Solotråden

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Fynerfin82
Indlæg: 1484
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Solotråden

Indlægaf Fynerfin82 » 30. jul 2022, 08:00

Jeg skal også på min første rigtige solo-ferie lige om lidt. Jeg har besluttet mig for at tage ud at rejse i uge 35,hvor jeg har ferie uden mine børn. Satser på en græsk ø eller noget spansk og en afbudsrejse i sidste øjeblik.
Det er en smule grænseoverskridende at skulle rejse på egen hånd, men jeg har besluttet at jeg ikke vil lade det at jeg er solo lade mig begrænse mig. Så nu skal det med at rejse alene afprøves.
6
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6361
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14651

Re: Solotråden

Indlægaf Pjeps » 30. jul 2022, 08:01

Rullegardinia skrev:Jeg genopliver lige denne tråd.

Jeg har ferie om nogle uger, og jeg vil gerne på sådan et kortere ophold et sted i Danmark. Jeg tænker kroophold, men er der andre solo’er, der har andre geniale idéer til soloferier? Det skal være i Danmark og ikke for dyrt

Jeg ender altid i udlandet på mine soloferier, men jeg har både Bornholm , Samsø, Læsø og Langeland i tankerne, når jeg forsøger at planlægge dansk ferie. Men prisen ender altid med at blive det samme som en udlandstur, hvor jeg er lidt mere sikker på solskin ( jeg holder altid ferie udenfor højsæson).

Men hvis du finder noget godt,så hører jeg gerne om det :D
0
:ninja:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3203
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36835

Re: Solotråden

Indlægaf Daine » 30. jul 2022, 08:51

Rullegardinia skrev:Jeg genopliver lige denne tråd.

Jeg har ferie om nogle uger, og jeg vil gerne på sådan et kortere ophold et sted i Danmark. Jeg tænker kroophold, men er der andre solo’er, der har andre geniale idéer til soloferier? Det skal være i Danmark og ikke for dyrt

Jeg plejer at booke mig ind på enten et WakeUp hotel (Århus eller København) eller på et Cabinn Hotel. Det er udmærkede værelser til mit behov - jeg tager ud for at se noget. Jeg har også haft kig på div. Kroophold, men ofte er det ret dyrt, især når man rejser alene, og de er tit sværere at komme frem til når man som jeg rejser med offentlig transport. Jeg vil bo centralt i en større by, så jeg nemt kan komme rundt og der er masser at opleve.

Airbnb har jeg ikke selv prøvet, det er sikkert billigere og en anden oplevelse man får. Men af en eller anden uransaglig grund er jeg ikke tryg ved det, så det er kun blevet ved tanken. Et B&B kunne måske også være en mulighed? Evt på en ø, hvor du så kan leje en cykel (eller tage en cykel med).
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Rullegardinia
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 4. nov 2016, 20:06
Kort karma: 98
Likede indlæg: 3322

Re: Solotråden

Indlægaf Rullegardinia » 30. jul 2022, 11:43

Jeg endte med at booke kroophold i ‘naturskønt område’. Jeg ved ikke præcis hvor, ude vestpå, tror jeg. Der burde være ting at se og flot natur.

Øer er en fantastisk idé, jeg synes bare, at de er bøvlede at komme til. Og shelters tør jeg ikke alene…
5
Enten er man nødt til at dø I utide – eller også bliver man gammel. Livet går med at blive ældre. Nogen tredje mulighed gives ikke.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3203
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36835

Re: Solotråden

Indlægaf Daine » 30. jul 2022, 14:05

Rullegardinia skrev:Jeg endte med at booke kroophold i ‘naturskønt område’. Jeg ved ikke præcis hvor, ude vestpå, tror jeg. Der burde være ting at se og flot natur.

Øer er en fantastisk idé, jeg synes bare, at de er bøvlede at komme til. Og shelters tør jeg ikke alene…

Hvis det er et godt sted, må du gerne smide en anbefaling herind bagefter :) Jeg håber du får et skønt ophold.
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Julledyret
Indlæg: 437
Tilmeldt: 14. sep 2015, 19:34
Kort karma: 10
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 408

Re: Solotråden

Indlægaf Julledyret » 30. jul 2022, 20:03

jeg
Rullegardinia skrev:Jeg endte med at booke kroophold i ‘naturskønt område’. Jeg ved ikke præcis hvor, ude vestpå, tror jeg. Der burde være ting at se og flot natur.

