for passiv rygning fra forældrene.

Og tillykke til alle der har holdt rygestoppet!
2
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 17. jan 2017, 16:52

Jeg havde glemt hvor latterligt dårligt jeg sov, da jeg droppede smøgerne sidste år :tie:

....for ikke at nævne luft i maven. Jeg har kort sagt fået forbud hjemmefra mod at blive sådan en, der stopper/starter on/off :lol:
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 17. jan 2017, 16:53

Så er det jo fint, jeg ikke er holdt op endnu. Jeg lader bare hovedsageligt være :genert:
3
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 754
Likede indlæg: 12359

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Joe » 19. jan 2017, 15:43

Jeg har efter tre måneder stadig en lighter i lommen. Og den tænker jeg egentlig, bare skal blive der. Jeg ved ikke hvorfor, for jeg har
ikke kæmpet en vild kamp og lidt meget for det, så der er ikke fordi det er et eller andet symbol på min store bedrift.
Jeg tror heller ikke det er en lighter med affektionsværdi.
Jeg kan bare godt lide den er der.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 19. jan 2017, 18:29

Håber alle januar-stopperne stadig hænger i :)

Jeg har været røgfri i et år i slutningen af januar. Jeg er 100 på, at jeg ikke begynder igen. Rygning er på ingen måde min sutteklud længere og det er virkelig dejligt at være frigjort fra det lort. Rygning er bare nasty! Men for er år siden tvivlede jeg godt nok lidt på, at jeg ville nå mentalt dertil - men det er lykkedes fuldstændigt. Er skidestolt af mig selv :)
9
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Aima » 20. jan 2017, 00:12

Jeg er på vej til at stoppe med at ryge, altså sådan rigtigt.

Egentlig kom det sig af at jeg skulle have transplanteret nye hornhinder her til forår/sommer, og i forhold til risici for afstødelse ville jeg simpelthen ikke kunne forsvare at ryge. Imidlertid viste det sig så, at transplantationen ikke bliver en realitet alligevel (fordi en anden magisk løsning pludselig viste sig, hurra!)

Men altså, jeg stopper alligevel, for nu havde jeg jo taget beslutningen, og den var egentlig nem nok at tage da jeg, med transplantation som årsag, ikke rigtigt følte, jeg havde et valg.

Derudover har jeg en lægetype boende midlertidigt, og selvom han er pissecool og forstående og på ingen måde er punkende, føler jeg mig sgu lidt som en 14-årig skolepige der står og ryger foran sin far, altså. Særligt om morgenen, når jeg sidder med kaffe og cigaret i køkkenvinduet, og han står der i sit doktorkluns og er on his way til sygehuset for at behandle og hjælpe mennesker med kræft og KOL og hjerteproblemer og whatnot, ej, altså, det føles så wrong at jeg dårligt kan se ham i øjnene. :genert:

Om en lille uge får jeg forhåbentligt mit syn tilbage, og så giver jeg lige mig selv en uges tid til at 'lande' i mit nye liv med nye øjne og de omvæltninger der følger med, inden jeg sætter ind med rygestop.

Jeg har hentet "Endelig ikke-ryger"-bogen, anskaffet mig en mundspray fra Nicorette og fået en recept på Champix, så jeg er ret klar, og faktisk også selv ret overbevist om at det nok skal gå godt.
6
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12925
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55523
Kontakt:

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Ado » 20. jan 2017, 08:08

Jeg hænger stadig i og forsøger at lade være med at lime e-cigaretten til hånden.

For en uge siden, fik jeg et knæk. Sådan for alvor. Lang historie kort: Det skete noget, som fik min ptsd til at bruse frem. Så jeg tudede og var ulykkelig i flere dage i træk. Men det positive er, at jeg ikke én eneste gang tænkte: Fuck det, jeg skrider på tanken efter smøger.

Og altså, når jeg kan det, så kan jeg også fortsætte uden cigaretterne.
9
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Livets forhold"