Rygestoptråd

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 27. jan 2016, 19:58

Ja, nu VIL jeg altså stoppe med at ryge! Er der nogle der vil være med mig i denne tråd? Eller eksrygere der gider heppe og støtte?

Jeg tror ikke, at jeg kan tage en kold tyrker, så påtænker at købe noget nikotintyggegummi i morgen. Sådan en damper-ting gider jeg ikke.

Fordele ved at stoppe:
- helbredsmæssige årsager; ikke mere klam hoste, gusten hud og dårlig ånde
- slippe for røglugt i hår, tøj og i lejligheden - det glæder jeg mig virkelig meget til!
- spare pengene, det er jo for tosset at bruge så mange penge på røg!
- ikke at sidde på barer og restauranter og fokusere på hvornår man kan komme ud og ryge mellem retterne, føler mig så sølle når jeg gør det!!

... Kom gerne med flere! :-D
Senest rettet af Pandesteg 19. nov 2016, 18:28, rettet i alt 2 gange.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12919
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55517
Kontakt:

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Ado » 27. jan 2016, 20:13

Jeg vil gerne være med. Mine børn vil utrolig gerne, at jeg smider cigaretterne og nøjes med en e-cigaret, hvor det er planen, at den også skal udfases. Og nu har min søn sagt, at han vil forære mig en, hvis jeg vil love at kun bruge den. Og det kan man ikke sige nej til. Så når han kommer hjem fra sin far, går vi op og køber en.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12919
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55517
Kontakt:

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Ado » 27. jan 2016, 20:16

Fordele:
- Mine børn bliver glade.
- Min krop vil takke mig.
- Ingen sur lugt af røg i håret og på tøjet, som kommer selv om man ryger udenfor.
- Flere penge til parfumer, som dufter endnu bedre, når de ikke bliver blandet med cigaretrøg.
- Færre dumme impulskøb i supermarkedet,når man kun lige skal hente cigaretter, men kommer hjem med en pose dagligvarer.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Juki » 27. jan 2016, 20:32

Jeg har været stoppet af flere omgange, men jeg er fast besluttet på at denne her gang skal jeg ikke begynde at ryge fast igen!

Jeg stoppede i august sidste år og har indtil nu kun røget til fest eller hvis jeg har været sammen med mine venner der ryger. Jeg vil skyde på at jeg har røget maks. 5 hele cigaretter siden august.

Jeg har røget on/off i 10 år og er hver gang stoppet pga. en kold tyrker, uden at det skal lyde helligt :genert: Det er bare det der har fungeret bedst for mig, de gange jeg har været motiveret for at stoppe.

Det at jeg har givet mig selv lov til at falde i har egentlig fungeret godt, for i stedet for at dunke mig selv i hovedet over det, så har det jo været tilladt. Og jeg har ikke røget mere af den grund, nærmest tværtimod.

Den største motivation jeg har og hvad jeg siger til mig selv er at der ingen fordele overhovedet er ved at ryge, whatsoever. Plus at jeg sandsynligvi har fået astma af rygningen :rulle:

Det blev en længere smøre.. Men jeg hepper på jer!

Billede Billede Billede Billede Billede
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 27. jan 2016, 20:34

Fedt Ado! Og super motivation at dine børn også ønsker det rigtig meget! Jeg har ikke børn men ved, at min søster vil blive rigtig glad hvis (nej NÅR) jeg stopper. Hun har flere gange sagt at hun ikke vil miste mig tidligt pga de forbandede smøger.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 27. jan 2016, 20:34

Jeg går og tænker en del over, hvorfor det egentlig er, at jeg ryger. Det ene år har ligesom bare taget det andet, og jeg har ikke rigtig tænkt videre over det, for "jeg stopper jo på et tidspunkt". Som jer kan jeg sagtens opstille gode grunde til at stoppe, men jeg er mentalt ikke der endnu, hvor jeg faktisk mener det seriøst nok til at tro på, at det er "for evigt" :genert: Jeg vil dog meget gerne heppe intensivt på jer :pompom:

...og komme krybende tilbage senest medio marts, hvor jeg af anden årsag har en rygestop-bagkant. Jg er fandeme også ved at være for gammel til den slags fjol!
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 27. jan 2016, 20:37

Juki skrev:Jeg har været stoppet af flere omgange, men jeg er fast besluttet på at denne her gang skal jeg ikke begynde at ryge fast igen!

Jeg stoppede i august sidste år og har indtil nu kun røget til fest eller hvis jeg har været sammen med mine venner der ryger. Jeg vil skyde på at jeg har røget maks. 5 hele cigaretter siden august.

