Brokketråd over Post Danmark

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Studsgaard » 11. dec 2018, 17:24

Studsgaard skrev:Er der nogen af jer der ved hvordan reglerne er for pakker der er blevet væk?

Jeg bestilte noget i sidste uge, fik en mail fredag med track nummeret, men ligesiden har der stået det her:
PostNord har modtaget elektronisk information om din forsendelse, som nu er hos afsenderen eller er på vej til PostNords pakkecenter. Prøv at søge igen senere

Når jeg kontakter firmaet siger de pakken er sendt fredag. Og der skal gå ti dage før de kan efterlyse den.

Kan det virkelig være rigtigt?

Flot. Jeg har nu fået en mail med den nyopdaterende track and trace status.

Pakken er nu tjekket ind i Finland ? :stoned:
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Kattefjæs » 11. dec 2018, 17:28

Stitch skrev:Pakke med postdanmark:

Fra Holland til postcentralen i Jylland:
2 dage

Fra postcentralen i Jylland til Kbh:
13 dage


Jep. Fra UK til DK med Royal Mail - under 24 timer.

Fra sorteringsstedet til modtageren, under 5km væk, med Post Nord - op til fjorten dage.
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf LaMariposa » 17. dec 2018, 15:34

Jeg ser Alletiders Julemand, og har lige hørt selveste julemanden komme med følgende udtalelse: "Hvis jeg skulle nøjes med postvæsenet, så ville julen se noget anderledes ud. Derfor har jeg min egen metode til at få post"

:lol:
8
:lun: Be brave
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf DenBruneMunk » 18. dec 2018, 10:45

PostNord har godt nok fået fucket deres systemer op...

Nu er ikke bare pakkerne forsinket eller udskydes til næste dag men sms/email notifikationerne ender med at komme end kort før eller lang tid efter levering er foretaget.

Har 2 pakker på vej, den ene er informeret her lige nu på sms, og den anden på email for 1 time siden.
Disse var da førhen sendt til tidligt samme morgen, eller så dagen før?

Virker som Postnord har ændret arbejds processer og computerne strejker mere end normalt hos dem.
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf fisken80 » 18. dec 2018, 11:26

Jeg er da glad for, at jeg ikke har bestilt noget til levering med PostNord her op til jul, for det virker da ikke ligefrem som en levering, der er fremme til jul.

Det er utroligt. Jeg har fået levet med DAO og GLS og har seriøst ALDRIG oplevet problemer med dem, og de leverer lynhurtigt. Hvordan kan det være det er så svært for Post Nord? Det er da ikke raketvidenskab.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Tibbler » 18. dec 2018, 11:39

VI får løbende pakker fra PostNord - uden problemer og forsinkelser. Som regel leveret til en pakkeudlevering, så jeg kan hente, når jeg har tid, men på det sidste også et par stykker leveret ved huset.

Jeg kan slet ikke genkende det billede mange af jer tegner af PostNord
3
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf LaMariposa » 18. dec 2018, 11:50

Tibbler skrev:VI får løbende pakker fra PostNord - uden problemer og forsinkelser. Som regel leveret til en pakkeudlevering, så jeg kan hente, når jeg har tid, men på det sidste også et par stykker leveret ved huset.

Jeg kan slet ikke genkende det billede mange af jer tegner af PostNord


Jeg synes også som regel, at det går efter planen. Specielt, hvis jeg får sendt pakken til mit arbejde. Men så nogle få gange går det bare helt i ged.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Maoam » 21. dec 2018, 08:19

Kiosken, der var pakkeshop for GLS og DAO, er lukket i min lille by. Nu har vi kun en Post Danmark pakkeboks tilbage.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Modesty Blame » 23. dec 2018, 19:05

Jeg købte noget torsdag morgen og kunne hente varen fredag eftermiddag. Thank you GLS.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. dec 2018, 19:59

Tibbler skrev:VI får løbende pakker fra PostNord - uden problemer og forsinkelser. Som regel leveret til en pakkeudlevering, så jeg kan hente, når jeg har tid, men på det sidste også et par stykker leveret ved huset.

