Brokketråd over Post Danmark

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Kilix
Kort karma: 8
Likede indlæg: 98

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Kilix » 26. nov 2018, 10:45

Jeg koebte i gaar eftermiddag (14:52 paa en soendag) to pakker paa din-ecigaret.dk. med hovedsaede i Koebenhavn. Pakkerne skal afleveres i det moerke vestjylland, ude paa lars tyndskids mark.

De blev afleveret i morges klokken 07:59 af DAO365 :D

Jeg har ogsaa koebt sager fra Zooplus.dk og matas.dk, saa ser vi lige hvor hurtigt det bliver leveret... Zooplus leverer med GLS, men jeg ved ikke lige hvem Matas shipper med.
1
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2035
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 21298

Indlægaf Daine » 26. nov 2018, 10:47

Kilix skrev:Jeg koebte i gaar eftermiddag (14:52 paa en soendag) to pakker paa din-ecigaret.dk. med hovedsaede i Koebenhavn. Pakkerne skal afleveres i det moerke vestjylland, ude paa lars tyndskids mark.

Jeg har ogsaa koebt sager fra Zooplus.dk og matas.dk, saa ser vi lige hvor hurtigt det bliver leveret... Zooplus leverer med GLS, men jeg ved ikke lige hvem Matas shipper med.

Matas er via PostDk (men jeg kan ikke lige huske om man selv kan vælge andre leverandører :gruble: )
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 175
Likede indlæg: 2576

Indlægaf TinaW » 26. nov 2018, 10:52

Jeg får en pakke leveret i dag, af postnord. Fra h&m, bestilt i fredags. Hvad sker der lige for det? h&m plejer overhovedet ikke være så hurtige.
Zooplus pakker er snildt 3-4 dage undervejs, da de vist sendes fra deres lager i Holland eller Tyskland.
Matas har leveret lynhurtigt de sidste par gange, jeg har købt noget der.
0
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 26. nov 2018, 14:12

Daine skrev:
Kilix skrev:Jeg koebte i gaar eftermiddag (14:52 paa en soendag) to pakker paa din-ecigaret.dk. med hovedsaede i Koebenhavn. Pakkerne skal afleveres i det moerke vestjylland, ude paa lars tyndskids mark.

Matas er via PostDk (men jeg kan ikke lige huske om man selv kan vælge andre leverandører :gruble: )

Jeg har lige fået en pakke fra Matas i dag, leveret med GLS. Så man vælger selv - jeg plejer bare at få med postdk, fordi jeg så kan hente ved købmanden :)
0
cola
Kort karma: 63
Likede indlæg: 1372

Indlægaf cola » 26. nov 2018, 14:17

Hvem bruger i dag kun post langsom til at sende pakker ? Jeg vælger til en hver tid noget andet, og får det så sendt til mit arbejde :-)
0
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 26. nov 2018, 14:23

cola skrev:Hvem bruger i dag kun post langsom til at sende pakker ? Jeg vælger til en hver tid noget andet, og får det så sendt til mit arbejde :-)

Det gør jeg. Jeg har aldrig oplevet at de har været langsomme til at levere, jeg kan følge pakkerne på appen. Indimellem er firmaerne der skal sende varen langsomme til at få pakket, men det er jo ikke postdks skyld. Jeg får som regel pakken leveret til afhentning hos købmanden, så jeg oplever ikke det med at de smider en seddel i postkassen fordi de ikke gider tage pakken med (det er heller ikke en praksis der bliver brugt hvor jeg bor).
Postdk er langsomme til det med breve, men jeg synes ikke de er det med pakker.
2
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 451
Likede indlæg: 9181

Indlægaf sigge » 26. nov 2018, 14:28

Jeg synes også, PostNord langt hen ad vejen er hurtige til at levere pakker. Og så leverer de også (til posthus og pakkeboks) om lørdagen, hvilket GLS ikke gør. Det afhænger af evt. prisforskel, om jeg foretrækker GLS Pakkeshop eller PostNord Pakkeboks.

Jeg har lige sendt en pakke selv, og der var PostNord faktisk billigere end GLS for mig som privatkunde.

Deres håndtering af breve er jeg derimod ikke imponeret af.
0
Brugeravatar
TinaW

Indlægaf TinaW » 26. nov 2018, 14:41

Daine skrev:
cola skrev:Hvem bruger i dag kun post langsom til at sende pakker ? Jeg vælger til en hver tid noget andet, og får det så sendt til mit arbejde :-)

Det gør jeg. Jeg har aldrig oplevet at de har været langsomme til at levere, jeg kan følge pakkerne på appen. Indimellem er firmaerne der skal sende varen langsomme til at få pakket, men det er jo ikke postdks skyld. Jeg får som regel pakken leveret til afhentning hos købmanden, så jeg oplever ikke det med at de smider en seddel i postkassen fordi de ikke gider tage pakken med (det er heller ikke en praksis der bliver brugt hvor jeg bor).
Postdk er langsomme til det med breve, men jeg synes ikke de er det med pakker.