Jeg har røget on/off i 10 år og er hver gang stoppet pga. en kold tyrker, uden at det skal lyde helligt :genert: Det er bare det der har fungeret bedst for mig, de gange jeg har været motiveret for at stoppe.

Det at jeg har givet mig selv lov til at falde i har egentlig fungeret godt, for i stedet for at dunke mig selv i hovedet over det, så har det jo været tilladt. Og jeg har ikke røget mere af den grund, nærmest tværtimod.

Den største motivation jeg har og hvad jeg siger til mig selv er at der ingen fordele overhovedet er ved at ryge, whatsoever. Plus at jeg sandsynligvi har fået astma af rygningen :rulle:

Det blev en længere smøre.. Men jeg hepper på jer!

Billede Billede Billede Billede Billede


Hvor er du sej, stort tillykke med det! Og tak for hep :-D

Måske kan du svare på, hvornår den der virkelig heftige rygetrang stopper? Husker den første uge som ganske skrækkelig fra sidst jeg forsøgte at stoppe. Var pissesur konstant og tænkte flere gange at livet da ikke var noget værd, hvis ikke jeg kunne få en smøg til mit glas rødvin osv. Virkelig ynkeligt :genert:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 27. jan 2016, 20:40

Krølle skrev:Jeg går og tænker en del over, hvorfor det egentlig er, at jeg ryger. Det ene år har ligesom bare taget det andet, og jeg har ikke rigtig tænkt videre over det, for "jeg stopper jo på et tidspunkt". Som jer kan jeg sagtens opstille gode grunde til at stoppe, men jeg er mentalt ikke der endnu, hvor jeg faktisk mener det seriøst nok til at tro på, at det er "for evigt" :genert: Jeg vil dog meget gerne heppe intensivt på jer :pompom:

...og komme krybende tilbage senest medio marts, hvor jeg af anden årsag har en rygestop-bagkant. Jg er fandeme også ved at være for gammel til den slags fjol!


Jeg har sjovt nok aldrig betragtet mig selv som ryger. Har altid tænkt "jo jeg ryger, men jeg er jo ikke sådan RIGTIG ryger". Øhm jo, hvis man ryger 15-20 smøger om dagen, så er man sgu rigtig ryger :rulle: men er sgu flov over at ryge. Så hvorfor gør jeg det? :nej: de fleste fra min familie ved ikke engang at jeg ryger (eller de ved det nok godt, hvorfor skulle jeg ellers lugte af røg? Men de siger ikke noget).

Og du skal være velkommen i tråden både før som senere. Som TS er jeg jo lidt forpligtet til at holde tråden igang :D
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Juki » 27. jan 2016, 20:47

Pandesteg skrev:
Juki skrev:Jeg har været stoppet af flere omgange, men jeg er fast besluttet på at denne her gang skal jeg ikke begynde at ryge fast igen!

Jeg stoppede i august sidste år og har indtil nu kun røget til fest eller hvis jeg har været sammen med mine venner der ryger. Jeg vil skyde på at jeg har røget maks. 5 hele cigaretter siden august.

Jeg har røget on/off i 10 år og er hver gang stoppet pga. en kold tyrker, uden at det skal lyde helligt :genert: Det er bare det der har fungeret bedst for mig, de gange jeg har været motiveret for at stoppe.

Det at jeg har givet mig selv lov til at falde i har egentlig fungeret godt, for i stedet for at dunke mig selv i hovedet over det, så har det jo været tilladt. Og jeg har ikke røget mere af den grund, nærmest tværtimod.

Den største motivation jeg har og hvad jeg siger til mig selv er at der ingen fordele overhovedet er ved at ryge, whatsoever. Plus at jeg sandsynligvi har fået astma af rygningen :rulle:

Det blev en længere smøre.. Men jeg hepper på jer!

Billede Billede Billede Billede Billede


Hvor er du sej, stort tillykke med det! Og tak for hep :-D

Måske kan du svare på, hvornår den der virkelig heftige rygetrang stopper? Husker den første uge som ganske skrækkelig fra sidst jeg forsøgte at stoppe. Var pissesur konstant og tænkte flere gange at livet da ikke var noget værd, hvis ikke jeg kunne få en smøg til mit glas rødvin osv. Virkelig ynkeligt :genert:

Jeg synes faktisk det værste var de der vane-smøger, fx når man lige har en pause, står og venter på bussen eller lignende.