Jeg kan slet ikke genkende det billede mange af jer tegner af PostNord


Samme her. Jeg haf bestilt en del de sidste 3 uger og alt med postNord er kommet 1-2 dage efter.

GLS havde to pakker til mig. 1 leverede de, den anden afleverede de hos pakkeshop en time efter :rulle:
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Mi55y » 31. dec 2018, 03:53

Jeg ventede en pakke den anden dag, men da det banker på, sidder jeg og ammer, så jeg tænker, st jeg bare henter pakken i Kvickly senere. Kort tid efter modtager jeg sms om, at pakken er leveret i postkassen. Så det vil sige, at selvom pakken kunne være i postkassen, tog buddet sig alligevel tid til at gå op til huset og banke på! Så jeg er med på, at de har oppet sig!
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf sigge » 3. jan 2019, 12:49

Jeg ved godt, det er imod trådens formål, men jeg vil gerne igen rose PostNords pakkelevering. Jeg bestilte noget fra Zalando til levering med PostNord og noget fra Zizzi til levering med Bring torsdag d. 27.12. Zalando var hurtige til at pakke, og allerede sent torsdag fik jeg mail fra dem om, at pakken var på vej, og lørdag kunne jeg hente den i pakkeboksen. Zizzi fik først sendt deres afsted fredag, og den pakke venter jeg stadig på. Jeg har dog fået mail fra Bring om, at jeg kan vente den indenfor 1-3 hverdage.

Men breve er en helt anden sag... Men her findes der vel desværre ikke alternativer?
0
You can't spell awesome without me.
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf fisken80 » 3. jan 2019, 15:45

Jeg har lige fået at vide, at et julekort jeg sendte omkring 8. december er nået frem i dag... formodet årsag, at jeg skulle skrive et ekstra bynavn på, fordi der er to gader med samme navn i det postnummer. Det havde jeg også gjort, efter vejnavnet, men det skulle åbenbart have stået FØR vejnavnet, fordi det gør en meget meget stor forskel...

Altså jeg skrev
Navn navn
Vejnavn
Ekstra bynavn
Postnummer by

Der skulle åbenbart stå (det var nemlig rettet på kuverten ifølge modtager):
Navn navn
Ekstra bynavn
Vejnavn
Postnummer by

Seriøst, hvordan fanden kan det betyde nogen forskel :stoned:
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf computermus » 10. jan 2019, 13:34

Lathyrus skrev:Jeg fik julekort fra en veninde i går. Pænt sent at få det leveret, synes jeg. Jeg ved ikk hvornår hun sendte det, men da i hvertfald før jul.

Og min søn havde lavet julekort i skolen som blev sendt til farfar og farmor d 14 dec. Det kom også først i går.

Få nu fingren ud PostNord :sur:

Jeg fik også julekort i går . På stemplet kunne jeg se at det havde været på Postnords terminal i Tåstrup d. 19.12 .
Og så lander det først i min postkasse d. 9.januar.
Hvor er det synd at din søns julekort til hans farfar og farmor ikke nåede frem inden jul , og når det så er sendt INDEN den frist som PostNord selv har sat som sidste frist for at det kan være fremme inden jul .
De er da nogle rumpenisser .
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf DenBruneMunk » 10. jan 2019, 13:47

Omkring breve og hvilken dag julekort skulle komme frem, også selvom de har været undervejs 3 uger.

https://www.tv2nord.dk/artikel/ny-omdel ... ang-i-ugen

Selvom stempel siger d. 19/12 , så kan det være at de ikke kommer ud på ruten med breve efter den dato, især med de nye skærpelser på breve.

At de så heller ikke kom ud de næste 2 uger, selvom der kun var 1 dag de omdelte, må handle om hvilken dag det er , eller om det var helligdage , hvem ved. Der findes rigtig mange undskyldninger og dem har PostNord nok en del af.
0

Tilbage til "Livets forhold"