Solotråden

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15521
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25957

Re: Solotråden

Indlægaf Delfin » 29. feb 2024, 20:46

Pjeps skrev:Det er overhovedet ikke et problem for mig at spise ude alene, jeg vælger de restauranter jeg finder spændende og har aldrig oplevet at blive puttet over i en Krog ( det har jeg hørt fra andre at de føler). Men jeg har også rejst alene 20+ gange og jeg elsker det, men jeg snakker også lystigt med fremmede hvis det falder mig ind.


Jeg har oplevet en gang, hvor jeg virkelig blev sat i en skammekrog med ryggen til rummet bag en stolpe. Der var knap nok plads til at rykke stolen ud fra bordet. Bevares restauranten var godt besøgt den dag, men der var andre ledige borde. Jeg skred så, da de sagde at borde til to personer skulle bruges til par. De var vel at mærke ikke reserveret.
5
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 857
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1895

Re: Solotråden

Indlægaf Precaseptica » 4. mar 2024, 10:27

Hvis ikke sex drive var en ting, så tror jeg, at jeg ville høre til her.

Men det er nok også det forkerte tidspunkt for mit vedkommende at konkludere på den slags lige nu.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6396
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 774
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14751

Re: Solotråden

Indlægaf Pjeps » 4. mar 2024, 11:57

At flytte er en af de ting hvor det godt kan være lidt nederen at være solo.

Man skal selv rydde op/ud og pakke ned
Man skal selv organisere hele processen
Man skal bede om hjælp hos nogen, hvis der er ting man skal være 2 om
Man skal selv pakke hele lortet ud igen
Man skal selv bore huller og hænge lamper og ting op.
Man kan kun sparke sig selv i r…. , når det går for langsomt.

Det fede er så at man helt selv bestemmer hvad og hvor ting skal være.

I dag skal jeg male nogle ting der ikke helt passer i farven, det gad jeg godt der var en anden der gad :D
6
:ninja:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11408
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23684

Re: Solotråden

Indlægaf Mani » 4. mar 2024, 12:07

Pjeps skrev:At flytte er en af de ting hvor det godt kan være lidt nederen at være solo.

Man skal selv rydde op/ud og pakke ned
Man skal selv organisere hele processen
Man skal bede om hjælp hos nogen, hvis der er ting man skal være 2 om
Man skal selv pakke hele lortet ud igen
Man skal selv bore huller og hænge lamper og ting op.
Man kan kun sparke sig selv i r…. , når det går for langsomt.

Det fede er så at man helt selv bestemmer hvad og hvor ting skal være.

I dag skal jeg male nogle ting der ikke helt passer i farven, det gad jeg godt der var en anden der gad :D

Men hvor ofte gider en anden det man ikke selv gider? Eller også er det bare mig der har været gift med den forkerte :D

Min mand har mange forslag til hvor det skur, der skal bygges ved sommerhuset skal stå. Kan mærke det irriterer ham grænseløst, at jeg ikke er enig og mine argumenter preller helt af. Tough luck.
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6396
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 774
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14751

Re: Solotråden

Indlægaf Pjeps » 4. mar 2024, 12:11

Mani skrev:
Pjeps skrev:At flytte er en af de ting hvor det godt kan være lidt nederen at være solo.

Man skal selv rydde op/ud og pakke ned
Man skal selv organisere hele processen
Man skal bede om hjælp hos nogen, hvis der er ting man skal være 2 om
Man skal selv pakke hele lortet ud igen
Man skal selv bore huller og hænge lamper og ting op.
Man kan kun sparke sig selv i r…. , når det går for langsomt.

Det fede er så at man helt selv bestemmer hvad og hvor ting skal være.

I dag skal jeg male nogle ting der ikke helt passer i farven, det gad jeg godt der var en anden der gad :D

Men hvor ofte gider en anden det man ikke selv gider? Eller også er det bare mig der har været gift med den forkerte :D

Min mand har mange forslag til hvor det skur, der skal bygges ved sommerhuset skal stå. Kan mærke det irriterer ham grænseløst, at jeg ikke er enig og mine argumenter preller helt af. Tough luck.

