Sundhedsforsikring

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
DifferentGirl
Indlæg: 359
Tilmeldt: 20. jun 2016, 21:51
Kort karma: 42
Likede indlæg: 525

Sundhedsforsikring

Indlægaf DifferentGirl » 14. dec 2020, 17:49

I forbindelse med jobskifte, har jeg mistet min sundhedsforsikring. Jeg har tidligere haft Mølholm forsikring, men vil gerne høre andres erfaringer. Og det skal ikke være Sygesikring Danmark, fordi jeg er kroniker. Det skal derfor være nogle, der accepterer kronikere.

Hvis du har en privat sundhedsforsikring så skriv gerne om hvilken, om du anbefaler den og hvorfor.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Sundhedsforsikring

Indlægaf Zonta » 15. dec 2020, 07:22

Jeg har været hos Codan og Tryg.

Jeg tror det er vigtigt at du indhenter tilbud og sammenligner hvad de dækker, for når du er kroniker, er det hele lidt mere besværligt. Hvor længe siden er det du har mistet din forsikring? Nogen tilbyder, at man fortsætter privat, hvis man ellers mister den i forbindelse med jobskifte eller andet.
0
J, juli 2018.
DifferentGirl
Indlæg: 359
Tilmeldt: 20. jun 2016, 21:51
Kort karma: 42
Likede indlæg: 525

Re: Sundhedsforsikring

Indlægaf DifferentGirl » 15. dec 2020, 21:03

Zonta skrev:Jeg har været hos Codan og Tryg.

Jeg tror det er vigtigt at du indhenter tilbud og sammenligner hvad de dækker, for når du er kroniker, er det hele lidt mere besværligt. Hvor længe siden er det du har mistet din forsikring? Nogen tilbyder, at man fortsætter privat, hvis man ellers mister den i forbindelse med jobskifte eller andet.


Jeg har først mistet den d. 1. december. Men ja skal nok lige sammenligne de forskellige forsikringer.
0
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Sundhedsforsikring

Indlægaf Fræksak » 15. dec 2020, 21:34

Jeg har PFA og er meget glad for det. De gange, jeg har haft brug for forsikringen, har jeg fået fat i nogle meget omsorgsfulde og kompetente medarbejdere. En enkelt gang blev processen trukket ud, fordi der skete en fejl i sagsbehandlingen, men det var formentlig lige så meget privathospitalets skyld, som det var PFAs skyld.

Jeg er dog blevet opmærksom på, at jeg ikke er dækket for kroniske sygdomme (fandt jeg ud af, da jeg fik konstateret ADD og troede, at jeg kunne få behandling gennem forsikringen). Men jeg skriver alligevel indlægget her, fordi jeg tænker, at de muligvis har flere produkter - herunder evt. ét, der dækker kroniske sygdomme. Det er værd at kigge på, i hvert fald :).
0

Tilbage til "Livets forhold"