Brokketråd over Post Danmark

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Ado » 7. feb 2016, 11:05

Mit postbud er snotdum. Jeg får så mange breve til andre mennesker. Ikke engang fornavnet har vi til fælles. Eller postnummeret. Hvordan fanden det kan ende i min postkasse, er mig en gåde. Er postbudet ordblind?
Jeg har fået rykkere for regninger, som aldrig er havnet i min postkasse.

Sidst jeg bestilte en parfume, havde jeg bestilt den til en pakkeboks tæt ved min bopæl. Men nej nej, jeg fik en sms om, at pakken var for stor til pakkeboksen, så jeg kunne hente den et pænt stykke fra mit hjem.
Det var en parfume. I en lille kasse. Så små er de bokse sgu heller ikke.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf sigge » 8. feb 2016, 09:19

Jeg fik et julekort i fredags. :jule: Det var ganske vist afsendt i begyndelsen af januar og som B-post, meeeen...
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Skinkehunden » 8. feb 2016, 22:51

Jeg købte en babyhue i en privat handel, afsendt 21 januar som A-post. Den venter jeg stadig på..... :stoned:
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf dgd2007 » 11. aug 2016, 10:35

Det, der tidligere var selvindlysende service - et brev, der kom ud overalt i DK næste dag, hvis afleveret inden kl. et eller andet:

Postnord skrev:Quickbrev
Fremme næste hverdag – også lørdag
Skal afleveres på et posthus
Betales med Portokoder eller Frankeringsmærke
Mærk med bogstav Q ved portokode
Prisen er inkl. 25 % moms
Rekommanderet – spørg på posthuset


Det koster kr. 27.- og jeg ved ikke længere, hvor der er et posthus, og ej heller hvad "portokoder eller frankeringsmærker" er :stoned:
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Hunkat » 11. aug 2016, 10:39

Jeg orker ikke at klage selvom jeg burde...

Et eller andet postbud efterlod min pakke foran min hoveddør (i en ulåst opgang) efter kl. 17 hvor jeg kom hjem og kl. 6 næste morgen hvor jeg opdagede det stod der. Heldigt der ikke lige var en nabo eller en tilfældig der så sit snit.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Grissebassen » 11. aug 2016, 11:13

Jeg er begyndt konsekvent at benytte mig af pakkeposten, når jeg bestiller ting over nettet. Det dur simpelthen ikke, når de skal levere til min dør. Det sker næsten hver gang, at jeg kan se på tracking'en, at de har forsøgt at aflevere pakken på et tidspunkt, hvor jeg har været hjemme. Derefter går der oftest en uges tid, før afhentningskvitteringen dukker op i min postkasse.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Ado » 11. aug 2016, 11:17

Jeg fatter ikke hvorfor muligheden for at vælge pakkeboksen tæt ved min bolig, overhovedet eksisterer. Der er alligevel aldrig plads og så skal man hente pakken et helt andet sted.

Jeg elsker GLS! Det fungerer hver gang!
2
Donna Martin Graduates!
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf fisken80 » 11. aug 2016, 11:31

Når nu tråden alligevel er fremme igen, så er det sådan set kun blevet værre. Jeg er medlem af en bogklub, hvor man får et blad cirka hver 4. uge.

Seneste udgave af bladet skulle jeg have haft fredag 5.8. - jeg har ikke set noget til det endnu, simpelthen fordi posten kun kommer her en gang om ugen, og den var her sidste torsdag. Så hvis jeg er heldig ligger bladet i min postkasse når jeg kommer hjem.

Det er fuldkommen tåbeligt, og jeg ville ønske brevomdelingen blev sat fri, for det kan helt ærligt kun blive bedre.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Anigav
Indlæg: 103
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:55
Kort karma: 22
Likede indlæg: 177

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Anigav » 11. aug 2016, 11:35

Fik igår en sms om, at min pakke var klar til afhentning i pakkeboks. Da min kæreste så skal hente pakken, er boksen tom. Ringer til PostDanmark, som fortæller at pakken er leveret et andet sted, da den var for stor til boksen. Fint fint, men da jeg så vil hente pakken det andet sted, er den der ikke. Ringer igen til dem, hvor jeg får en ret ligeglad dame i røret. Hun begynder så på, at pakken er udleveret, for boksen har jo været åben... Jeg prøver igen at forklare hende situationen, og til sidst siger hun, at det ikke har noget med hende at gøre og at jeg skal ringe igen imorgen. Her begynder jeg så at forestille mig den kamp, der muligvis venter, hvis de vil blive ved med at påstå at den er udleveret. Heldigvis får jeg en noget mere samarbejdsvillig medarbejder i røret idag, hun fortæller at den er blevet scannet på centralen tidligere, og at den nu er på vej til levering. Men at hun ikke ved hvor den bliver leveret, men vil ringe tilbage så snart hun ved mere. Rigtig sød medarbejder, der bare arbejder i et lorte firma! Jeg har fået pakken nu :banan:

Har desuden en anden pakke, der har lagt på distributionscenter her i byen siden den 3, og den ser ikke rigtig ud til at komme videre.

