Rygestoptråd

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pyjamas » 18. nov 2017, 23:02

Det er ret skræmmende, at nikotin gør én så afhængig. For hvad er jeg vant til, der virker på depression? Cigaretter, selvfølgelig :stoned:
Jeg synes, jeg er god til at bemærke de øjeblikke, hvor jeg er heldig, at jeg nu ikke ryger :) Mine kolleger lugter ad helvede til, når de har været ude i regnen for at ryge - i den tid, hvor jeg nyder roen (og varmen), sidder med benene oppe og spiser min mad i et normalt tempo. Jeg har sparet ca 1000 kr indtil videre, som jeg bruger på noget kun til mig - jeg har kig på en meget fin og genial kniv :lun:
Og det rareste er at være fri for dem afhængighed. Jeg skal ikke lige ud og ryge før xxx, efter mad, mens jeg alligevel er udenfor osv osv.
1
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pyjamas » 18. nov 2017, 23:03

Tillykke med dit næsten halve år, Snekat. Hvordan er det for dig lige nu?
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25522

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Delfin » 18. nov 2017, 23:35

Pyjamas skrev:Det er ret skræmmende, at nikotin gør én så afhængig. For hvad er jeg vant til, der virker på depression? Cigaretter, selvfølgelig :stoned:
Jeg synes, jeg er god til at bemærke de øjeblikke, hvor jeg er heldig, at jeg nu ikke ryger :) Mine kolleger lugter ad helvede til, når de har været ude i regnen for at ryge - i den tid, hvor jeg nyder roen (og varmen), sidder med benene oppe og spiser min mad i et normalt tempo. Jeg har sparet ca 1000 kr indtil videre, som jeg bruger på noget kun til mig - jeg har kig på en meget fin og genial kniv :lun:
Og det rareste er at være fri for dem afhængighed. Jeg skal ikke lige ud og ryge før xxx, efter mad, mens jeg alligevel er udenfor osv osv.


Ja det er meget rart at være fri for at vade ud og ryge i pisregnvejr og stresse over, at man lige skal nå at ryge.

Når du tænker rigtig godt efter, virker cigaretter heller ikke på depression. Måske kortvarigt men få minutter efter er man præcis lige så deprimeret, som man var før smøgen.

Selve den fysiske afhængighed varer i øvrigt kun få uger efter rygestop. Resten sidder i hovedet.
Nøj hvor er jeg irriterende at høre på :banan:
2
14 11 14
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pyjamas » 25. nov 2017, 21:53

40 dage røgfri :gogo:
Jeg kan godt mærke, at jeg har mistet meget af min trang til at følge med min app og se, hvor mange cigaretter, jeg ikke har røget, og hvor mange penge, jeg har sparet. Jeg tjekkede lige tidligere i dag, da min veninde spurgte hvor længe, jeg ikke har røget :)
Hun ryger i øvrigt. I sidste uge frygtede jeg lidt vores aftale i dag, men i går og i dag tænkte jeg slet ikke over det. Jeg bællede vin, mens hun var ude og ryge, og det er rigtig fint for mig :)
8
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pyjamas » 10. dec 2017, 00:00

Jeg er på vej hjem fra julefrokost. Jeg har frygtet denne dag, at jeg skulle sidde sammen med en håndfuld rygere, mens jeg drak en spand vin. Cigaretter hører jo til vin og socialt samvær, ikke? :wink3:
Jeg har ikke røget! :banan: Jeg havde faktisk regnet med, at jeg ville gøre det, og jeg har haft snakket med værten om, at "jeg er okay med bare at være festryger" og "jeg ryger bare dine, så jeg ikke har nogen med hjem".
Efter i dag ser jeg mig selv som rigtig eksryger, i dag har været en milepæl for mig. Når jeg kan lade være i beruset tilstand, så kan jeg altid :lun: 54 dage røgfri. Yay me!
8
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Rygestoptråd

Indlægaf hthy » 10. dec 2017, 00:16

Pyjamas skrev:Jeg er på vej hjem fra julefrokost. Jeg har frygtet denne dag, at jeg skulle sidde sammen med en håndfuld rygere, mens jeg drak en spand vin. Cigaretter hører jo til vin og socialt samvær, ikke? :wink3:
Jeg har ikke røget! :banan: Jeg havde faktisk regnet med, at jeg ville gøre det, og jeg har haft snakket med værten om, at "jeg er okay med bare at være festryger" og "jeg ryger bare dine, så jeg ikke har nogen med hjem".
Efter i dag ser jeg mig selv som rigtig eksryger, i dag har været en milepæl for mig. Når jeg kan lade være i beruset tilstand, så kan jeg altid :lun: 54 dage røgfri. Yay me!



Hvor er det sejt. Godt gået. :blomst:
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25522

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Delfin » 10. dec 2017, 00:33

Jeg kan tage røgfri på juleferie for tredje år i træk.
Det må vist snart være på tide at sige: "Nåh hvad så, mener du stadig, at det kun holder til næste år?" til min bror :lol:
0
14 11 14
Shadowmoon
Indlæg: 34
Tilmeldt: 26. apr 2017, 18:11
Kort karma: 0
Likede indlæg: 91

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Shadowmoon » 16. feb 2018, 04:53

Nå, men jeg må nok hellere melde mig ind i den her klub :genert:

Jeg har lige slukket den sidste smøg og går over på en e-cigaret. Jeg kender mig selv godt nok til at vide, at jeg
er nødt til at have en 'sutteklud', hvis det skal lykkes.
Jeg frygter egentlig ikke den fysiske afhængighed så meget, men derimod den psykiske kan blive en kæmpe udfordring.

