Rygestoptråd

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Rygestoptråd

Indlægaf dykkersild » 26. feb 2016, 08:54

Pandesteg skrev:
dykkersild skrev:Tillykke Pande - du er også max. sej - og så er der dømt gaveregn - prøv at gør det lidt vildere end Krølle vilde eskapader.


Jeg overvejer en parfume til 850 kr - det er ret extravagant synes jeg! :D


Sådan - det er godt - og syntes du ikke bare, at det er det fedeste at været godt på vejen til ikke-ryger?

Altså - jeg kan stadigvæk blive helt vildt glad for at jeg stoppede - og det er altså 13 år siden.
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 26. feb 2016, 09:33

dykkersild skrev:
Pandesteg skrev:
dykkersild skrev:Tillykke Pande - du er også max. sej - og så er der dømt gaveregn - prøv at gør det lidt vildere end Krølle vilde eskapader.


Jeg overvejer en parfume til 850 kr - det er ret extravagant synes jeg! :D


Sådan - det er godt - og syntes du ikke bare, at det er det fedeste at været godt på vejen til ikke-ryger?

Altså - jeg kan stadigvæk blive helt vildt glad for at jeg stoppede - og det er altså 13 år siden.


Jo, jeg har stadig virkelig optur over det. Nyder at mit hjem og mit tøj, ja at ALT ikke bare lugter af røg :love: Havde troet det ville blive virkelig svært at undvære alkohol-smøgerne, men det var kun lige i starten, at jeg var lidt ked af det. Nu har jeg drukket drinks og rødvin og været på bar osv. og det er bare gået så fint. Er virkelig stolt af mig selv.

En anden ting der er rar er at man ikke "hele tiden" skal holde styr på hvornår man skal i kiosken og proviantere cigaretter. Det er sgu rart ikke at skulle ud kl. 23 om aftenen, fordi man er kommet til at ryge for meget og pludselig ikke har cigaretter nok til lørdag morgens kaffeslaberas. :rulle:
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LaScrooge » 26. feb 2016, 10:31

HVor er I gode! :banan:

Mit rygestop starter på mandag og jeg regner med at have det inderligste kærlighedsforhold til mine cigaretter i denne weekend. Jeg kommer allermest til at savne byture for der er bare noget überfedt ved at gå all in på kæderygning på brune værtshuse. Har inviteret folk til at gå i byen med mig lørdag, fordi det er den sidste gang jeg skal feste og kæderyge samtidig :genert: Lidt åndssvagt, måske...
Heldigvis er en del af mine nærmeste venner også ved at holde og at jeg gør det også, kommer kun til at gøre det nemmere for os alle.

På mit rygestopkursus er der en ældre deltager der har fået konstateret KOL. Han stod op om natten og røg og er nu nede på 4-5 cigaretter om dagen. I går kom så endnu en ældre dame og jeg siger jer, at det virkelig køler tingene ned at sidde der med en dame, som har røget siden hun var 9 og har en totalt ubestemmelig alder. Er hun 48 eller er hun 65? Rynket, tynd, raspende stemme, raspende vejrtrækning, sorte tænder og sort tandkød. Hun ryger 60 smøger om dagen og jeg kan bare se min egen fremtid, lige dér. Selvom jeg ser herre godt ud for en 35-årig, så bliver det ikke ved hvis jeg bliver ved. Og jeg vil gerne se godt ud når jeg er ældre, ligesom jeg gerne vil kunne have inderlig, kinky sex uden at skulle kobles op på et iltapparat. Det er så virkningsfuldt at jeg et kort øjeblik overvejede om Københavns Kommune lejer de her mennesker for effektens skyld.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 26. feb 2016, 10:39

LaScrooge skrev:HVor er I gode! :banan:

Mit rygestop starter på mandag og jeg regner med at have det inderligste kærlighedsforhold til mine cigaretter i denne weekend. Jeg kommer allermest til at savne byture for der er bare noget überfedt ved at gå all in på kæderygning på brune værtshuse. Har inviteret folk til at gå i byen med mig lørdag, fordi det er den sidste gang jeg skal feste og kæderyge samtidig :genert: Lidt åndssvagt, måske...
Heldigvis er en del af mine nærmeste venner også ved at holde og at jeg gør det også, kommer kun til at gøre det nemmere for os alle.