Jeg har altid problemer med PostDK og overvejer kraftigt at stoppe med at handle ved firmaer, der ikke tilbyder andre muligheder for levering. Men det kommer nok ikke helt til at ske, da jeg køber en del fra udlandet :genert: Men så i hvert fald fra danske sider. Nå! :lol:
0
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Skinkehunden » 14. aug 2016, 22:16

Gerbilwoman skrev:Jeg købte en babyhue i en privat handel, afsendt 21 januar som A-post. Den venter jeg stadig på..... :stoned:


Og jeg venter stadig :stoned: Baby er for længst vokset ud af den str så hvis den nogensinde dukker op, må jeg jo bare videresælge den...
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Hurrze » 23. aug 2016, 21:49

Jeg har også en dårlig oplevelse med Post DK. Jeg skulle købe et kamera hos en der bor omkring Ålborg og det skulle derfor sendes. Fik trackingkode af afsender og det var sendt med forsikring. Tjekkede dagligt på track and trace. De første 2 dage var der noget på track and trace, og så var de ikke mere. Der stod desuden den befandt sig i Tønder, hvilket heller ikke gav nogen mening. Jeg bor i Haderslev, så hvorfor sende den mere sydpå end den skal?
Den blev sendt onsdag og sidste opdatering på track and trace var fredag morgen. Omkring onsdag ringede jeg og oplyste at der ikke skete noget på track and trace. Medarbejderen jeg snakkede med ville finde ud af det og vende tilbage. Da der ikke skete noget i cirka 4 dage mere, ringede jeg igen. Der ville de se på det igen og forhøre sig og vende tilbage. Der skete heller ikke noget denne gang og ventede i flere dage igen. Ringede igen. De ville oprette en sag på den og jeg ville få besked. Der gik igen en flere dage og var nu gået hvert fald 1,5-2 uger fra afsendingstidspunkt. Jeg ringer igen igen, de siger der ikke er blevet oprettet en sag på den, men de vil de få gjort og kontante dem nede i tønder for at finde ud af om de har den. De siger jeg vil få svar inden for 24 timer. Det får jeg ikke og ringer derfor et par dage senere igen for igen at give dem lidt tid. Jeg oplyser dem hver gang jeg snakker med dem navn, telefonnummer osv. Jeg får at vide at de ikke kender noget til den nede i Tønder at de ikke har den. De vil undersøge igen nu.

Først et par dage senere ringer jeg igen og de siger til mig at jeg skal indsende en reklamation, fordi den er blevet kvalificeret som forsvundet. Efter at have snakket med dem tonvis af gange. Der er nu gået hvert fald 3-4 uger. Jeg skriver til afsender og får hjælp af ham til at indsende reklamation. Det tager tid. Der står at det maks tager 10 dage på deres hjemmeside, men de reagerer først omkring 16 dage før de reagerer og efter minimum 2 opkald til om at jeg altså gerne vil have svar på den reklamtion. Deres afgørelse er så af de ikke vil betale pengene i første omgang. Den er jo forsikret af en grund og jeg har altså ikke set skyggen af hverken penge eller kamera i 5-6 uger. Efter lidt snak mellem afsender og Post DK får jeg endelig pengene. Cirka 7 uger efter afsendingstidspunktet. Har desuden aldrig set skyggen af kameraet, det er nok blevet taget af en med arbejder i Post DK eller lignende..

Skal lige siges det var er dyrt spejlrefleks, som jeg altså havde givet omkring 3000 for.

Ja fuck Post Danmark :boo: :cuss:
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Yuna » 26. aug 2016, 09:11

PestDK...*SUK*

De har smidt et brev jeg sendte væk, er stadig ikke dukket op efter 1 år, og måtte betale personen tilbage, da det var noget han havde købt af mig

De har "glemt" at give mig besked, om at en pakke lå til afhentning mindst 3 gange. Og mindst 2 gange til andre mennesker, jeg havde sendt noget til.

Deres priser er helt åndsvage, heldigvis findes der andre pakkefirmaer der kan gøre det bedre og billigere nu (Og f.eks. G-porto sendes jo med postDK, så hvordan kan G&G, så gøre det billigere?)

Hvis man sender en pakke, skal man endvidere BETALE for at få en indleveringsattest, for at sikre sig noget bevis på, at den er indleveret

Deres nye "frist" for omdeling af post, kan de ikke overholde (tog 1½ uge for et brev).

De kan ikke helt finde ud af, hvor pakken skal ligge til afhentning - jeg har en postbutik 30 m fra hvor jeg bor, og alligevel sender de den 3 km længere væk. De har dog formået at aflevere den der én gang, ud af mange, mange pakker.

Hørte i går om en der havde sendt 30 indbydelser ud - 3 af dem var kommet frem :O
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf dgd2007 » 27. aug 2016, 13:35

Nu til daws får man sit nye DanKort sendt fra Sverige ...
Mon det er, fordi det er blilligere i porto? :gruble:
0
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Maoam » 27. aug 2016, 15:01

Offentlige opslag på firmaers facebooksider har - desværre - vist sig for mig at være den bedste måde at få dem til at reagere. Ærgerligt nok er det offentlig brok der skal til.

Kort tid efter jeg skrev på facebook til PestDK, fik jeg at vide, hvor min mistede pakke var. Den lå i en postbutik nogle km væk, og et klistermærke på den viste, at den havde været hos den nærmeste postbutik nogle dage inden. De havde altså sendt den videre derfra :stoned:

I går hentede jeg en pakke hos den samme postbutik. Der er altså tre postbutikker og flere udleveringssteder tættere på.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Aspargsen » 27. aug 2016, 21:26

dgd2007 skrev:Nu til daws får man sit nye DanKort sendt fra Sverige ...
Mon det er, fordi det er blilligere i porto? :gruble:

Det er jo samme firma, så det ville undre mig
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:

Tilbage til "Livets forhold"