Det gode liv uden børn

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3784
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8237

Det gode liv uden børn

Indlægaf Anilara » 21. mar 2021, 15:37

En åben tråd for alle os, der har det godt uden (egne) børn.

Det står en frit for hvad man deler eller har brug for sparring til, men hensigten er udveksling af de positive sider af det børnefrie liv.


Måske det behøver en disclaimer om, at den ikke er tænkt som en provokation for nogen - herunder de som ønsker, men ikke kan få børn, eller til de som har børn, men som har fortrudt mv.
11
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9141
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22069

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf Purple Haze » 21. mar 2021, 15:55

Jeg sætter super meget pris på at kunne sove så længe jeg vil i weekenden, og bare blive liggende i sengen hele dagen, hvis det er det jeg har lyst til.

Og generelt bare at bære voksen og gøre som det passer mig uden at have nogen der er afhængige af mig.
Drikke mig småfuld på en tirsdag - fint.
Ikke spise aftensmad - fint
Tage spontant på hotel og dyrke selvforkælelse en hel weekend - fint
Drikke sodavand hver dag - fint
Indrette mit hjem som JEG vil - fint
Osv osv.
16
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3784
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8237

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf Anilara » 21. mar 2021, 15:58

Hver dag når jeg har fri, er jeg så taknemmelig for at jeg ikke skal strukturere mit liv yderligere. At jeg kan vælge at sove når det passer mig, drikke mig halvfuld, game/se sport uden afbrydelser, og undgå den dårlige samvittighed samt usikkerhed som jeg tror flere forældre har.
7
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3784
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8237

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf Anilara » 21. mar 2021, 16:13

JumboJette skrev:Økonomien må også være en fordel, tænker jeg! :-D

Vi smider 5 kilo efter institutioner om måneden. :panik:

Enorm fordel. Jeg behøver langt fra lige så meget plads boligmæssigt som man oftest ville prioritere med børn. Og så er der legetøj, tøj, mad og lign., udgifter som med tiden jo ofte bare vokser.
Senest rettet af Anilara 22. mar 2021, 05:21, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Rullegardinia
Indlæg: 1026
Tilmeldt: 4. nov 2016, 20:06
Kort karma: 98
Likede indlæg: 3392

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf Rullegardinia » 21. mar 2021, 16:13

Jeg trives godt med ikke at have ansvaret for andre end mig selv. Jeg tror også, at jeg ville bekymre mig helt vildt, når poderne skulle ud i verden.
4
Enten er man nødt til at dø I utide – eller også bliver man gammel. Livet går med at blive ældre. Nogen tredje mulighed gives ikke.
Brugeravatar
Rullegardinia
Indlæg: 1026
Tilmeldt: 4. nov 2016, 20:06
Kort karma: 98
Likede indlæg: 3392

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf Rullegardinia » 21. mar 2021, 16:15

I øvrigt arbejder jeg sådan indirekte med børn, og jeg har en teoretisk viden om, hvad de har brug for. Jeg er virkelig glad for ikke at skulle leve op til mine egne tårnhøje standarder for godt forældreskab
3
Enten er man nødt til at dø I utide – eller også bliver man gammel. Livet går med at blive ældre. Nogen tredje mulighed gives ikke.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3784
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8237

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf Anilara » 21. mar 2021, 16:26

Rullegardinia skrev:I øvrigt arbejder jeg sådan indirekte med børn, og jeg har en teoretisk viden om, hvad de har brug for. Jeg er virkelig glad for ikke at skulle leve op til mine egne tårnhøje standarder for godt forældreskab

Samme her.
Arbejder i Børn/unge-familie forvaltning, og ser jævnligt hvordan helt almindelige familier bliver presset i bund af adskillige årsager.
Det bliver jeg da også selv en enkelt gang i mellem, men sandsynligheden for mistrivsel blandt én stiger jo med flere familiemedlemmer.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15899

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf Aima » 21. mar 2021, 16:37

Jeg tror, det essentielle for mig er uafhængigheden. Jeg oplever faktisk, at jo mere jeg spejler mig i jævnaldrendes børneliv og alle de medfølgende problematikker, de oplever, jo mere bliver jeg bekræftet i hvor meget jeg sætter pris på, det ikke er sådan et liv, jeg har. Jeg kan få det helt pres bare ved tanken om at skulle indordne mig så meget som et ordinært familieliv, i mine øjne, ville forudsætte.