Så here we go :nerve:
7
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 16. feb 2018, 09:57

Krølle skrev:For mig er hovedgevinsten at slippe for - som Aima så smukt sagde det - at blive "ramt på hyggeligheden" til div. sociale arrangementer. Det ville jeg ikke få, hvis jeg "bare" skar kraftigt ned, for min indre junkie ville stadig blive holdt i live og ville måske endda skrige endnu højere til fester mv, hvor der var "fri røgbar".

Jeg har - med en kortere pause - røget i snart 20 år uden at kalde mig selv for ryger. Det viser lidt om bedragets omfang ;) Jeg gider simpelthen ikke mere, og jeg glæder mig for vildt til for første gang i (voksen)livet at prøve den version af livet, ikke-rygerne har - den ser super nice ud og mangler ikke noget. Det skule da lige være dårlig ånde, grålig hud og rynker :slem:


Nå men ææææh.... Jeg sprang jo i med begge ben, da min pony blev syg, og det var så syyyyynd for mig, at doktoren sagde, hun nok ikke kom med mig hjem fra hospitalet.

Jeg glemte så lige at holde op igen, da pony rent faktisk kom sig, og siden da har jeg lystigt været ryger (men ikke af den "rigtige" slags, forstås). Nu sidder jeg og genlæser tråden her, og det er gået op for mig, at jeg har 20 års "jubilæum". Der er vist ingen bedre anledning end det til at genoverveje et stop, og eftersom jeg pt er i gang med at overleve en skilsmisse og i øvrigt har smidt alle brikkerne i mit liv op i luften, kan jeg jo lige så godt lade være med at gribe cigaretterne, når den brik falder ned igen.

Wish me luck :tie: :genert:
Senest rettet af Krølle 16. feb 2018, 11:02, rettet i alt 1 gang.
5
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 16. feb 2018, 10:26

Krølle skrev:
Alfred skrev:Et lille pip fra trådens sorte får :afro:

Jeg har konstateret at rygestop og skilsmisse ikke er en skide god kombi, så jeg ryger lidt igen, men prøver at holde det nede med e-cigaretten.

Så jeg har sat ny rygestop-dato til den 1. april, for der burde der være lidt mere ro på :tie:


Nej for dælen da. Det lyder mere end svært - jeg ville blive fucking storryger på et splitsekund, hvis det skete. Jeg synes, det er så sejt, at du overhovedet holder fast! :blomst:

Går det i fisk, er det ikke værre, end at du vender tilbage, når overskuddet er der. Vi er her jo stadig :engel: :-D


Man lærer så længe man lever. Tilsyneladende var min forudsigelse om skilsmisses effekt på rygetrang ikke helt korrekt :stoned: :-D
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 16. feb 2018, 12:31

Held og lykke shadowmoon og krølle :pompom: jeg hepper på jer. Det er fantastisk at være ikke-ryger!! Jeg har lige haft 2-års jubilæum og det er noget af de bedste jeg har gjort for mig selv. Jeg tænker næsten aldrig på smøger og savner dem kun meget meget sjældent og kun et split sekund.

You can do this!
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Selma156
Indlæg: 2341
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6808

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Selma156 » 18. feb 2018, 19:41

Jeg har været røgfri i otte måneder. I går. Det er ret vildt, efter 10 år som on/off/semi/stor/fest/socialryger. Jeg har tidligere været røgfri i max fem måneder, må det være, så det er da meget godt. Tidligere er jeg faldet i ved sociale arrangementer og byture med lidt for mange øl, men denne gang er jeg stået imod. Også selv om størstedelen af mine venner stadig ryger. Tendensen her i midt-sluttyverne er dog, at folk så småt stopper.

Selv om jeg har holdt så længe, og i umulige situationer, hvor jeg er godt fuld og alle andre ryger, er jeg stadig bange for at falde i igen. Jeg synes nemlig stadig, det dufter mega godt, når andre ryger, og jeg kan ikke mærke nogen forskel, når jeg fx løber. :( Men jeg holder ud!
1
Shadowmoon
Indlæg: 34
Tilmeldt: 26. apr 2017, 18:11
Kort karma: 0
Likede indlæg: 91

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Shadowmoon » 18. feb 2018, 19:56

Jeg synes, det er skidesvært og jeg må indrømme at jeg også har røget cigaretter :genert:
men ikke så mange, som før jeg begyndte at dampe.
Mit mål for den kommende uge må være at komme ned på max 5 cigaretter om dagen og så ellers
min 'sutteklud' for resten og så lægge de penge fra jeg sparer ved ikke at tænde cigaretten.
0
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: Rygestoptråd

Indlægaf mindrekreativtnavn » 1. mar 2018, 16:36

Nogen som har erfaring med de der smooff rygestopsfiltre?
0
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: Rygestoptråd

Indlægaf mindrekreativtnavn » 2. apr 2018, 17:33

mindrekreativtnavn skrev:Nogen som har erfaring med de der smooff rygestopsfiltre?

Nå, men det har jeg altså nu.. Og vil lige meddele at jeg er røgfri på 4. dagen. Så indtil videre virker det vidst meget godt! :klap:
5
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:

Tilbage til "Livets forhold"