Man må godt ønsketænke :lol:

For hvis valget lå mellem at male selv eller skulle have en kæreste , så maler jeg jeg selv !
3
:ninja:
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1603
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 440
Likede indlæg: 5684

Re: Solotråden

Indlægaf DenBlødeJyde » 9. apr 2024, 10:21

Jer, der har rejst alene. Hvilke destinationer kan i anbefale?

Jeg var i Edinburgh for nogle år siden og sidste år var jeg i Wien. Jeg har tænkt på at tage ud og rejse igen i år, og overvejede egentlig Wien igen, fordi jeg blev smask forelsket i byen, men overvejede også at prøve noget andet.
Det skal gerne være en by, hvor der er noget kultur og oplevelser. Hvor der tales engelsk eller tysk, eller hvor befolkningen er rimelig habil i engelsk. Gerne i Europa med mulighed for direkte fly fra Billund. Tog kunne også være en mulighed.
Overvejede egentlig også bare at tage en uge i København og være lidt turist i eget land.

Det jeg godt kunne lide ved Wien er, at der er et godt fungerende offentligt transportnet. Selvom det er en stor by, så var jeg aldrig utryg eller usikker. Samme "vibe" må der også gerne i den by jeg skal til næst gang.
1
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7678
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 766
Likede indlæg: 21500

Re: Solotråden

Indlægaf Nesnay » 9. apr 2024, 10:36

DenBlødeJyde skrev:Jer, der har rejst alene. Hvilke destinationer kan i anbefale?

Jeg var i Edinburgh for nogle år siden og sidste år var jeg i Wien. Jeg har tænkt på at tage ud og rejse igen i år, og overvejede egentlig Wien igen, fordi jeg blev smask forelsket i byen, men overvejede også at prøve noget andet.
Det skal gerne være en by, hvor der er noget kultur og oplevelser. Hvor der tales engelsk eller tysk, eller hvor befolkningen er rimelig habil i engelsk. Gerne i Europa med mulighed for direkte fly fra Billund. Tog kunne også være en mulighed.
Overvejede egentlig også bare at tage en uge i København og være lidt turist i eget land.

Det jeg godt kunne lide ved Wien er, at der er et godt fungerende offentligt transportnet. Selvom det er en stor by, så var jeg aldrig utryg eller usikker. Samme "vibe" må der også gerne i den by jeg skal til næst gang.
Bruxelles var jeg virkelig glad for. Højt engelskniveau som generelt i Benelux :) Der er masser at se, særligt var jeg glad for deres gavle med malerier fra forskellige tegneserier, som der er virkelig mange af spredt rundt i byen.

Ellers er Berlin også oplagt - virkelig en skøn by og let at komme rundt i, selv om de ting, man gerne vil se, af gode grunde ligger lidt spredt.

Jeg har også haft fine oplevelser med at rejse selv i Rom, Krakow, Riga og flere andre steder (og London :lun:), men jeg tror umiddelbart, Bruxelles og Berlin bedst rammer den vibe, du beskriver.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11408
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23684

Re: Solotråden

Indlægaf Mani » 9. apr 2024, 10:40

DenBlødeJyde skrev:Jer, der har rejst alene. Hvilke destinationer kan i anbefale?

Jeg var i Edinburgh for nogle år siden og sidste år var jeg i Wien. Jeg har tænkt på at tage ud og rejse igen i år, og overvejede egentlig Wien igen, fordi jeg blev smask forelsket i byen, men overvejede også at prøve noget andet.
Det skal gerne være en by, hvor der er noget kultur og oplevelser. Hvor der tales engelsk eller tysk, eller hvor befolkningen er rimelig habil i engelsk. Gerne i Europa med mulighed for direkte fly fra Billund. Tog kunne også være en mulighed.
Overvejede egentlig også bare at tage en uge i København og være lidt turist i eget land.

Det jeg godt kunne lide ved Wien er, at der er et godt fungerende offentligt transportnet. Selvom det er en stor by, så var jeg aldrig utryg eller usikker. Samme "vibe" må der også gerne i den by jeg skal til næst gang.

Jeg har været på en skøn tur til London og følte mig på ingen måde utryg i de områder jeg færdes (var til forskellige forestillinger om aftenen og tog med undergound retur til hotellet).

