Brokketråd over Post Danmark

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Code71 » 3. feb 2016, 08:32

Angelina skrev:
Code71 skrev:Uhh Postdanmark. Jeg kan ikke komme på nogen virksomhed sådan lige på stående fod som jeg er mere træt af. Det virker som om de direkte modarbejder deres kunder

Man skal være meget forsigtig med at beskylde folk for ting man ikke kan bevise. Men når man sender gavekort for ca 120k ud med posten og 12% af dem ikke kommer frem til modtagerne og heller ikke bliver returneret. Så ligger mistanken tæt på at der er nogle der har kronede dage på pakkecentralen

Men når man spørger indtil det, er de ih og åh så uskyldige og kan da slet ikke forstå det. Jesus

Heldigvis har jeg nu fundet andre veje. Aldrig igen Postdanmark


25% af mine CD'er forsvandt den gang jeg sendte CD'er - svaret fra post danmark var "Vi har ikke konstateret uregelmæssigheder ved postkassen i seden syd" ... så med andre ord "vi er da pisse ligeglade med at vores medarbejdere stjæler dine varer" ... jeg bruger heller ikke post danmark ever.


Præcis. De er pisseligeglade og når så pressen konfronterer dem, er de ih og åh så chokerede over at folk dog kan tro sådan noget. Bullshit. De er så fulde af løgn derinde at det er svært at tro at det reelt ER en virksomhed
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Kattefjæs » 3. feb 2016, 09:45

I går sad jeg og arbejdede herhjemme. Jeg bor i stuen og her er ret lydt, så jeg kunne høre postbudet låse sig ind i opgangen. Og jeg kunne høre at han sorterede sine postsager og lagde en masse i de forskellige postkasser. Og så gik døren efter ham igen. Jeg regnede ikke med at der havde været noget til mig, men gik alligevel ned for at se - og så lå der en pakkeseddel som han må have udfyldt mens han stod der, for der stod den rigtige dato på, og han havde skrevet 14.45 som leveringstidspunkt. Jeg kiggede på uret da jeg opdagede det. Den var 14.47. Han ringede ikke på og gik heller ikke de tre skridt op til min stuedør og bankede på.

Skidetak. Det er hver gang vi har ferieafløsere. Den faste post er så sød og rar og sørger altid for at ringe eller banke på, og han ved også godt at han gerne må give mine pakker til naboen hvis der er nogen hjemme. Han fortjener en dejlig ferie, men det er bare så træls når hans afløsere er skideligeglade. Det er sådan nogle uger hvor reklamerne bare er smidt på gulvet i opgangen, man modtager breve til folk som slet ikke bor her, og ja... ens pakker bliver sjoflet.

Så nu må jeg ned i den klamme Kiwi-postbutik og stå i kø i 45 minutter. ARGH.
0
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf getitright » 3. feb 2016, 09:51

Jeg vil også gerne brokke mig over toldbehandlingen. Jeg har bestilt en pakke, som jeg har trackingnr. på, og jeg kan se, at den har ligget til behandling i over en uge nu - jeg har ikke hørt noget som helst fra dem. Jeg bliver virkelig forarget over at skulle betale et så højt gebyr for noget, der går SÅ langsomt. :boo:
0
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf thomassneum » 3. feb 2016, 09:59

Jeg har til dags dato ikke fået en pakke til døren, når de sendes igennem PostDK. Andre selskaber, så fungerer det fint.

Jeg tror postomdeleren i PostDK, ser på antallet af pakker på ruten, og kan han ikke ombære dem i én runde. Så udfylder kan lige en seddel til postkassen, frem for at læsse pakker på transporten.

Det er bare ikke i orden.
0
Med bov skal man mad lave, men...
fisken80
Indlæg: 22018
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51942

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf fisken80 » 3. feb 2016, 11:43

Mit blad kom i dag, så der var dog ingen der havde nappet det. Men altså, udgivelsesdagen var mandag, det er simpelthen ikke godt nok. Jeg tænker også, at det må være pænt trælst for udgiveren, at deres abonnenter ikke får deres blade til tiden, det betyder jo, at folk, som jeg gjorde, ender med at opsige abonnementet
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14668
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf sigge » 3. feb 2016, 11:46

vUlpeS skrev:
sigge skrev:
vUlpeS skrev:UPS klarede turen fra Oregon hurtigere, end postDK klarede turen fra Aalborg - også selvom postDK havde et forspring på et par timer. Det gjorde mig ikke noget, så pyt, men jeg finder det nu alligevel kuriøst, at det overhovedet kan lade sig gøre.