Og ellers så tror jeg det var værst sådan tre ugers tid efter, men måske det er afhængig af hvor indstillet man er på at stoppe (om det er af nød frem for lyst fx) og hvor meget man har været vant til at ryge :gruble:

Jeg kan ikke huske at jeg var særlig irritabel, men jeg tror jeg har taget lidt på. Hvilket selvfølgelig er træls, men hellere døje med at tabe de kilo end lungesygdomme, der ikke kan helbredes.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 27. jan 2016, 21:04

Jeg er også lidt bange for at tage på. Ret bange faktisk :genert: men ja den pris må jeg bare betale, hvis det er det.

Noget andet er, at jeg dyrker en del sport. Løber rigtig meget og går i fitnesscenter osv. og tænker en del på hvordan min kondition og ydeevne mon måtte være hvis jeg ikke røg. Det føles ret latterligt at have ræset en 10 km løbetur og så fejre det med at gå hjem og tænde en smøg :badr:

Jeg sidder forresten og ryger min sidste smøg lige nu. Bagefter drikker jeg en kop te og går i seng. Og når jeg står op i morgen er jeg røgfri. Basta.
6
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Juki » 27. jan 2016, 21:10

Pandesteg skrev:Jeg er også lidt bange for at tage på. Ret bange faktisk :genert: men ja den pris må jeg bare betale, hvis det er det.

Noget andet er, at jeg dyrker en del sport. Løber rigtig meget og går i fitnesscenter osv. og tænker en del på hvordan min kondition og ydeevne mon måtte være hvis jeg ikke røg. Det føles ret latterligt at have ræset en 10 km løbetur og så fejre det med at gå hjem og tænde en smøg :badr:

Jeg sidder forresten og ryger min sidste smøg lige nu. Bagefter drikker jeg en kop te og går i seng. Og når jeg står op i morgen er jeg røgfri. Basta.

You go girl! :pompom:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Aima » 27. jan 2016, 22:52

Kæft, I er seje!

Jeg skal også stoppe helt... på et tidspunkt. Jeg vil simpelthen.
Jeg er aldrig gået all in på rygestop før, jeg har gjort mig en milliard tanker og jeg har også skåret ned og er generelt virkelig bevidst, men den der endegyldige beslutning om at nu er det fandme nu, har jeg så svært ved at tage, det er faktisk som om jeg ikke tør. Ikke fordi jeg er bange for at faile eller tage på eller sådan noget, jeg tog faktisk gerne 10-15 kilo for at være røgfri, men simpelthen fordi jeg er bange for at undvære cigaretterne og den effekt (jeg bilder mig ind), de har.

Nå, men jeg vil suge til mig af motivation og inspiration fra tråden, jeg håber det kan hjælpe mig mod det der point of no return-punkt. Jeg hepper vildt meget!
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Rygestoptråd

Indlægaf FruKuk » 27. jan 2016, 23:04

Jeg hepper også!!

Stoppede selv for 8 år siden efter 10 år med 20-30 smøger om dagen. Jeg tog en kold tyrker, fordi jeg ikke kunne overskue at skulle stoppe 2 gange/trække pinen ud. Jeg har nok altid bedre kunne klare at hive plastret af hurtigt end at lirke det af.

Jeg krydser alt, hvad jeg har for, at det lykkes dig/jer!!
2
mfufu
Indlæg: 103
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:23
Kort karma: 7
Likede indlæg: 88

Re: Rygestoptråd

Indlægaf mfufu » 28. jan 2016, 00:30

Jeg stoppede for godt ti år siden med en spontan kold tyrker fra omkring 50 cigaretter om dagen. Det var da jeg hørte i en nyhedsudsendelse, at over 400.000 danskere havde KOL. - Jamen, det ville jeg jo så også få. Snart. Efter fire timer uden smøger vidste jeg, at det var lykkedes. Jeg havde aldrig tidligere forsøgt at stoppe. To år efter var kondien kommet op på et fornuftigt niveau, og efter endnu et år eller to var jeg også holdt helt op med at ryge i mine drømme.
3
Internettet er et fantastisk medie til udbredelse af viden såvel som misinformation. Sammenholdt med at demokrati gælder for alle, ser det virkelig sort ud.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 28. jan 2016, 10:04

Det sværeste her bliver, at jeg i højere grad er mentalt end fysisk afhængig. Det er vanen og "belønningen", der udløser noget i min hjerne, og som jeg allerede nu ved, jeg ikke kan erstatte med nikotinpræparater. Jeg er typen, der sagtens kan gå en dag uden at ryge, fordi jeg har travl... men SÅ bliver det pause/kaffe/whatever-hygge-tid og SÅ skal jeg fandeme ha' mit fix.

Jeg bør vel have noget tyggegummi el.l. liggende, men jeg tror vitterligt ikke mit bliver værst fysisk.
1

Tilbage til "Livets forhold"