På mit rygestopkursus er der en ældre deltager der har fået konstateret KOL. Han stod op om natten og røg og er nu nede på 4-5 cigaretter om dagen. I går kom så endnu en ældre dame og jeg siger jer, at det virkelig køler tingene ned at sidde der med en dame, som har røget siden hun var 9 og har en totalt ubestemmelig alder. Er hun 48 eller er hun 65? Rynket, tynd, raspende stemme, raspende vejrtrækning, sorte tænder og sort tandkød. Hun ryger 60 smøger om dagen og jeg kan bare se min egen fremtid, lige dér. Selvom jeg ser herre godt ud for en 35-årig, så bliver det ikke ved hvis jeg bliver ved. Og jeg vil gerne se godt ud når jeg er ældre, ligesom jeg gerne vil kunne have inderlig, kinky sex uden at skulle kobles op på et iltapparat. Det er så virkningsfuldt at jeg et kort øjeblik overvejede om Københavns Kommune lejer de her mennesker for effektens skyld.


Jeg hepper virkelig på dig! Og det er OK at sørge over smøgerne nu og fra på mandag så forsøg at fokusere på alle de gode ting ved rygestop og ikke alt det triste. Jeg holdt mig mega meget beskæftiget de første par uger, minimerede virkelig tiden jeg plejede at sidde derhjemme og hyggeryge og det var godt. Så tænkte jeg ikke nær så meget på cigaretter og jeg trænede f.eks. også ekstra meget, fordi så føltes det endnu mere dumt at smadre sit helbred med smøger bagefter.
Jeg synes i øvrigt at min ansigtskulør er blevet meget mere sundere at se på - ingen tvivl om, at rygning har gjort mig bleg og gusten at se på :badr:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LaScrooge » 26. feb 2016, 10:49

Pandesteg skrev:
Jeg hepper virkelig på dig! Og det er OK at sørge over smøgerne nu og fra på mandag så forsøg at fokusere på alle de gode ting ved rygestop og ikke alt det triste. Jeg holdt mig mega meget beskæftiget de første par uger, minimerede virkelig tiden jeg plejede at sidde derhjemme og hyggeryge og det var godt. Så tænkte jeg ikke nær så meget på cigaretter og jeg trænede f.eks. også ekstra meget, fordi så føltes det endnu mere dumt at smadre sit helbred med smøger bagefter.
Jeg synes i øvrigt at min ansigtskulør er blevet meget mere sundere at se på - ingen tvivl om, at rygning har gjort mig bleg og gusten at se på :badr:


Det med ansigtskuløren blev jeg bevidst om i gymnasiet, hvor jeg havde en ven der havde haft grålig tone og dybe rander under øjnene så længe jeg havde kendt ham. Så stoppede han med at ryge og vupti, så så han så fucking rask og strålende ud, at jeg blev helt bange for ham :-D De gange jeg har skåret ned her over de seneste par måneder har virkelig hurtigt givet udslag i forhold til fugt og glathed i huden. Så det virker ret meget som en instant bonus.

Jeg har fulgt min rygning meget nøje med en rygedagbog siden sidste torsdag og det har givet pote i forhold til at blive bevidst om mit mønster. Det foregår sådan her: skal jeg ingenting, ryger jeg ca hvert 20 minut fra morgen til om eftermiddagen, hvor det sløjer af og bliver til 1 stk i timen. Er jeg ude og laver noget andet, ryge jeg ca det halve. Derfor er det også tydeligt for mig, at aktivitet er et nøgleord. Derudover bliver det teknikker som at drikke vand i stedet for at ryge, trække vejret dybt i stedet for at ryge, huske at trangen forsvinder efter 3 minutter, huske målet, som er alt det positive jeg skal hen til og alt det nederen jeg skal væk fra.

