Brokketråd over Post Danmark

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
MissB
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 256
Likede indlæg: 2196

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf MissB » 11. apr 2021, 14:34

klaus skrev:
MissB skrev:
klaus skrev:
RavenClaw skrev:
klaus skrev:Man kan ikke gå igennem livet uden at ha lidt bøvl med postnord. Jeg har ellers været godt tilfreds med deres service.

Men når lågen i en pakkeboks åbner og så man ser ind i et gabende stort hul, så er det på jysk, godt træls.

Så nu venter jeg på de ringer tilbage til mig så jeg kan få efterlyst pakken. :(

Og så kom der en ny sms om at der ikke var plads i pakkeboksen og den er i stedet leveret til den lokale Føtex.

Så du har fået koden til en pakkeboks OG en besked om, den ikke kunne leveres i pakkeboks om den samme pakke? :forvirret:


Korrekt. Kl 7:30 kunne jeg afhente den i pakkeboksen inkl koder og kl 12 fik jeg besked om at der ikke var plads i pakkeboksen og den var afleveret i føtex. Da hende i føtex ville ha stregkoden, så kom pakkebokskoderne frem i stedet for. Det blev hun lidt sur over.

Endnu lidt brok. Postnord skriver at de leverer 7 dage om ugen til alle åbne posthuse/pakkebokse. Jeg sender en pakke afsted fra det mørke Jylland til en kvickly i Kbh i går via pakkeboks. Forventet levering, tirsdag :gruble: Det giver ingen mening


Pudsigt. Jeg skulle have hentet en pakke i en pakkeshop i Kvickly i storkbh i dag. Hele dagen har den stået til levering i dag. Her til aften skiftede det til ukendt levering. I Kvickly sagde personalet at de aldrig får pakker om lørdagen. Jeg er forvirret.


https://www.postnord.dk/vores-loesninge ... akker7dage

Det virker underligt :gruble:

Pakken jeg sendte afsted var klar til levering lørdag. Så det virker underligt at de skrev levering tirsdag :gruble: Ham jeg sendte til, brokkede sig over den lange leveringstid. Sjovt nok har han ikke hentet pakken.


Lige præcis. Det er også det jeg har googlet mig frem til. Så jeg håber at den kommer i morgen.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Stars » 11. apr 2021, 15:02

klaus skrev:
RavenClaw skrev:
klaus skrev:Man kan ikke gå igennem livet uden at ha lidt bøvl med postnord. Jeg har ellers været godt tilfreds med deres service.

Men når lågen i en pakkeboks åbner og så man ser ind i et gabende stort hul, så er det på jysk, godt træls.

Så nu venter jeg på de ringer tilbage til mig så jeg kan få efterlyst pakken. :(

Og så kom der en ny sms om at der ikke var plads i pakkeboksen og den er i stedet leveret til den lokale Føtex.

Så du har fået koden til en pakkeboks OG en besked om, den ikke kunne leveres i pakkeboks om den samme pakke? :forvirret:


Korrekt. Kl 7:30 kunne jeg afhente den i pakkeboksen inkl koder og kl 12 fik jeg besked om at der ikke var plads i pakkeboksen og den var afleveret i føtex. Da hende i føtex ville ha stregkoden, så kom pakkebokskoderne frem i stedet for. Det blev hun lidt sur over.

Endnu lidt brok. Postnord skriver at de leverer 7 dage om ugen til alle åbne posthuse/pakkebokse. Jeg sender en pakke afsted fra det mørke Jylland til en kvickly i Kbh i går via pakkeboks. Forventet levering, tirsdag :gruble: Det giver ingen mening

Det er fordi, PN på nogle områder vil være mere klimavenlige. Det tager tid at køre fra det mørke Jylland til hovedstaden på cykel :-D
2
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf RavenClaw » 13. apr 2021, 11:41

Bestilte en pakke, hvor der var mulighed for ekspreslevering i morgen eller standardlevering fredag. Jeg valgte gratis standardlevering, og pakken blev indleveret i Polen i går aftes. DHL har lige leveret den til mig.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf twinkle » 14. apr 2021, 15:31

Det er simpelthen skørt.

To pakker - afsendt fra samme firma, samme tidspunkt ankommer på to forskellige dage.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Skinkehunden » 17. apr 2021, 12:34

Vores mikroovn stod af, vi bestilte en ny som PN skulle levere igår - gæt selv om den kom :rulle:

I dag kom der så besked om at den bliver leveret på mandag. Så det håber vi da den gør!
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Missmo
Indlæg: 93
Tilmeldt: 4. jan 2021, 19:06
Kort karma: 7
Likede indlæg: 116

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Missmo » 17. apr 2021, 18:09

Jeg plejer at være ret tilfreds med Postnord.

Men i går shoppede jeg lidt, der står forventet levering mandag, fair nok.
Her til morgen får jeg så melding om at pakken er på vej, tjekker track and trace, der står pakken leveres i dag...

