Brokketråd over Post Danmark

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf JoyNips » 11. maj 2018, 12:57

Pakke nu for 2. Gang på vej retur fra Sverige uden at være forsøgt omdelt...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf RavenClaw » 11. maj 2018, 16:19

klaus skrev:
Juki skrev:
klaus skrev:
Juki skrev:
klaus skrev:Jeg har en pakke fra udlandet hvor adressen er forkert. Den skiftevis ryger rundt i mellem byen jeg bor i og nærmeste terminal. Det er så 3 gang det sker.

Ringede til kundeservice og nej der er intet at gøre. De må ikke ændre adresse eller levere til posthus/pakkeboks i stedet for. Så på et tidspunkt ryger den nok retur, forhåbentlig snart. Service er ikke hvad det har været :boo:

Altså er det noget du har bestilt og selv har indtastet adressen forkert eller er det afsender der har skrevet forkert?

Jeg kan sagtens forstå din frustration, men at adressen er forkert er jo ikke PostDanmarks skyld. De skal vel bare være sikker på at den ikke kommer frem til en forkert
I princippet kunne man jo i så fald bare gøre krav på andres pakker.

At de så selv fucker det op i alle mulige andre situationer og ikke altid selv overholder deres principper er så noget andet :rulle:


Afsender har skrevet halvdelen af vejnavnet forkert. Er også ret sikker på at mit tlf nr står derpå. Nu er det godt nok nogen år siden at jeg kørte post men der brugte vi da lige et par minutter hvis adressen var mærkelig og ikke fandtes i stedet for bare at sende det videre i systemet som ukendt.
Jeg kunne da bedre forstå hvis de sendte den retur, det havde været noget nemmere for mig.

Kan du ikke kontakte sælger så du kan få en ny vare, hvis det er muligt?

Jeg ved ikke hvordan reglerne for uddeling af post er. Jeg er heller ikke altid sikker på ekspedienterne helt ved det..


Jeg forstår ingenting. Fik min pakke i dag og adressen er helt rigtig. :stoned:


Hahaha, lige din historie er PostNord i en nøddeskal :D
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Juki » 11. maj 2018, 16:23

klaus skrev:
Juki skrev:
klaus skrev:
Juki skrev:
klaus skrev:Jeg har en pakke fra udlandet hvor adressen er forkert. Den skiftevis ryger rundt i mellem byen jeg bor i og nærmeste terminal. Det er så 3 gang det sker.

Ringede til kundeservice og nej der er intet at gøre. De må ikke ændre adresse eller levere til posthus/pakkeboks i stedet for. Så på et tidspunkt ryger den nok retur, forhåbentlig snart. Service er ikke hvad det har været :boo:

Altså er det noget du har bestilt og selv har indtastet adressen forkert eller er det afsender der har skrevet forkert?

Jeg kan sagtens forstå din frustration, men at adressen er forkert er jo ikke PostDanmarks skyld. De skal vel bare være sikker på at den ikke kommer frem til en forkert
I princippet kunne man jo i så fald bare gøre krav på andres pakker.

At de så selv fucker det op i alle mulige andre situationer og ikke altid selv overholder deres principper er så noget andet :rulle:


Afsender har skrevet halvdelen af vejnavnet forkert. Er også ret sikker på at mit tlf nr står derpå. Nu er det godt nok nogen år siden at jeg kørte post men der brugte vi da lige et par minutter hvis adressen var mærkelig og ikke fandtes i stedet for bare at sende det videre i systemet som ukendt.
Jeg kunne da bedre forstå hvis de sendte den retur, det havde været noget nemmere for mig.

Kan du ikke kontakte sælger så du kan få en ny vare, hvis det er muligt?

Jeg ved ikke hvordan reglerne for uddeling af post er. Jeg er heller ikke altid sikker på ekspedienterne helt ved det..