Her sætter de pænt pakken af, det aftalte sted iht. det der modtagerflex skilt vi har siddende.
Tror ikke de overhovedet tjekker om, der er nogen hjemme, men det er også lige meget.
0
fisken80
Kort karma: 300
Likede indlæg: 10706

Indlægaf fisken80 » 26. nov 2018, 17:08

I går eftermiddags bestilte jeg noget på en hjemmeside, der skulle sendes med DAO, sidst på formiddagen fik jeg en sms om, at pakken var leveret til den valgte pakkeshop. Dét er alligevel effektivt.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 13
Likede indlæg: 858

Indlægaf DenBruneMunk » 27. nov 2018, 11:54

Ved ikke om det er brok men har lige modtaget SMS notifikation, om at jeg kan glæde mig til modtagelse af pakke fra X, og den ankommer 26.11.2018 :)

Der kan man bare se hvor hurtigt både postNord og deres IT systemer arbejder, de lider begge af fyringer og arbejdskraft til at klare byrden. Og nej, der er ikke fejl på SMS delen, for igår fik jeg 2 korrekte SMS'r fra PostNord :)
0
Brugeravatar
TinaW

Indlægaf TinaW » 27. nov 2018, 12:28

DenBruneMunk skrev:Ved ikke om det er brok men har lige modtaget SMS notifikation, om at jeg kan glæde mig til modtagelse af pakke fra X, og den ankommer 26.11.2018 :)

Der kan man bare se hvor hurtigt både postNord og deres IT systemer arbejder, de lider begge af fyringer og arbejdskraft til at klare byrden. Og nej, der er ikke fejl på SMS delen, for igår fik jeg 2 korrekte SMS'r fra PostNord :)

Jeg har også af og til fået sms notifikationen om levering, efter pakken er blevet leveret.
Der skulle komme en pakke i dag, afsendt fra bilka i går, så der kan jeg ikke klage.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 13
Likede indlæg: 858

Indlægaf DenBruneMunk » 27. nov 2018, 23:03

TinaW skrev:
DenBruneMunk skrev:Ved ikke om det er brok men har lige modtaget SMS notifikation, om at jeg kan glæde mig til modtagelse af pakke fra X, og den ankommer 26.11.2018 :)

Jeg har også af og til fået sms notifikationen om levering, efter pakken er blevet leveret.
Der skulle komme en pakke i dag, afsendt fra bilka i går, så der kan jeg ikke klage.

hehe, denne gang er pakken dog ikke modtaget endnu, så jeg mistænker at der burde have stået 28.11.2018 :) Men det finder jeg ud af senere idag.
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 461
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 6949

Indlægaf Mi55y » 28. nov 2018, 05:31

Jeg har bestilt to pakker samme dag fra samme firma, som bliver afsendt samtidig. Lørdag får jeg mail fra postnord, der fortæller, at begge pakker leveres mandag, hvilket der også står i track & trace mandag. Den ene pakke leveres så i postkassen, men intet nyt om den anden. Den står stadig til at være på vej til levering mandag, da vi når aften. I går tjekker jeg igen - nu er pakken pludselig ikke nået længere end distributionscenter og har aldrig været under levering. Og der ligger den så stadig.
0
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 451
Likede indlæg: 9181

Indlægaf sigge » 28. nov 2018, 08:38

Jeg har lige fået mail og sms fra Jysk om, at min ordre er pakket og afsendt. Den landede så i GLS Pakkeshop i mandags, og jeg hentede den i går, så det havde jeg egentlig regnet ud. :lol:
1
Trappestige
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1043

Indlægaf Trappestige » 29. nov 2018, 14:49

Jeg har bestilt en dyr pakke fra Ebay, noget makeup som er udgået og ikke kan fås andre steder end hos denne sælger. For det første afleverer mit åndssvage postbud den i Føtex i stedet for at lægge den foran min dør, som han skal (Modtagerflex). Jeg tager derned efter en uges tid, pakken bliver fundet men jeg må ikke få den udleveret da jeg har glemt mit id. Fint nok. I forgårs tog jeg derhen igen, MED id, men de kunne ikke finde den. De fik mit navn og tlf. nr. og ville ringe dagen efter, altså i går, når de havde fundet den. Pakken skulle, ifølge appen først sendes retur d. 3. december. Jeg ville tage ned efter den i aften, men tjekkede lige appen for andre pakker i dag, hvor jeg så kan se at den er sendt retur her i eftermiddag. :rulle: De må jo så have fundet den, uden at ringe til mig og af en eller anden grund have sendt den retur. Jeg har ringet til Post-Dk kundeservice og snakkede med en meget tungnem dame, der efter at have undersøgt sagen 4 gange, fordi hun glemte informationer hver gang, måtte beklage og sige at de ikke kunne stopppe pakken, men jeg kunne jo bare kontakte afsender og få den tilsendt på ny.
Afsender er bare i Belgien og jeg kan ikke komme ind på min eBay konto længere, så jeg kan tage kontakt. Tvivler på jeg får pengene retur overhovedet så. Lortelort!
0

Tilbage til "Livets forhold"