Og bare lige for at nævne det: Hvis man under handel med udenlandske forhandlere benytter UPS wordwideExpress-servicen, slipper man helt og aldeles udenom postDK's afgifts-mareridt, da leverancen i så fald varetages af UPS fra afsenders dørtræ til modtagers ditto.


Til gengæld er det ikke ret nemt at få fat i sin pakke fra UPS, hvis man ikke har mulighed for at være hjemme kl. 8-16 en hel dag. Jeg brugte 3 uger på at få udleveret en pakke fra dem, fordi jeg ikke havde været opmærksom på, at det var dem, der leverede (det fremgik ikke umiddelbart af webshoppen, så jeg gik ud fra, at det bare var almindelig post så), og derfor havde valgt levering til min privatadresse. Og det er ikke så ligetil at få ændret leveringsadressen, så jeg kunne modtage pakken på mit arbejde i stedet. Jeg havde heller ikke hverken tid eller lyst til at køre til Vejle og hente den selv. Det lykkedes dog til sidst, og selvom jeg var ved at få en prop over, hvor besværligt det skulle være, skal UPS dog have ros for at passe godt på kundernes pakker og ikke sådan udlevere dem til hvem som helst eller bare smide dem et tilfældigt sted i nærheden af adressen ("flexlevering" min bare).

Pudsigt. Jeg fik dem overtalt til at ændre leveringsadressen til mit uddannelsested en enkelt gang; det gjorde de uden de store dikkedarer. Jeg skulle godt nok garantere i øst og vest for at jeg ville være til stede, men ellers gik det glat.


Altså efter de der ca. 3 uger, fandt jeg så også ud af, at man kunne få det ændret bare ved at ringe til dem. :genert: Indtil da havde jeg gjort som anvist på deres hjemmeside og forsøgt i 3 omgange at få tilsendt en kode med fysisk post til min hjemadresse, så jeg kunne ændre leveringsadressen på hjemmesiden, imens jeg bare udskød levering gang på gang. Så det var først, at jeg var på sidste leveringsforsøg, og jeg ikke kunne få lov til at udskyde leveringen endnu engang, at jeg fandt et telefonnr. at ringe til.
0
You can't spell awesome without me.
HappyHippo
Indlæg: 2527
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4376

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf HappyHippo » 3. feb 2016, 12:00

Jeg synes deres pakkeboks er rigtig smart. Hvis de gad bruge dem... Hver gang jeg sender til pakkeboks, bliver de leveret til den lokale Kvickly i stedet. Og hvordan kan det i øvrigt være rigtigt at posthuse lukker, så man skal bruge uanede mængder af til i Kvickly, fordi de ikke har styr på noget? Det er jo ikke ligefrem fordi de er blevet billigere af den grund...

I min optik skulle postdk privatiseres. Så ville de nok have mere travlt med at udøve en god service til fair priser.
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf StripesAddict » 4. feb 2016, 06:02

Jeg oplever også at de ikke gider gå hele vejen til døren med pakken. Svar når man konfronterer dem på posthuset (jeg var sygemeldt og dermed konstant hjemme i pågældende periode): "det er ikke altid postbuddet gider gå hele vejen op til døren". Nej, men det er sådan set det jeg har betalt for i dyre domme..

Så gik jeg over til pakkeboksen - med det resultat at det ofte ender enten i modsatte ende af byen eller på posthuset, så jeg alligevel skal afsted indenfor deres åbningstid, hvilket jeg ville undgå i første omgang. Derudover har jeg indenfor 1 uge præsteret at skulle hente pakker 3 forskellige steder. Så meget for smart.

Og så brillerede et postbud engang med at have smidt to sedler i postkassen - en der proklamerede at min pakke var endt på et posthus i nabobyen selvom der er rigeligt af muligheder i min egen, semi-store by, og en der ikke var udfyldt med hverken afsender, modtager, tidspunkt, men kun posthus. Første seddel var streget over. Mig afsted til postbutikken hvor jeg i løbet af en halv time får opklaret i fællesskab med en (sød!) Kvickly medarbejder, at den overstregede seddel var en fejl (hvorfor f så smide deni ?) og at den tomme seddel var relateret til min pakke.

Jeg er SÅ træt af det, og er gået over til andre alternativer så vidt muligt. GLS pakkeshop passer mig fantastisk - aldrig nogen problemer og jeg afhenter bare på tanken 5 minutter fra min lejlighed - og så kan jeg kigge forbi alt mellem 7 og 23, i modsætning til posthusets åbningstid. Alternativt swip boxen i min døgnnetto, med nogenlunde tilsvarende tidsinterval.

