Rygestoptråd

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13011
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 30. jan 2016, 19:39

Jeg er blevet skruphamrende uvenner med min mand.

*klip*

Men jeg har stadig ikke røget selvom jeg satme har haft lyst mange gange.
Senest rettet af Pandesteg 31. jan 2016, 20:32, rettet i alt 1 gang.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 30. jan 2016, 19:47

Det lyder da bare som en helt igennem træls dag! Hvor er du dog bare sej, at du alligevel ikke er faldet i "åh, det er synd for miiiiiiig, jeg må gerne lige ryge EN lillebitte cigaret"fælden :kys:
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Juki » 30. jan 2016, 19:48

Pandesteg; Øv, en lortedag! :kram:

Og hvor er du sej at du ikke er røget i smøg-fælden!
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13011
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 30. jan 2016, 20:27

Tak I er søde! Lige nu fylder det hele bare så meget at jeg ikke rigtig tænker på at ryge, men da jeg traskede forbi kiosken tidligere i dag, var jeg godt nok fristet. Men det er som om så snart jeg er hjemme, så forsvinder rygetrangen lidt baggrunden....

Alfred, nyd de sidste smøger inden det er slut! :D det bliver spændende hvor meget glæde du får af e-cigaretten - kan godt relatere til at du tænker du ikke kommer til at bruge den så meget, jeg troede at jeg skulle have gang i den helt store hjælpemiddelpakke med plaster og tyggegummi osv hvis det skulle lykkes mig at blive røgfri, men foreløbig har jeg intet brugt og jo flere dage der går, jo mere fjollet virker det at bruge noget. Hvis jeg kunne klare det uden i går, kan jeg også klare det uden i dag, har jeg flere gange tænkt. MEN altså, er totalt for at man har hjælpemidler og bruger dem hvis behovet virkelig er der!! Og så synes jeg det føles dejlig trygt at vide, at jeg har noget på lager, som ikke er cigaretter, men som kan tage trangen, hvis den pludselig bliver alt for overvældende :genert:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Evapeva » 30. jan 2016, 20:37

Jeg har indtil nu kun læst første side, men jeg hepper og trutter på sidelinjen! :klap:

Stoppede selv 30/10 2010, så jeg har haft 5 års jubilæum (yay!). Det er en kæmpe lettelse, når man når dertil, at man ikke længere har brug for cigaretterne.

Jeg tog en kold tyrker. Brugte sugetabletter (som er LANGT bedre end tyggegummiet, wadr) og plaster den første weekend - jeg stoppede nemlig en fredag (wtf?!). I weekenden lagde jeg puslespil :lol: - det virkede helt vildt godt. Og jeg lægger ellers aldrig puslespil, men det var sgu en god form for terapi lige dér; fuck, jeg var sårbar den weekend, og tiden gik så laaangsomt, mand. Men jeg kom igennem det, og allerede mandag havde jeg det meget bedre.
3
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 30. jan 2016, 20:38

Uhm, succeshistorier! :love:
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Evapeva » 30. jan 2016, 20:41

Min stakkels mand, der også er eks-ryger, arbejder forresten et sted, hvor chefen går og ryger på kontoret dagen lang!
Det er hendes firma, og hun er kold i røven. Også overfor arbejdstilsynet - eller det vil sige: En dag, hvor en medarbejder tippede hende om, at AT ville kigge forbi, rendte hun rundt og luftede ud og fjernede askebægre, men det var (desværre) falsk alarm. :rulle:
Jeg overvejer seriøst at ringe og give et anonymt tip. Det er da top-belastende, at min mand skal udsættes for passiv rygning dagligt, nu hvor han aktivt har valgt det fra selv tilbage i 2009...
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Evapeva » 30. jan 2016, 20:43

Krølle skrev:Uhm, succeshistorier! :love:


Jep, og jeg røg altså omkring en pakke dagligt, så der var lidt at kæmpe med. Og egentlig var det på den måde godt at stoppe en fredag, så jeg ku' gå og være sårbar derhjemme en weekend og være blevet lidt mere mig selv igen om mandagen... :genert:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13011
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 30. jan 2016, 20:51

Evapeva skrev:Min stakkels mand, der også er eks-ryger, arbejder forresten et sted, hvor chefen går og ryger på kontoret dagen lang!
Det er hendes firma, og hun er kold i røven. Også overfor arbejdstilsynet - eller det vil sige: En dag, hvor en medarbejder tippede hende om, at AT ville kigge forbi, rendte hun rundt og luftede ud og fjernede askebægre, men det var (desværre) falsk alarm. :rulle:
Jeg overvejer seriøst at ringe og give et anonymt tip. Det er da top-belastende, at min mand skal udsættes for passiv rygning dagligt, nu hvor han aktivt har valgt det fra selv tilbage i 2009...


Ej det er da godt nok også toplatterligt fra hendes side! :tie: øv hvor surt at sidde i røg og damp hele arbejdsdagen. :(

Og tillykke med 5 års jubilæum! :banan: det er fanme lang tid!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Evapeva » 30. jan 2016, 20:56

Pandesteg skrev:
Evapeva skrev:Min stakkels mand, der også er eks-ryger, arbejder forresten et sted, hvor chefen går og ryger på kontoret dagen lang!
Det er hendes firma, og hun er kold i røven. Også overfor arbejdstilsynet - eller det vil sige: En dag, hvor en medarbejder tippede hende om, at AT ville kigge forbi, rendte hun rundt og luftede ud og fjernede askebægre, men det var (desværre) falsk alarm. :rulle:
Jeg overvejer seriøst at ringe og give et anonymt tip. Det er da top-belastende, at min mand skal udsættes for passiv rygning dagligt, nu hvor han aktivt har valgt det fra selv tilbage i 2009...