OG - det der tager mest kegler for mig: det handler om kemi. Nikotinen har lavet dedikerede nikotinreceptorer i hjernen og rygetrang skyldes udelukkende dét. Det er fis en en hornlygte at rygning handler om noget som helst andet end at min hjerne er konditioneret til at ønske sig nikotin. Det er 100% fysisk, en krampetrækning og et surhedsspjæt når jeg får rygetrang. Rygning gør ikke livet bedre, det er udelukkende de receptorer der fortæller mig det.
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 26. feb 2016, 16:35

Alfred skrev:Et lille pip fra trådens sorte får :afro:

Jeg har konstateret at rygestop og skilsmisse ikke er en skide god kombi, så jeg ryger lidt igen, men prøver at holde det nede med e-cigaretten.

Så jeg har sat ny rygestop-dato til den 1. april, for der burde der være lidt mere ro på :tie:


Ej det lyder da godt nok også som en træls og nederen situation! Håber du er OK :ae:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 26. feb 2016, 19:59

Alfred skrev:Et lille pip fra trådens sorte får :afro:

Jeg har konstateret at rygestop og skilsmisse ikke er en skide god kombi, så jeg ryger lidt igen, men prøver at holde det nede med e-cigaretten.

Så jeg har sat ny rygestop-dato til den 1. april, for der burde der være lidt mere ro på :tie:


Nej for dælen da. Det lyder mere end svært - jeg ville blive fucking storryger på et splitsekund, hvis det skete. Jeg synes, det er så sejt, at du overhovedet holder fast! :blomst:

Går det i fisk, er det ikke værre, end at du vender tilbage, når overskuddet er der. Vi er her jo stadig :engel: :-D
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 29. feb 2016, 10:09

LaScrooge skrev:Tag


Tillykke, Scrooge, med din første røgfrie dag! :banan: :pompom: Håber ikke den bliver nær så slem, som du sikkert har forestillet dig - er sikker på at du nok skal klare det!
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LaScrooge » 29. feb 2016, 10:38

Pandesteg skrev:
LaScrooge skrev:Tag


Tillykke, Scrooge, med din første røgfrie dag! :banan: :pompom: Håber ikke den bliver nær så slem, som du sikkert har forestillet dig - er sikker på at du nok skal klare det!



Tak! :-D Det går fint indtil videre, men jeg er ved at være lidt rastløs. MEN det er fordi jeg skal til samtale på en stilling jeg har søgt og jeg er for nuværende ret imponeret over at jeg kunne tåle at få den information uden at spasse ud over ikke at kunne ryge. Jeg mærker lidt en sugen i spise-/luftrøret som jeg kender som fysisk abstinens fra tidligere, men der har ikke været nogen øjeblikke hvor jeg ikke kunne skubbe trangen væk. Min kæreste tog alle cigaretter med sig da han tog på arbejde i morges og har tømt og vasket alle askebægre, så her lugter ikke - det er ikke rigtigt noget at modstå herinde.

Glæder mig til at give en opdatering i morgen, når første hele dag er veloverstået.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 29. feb 2016, 10:49

LaScrooge skrev:
Pandesteg skrev:
LaScrooge skrev:Tag


Tillykke, Scrooge, med din første røgfrie dag! :banan: :pompom: Håber ikke den bliver nær så slem, som du sikkert har forestillet dig - er sikker på at du nok skal klare det!



Tak! :-D Det går fint indtil videre, men jeg er ved at være lidt rastløs. MEN det er fordi jeg skal til samtale på en stilling jeg har søgt og jeg er for nuværende ret imponeret over at jeg kunne tåle at få den information uden at spasse ud over ikke at kunne ryge. Jeg mærker lidt en sugen i spise-/luftrøret som jeg kender som fysisk abstinens fra tidligere, men der har ikke været nogen øjeblikke hvor jeg ikke kunne skubbe trangen væk. Min kæreste tog alle cigaretter med sig da han tog på arbejde i morges og har tømt og vasket alle askebægre, så her lugter ikke - det er ikke rigtigt noget at modstå herinde.

Glæder mig til at give en opdatering i morgen, når første hele dag er veloverstået.