Og udover at servicen er elendig, så er priserne også åndssvagt høje. Jeg plejede at sælge meget brugt på nettet, men jeg orker ikke rigtigt at døje med det længere, når det koster 100 kr. at sende en pakke.
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3063
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 432
Likede indlæg: 7992

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Charly » 4. feb 2016, 19:21

Vaginetta skrev:Jeg vil gerne brokke mig lidt over deres toldbehandling. De har ikke noget problem med at ligge og ruge på en pakke i ugevis og så tager de 160,- kroner for behandlingen. HUNDREDE. TRES. KRONER. For varer man har selv købt og betalt porto for. Det er jo vanvid, og i praksis er der ikke nogen mulighed for at undgå det ved f.eks. selv at deklarere og fortolde sine varer.

At det så fra politisk hold er helt kuk at have en bagatelgrænse på 80,- når man selv kan flyve ud og hente varer for 2-3000 kroner kvit og frit hører vist til i en anden tråd...

Lige præcis det her skulle jeg ind og brokke mig over! Jeg havde bestilt noget fra USA, det har ligget over en uge i tolden - og så kan jeg få lov til at betale fucking 160!!!!!! kr. i ekspeditionsgebyr - vel og mærke inde 3 dage, hvis jeg vil have min pakke.
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15605
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20970

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf 2SHY » 4. feb 2016, 19:29

Man skulle tro at "mit" bud havde læst med. I dag her til formiddag blev der ringet på og han havde 2 små pakker med der sagtens kunne have været i postkassen. Men alligevel ringede han på for at aflevere dem. Sært. Andre gange forsøger de at mase større pakker (f.eks. pakker med kontaktlinser) ned i postkassen i stedet for at ringe på for at aflevere dem :stoned:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Kattefjæs » 4. feb 2016, 19:44

Nå, men da jeg skulle på posthuset for at hente min lortepakke som posten ikke gad levere selvom jeg var hjemme, rendte jeg ind i mit sædvanlige bud på trappen. Han er tilbage fra ferie, hurra! Og han stod med en pakke som skulle leveres til overboen, men han var ikke hjemme, så jeg spurgte om jeg måtte tage imod den på hans vegne, og det måtte jeg gerne.

Så jeg lagde den ind og sendte en sms til min overbo om at jeg havde pakken. Og så gik jeg på posthuset og stod i kø I FYRRE FUCKING MINUTTER for at hente min egen pakke.

Jeg håber at min overbo takker Gud, Satan og Beelzebub for min snarrådighed. Nu reddede jeg ham fra en lignende tur. Jeg føler at jeg fortjener en flaske champagne eller sådan noget.
3
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Maoam » 5. feb 2016, 11:55

Jeg har hentet en pakke i dag hvor næsten alle hjørner er ødelagt. Heldigvis er det ikke noget, der kan gå i stykker.

Har engang fået en leveret pakke med bl.a. glas, der var så mast og med en stor revne at det var utroligt, at alle glasne havde overlevet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2276

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf computermus » 5. feb 2016, 20:02

Hvor er det altså noget møg at man får en regning i postkassen i dag , der skulle være betalt I GÅR . I følge regningen (som er en regning fra telenor) er den udskrevet 15.januar, og lige præcis fra telenor plejer jeg at have regningen ca. 1 uge inden betalingsfrist.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Daine » 5. feb 2016, 21:20

computermus skrev:Hvor er det altså noget møg at man får en regning i postkassen i dag , der skulle være betalt I GÅR . I følge regningen (som er en regning fra telenor) er den udskrevet 15.januar, og lige præcis fra telenor plejer jeg at have regningen ca. 1 uge inden betalingsfrist.


Kan du ikke melde Telenor til i eboks? Det kan jeg med Telia, så misser man aldrig en regning (mine er så også koblet på betalingsservice).
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2276

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf computermus » 6. feb 2016, 07:23

Daine skrev:
computermus skrev:Hvor er det altså noget møg at man får en regning i postkassen i dag , der skulle være betalt I GÅR . I følge regningen (som er en regning fra telenor) er den udskrevet 15.januar, og lige præcis fra telenor plejer jeg at have regningen ca. 1 uge inden betalingsfrist.


Kan du ikke melde Telenor til i eboks? Det kan jeg med Telia, så misser man aldrig en regning (mine er så også koblet på betalingsservice).

Jo det har jeg også haft, men da jeg skiftede selskab, så meldte jeg den fra betalingsservice, velvidende at jeg ville få en regning fra dem på min slut saldo. Den regning regnede jeg så med at få til tiden som man var vant til før eboks. Men næh nej, det kunne så ikke lade sig gøre. :cuss:
1

Tilbage til "Livets forhold"