Sidste sommer var jeg en uge i Lucca alene - jeg kunne også have boet i Firenze eller Pisa (har gjort begge dele før) og det fungerer også rigtig godt for mig. Italienerne er blevet langt bedre til engelsk, men jeg er kommet meget i Toscana de sidste 20 år så kan ikke vurderer om det er på et niveau der passer dig. Jeg ville bo ½ af året i Toscana hvis jeg bare lige kunne.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1553
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2162

Re: Solotråden

Indlægaf Lucia » 9. apr 2024, 17:43

DenBlødeJyde skrev:Jer, der har rejst alene. Hvilke destinationer kan i anbefale?

Jeg var i Edinburgh for nogle år siden og sidste år var jeg i Wien. Jeg har tænkt på at tage ud og rejse igen i år, og overvejede egentlig Wien igen, fordi jeg blev smask forelsket i byen, men overvejede også at prøve noget andet.
Det skal gerne være en by, hvor der er noget kultur og oplevelser. Hvor der tales engelsk eller tysk, eller hvor befolkningen er rimelig habil i engelsk. Gerne i Europa med mulighed for direkte fly fra Billund. Tog kunne også være en mulighed.
Overvejede egentlig også bare at tage en uge i København og være lidt turist i eget land.

Det jeg godt kunne lide ved Wien er, at der er et godt fungerende offentligt transportnet. Selvom det er en stor by, så var jeg aldrig utryg eller usikker. Samme "vibe" må der også gerne i den by jeg skal til næst gang.

Amsterdam synes jeg også passer fint på din beskrivelse. Det er virkelig nemt med offentlig transport, og der er virkelig mange museer og lignende. Jeg har også rejst alene på Malta og det kan også anbefales, men oplevelserne ligger jo nok lidt mere spredt end hvis man tager til en enkelt storby. Men offentlig transport fungerer fint og man kan sagtens nå at se en masse på hele øen trods afstand.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3429
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 926
Likede indlæg: 10780

Re: Solotråden

Indlægaf Little_Woman » 9. apr 2024, 18:52

Paris har jeg været i... virkelig mange gange alene. Jeg elsker det! Der er 1000 muligheder, smadder hyggeligt og charmerende og bare skønt. De taler fint engelsk og man kan sikkert både flyve fra billund og jeg ved at man kan tage toget, in case du går efter det.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Undtagelsen
Indlæg: 2252
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4614

Re: Solotråden

Indlægaf Undtagelsen » 9. apr 2024, 18:54

DenBlødeJyde skrev:Jer, der har rejst alene. Hvilke destinationer kan i anbefale?

Jeg var i Edinburgh for nogle år siden og sidste år var jeg i Wien. Jeg har tænkt på at tage ud og rejse igen i år, og overvejede egentlig Wien igen, fordi jeg blev smask forelsket i byen, men overvejede også at prøve noget andet.
Det skal gerne være en by, hvor der er noget kultur og oplevelser. Hvor der tales engelsk eller tysk, eller hvor befolkningen er rimelig habil i engelsk. Gerne i Europa med mulighed for direkte fly fra Billund. Tog kunne også være en mulighed.
Overvejede egentlig også bare at tage en uge i København og være lidt turist i eget land.

Det jeg godt kunne lide ved Wien er, at der er et godt fungerende offentligt transportnet. Selvom det er en stor by, så var jeg aldrig utryg eller usikker. Samme "vibe" må der også gerne i den by jeg skal til næst gang.


Udover de allerede mange forslag, der allerede er kommet, kan jeg anbefale Stockholm.
Virkelig dejlig by, hvor det er nemt at komme rundt, masser at se og generelt bare virkelig skøn.
Og med den svenske kurs bliver det jo nærmest gratis :lol:
1
Fynerfin82
Indlæg: 1486
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 179
Likede indlæg: 4083

Re: Solotråden

Indlægaf Fynerfin82 » 12. apr 2024, 05:21

Jeg var til et foredrag om boligtendenser igår. Ifølge Kristine Viren (foredaragsholderen) blev 2023 året, hvor der kom flere husstande med 1 voksen end 2. Sololivet vinder i den grad frem og det er især kvinderne, der aktivt vælger sololivet. Ofte bliver det valgt til efter at have haft et længerevarende bofællesskab med en ægtefælle/kæreste. Jeg synes stadig at folk ofte ser skævt til mig, når jeg siger at jeg virkelig trives med at bo alene. Men i og med at det nu er lige så normalt som at være samboende, tænker jeg det lige så stille ændre sig henover de næste år.
3
abcd
Indlæg: 6341
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10349

