Rådighedsbeløb

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Rådighedsbeløb

Indlægaf godtnavn » 21. feb 2016, 13:19

FruDulle skrev:
godtnavn skrev:
FruDulle skrev:
godtnavn skrev:
FruDulle skrev:Jeg er så en af dem som havde læst forkert på oplægget og trukket mad og husholdning fra.
Når alt er betalt her så har vi cirka 50.000 tilbage. De bliver så fordelt til forskellige konti: En kostkonto som dækker mad/husholdning/benzin/dagpleje og så er der de andre som er ferie, opsparing, hver vores privatkonto til lommepenge og barnets konto, samt en buffer.


Hvis du kan har trukket mad/husholdning fra i dit tidligere indlæg betyder det så at I bruger i 29.000 kr/mnd på mad/husholdning? Det er alligevel vildt.

Næ men glemte en buffer vi har på ca 20 lige for tiden ;) jeg havde i første omgang taget det rådighedsbeløb vi har som vi bruger til lommepenge og opsparring. Den buffer er, desværre, midlertidig.


Det giver bedre mening, tænkte I spiste på luksusrestauranter hver dag :D Det ville nu heller ikke have været skidt :lol:


Ja mig og min søn på 2,5 tager en tur på hhv geranium, Kiin Kiin, den gule fortage osv hver uge. Gider da ikke lave mad selv og han er lige målgruppen ;)


Et eller andet skal man jo bruge pengene på :lol:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Rådighedsbeløb

Indlægaf Wizzze » 21. feb 2016, 13:20

FruDulle skrev:
godtnavn skrev:
FruDulle skrev:
godtnavn skrev:
FruDulle skrev:Jeg er så en af dem som havde læst forkert på oplægget og trukket mad og husholdning fra.
Når alt er betalt her så har vi cirka 50.000 tilbage. De bliver så fordelt til forskellige konti: En kostkonto som dækker mad/husholdning/benzin/dagpleje og så er der de andre som er ferie, opsparing, hver vores privatkonto til lommepenge og barnets konto, samt en buffer.


Hvis du kan har trukket mad/husholdning fra i dit tidligere indlæg betyder det så at I bruger i 29.000 kr/mnd på mad/husholdning? Det er alligevel vildt.

Næ men glemte en buffer vi har på ca 20 lige for tiden ;) jeg havde i første omgang taget det rådighedsbeløb vi har som vi bruger til lommepenge og opsparring. Den buffer er, desværre, midlertidig.


Det giver bedre mening, tænkte I spiste på luksusrestauranter hver dag :D Det ville nu heller ikke have været skidt :lol:


Ja mig og min søn på 2,5 tager en tur på hhv geranium, Kiin Kiin, den gule fortage osv hver uge. Gider da ikke lave mad selv og han er lige målgruppen ;)


Det hedder vel bare god opdragelse :D
Jeg mindes dog ikke lige en børnemenu nogen af de steder, men de kan sikkers finde en rød pølse og nogle fritter et sted :-D
0
Do as I say! :whip:
Jenny
Indlæg: 136
Tilmeldt: 29. dec 2015, 07:54
Kort karma: 12
Likede indlæg: 141

Re: Rådighedsbeløb

Indlægaf Jenny » 28. feb 2016, 14:46

Udregnet efter bankens forståelse af rådighedsbeløb, så har vi ca.23.400 i rådighedsbeløb.
Vi er to i hustanden med hus og 2 biler (Ingen billån).

Vi bruger så ca. 3-4000kr på mad (vi lever godt.. :-D ), smider 5000 på opsparing pr.måned. Derudover kommer der lidt lommepenge på hver vores konti som blandt andet dækker benzin, tøj osv.
Resten står og vokser på den fælles Nem-Konto som agerer budgetkonto. Opsparingen dækker pludseligt opståede udgifter, ferier og hvad vi ellers finder på. Man ved jo aldrig hvornår pillefyret står af ;)
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Rådighedsbeløb

Indlægaf Guilded_Lily » 28. feb 2016, 17:33

Når der er trukket til budgetkontoen, har jeg omkring 9000 tilbage, hvoraf der trækkes 3-4000 til benzin. Så omkring 5-6000 til resten til en familie på to voksne og to børn. Min mand er pt. på sygedagpenge, så jeg lægger 2/3 til budgettet, så han har lidt til husholdning og opsparing - uden den mulighed ville han føle sig kastreret. Det bliver rart om...4-5 år, når han er færdig med endnu en uddannelse, denne gang på revalidering og han forhåbentlig på et tidspunkt kommer til at udligne.
0

Tilbage til "Livets forhold"