Øer er en fantastisk idé, jeg synes bare, at de er bøvlede at komme til. Og shelters tør jeg ikke alene…


Jeg springer lige ind i tråden mht. det med øferie.. :)
Sidste sommer tog jeg på cykelferie fra Svendborg til Sønderborg med overnatning også i Faaborg og på Ærø. Derudover var jeg på dagsture til nogle af de små øer og det fungerede ret godt. Oprindeligt var min plan at sove i telt på diverse campingpladser, men da man skulle booke det på forhånd og det ikke var helt billigt, droppede jeg det. I stedet overnattede jeg på hotel, b&b og via Airbnb -det sparede mig også for at slæbe telt+grej med.

I år har jeg lige været en uge i Italien, hvor jeg de første dage boede via Airbnb og den sidste nat på hotel i byen, jeg skulle flyve fra. Formålet var sol, strand, god mad og så ellers bare tage det "ad hoc".

For mig er det vigtigt at gøre det klart, hvad jeg vil med ferien og det er som regel at opleve og se noget andet. Samtidig skal der være mulighed for at trække mig tilbage og bare tage en slapperdag, hvis jeg alligevel ikke orker det store.

Det lyder nu også dejligt med kroophold, rigtig god tur!
2
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6361
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14651

Re: Solotråden

Indlægaf Pjeps » 31. aug 2022, 07:56

Jeg har 4 rejser planlagt det næste års tid, ingen solorejser. Så nu pønser jeg på om jeg kan snige en lille solotur ind i programmet også .

Turen til december er med en jeg ikke har rejst med før, men vi har bestilt en 3 værelses lejlighed så vi kan trække os lidt hvis vi har brug for alenetid. Hun er en ret føjelig person, så jeg skal passe på at jeg ikke kommer til at overtage styringen, hun skal jo helst også komme lidt på banen med hvad hun gerne vil opleve. Men det er et luksus ophold, og der er vi enige, vi skal bare nyde livet så meget som muligt. Jeg rejste i starten af december sidste år, det var bare så skønt med et sommer boost i den kolde tid.
9
:ninja:
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7662
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 763
Likede indlæg: 21454

Re: Solotråden

Indlægaf Nesnay » 31. aug 2022, 08:40

Jeg skal ni dage solo til Athen om et par uger. Det er min sommerferie, så det har været længe ventet :D

Jeg skal nørde igennem på græsk antik, og så skal jeg nyde aftenerne med afslapning på tagterrassen med udsigt over byen, der hører til den lejlighed, jeg har booket.
15
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6361
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14651

Re: Solotråden

Indlægaf Pjeps » 31. aug 2022, 08:43

Nesnay skrev:Jeg skal ni dage solo til Athen om et par uger. Det er min sommerferie, så det har været længe ventet :D

Jeg skal nørde igennem på græsk antik, og så skal jeg nyde aftenerne med afslapning på tagterrassen med udsigt over byen, der hører til den lejlighed, jeg har booket.

Årh det lyder lækkert :lun:

Ham jeg rejser til Kreta med i næste uge, han har kørekort så jeg kan blive transporteret rundt og se øen :D . Det er luksus, når man ikkeselv kan køre bil!
3
:ninja:
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7662
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 763
Likede indlæg: 21454

Re: Solotråden

Indlægaf Nesnay » 31. aug 2022, 08:51

Pjeps skrev:
Nesnay skrev:Jeg skal ni dage solo til Athen om et par uger. Det er min sommerferie, så det har været længe ventet :D

Jeg skal nørde igennem på græsk antik, og så skal jeg nyde aftenerne med afslapning på tagterrassen med udsigt over byen, der hører til den lejlighed, jeg har booket.

Årh det lyder lækkert :lun:

Ham jeg rejser til Kreta med i næste uge, han har kørekort så jeg kan blive transporteret rundt og se øen :D . Det er luksus, når man ikkeselv kan køre bil!
Det lyder skønt! Der er en del rejser, jeg ikke har lyst til at tage på selv, fordi de netop kræver, at man kan/er tryg ved at køre bil. Så jeg holder mig primært til storby- og afslapningsferier.
1
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 93
Likede indlæg: 2325

Re: Solotråden

Indlægaf Elverpigen » 3. sep 2022, 21:47

Daine skrev:
Rullegardinia skrev:Jeg genopliver lige denne tråd.

Jeg har ferie om nogle uger, og jeg vil gerne på sådan et kortere ophold et sted i Danmark. Jeg tænker kroophold, men er der andre solo’er, der har andre geniale idéer til soloferier? Det skal være i Danmark og ikke for dyrt

Jeg plejer at booke mig ind på enten et WakeUp hotel (Århus eller København) eller på et Cabinn Hotel. Det er udmærkede værelser til mit behov - jeg tager ud for at se noget. Jeg har også haft kig på div. Kroophold, men ofte er det ret dyrt, især når man rejser alene, og de er tit sværere at komme frem til når man som jeg rejser med offentlig transport. Jeg vil bo centralt i en større by, så jeg nemt kan komme rundt og der er masser at opleve.

