Moderne myter.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Moderne myter.

Indlægaf lulu-p » 16. feb 2016, 10:27

LaScrooge skrev:
lulu-p skrev:
Zombie skrev:
adagio skrev:
Men jeg ville ikke desto mindre have haft ret, og jeg havde været bedre tjent med at følge min mavefornemmelse end med at følge forskningen. Så det er vel ikke helt gakket at forestille sig at det stadig kan være sådan i dag.


Forskellen er så bare, at du ved at følge det du tror men ikke kan bevise, bare laver et skud i tågen. Måske er du heldig, men ud af alskens uvidenskabelige teorier, er det kun et meget lille få-tal der rent faktisk holder stik.

Set i dét lys, giver det lige så meget mening at følge sin mavefornemmelse, som at få en 8-ball til at tage alle sine beslutninger for én.

NOGEN vinder jo også i Lotto, men det betyder ikke at det er hverken sandsynligt det er lige dig eller en god idé at satse hele sit liv, at det sker for én.


Det er jo skrækkeligt forsimplet. De ting vi i dag beviseligt ved er korrekte. De var sådan set også korrekte inden det blev bevist. Som jeg skrev i en tidligere tråd "absence of evidence is not evidence of absence".

Jeg bryder mig ikke om vidensfundamentalisme, jeg synes det er indsnævrende og slår folk i hovedet hvis de oplever noget som ikke er beskrevet i " et eller andet "journal of bla bla.."


I mine øjne vil en dygtig, videnskabelig tænker ikke reagere dogmatisk på andres oplevelser og fx insistere på, at de umuligt kunne have fundet sted. De vil undersøge fænomenet og fænomenet vil defineres forskelligt alt afhængigt af hvilket forskningsfelt de beskæftiger sig indenfor. Det kræver kreativitet og en smidig hjerne at forske.


Selvfølgelig ikke, for så ville h*n ikke være forsker. Det er som udgangspunkt ikke der holdningen findes. Den findes typisk blandt lægmand.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Moderne myter.

Indlægaf Nicolait » 16. feb 2016, 14:48

fisken80 skrev:
Nicolait skrev:
Guldlok skrev:
Nicolait skrev:
En ting er klistret, men blandingen af kokosolie og pebermynte, lyder heller ikke for appetitlig.


Hold da op. Det er vel som at slutte dagen med en pebermyntedessert :lol:

Dem jeg læste om fravalgte tandpasta med fluor, bl.a. fordi
"fluor er nervegift, som bruges til på sigt at kunne kontrollere (mind control) os alle sammen" opfulgt af
"det tilsættes også vores drikkevand i al hemmelighed for at kontrollere os".

:panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik:


Du kan få den dessert helt for dig selv.

Hvis de så gerne ville kontrollere vores sind, så burde de nok øge dosis, for det virker, da vist ikke helt, bare se på alle de modstridende holdninger folk har.


De prøver, det er bare ikke kun med fluor. Faktisk så prøver de jo at slå os ihjel: http://www.transformation.dk/chemtrails ... ifter.html


Men hvordan kan vi blive gode forbrugere og holde gang i produktionen af forbrugsgoder, som vi i sidste ende ikke har brug for, hvis de prøver at slå os ihjel.
Det er lidt, som om de vil blæse og have mel i munden samtidig.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Moderne myter.

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 17. feb 2016, 03:28

LaScrooge skrev:Nemlig. Alle med kendskab til begrebet uendelig regress vil vide, at der som udgangspunkt for al forskning ligger et pragmatisk aksiom om at verden eksisterer, "samfundet" eksisterer, vand eksisterer etc og at det er en forudsætning for at man kan forholde sig til noget som helst.
Der er forskere der arbejder på at definerer forsøg der skal kunne afgører om vi lever i en simulation – i hvilke tilfælde samfundet ikke eksisterer i nogen egentlig forstand, vand ikke eksisterer, etc. Uvidenskabelig forskning vel så. Men det interesserer mig egentlig ikke hvordan man definerer videnskab. Om man syntes at forskning i "fysiske" parametre i imaginærer verden som Ringenes herre, Avatar eller WoW er videnskab eller ej. Det essentielle er at vores tilgang til den verden vi lever i på et helt basalt plan er baseret på tro. Alt andet end at antage at verden eksisterer er i bund og grund uinteressant og leder igen veje hen. Men man slipper bare ikke for at spørgsmålet er der.

LaScrooge skrev:Det er kun indenfor filosofien at man beskæftiger sig med de metafysiske problemer der knytter sig til at bevise menneskelig eksistens overhovedet
Og religion vel sagtens. Sagen er naturligvis at mange er kommet til den fejlagtige forsåelse af videnskab at den giver svar på nogle af de spørgsmål.
0
Grab them by the pussy

Tilbage til "Livets forhold"