Brokketråd over Post Danmark

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Maoam » 28. aug 2016, 06:51

Aspargsen skrev:
dgd2007 skrev:Nu til daws får man sit nye DanKort sendt fra Sverige ...
Mon det er, fordi det er blilligere i porto? :gruble:

Det er jo samme firma, så det ville undre mig


Men forsekellig national lovgivning.

Fik lyst til at undersøge det:

Brev fra Sverige til Danmark, der normalt vil være fremme indenfor 2-3 dage, koster 10,50 danske kroner.

Så billigere end et brev, der burde tage en hverdag om at nå frem, men dyrere end et brev, der måske er fremme indenfor 5 hverdage.

Har du Nordea, dgd? De har hovedkvarter i Stockholm.

A-brev indenrigs i Sverige koster 5,10 danske kr.
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Panton » 28. aug 2016, 08:44

var i en postbutik igår for at hente en pakke som jeg havde fået en seddel på . 3 båtnakker måtte der til og de undersøgte uden at have en form for guideline, det virkede ret vilkårligt og de gennemgik de samme pakker på kryds og tværs-

Er du sikker på at du ikke har heddet noget andet, eller en anden på bopælen, eller du er ikke sådan flyttet inden for det sidste stykke tid (efter jeg havde fortalt jeg boede alene og boede det samme sted de sidste 4 1/2 år :rulle:

Kan du komme tilbage mandag, blev enden på det, så kan pigerne måske finde den, altså hvis vi ikke er kommet til at sende den retur (til fucking Ukraine) så det håber jeg ikke!

Nøj nogle spader og sindssyg dårlig service!! Hader postnord!
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf dgd2007 » 28. aug 2016, 10:09

Maoam skrev:Men forsekellig national lovgivning.

Fik lyst til at undersøge det:

Brev fra Sverige til Danmark, der normalt vil være fremme indenfor 2-3 dage, koster 10,50 danske kroner.

Så billigere end et brev, der burde tage en hverdag om at nå frem, men dyrere end et brev, der måske er fremme indenfor 5 hverdage.

Har du Nordea, dgd? De har hovedkvarter i Stockholm.

A-brev indenrigs i Sverige koster 5,10 danske kr.

Tak for info. Ja, jeg var også inde at se på priser på det svenske postvæsens hjemmeside. Jeg kunne dig ikke finde prisen for "langsomme" breve til andre europæiske lande. (A-breve var dog langt under dansk indenrigspris.)

Nej, ikke Nordea. Kortene plejede at komme fra et datacenter i Taastrup. Men denne gang kom det fra et eller andet i Malmø. Det kan også bare være, de har flyttet produktionen derover, uden at det har noget postvæset at gøre.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf kidkomb » 28. aug 2016, 12:26

dgd2007 skrev:
Maoam skrev:Men forsekellig national lovgivning.

Fik lyst til at undersøge det:

Brev fra Sverige til Danmark, der normalt vil være fremme indenfor 2-3 dage, koster 10,50 danske kroner.

Så billigere end et brev, der burde tage en hverdag om at nå frem, men dyrere end et brev, der måske er fremme indenfor 5 hverdage.

Har du Nordea, dgd? De har hovedkvarter i Stockholm.

A-brev indenrigs i Sverige koster 5,10 danske kr.

Tak for info. Ja, jeg var også inde at se på priser på det svenske postvæsens hjemmeside. Jeg kunne dig ikke finde prisen for "langsomme" breve til andre europæiske lande. (A-breve var dog langt under dansk indenrigspris.)

Nej, ikke Nordea. Kortene plejede at komme fra et datacenter i Taastrup. Men denne gang kom det fra et eller andet i Malmø. Det kan også bare være, de har flyttet produktionen derover, uden at det har noget postvæset at gøre.