Jeg forstår ingenting. Fik min pakke i dag og adressen er helt rigtig. :stoned:

Det er åbenbart ikke alting man skal forstå eller bliver klogere af at stille spørgsmålstegn ved :D
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41295

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf LaMariposa » 19. maj 2018, 14:44

Jeg har været så letsindig at bestille morgengaven til min kæreste et sted, som sender med Post Nord. Den skulle være kommet i dag, men der er intet spor af den :( Liiiiige lovlig nervepirrende...!

Har derimod fået en masse ting leveret med GLS, og det fungerer altså bare noget bedre. Det går hurtigt, og pakkerne kommer den dag, de har lovet. Gad vide, hvorfor det er så svært for Post Nord :gruble:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Daine » 19. maj 2018, 15:59

LaMariposa skrev:Jeg har været så letsindig at bestille morgengaven til min kæreste et sted, som sender med Post Nord. Den skulle være kommet i dag, men der er intet spor af den :( Liiiiige lovlig nervepirrende...!

Har derimod fået en masse ting leveret med GLS, og det fungerer altså bare noget bedre. Det går hurtigt, og pakkerne kommer den dag, de har lovet. Gad vide, hvorfor det er så svært for Post Nord :gruble:

Bliver det sendt som pakke? For så har PN en app, der faktisk er rigtig god. Det går ikke hurtigere med den, men det er nemt at følge hvor pakken er og hvor lang tid de estimerer de er om at levere :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41295

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf LaMariposa » 22. maj 2018, 12:19

Daine skrev:
LaMariposa skrev:Jeg har været så letsindig at bestille morgengaven til min kæreste et sted, som sender med Post Nord. Den skulle være kommet i dag, men der er intet spor af den :( Liiiiige lovlig nervepirrende...!

Har derimod fået en masse ting leveret med GLS, og det fungerer altså bare noget bedre. Det går hurtigt, og pakkerne kommer den dag, de har lovet. Gad vide, hvorfor det er så svært for Post Nord :gruble:

Bliver det sendt som pakke? For så har PN en app, der faktisk er rigtig god. Det går ikke hurtigere med den, men det er nemt at følge hvor pakken er og hvor lang tid de estimerer de er om at levere :)


Har lige hentet app'en, og den står til levering i dag. De har bare ikke opdateret track and trace siden lørdag, hvor den skulle have været leveret. Ved godt, at det har været pinse, men nu er klokken over to eftermiddag, og der er ikke sket mere. Den ligger stadig på et eller andet distributionscenter. Prøvede at ringe til Kundeservice, men de siger allerede på telefonsvareren, at de ikke oplyser om noget ud over det, der står på track and trace.

"You had one job..."
1
:lun: Be brave
Akehurst2
Indlæg: 14143
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Akehurst2 » 22. maj 2018, 15:04

Må man brokke sig over andre landes postvæsener også?

Kan i hvert fald konstatere, at græsset ikke er grønnere på den anden side. Har bestilt nogle varer i Holland. De sendes normalt med PostBelgien uden problemer. Denne gang har de valgt PostHolland. De har lagt en seddel i postkassen uden nogen anvisning af, hvor pakken kan hentes. Scanner man koden på sedlen påstår de, pakken ikke findes. Deres kontaktmuligheder er følgende: Ring, men kun fra et belgisk nummer (sådan et har jeg ikke) eller skriv på Facebook (jeg er ikke på Facebook).

Hvor er det dog bare hjernedødt uprofessionelt.
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Hunkat » 23. maj 2018, 19:10

Skal du ikke bare ændre i stedet for at tilmelde? Gætter jeg på.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf bluetof1 » 12. jun 2018, 18:10

Dittemus skrev:Dét her kunne PostDK godt lære noget af! Svaret er fra Dao, efter jeg klagede over deres bud som gentagne gange skrev “ikke leveret - låst dør” som grund til at aflevere mine pakker rundt omkring til pakkeshops. Min dør bliver aldrig låst... Første gang blev han “straffet” ved at tage hen og hente min pakke fra kiosken dagen efter og levere den hos mig og nu har han/de fået et påbud om altid at komme op med den. :gogo:

Hej X,
Så er der kommet en melding tilbage fra vores områdeansvarlige. De har været ude på din adresse, for at teste, om døren låses om natten. De har meldt tilbage, at døren ikke har været låst mens de har været derude. Den områdeansvarlige har desuden meldt tilbage, at der er taget en alvorlig snak med buddet angående leveringen. Vi har desuden fået melding om, at der i fremtiden skal leveres på adressen. Oplever du, at der igen bliver sendt en pakke i pakkeshop, vil vi rigtig gerne høre fra dig igen. Det skulle dog helst ikke ske igen. Undskyld for ventetiden, og for al ulejligheden. Med venlig hilsen


PostNord har jo taget den gennemarbejdede beslutning at fyre 4000 mennesker således at de heller ikke fremover kan levere den service de bliver ved med at sætte prisen op på :gogo:
Jeg kan ikke se hvordan den øvelse skal gøre det nemmere for dem at leve op til deres egne målsætninger.
3
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf 2SHY » 12. jun 2018, 18:48

Jeg har i dag modtaget 2 breve: 1 fra USA, der blev sendt for godt og vel 1,5 uge siden. Og 1 der blev sendt fra Danmark... den 17. maj!

Hvordan det næsten kan lade sig gøre forstår jeg ikke
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Dirtylittledevil » 13. jun 2018, 00:16

Jeg hørte et program om trusselsbreve, hvor det blev nævnt at de der gammeldags trusselsbreve hvor bogstaverne er klippet ud af en avis og sendt anonymt med posten, stadig er en ting der lever i bedste velgående.
Så hvor al anden brevpost forsvinder, ender det med at de sidste postbude bare render rundt og omdeler trusselsbreve :lol:
7
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Juki » 13. jun 2018, 14:37

Smiling_Goat skrev:Jeg har lige haft en samtale lig denne:

*Ventemusik med indlagte reklamer i 8 minutter*

PostNord: "det er Post Nord, du taler med Svend-Bent"
Mig: "hej, jeg har kigget på en pris på jeres flyer over blablabla"
PostNord: "nu skal jeg lige finde den frem"
Mig: "jeg kan ikke helt udlede om prisen på den gælder forsendelser i både ind- og udland"
PostNord: "....... Øh"
Mig: "ved du det?"
PostNord: "altså øh.. Når der er meget travlt i Erhvervsafdelingen, bliver man omdirigeret hen til os, så jeg kender ikke lige til de priser"
Mig: "...... Okay.."
PostNord: "altså jeg kan da skrive en mail til den rigtige afdeling for dig ellers kan du prøve at ringe igen senere"
Mig: "kan jeg få mail-adressen måske? Det er nok nemmere at jeg selv skriver"
PostNord: "den kan jeg ikke oplyse dig"
Mig: "okay.. Men du kan sende en? Plejer man at få hurtigt svar eller"
PostNord: "det kan jeg desværre ikke udtale mig om"
Mig: "okay.. Så du kan enten sende den mail, eller jeg kan ringe igen senere? Du kan ikke stille mig om til nogen?"
PostNord: "desværre"
Mig: "okay.. Så går jeg ud fra, jeg bare prøver at ringe igen senere"

Det er alligevel første gang jeg oplever at overhovedet ikke få service :lol:

Det lyder lidt som en paranoid medarbejder :D Det er tragikomisk.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Daine » 13. jun 2018, 15:09

Juki skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg har lige haft en samtale lig denne:

*Ventemusik med indlagte reklamer i 8 minutter*

PostNord: "det er Post Nord, du taler med Svend-Bent"
Mig: "hej, jeg har kigget på en pris på jeres flyer over blablabla"
PostNord: "nu skal jeg lige finde den frem"
Mig: "jeg kan ikke helt udlede om prisen på den gælder forsendelser i både ind- og udland"
PostNord: "....... Øh"
Mig: "ved du det?"
PostNord: "altså øh.. Når der er meget travlt i Erhvervsafdelingen, bliver man omdirigeret hen til os, så jeg kender ikke lige til de priser"
Mig: "...... Okay.."
PostNord: "altså jeg kan da skrive en mail til den rigtige afdeling for dig ellers kan du prøve at ringe igen senere"
Mig: "kan jeg få mail-adressen måske? Det er nok nemmere at jeg selv skriver"
PostNord: "den kan jeg ikke oplyse dig"
Mig: "okay.. Men du kan sende en? Plejer man at få hurtigt svar eller"
PostNord: "det kan jeg desværre ikke udtale mig om"
Mig: "okay.. Så du kan enten sende den mail, eller jeg kan ringe igen senere? Du kan ikke stille mig om til nogen?"
PostNord: "desværre"
Mig: "okay.. Så går jeg ud fra, jeg bare prøver at ringe igen senere"

Det er alligevel første gang jeg oplever at overhovedet ikke få service :lol:

Det lyder lidt som en paranoid medarbejder :D Det er tragikomisk.

Svend-Bent er køkkenmedarbejder i kantinen hos PostNord og står lige nu og mumler ned i kødsovsen “det er kraftedme for dårligt! Nu har nedskæringerne igen betydet, at de omdirigerer til os. Lusepustere! Hængerøve! Skide socialdemokrater!”
8
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Juki » 13. jun 2018, 15:43

Daine skrev:
Juki skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg har lige haft en samtale lig denne:

*Ventemusik med indlagte reklamer i 8 minutter*

PostNord: "det er Post Nord, du taler med Svend-Bent"
Mig: "hej, jeg har kigget på en pris på jeres flyer over blablabla"
PostNord: "nu skal jeg lige finde den frem"
Mig: "jeg kan ikke helt udlede om prisen på den gælder forsendelser i både ind- og udland"
PostNord: "....... Øh"
Mig: "ved du det?"
PostNord: "altså øh.. Når der er meget travlt i Erhvervsafdelingen, bliver man omdirigeret hen til os, så jeg kender ikke lige til de priser"
Mig: "...... Okay.."
PostNord: "altså jeg kan da skrive en mail til den rigtige afdeling for dig ellers kan du prøve at ringe igen senere"
Mig: "kan jeg få mail-adressen måske? Det er nok nemmere at jeg selv skriver"
PostNord: "den kan jeg ikke oplyse dig"
Mig: "okay.. Men du kan sende en? Plejer man at få hurtigt svar eller"
PostNord: "det kan jeg desværre ikke udtale mig om"
Mig: "okay.. Så du kan enten sende den mail, eller jeg kan ringe igen senere? Du kan ikke stille mig om til nogen?"
PostNord: "desværre"
Mig: "okay.. Så går jeg ud fra, jeg bare prøver at ringe igen senere"

Det er alligevel første gang jeg oplever at overhovedet ikke få service :lol:

Det lyder lidt som en paranoid medarbejder :D Det er tragikomisk.

Svend-Bent er køkkenmedarbejder i kantinen hos PostNord og står lige nu og mumler ned i kødsovsen “det er kraftedme for dårligt! Nu har nedskæringerne igen betydet, at de omdirigerer til os. Lusepustere! Hængerøve! Skide socialdemokrater!”

:lol:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf landsbytossen » 13. jun 2018, 15:59

Postnord er meldt til politiet, fordi et brev ikke er kommet frem. :banan:
https://ekstrabladet.dk/nationen/brev-s ... et/7195986

I øvrigt er det grotesk, at man hos Postnord skal betale for at få en kvittering for en købt ydelse (indleveringsattest). Hvis en dagligvarebutik fandt på at kræve 5 kr. for en bon, ville der blive ballade.
4
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup

Tilbage til "Livets forhold"