Sjovt nok ingen pakke endnu og nu er status ændret til “på vej”
Tænker at jeg nok først får den mandag

Så lad da vær med at få mig, til at gå og glæde mig til at få den i dag.
Det er jo bare dumt ( og lidt ondt)
1
Brugeravatar
FrkFauna
Indlæg: 390
Tilmeldt: 21. dec 2020, 16:42
Kort karma: 36
Likede indlæg: 562

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf FrkFauna » 17. apr 2021, 19:01

Jeg har haft on/off perioder, hvor jeg har været ok tilfreds med Postnords service.
Men, men, men. Alt godt har jo som regel også en ende, og jeg er kommet til det punkt. Så vidt det ER muligt, går jeg en stor bue uden om dem, både når det gælder levering og forsendelse. Jeg gider ikke det tovtrækkeri og de problemer det ofte har medført at bruge dem.
0
They say time heals all wounds.
- Broken hearts aren't that simple.


The only creatures that are evolved enough to convey pure love are animals and infants.
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52561

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf fisken80 » 21. apr 2021, 16:28

Jeg undrer mig over, at der er så stor forskel på prisen for levering til samme pakkebutik med GLS. Jeg har lige købt noget et sted, hvor leveringen koster 29 kroner og noget et andet sted koster 59 kroner. Hvorfor pokker er det dobbelt så dyrt det ene sted?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Stitch » 21. apr 2021, 16:41

fisken80 skrev:Jeg undrer mig over, at der er så stor forskel på prisen for levering til samme pakkebutik med GLS. Jeg har lige købt noget et sted, hvor leveringen koster 29 kroner og noget et andet sted koster 59 kroner. Hvorfor pokker er det dobbelt så dyrt det ene sted?



Måske hvor god en aftale den pågældende hjemmeside har lavet?
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14439

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Mangoness » 21. apr 2021, 16:47

fisken80 skrev:Jeg undrer mig over, at der er så stor forskel på prisen for levering til samme pakkebutik med GLS. Jeg har lige købt noget et sted, hvor leveringen koster 29 kroner og noget et andet sted koster 59 kroner. Hvorfor pokker er det dobbelt så dyrt det ene sted?


Det er en blanding af, hvordan webshoppen beregner deres fragtpriser, og de aftaler de kan få med fragtfirmaerne. :)
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24913

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf sigge » 26. apr 2021, 06:57

Jeg har virkelig ikke held med returpakker til Zalando for tiden. Jeg har lige prøvet at returnere en på den måde, jeg altid har gjort: Jeg klæber den medsendte returlabel ovenpå den label med min egen adresse, som allerede sidder på emballagen, og sender pakken fra en pakkeboks. Denne gang fik jeg så pakken tilbage to dage senere, hvor returlabelen var pist væk, og den derfor blev leveret til min egen adresse. Så jeg har åbenbart ikke fået trykket den godt nok fast, da jeg satte den på. Men jeg har svært ved at tro, at en maskine har fået taget den helt af uden, at der har været menneskehænder inde over og hjælpe på vej - så uduelig er jeg da ikke til at sætte klistermærker på, at de sidder helt løst.
Nå, så måtte jeg ind og printe en ny returlabel fra Zalandos hjemmeside. Den blev sat rigtigt godt fast med bred pakketape på alle 4 sider, så der ikke var nogen risiko for, at den røg af undervejs. Af track & trace for den fremgår det, at den er ankommet til Terminal Vestjylland d. 21.4. kl. 19:20, og den er leveret d. 21.4. kl. 19:21. A'hva'? Så den er simpelthen kommet fra Vestjylland til Sverige på 1 min.? Har I været ude for, at udlandspakker står som leveret, når de er blevet læsset på en bil ud af landet? Jeg ved ikke helt, om jeg skal begynde at efterlyse den allerede nu, eller jeg skal give det op til 2 uger, og så kontakte Zalando for at høre, om de har modtaget den. Jeg har tidligere fået at vide af Zalandos kundeservice, at der kan gå op til 2 uger, før de registrerer en returforsendelse - jeg har dog aldrig oplevet så lang ekspeditionstid hos dem.
0
You can't spell awesome without me.
Esme
Indlæg: 452
Tilmeldt: 29. sep 2020, 12:37
Kort karma: 30
Likede indlæg: 426