Det skal du så ikke håbe. De magnetstriber de har på kortene i Sverige er i meget ringere kvalitet, end dem vi er vant til i Danmark.
Da jeg flyttede derover i sin tid, der gik magnetstriben på mit hævekort i stykker. 4 gange. 4. gang spørger jeg så nede i banken, om de har et bud på, hvad der sker? Så de spurgte, hvordan jeg opbevarede det og jeg viste min pung, men lommer til kortene.
Hun blev ret sur og sagde at det kunne hun da godt forstå, når jeg ikke opbevarede det i en speciel kortholder, enkeltvis, for det var de da ikke beregnet til.
Godt så.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf dgd2007 » 28. aug 2016, 12:48

kidkomb skrev:Det skal du så ikke håbe. De magnetstriber de har på kortene i Sverige er i meget ringere kvalitet, end dem vi er vant til i Danmark.
Da jeg flyttede derover i sin tid, der gik magnetstriben på mit hævekort i stykker. 4 gange. 4. gang spørger jeg så nede i banken, om de har et bud på, hvad der sker? Så de spurgte, hvordan jeg opbevarede det og jeg viste min pung, men lommer til kortene.
Hun blev ret sur og sagde at det kunne hun da godt forstå, når jeg ikke opbevarede det i en speciel kortholder, enkeltvis, for det var de da ikke beregnet til.
Godt så.

Ah, mon ikke det også er et stykke tid siden at man forventedes andægtigt at opbevare hvert kort i sit eget chartek? :)

Mit nye kort har for øvrigt et eller andet remote, så man kan betale uden at køre det igen maskine men bare holde det hen til den ... jeg må passe på ikke at gå for tæt på, når der er nogle andre, der står ved kassen! :shock:

(Der står dog, at det skal være max 3 cm fra, så forhåbentlig kommer man ikke til at betale for andres varer :gruble:)
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf kidkomb » 28. aug 2016, 13:43

dgd2007 skrev:
kidkomb skrev:Det skal du så ikke håbe. De magnetstriber de har på kortene i Sverige er i meget ringere kvalitet, end dem vi er vant til i Danmark.
Da jeg flyttede derover i sin tid, der gik magnetstriben på mit hævekort i stykker. 4 gange. 4. gang spørger jeg så nede i banken, om de har et bud på, hvad der sker? Så de spurgte, hvordan jeg opbevarede det og jeg viste min pung, men lommer til kortene.
Hun blev ret sur og sagde at det kunne hun da godt forstå, når jeg ikke opbevarede det i en speciel kortholder, enkeltvis, for det var de da ikke beregnet til.
Godt så.

Ah, mon ikke det også er et stykke tid siden at man forventedes andægtigt at opbevare hvert kort i sit eget chartek? :)

Mit nye kort har for øvrigt et eller andet remote, så man kan betale uden at køre det igen maskine men bare holde det hen til den ... jeg må passe på ikke at gå for tæt på, når der er nogle andre, der står ved kassen! :shock:

(Der står dog, at det skal være max 3 cm fra, så forhåbentlig kommer man ikke til at betale for andres varer :gruble:)

Det er 9 år siden.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6322
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 763
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14442

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Pjeps » 28. aug 2016, 14:49

I sidste uge endte min pakke i en postbutik i Taastrup , jeg bor i Kbh NV , ringer og de lover at flytte den, efter 3 dage ligger den stadig i Taastrup iflg T&T, ringer igen, og der kan de så oplyse at den nu ligger i min egen postbutik og det har den gjort et par dage. Fedt, at de ikke giver besked :sur:
0
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6322
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 763
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14442

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Pjeps » 28. aug 2016, 14:49

I sidste uge endte min pakke i en postbutik i Taastrup , jeg bor i Kbh NV , ringer og de lover at flytte den, efter 3 dage ligger den stadig i Taastrup iflg T&T, ringer igen, og der kan de så oplyse at den nu ligger i min egen postbutik og det har den gjort et par dage. Fedt, at de ikke giver besked :sur:
0
:ninja:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8913
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1045
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18041

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Mi55y » 2. sep 2016, 08:00

Har lige modtaget et girokort - dateret d. 16/8 - til betaling d. 31/8. Tak Post DK!
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
HerErJeg
Indlæg: 4184
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5012

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf HerErJeg » 8. sep 2016, 16:45