Ej det er da godt nok også toplatterligt fra hendes side! :tie: øv hvor surt at sidde i røg og damp hele arbejdsdagen. :(

Og tillykke med 5 års jubilæum! :banan: det er fanme lang tid!



Mange tak - det er en dejlig følelse. :)

Held og lykke til dig, du er top sej indtil nu!! :blomst:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 30. jan 2016, 21:24

Har I andre oplevet at være helt ekstremt tørstige den første uge? Jeg bæller seriøst vand i litervis i løbet af en dag, og der er ikke rigtig andet, der gør det for mig. Har hældt et glas Pepsi Max op ved siden af men knap nok rørt det. Det er ret syret i sig selv, eftersom mit forbrug af det plejer at være nogenlunde lige så sygt som min relation til grønne Prince :blush:

Oh well, måske skulle jeg også skære i den dårlige vane, nu eg er i gang. Det bliver i hvert fald næppe nemmere end nu, hvor det egentlig ikke rigtig siger mig noget. Meget mystisk.
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Miss_no_More » 30. jan 2016, 21:30

Hold kæft, hvor er I seje allesammen! :worship: :banan:

Og kæmpe thumbs up til Pandesteg for ikke at ryge, når man er allermest ked af det :gogo:


Jeg er selv stoppet med at ryge for nylig. Jeg har røget i en 20 år vel, men sidste år stoppede jeg....eller forsøgte hvert fald....da jeg gerne vil være gravid og IKKE vil ryge under graviditet.
Jeg besluttede mig for kun at ryge, når der var (meget) alkohol på bordet. Ligesom flere andre i tråden, havde jeg svært ved at sige helt farvel til smøgerne - så'n for evigt.

Så lavede den deal med mig selv, at jeg måtte ryge, når jeg fik alkohol (drikker så heller ikke vin eller alkohol dagligt :P ). Og at jeg faktisk måtte ryge HELE dagen, hvis jeg vidste, jeg skulle til fest om aftenen.
Men det er faktisk ret sjældent, jeg benytter mig af at ryge om dagen inden en fest. Jeg har simpelthen ikke lyst mere. En dag forestiller jeg mig, jeg sikkert heller ikke har lyst til at ryge, selvom jeg får alkohol.


Og mht. alle vanesmøgerne forsvandt trangen til dem efter en 3 uger :) Smøgen på vej hjem i bilen efter job var for mig svær at undvære. En dag nåede jeg hele vejen hjem, inden jeg kom i tanke om smøger. Og således var vanen udfaset.


Mine favoritting ved rygestoppet er:
- Bedre vejrtrækning. Til trods for jeg kun er 33, hev jeg til tider allerede efter vejret :rulle:
- Markant bedre morgenånde :banan: SÅ skønt at vågne op uden en død hamster i munden.
- Mere tid til fornuftige ting (såsom debatten :lol: ) fremfor at stå ude og pulse smøger.


JEG HEPPER PÅ JER ALLE. GO GO GO!!!! :banan: :pompom:
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Delfin » 31. jan 2016, 00:28

Krølle skrev:^
2 down, 28 to go. Oh well, lad os nu se.

Jeg har købt Allen Carr "Endelig ikke-ryger!" på bogudsalg. Jeg har læst de første sider her til morgen (i smug) og ved egentlig ikke, om jeg kommer til at læse den lige nu. Det tror jeg dog - den virker fornuftig og meget godt i tråd med de tanker, jeg går med pt., og om ikke andet har jeg lavet en afale med mig selv om, at jeg skal læse den, før jeg holder op. Lige pt lader jeg "bare være" og er ikke holdt op, så det giver mening i mit forskruede hovede :stoned:

Bogen er gemt bag min nyindkøbte Moleskine. Hej, jeg hedder Krølle. Jeg smugryger ikke, jeg smuglæser.


Den der er slet ikke så dum, som den lyder. Jeg startede også med at holde pause. Jeg kunne bare ryge, hvis jeg ville, men jeg valgte at lade være. Det gør jeg sådan set stadig her 14 mdr efter, men pauser er altid godt, så jeg har tænkt mig at forlænge min pause, til jeg måske, men kun måske vil ryge et par smøger sammen med gamle Lone på plejeren. :D
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Delfin » 31. jan 2016, 00:47

Alfred skrev:Pandesteg, du er sej!!

Jeg har 6 cigaretter tilbage og ryger nok en mere inden sengetid. Så det levner 5 til i morgen og så er det slut. Jeg har dog e-cigaretten, men jeg tror ikke jeg kommer til at bruge den så meget.


Strengt taget behøver du jo slet ikke ryge de 6 smøger i morgen. Du kan jo bare smide dem ud. :8:

Der var en, som skrev nyd de sidste smøger. Næh hvorfor dog det? Det får dig jo bare til at få ondt af dig selv, når du ikke skal ryge mere, men det er jo ikke synd for dig. Det er jo godt for dig. Du bliver vildt glad for det, når du er ude over den første tid.
Hvis du absolut skal ryge dem, så lad være med at nyde dem. Mentalt noterer du dig alt det negative, ved hver og en af dem, mens du ryger den.
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Elvispop » 31. jan 2016, 10:36

Jeg havde 10 smøger liggende, da jeg stoppede 1.oktober.
Pakken lå i køkkenet, så jeg ikke skulle glo på den hele tiden.
Det var én af dem jeg røg den 6. oktober for "lige at smage."
Den smagte underligt, så de resterende 9 stk, gav jeg til ex'en. (så var de da ikke helt spildt)
0
Så tænd dog for helvede de baglygter

Tilbage til "Livets forhold"