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Esme » 26. apr 2021, 08:45

sigge skrev:Jeg har virkelig ikke held med returpakker til Zalando for tiden. Jeg har lige prøvet at returnere en på den måde, jeg altid har gjort: Jeg klæber den medsendte returlabel ovenpå den label med min egen adresse, som allerede sidder på emballagen, og sender pakken fra en pakkeboks. Denne gang fik jeg så pakken tilbage to dage senere, hvor returlabelen var pist væk, og den derfor blev leveret til min egen adresse. Så jeg har åbenbart ikke fået trykket den godt nok fast, da jeg satte den på. Men jeg har svært ved at tro, at en maskine har fået taget den helt af uden, at der har været menneskehænder inde over og hjælpe på vej - så uduelig er jeg da ikke til at sætte klistermærker på, at de sidder helt løst.
Nå, så måtte jeg ind og printe en ny returlabel fra Zalandos hjemmeside. Den blev sat rigtigt godt fast med bred pakketape på alle 4 sider, så der ikke var nogen risiko for, at den røg af undervejs. Af track & trace for den fremgår det, at den er ankommet til Terminal Vestjylland d. 21.4. kl. 19:20, og den er leveret d. 21.4. kl. 19:21. A'hva'? Så den er simpelthen kommet fra Vestjylland til Sverige på 1 min.? Har I været ude for, at udlandspakker står som leveret, når de er blevet læsset på en bil ud af landet? Jeg ved ikke helt, om jeg skal begynde at efterlyse den allerede nu, eller jeg skal give det op til 2 uger, og så kontakte Zalando for at høre, om de har modtaget den. Jeg har tidligere fået at vide af Zalandos kundeservice, at der kan gå op til 2 uger, før de registrerer en returforsendelse - jeg har dog aldrig oplevet så lang ekspeditionstid hos dem.

Ja, det oplevede jeg sidst, altså at der gik 1 minut. Og så fik jeg pengene tilbage efter 3-4 dage mener jeg.
1
klaus
Indlæg: 464
Tilmeldt: 2. jan 2016, 17:49
Kort karma: 18
Likede indlæg: 381

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf klaus » 26. apr 2021, 12:10

sigge skrev:Jeg har virkelig ikke held med returpakker til Zalando for tiden. Jeg har lige prøvet at returnere en på den måde, jeg altid har gjort: Jeg klæber den medsendte returlabel ovenpå den label med min egen adresse, som allerede sidder på emballagen, og sender pakken fra en pakkeboks. Denne gang fik jeg så pakken tilbage to dage senere, hvor returlabelen var pist væk, og den derfor blev leveret til min egen adresse. Så jeg har åbenbart ikke fået trykket den godt nok fast, da jeg satte den på. Men jeg har svært ved at tro, at en maskine har fået taget den helt af uden, at der har været menneskehænder inde over og hjælpe på vej - så uduelig er jeg da ikke til at sætte klistermærker på, at de sidder helt løst.
Nå, så måtte jeg ind og printe en ny returlabel fra Zalandos hjemmeside. Den blev sat rigtigt godt fast med bred pakketape på alle 4 sider, så der ikke var nogen risiko for, at den røg af undervejs. Af track & trace for den fremgår det, at den er ankommet til Terminal Vestjylland d. 21.4. kl. 19:20, og den er leveret d. 21.4. kl. 19:21. A'hva'? Så den er simpelthen kommet fra Vestjylland til Sverige på 1 min.? Har I været ude for, at udlandspakker står som leveret, når de er blevet læsset på en bil ud af landet? Jeg ved ikke helt, om jeg skal begynde at efterlyse den allerede nu, eller jeg skal give det op til 2 uger, og så kontakte Zalando for at høre, om de har modtaget den. Jeg har tidligere fået at vide af Zalandos kundeservice, at der kan gå op til 2 uger, før de registrerer en returforsendelse - jeg har dog aldrig oplevet så lang ekspeditionstid hos dem.


Sådan er det altid med Zalando når jeg har returneret. Der går nogle dage, så får man en mail om at den er modtaget.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24913

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf sigge » 26. apr 2021, 12:39

klaus skrev:
Sådan er det altid med Zalando når jeg har returneret. Der går nogle dage, så får man en mail om at den er modtaget.


Esme skrev:
Ja, det oplevede jeg sidst, altså at der gik 1 minut. Og så fik jeg pengene tilbage efter 3-4 dage mener jeg.



Tak begge. Så venter jeg tålmodigt et par dage endnu og ser, om der ikke kommer besked fra Zalando.

Jeg plejer egentlig ikke at følge min returpakker til dem på t&t, men nu var det fordi, at den kom tilbage til mig i første forsøg, at jeg lige ville holde øje med den i 2. omgang.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14590

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Pjeps » 4. maj 2021, 10:11

Jeg er så fucking træt af postdk - hver gang der ikke er plads i pakkeboksen skal pakke fragtes i Føtex , temmelig meget længere væk end de 8 andre pakkebox stationer der er i nærheden, eller de 10 andre Pakkeshop der er i nærheden. Nu åbner Føtex heldigvis kl 7 så jeg kan hente lige efter nattevagt, en omvej og pisse besværligt og det pisser ed garanti ned.

Den eneste ros postdk kan få, er at de omsider har fået mange flere pakkebokse , men åbenbart stadig ikke helt nok.
0
:ninja:

Tilbage til "Livets forhold"