Jeg kan regulere og tilpasse mit liv fuldstændig, som jeg ønsker. For mig handler det ikke (mest) om muligheden for bare at rejse eller gøre noget vildt, det er i højere grad dét at min dagligdag ikke er bundet op på at skulle tage ansvar for andet end mig selv. Jeg kan konstant vurdere mængden af egen livskvalitet og er meget frit stillet ift. muligheden for at reagere, hvis jeg ikke synes den er tilfredsstillende. Det giver mig en ret værdifuld indre ro, tror jeg.
21
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11703
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18873

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf PaleSeptember » 21. mar 2021, 16:37

Jeg melder mig også i tråden som frivillig barnløs. Jeg elsker at sove længe og har generelt et meget stort søvnbehov, så jeg ville simpelthen blive vanvittig af ikke at kunne få min søvn. Og så ville jeg bare ikke orke at komme hjem fra fuldtidsjob med lang transporttid og skulle til at tage mig af børn.
12
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Cordelia222
Indlæg: 226
Tilmeldt: 28. feb 2016, 23:25
Kort karma: 15
Likede indlæg: 262

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf Cordelia222 » 21. mar 2021, 16:48

Jeg ville gerne have haft hele pakken med familie og børn. Men det er ikke lykkedes og jeg nyder friheden. Hvis min veninde og jeg spontant beslutter at tage en tur til London måneden efter så er det muligt. Jeg kan bruge en hel dag i sengen med tømmermænd uden dårlig samvittighed. Og jeg kan købe alle de designertasker jeg har lyst til. Der ingen der er afhængige af, at jeg går fra job præcis kl. 16. Frihed.
3
"Is a dream a lie if it don't come true, or is it something worse?"
At Disney, we mostly do happy endings... :devil:
Single and awesome! - Vil du ændre på singledelen? :genert:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3784
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8237

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf Anilara » 21. mar 2021, 17:56

Jeg er også glad for de skænderier det sparer mig.
Igen, jeg siger ikke at alle børnefamilier skændes... Men der uden tvivl flere kampe, end der er i mit simple liv.
8
Selma156
Indlæg: 2366
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6860

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf Selma156 » 21. mar 2021, 18:09

Jeg er 30 år og har ikke helt udelukket at få børn en dag, men for tiden hælder jeg mest til et liv uden børn. Jeg drømmer om at blive korrespondent og leve et meget uafhængigt liv, og så er jeg en sucker for frihed. Jeg har aldrig drømt om det helt klassiske 8-16 liv med to børn i forstæderne, og jeg har aldrig gidet lege med dukker fx. Måske har jeg bare ikke mor-gener :D

Jeg elsker mine venners børn, som jeg kender, men børn generelt siger mig ikke så meget.
5
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8552
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15257

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf Zonta » 21. mar 2021, 18:42

Fra en, der har barn: Jeg kunne godt have undværet. Selvfølgelig har jeg ikke lyst til det, nu hvor han er her, men jeg drømmer mig af og til tilbage til tiden før børn. Det var fandme noget nemmere for mig :D Andre folks børn siger mig ikke det helt store.
15
J, juli 2018.
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf computermus » 21. mar 2021, 18:47

Jeg drømte om at få mand og børn da jeg var omkring de 19 år, men jeg gjorde aldrig noget aktivt for at finde en kæreste , det sagde mig på en eller anden måde ikke rigtig noget.
Jeg har altid haft det rigtig godt i mit eget selskab, og på grund af mit handicap som gør at jeg efter meget kort tid i andres selskab, bliver meget træt i mit hoved, så har jeg haft det bedst med meget få nære bekendte eller familiemedlemmer, som kender til mit handicap og accepterer at det er sådan det er med mig.
Jeg nyder at komme hjem til en stille lejlighed efter mine 3 timer i børnehaven, hvor jeg er mandag,tirsdag og torsdag.
Glæder mig over en lang weekend uden nogen der stiller krav om noget som helst.
At kunne tage afsted til eks. Aalborg med ret kort varsel , bare fordi jeg lige får lyst til at komme derind og ose lidt i byen.
4
Brugeravatar
Antand
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. feb 2019, 23:20
Kort karma: 9
Likede indlæg: 421

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf Antand » 21. mar 2021, 19:10

Jeg har ikke børn, og skal ikke have det. Jeg har mere end rigeligt at se til i forhold til at holde mig selv i ørerne!
0

Tilbage til "Livets forhold"