Airbnb har jeg ikke selv prøvet, det er sikkert billigere og en anden oplevelse man får. Men af en eller anden uransaglig grund er jeg ikke tryg ved det, så det er kun blevet ved tanken. Et B&B kunne måske også være en mulighed? Evt på en ø, hvor du så kan leje en cykel (eller tage en cykel med).


Jeg har prøvet AirBnB alene en håndfuld gange, mest i DK, og fortrinsvis steder, hvor man har en separat bolig eller del af boligen for sig selv. Jeg har endnu ikke haft nogle utrygge oplevelser, selv om der har været lidt variation i kvaliteten, og jeg bruger det gerne igen, når jeg kan finde steder med OK anmeldelser. Ved helt nye AirBnB værter, der endnu ikke har nogle anmeldelser, er jeg nok lidt mindre modig.

Generelt har det passet mig fint med både roligere og billigere ophold end hotel og vandrehjem

Jeg har været på 2 solorejser her i sommer:

Først min første alenetur i shelter :shock: på en dansk ø. Fin oplevelse, selv om jeg stadig synes det er noget grænseoverskridende at sove alene i shelter, så vil foretrække at have en eller flere kammerater med på en næste tur.

Dernæst rejste jeg på en kombineret træningslejr og festival i Belgien, hvor jeg overnattede på hotel og ellers trænede og spiste aftensmad på festivallen med en masse forskellige nationaliteter. Fedt og lidt overvældende for min lidt introverte side, så det var rart at kunne trække sig tilbage alene på hotelværelset en gang i mellem. På denne type rejser synes jeg, at det kan være rart med rejsekammerater, men det giver faktisk også noget godt at være alene afsted, for så får jeg talt mere med nye mennesker, selv om det er lidt anstrengende med et par hundrede nye mennesker.

Tidligere år har jeg haft gode oplevelser med at tage alene en uge på sommeridrætshøjskole eller tema-rejser i kommercielt eller foreningsregi med f.eks. guidede vandreture.


Jeg foretrækker at rejse med en eller flere rejsekammerater/veninder, og synes at der ud over selskabet også, at der er noget tryghed i gode rejsekammerater.
1
Brugeravatar
Sukisaki
Indlæg: 479
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:06
Kort karma: 40
Likede indlæg: 796

Re: Solotråden

Indlægaf Sukisaki » 4. sep 2022, 14:58

Jeg kigger på nyt køle/fryseskab - og de bliver åbenbart primært lavet til familier nu. Hvis man vil have et under 1,80 m med en nogenlunde anstændig energiklasse er udvalget temmelig begrænset.

Det haster heldigvis ikke, men havde sgu ikke troet at det var så svært. Det husker jeg ikke at det var sidste gang.
1
Fynerfin82
Indlæg: 1484
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Solotråden

Indlægaf Fynerfin82 » 4. sep 2022, 18:52

Hold nu op, hvor var sådan en solo-ferie skønt :love2: Det gik over al forventning og udover at jeg gerne ville have haft en at spise med om aftenen, så nød jeg virkelig bare at kunne bestemme slagets gang helt selv. Jeg har fået vandret og set en masse skøn natur, samt slappet af på stranden. Det er ikke sidste gang jeg tager afsted alene på den måde.
21
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14839
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1183
Likede indlæg: 24972

Re: Solotråden

Indlægaf sigge » 7. okt 2022, 12:33

Jeg har lige fået mail om valg af firmajulegave, og jeg kan helt ego vælge lige præcis det, jeg har allermest lyst til, uden at spørge en partner, om der er noget, vedkommende synes, "vi" mangler. :P
7
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6361
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14651

Re: Solotråden

Indlægaf Pjeps » 29. maj 2023, 06:17

Jeg skyndte mig at bestille min sommerferie inden jeg kom til at sig ja til at rejse med nogen. Så i år skal jeg alene til Kreta i september, jeg glæder mig sygt meget.

Og efter at jeg har bestilt har jeg opdaget at på den strand der hører til hotellet, kan man se havskildpaddeunger der er klækket og løber ud i vandet, og det er lige den tid på året jeg skal derned :lun:

Nu skal jeg lige på en uges før sommerferie til Rhodos med min mor og svigerinde, jeg skal vidst mest med som praktisk gris, fordi de ikke tror de selv kan finde ud af at checke ind mm :rulle: nåh jeg håber det bliver hyggeligt trods alt.
Senest rettet af Pjeps 29. maj 2023, 07:13, rettet i alt 1 gang.
9
:ninja:

Tilbage til "Livets forhold"