Hvor er det sejt at modstå og så endda med en jobsamtale i vente, godt gået!! Ryger din kæreste?
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LaScrooge » 29. feb 2016, 11:03

Pandesteg skrev:
Hvor er det sejt at modstå og så endda med en jobsamtale i vente, godt gået!! Ryger din kæreste?


Tak! Det er ikke lykkedes helt endnu, jeg kan mærke at jeg er distraheret og har svært ved at fokusere. Men der sker selvfølgelig også en del lige nu.
MIn kæreste ryger, men han har længe gerne villet flytte al rygning udenfor, så det er hans plan nu. Han ryger meget lidt, måske 1-2 cigaretter på en aften.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LaScrooge » 29. feb 2016, 12:50

Jeg er pissesur på min kæreste lige nu, fordi han formastede sig til at sige, at min bekymring for ikke at kunne forberede mig ordentligt til samtalen fordi jeg har latterligt svært ved at koncentrere mig, lød narkomanagtigt. Fuck ham, jeg er narkomanagtig, nikotin er den sygeste narko og fysiske abstinenser for mig kommer tilsyneladende til udtryk gennem koncentrationsbesvær. Og trang til at bande.

Nu æder jeg emmenthaler for at få frigivet noget dopamin. Og så må jeg hellere et smut ud i solen.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 29. feb 2016, 13:16

Hvis det ikke er normalt at være narkomanagtig, når man holder op med at ryge, synes jeg da bare, han skal lade være med det pjat selv - det er jo åbenbart så nemt?

Jesus, jeg var blevet sur, haha. Selv nu med 4 uger+ under bæltet sidder jeg og bliver skidesur på dine vegne :lol:
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LaScrooge » 29. feb 2016, 15:18

Krølle skrev:Hvis det ikke er normalt at være narkomanagtig, når man holder op med at ryge, synes jeg da bare, han skal lade være med det pjat selv - det er jo åbenbart så nemt?

Jesus, jeg var blevet sur, haha. Selv nu med 4 uger+ under bæltet sidder jeg og bliver skidesur på dine vegne :lol:


Ja, jeg synes også det er en latterlig kommentar. Jeg ringede til ham fordi jeg oplevede at jeg ikke kunne fiksere en tanke mere end et øjeblik og det bekymrede mig, fordi jeg skal tænke en masse ting grundigt igennem inden jeg skal til samtale. Min bekymring går grundlæggende på om jeg kan misse min chance fordi jeg har abstinenser. Det kan godt være at det er en langt ude tanke, hvilket han syntes (det lød i hvert fald som en dårlig undskyldning i hans ører), men for mig er det ret meget alvor det hele og jeg blev dels såret over at min bekymring ikke blev taget alvorligt og dels at en abstinens-reaktion bliver reduceret til en dårlig undskyldning. OGSÅ selvom jeg ved, at nikotintrangen er en snedig rad der vil prøve at få det til at handle om hvad som helst så længe det bare resulterer i at jeg fortsætter med at ryge. Det skyldes jo afhængighed men det ændrer ikke ved at det føles som om jeg var vat i hovedet og nærmest ikke kan tænke en tanke til ende.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 29. feb 2016, 16:08

Jeg skal altså ikke lokke nogen i fordærv på nogen som helst måde, men jeg tror, man skal tage det seriøst, når statistikker siger, at rygestop har størst chance for at holde, når folk stopper, imens de har overskud på den mentale konto.

Dermed ikke sagt, at man ikke skal holde op, når der er det mindste problem, for det liver lynhurtigt en vej belagt med dårligeundskyldninger, men det ER altså et benhårdt projekt at holde op.

Så,længe man er bevidst om ene mekanismer, ville jeg være temmelig kold overfor rygestop, hvis jeg reelt troede, det påvirkede min chance for at få et job. Tror du det, vil jeg være den første til at sige "RYG for helvede - indtil samtalen er oversået, that is!", men det er også kun fordi jeg ved, du er bevidst om, hvorvidt det er et reelt problem eller "bare" en undskyldning.

Giver det mening?
1

Tilbage til "Livets forhold"