Re: Solotråden

Indlægaf abcd » 12. apr 2024, 05:34

Fynerfin82 skrev:Jeg var til et foredrag om boligtendenser igår. Ifølge Kristine Viren (foredaragsholderen) blev 2023 året, hvor der kom flere husstande med 1 voksen end 2. Sololivet vinder i den grad frem og det er især kvinderne, der aktivt vælger sololivet. Ofte bliver det valgt til efter at have haft et længerevarende bofællesskab med en ægtefælle/kæreste. Jeg synes stadig at folk ofte ser skævt til mig, når jeg siger at jeg virkelig trives med at bo alene. Men i og med at det nu er lige så normalt som at være samboende, tænker jeg det lige så stille ændre sig henover de næste år.


Her i byen er det fysisk meget synligt. Her er meget nybyggeri af parcelhuse. Og efter en vis mængde parcelhuse er bygget i et område, bliver der bygget en bunke rækkehuse lige i nærheden. Så er man klar til de følgende års skilsmisser. Klimavenligt er det næppe. Der findes sikkert en formel, så man kan sige noget i retning af: Nå, nu har vi 100 nye parcelhuse, så skal vi huske at bygge 50 rækkehuse rundt om hjørnet... Særlige i flok.
1
Brugeravatar
Rullegardinia
Indlæg: 1026
Tilmeldt: 4. nov 2016, 20:06
Kort karma: 98
Likede indlæg: 3392

Re: Solotråden

Indlægaf Rullegardinia » 30. apr 2024, 15:44

Jeg har booket solosommerferie. Totalt nørdet tur til Slesvig, hvor jeg skal se Danevirke, Hedeby og Gottorp Slot. Og så tager jeg et stop i Sønderjylland på vej hjem, så jeg kan (gen)se Dybbøl Banke, Frøslev Lejren og heksemuseet i Ribe. Jeg glæder mig!
16
Enten er man nødt til at dø I utide – eller også bliver man gammel. Livet går med at blive ældre. Nogen tredje mulighed gives ikke.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7513
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1580
Likede indlæg: 23718

Re: Solotråden

Indlægaf Aragorn » 5. maj 2024, 09:19

abcd skrev:
Fynerfin82 skrev:Jeg var til et foredrag om boligtendenser igår. Ifølge Kristine Viren (foredaragsholderen) blev 2023 året, hvor der kom flere husstande med 1 voksen end 2. Sololivet vinder i den grad frem og det er især kvinderne, der aktivt vælger sololivet. Ofte bliver det valgt til efter at have haft et længerevarende bofællesskab med en ægtefælle/kæreste. Jeg synes stadig at folk ofte ser skævt til mig, når jeg siger at jeg virkelig trives med at bo alene. Men i og med at det nu er lige så normalt som at være samboende, tænker jeg det lige så stille ændre sig henover de næste år.


Her i byen er det fysisk meget synligt. Her er meget nybyggeri af parcelhuse. Og efter en vis mængde parcelhuse er bygget i et område, bliver der bygget en bunke rækkehuse lige i nærheden. Så er man klar til de følgende års skilsmisser. Klimavenligt er det næppe. Der findes sikkert en formel, så man kan sige noget i retning af: Nå, nu har vi 100 nye parcelhuse, så skal vi huske at bygge 50 rækkehuse rundt om hjørnet... Særlige i flok.


Jep. Så kommer rykind med enlige mødre med en lille bil og to børn på 8 og 10 år. Ind i det lille rækkehus med skråvægge på øverste etage så værelserne er seriøst amputeret, del dine vægge af gasbeton med naboen hvor man kan høre dem på hver side nyse og sov i 35 graders varme i det drivhus værelserne på førstesalen udgør om sommeren når man ligger lige under taget. Hav en lille åndssvag have med en selvskubber plæneklipper og IKEA havemøbler og en lille rusten Webergrill der er ved at klappe sammen i det ene hjørne og legetøj og bolde strøet ud over plænen.

I guder, jeg er glad for at det ikke er mig.

Og det er ikke sært det er kvinderne der vælger sololivet, de kan få en partner på 5 minutter ved behov. Det er ikke ligefrem en kæmpe risiko de løber.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Livets forhold"