Jeg var så uforsigtig at købe noget på Ebay som har en værdi over 80 kr. Så skal der betales moms og ikke mindst et håndteringsgebyr på 160 kr. til PostDanmark.
I forhold til pakkens værdi på 352 kr., så endte det med en ekstra betaling på 245 kr.
Ebay er i øvrigt fantasktisk, tænk at man kan købe noget fra Hong Kong til 10 kr. inkl. fri levering. Det er lårklaskende morsomt, med tanke på hvad det skulle os danskere at sende noget den anden vej.
4
Allmost_Famous
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 745
Likede indlæg: 17174

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Allmost_Famous » 8. sep 2016, 17:00

Forleden sendte sønnike og jeg invitationer ud til familien. Kuverten, der skulle til Norge kostede så 25 kroner, og da jeg spurgte Potsdamer om forventet leveringstid sagde hun "ja, vi siger jo typisk tre dage, men vi har fået mange klager om post til Norge, så jeg skal ikke kunne sige om det når derop, eller hvornår".

Hvordan helvede kan en virksomhed slippe af sted med det?

Vi skulle fandeme have sendt e-vites i stedet :rulle:
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Sunburst
Indlæg: 4
Tilmeldt: 12. maj 2016, 17:26
Kort karma: 1
Likede indlæg: 11

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Sunburst » 14. sep 2016, 14:19

Trods min manglende tillid til Post Danmark har jeg egentlig været ret forskånet for problemer med dem indtil videre.

Det samme kan man dog ikke sige for en person ved navn Karina. Hendes brev fra BroBizz er nemlig kommet hjem til mig. Fair nok,der stod ganske rigtig min adresse på brevet, så postbudet kan jo tro at hun bor der, til trods for, at det er to helt andre navne, der står på postkassen

Jeg skriver tydeligt "UKENDT PÅ ADRESSEN" udenpå kuverten og smider den til postomdeling på nærmeste posthus (for postkassen i mit nærområde er jo selvfølgelig sparet væk, trods jeg bor i et større beboelsesområde).

I dag finder jeg så gudhjælpemig selvsamme brev i min postkasse igen! Jamen hvor blind/dum er postbudet lige?!?

Nu prøver jeg at skrive "RETUR TIL AFSENDER" og håber det hjælper. Hvor jeg selvfølelig tager på posthuset kun for at sende brevet. Hvis den kommer tilbage igen ved jeg ikke lige hvad jeg gør. Jeg kan måske finde hende på facebook og få adressen, men jeg vil i hvert fald ikke betale porto, men hvis jeg skriver det direkte på brevet er det vel dækket af BroBizz' oprindelige porto....?

Og så håber jeg ikke at Karina mangler sit brev alt for meget.
3
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7459
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19498

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Animi » 14. sep 2016, 16:25

Mine forældre skulle sende en pakke, hvor de betalte ekstra for at sende den med A-post eller hvad det nu hedder - i hvert fald sådan så den skulle nå frem efter 2 hverdage. Den kom først 5 hverdage senere :rulle: Kan man egentlig få penge tilbage for den slags? For de kunne jo ligeså godt havde betalt mindre for portoen, med samme resultat
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Novella » 14. sep 2016, 20:09

Her er det så to harddiske, der på forunderlig vis er forsvundet. I gamle dage pakkede man sexlegetøj i diskrete kuverter, så naboen ikke skulle opdage hvad det var. I dag skal kameragrej, computergrej og lignende pakkes diskret, så posten ikke opdager, hvad det er.

Jeg er for længst holdt op med at bruge netbutikker, som kun fragter med PostDanmark. Min kæreste skulle lige være sikker, men nu er han vist også overbevist.
3
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Hunkat » 22. sep 2016, 13:58

http://politiken.dk/oekonomi/virksomheder/ECE3395325/520-ansatte-i-post-danmark-faar-en-fyreseddel-i-naeste-uge/

Er der en eller anden med forstand på økonomisk teori som gider forklare mig hvordan højere priser og ringere service skaffer flere kunder til en virksomhed?
6
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Livets forhold"