Min datter fylder 18

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Min datter fylder 18

Indlægaf Thestral » 1. mar 2016, 12:45

Dikus skrev:Hvor ville jeg ønske, min familie havde sørget for en dejlig dag i godt selskab på min fødselsdag på den måde :love: Det er virkelig en god måde at føle sig fejret på, samtidig med man "bare" nyder godt selskab.

Og det gælder, uanset om du vælger at invitere hende ud at spise eller lade hende invitere nogle tætte veninder over til helt "almindelig" venindehygge med lækker mad og masser af slik og nogle gode film.

Da jeg skulle giftes i sin tid, var et af højdepunkterne, da vi havde været ude at spise aftensmad... og det "normale" ville være, man gik i byen. Der blev jeg kørt hjem og så var der madrasser på gulvet, hjemmelavede popcorn, drinks og mængder af slik til de film, jeg kunne vælge mellem at se.

Ej men altså :love:

Det er bare ikke os alle sammen, der sådan rigtigt gider store fester. Det betyder ikke, vi ikke gerne vil fejres/føle os særlige. Bare, at vi gør det på en anden måde.

Det er selvfølgelig ikke til at sige, om din datter har det lige som mig. Men altså... Som du beskriver hende, lyder det sørme sådan. Og så er du altså en skat, sådan at lytte til hendes ønsker frem for at gøre det, man "plejer".

Tillykke med din datter :kys: Jeg håber, hun får en dag, hvor hun føler sig elsket og værdsat.
Tak :lun:

Jeg vil gøre alt for den unge som snart ikke er nogen unge længere, så når hun siger at stå hej stresser hende, så laver vi noget andet. Bum.

Din polterabend lyder i øvrigt lige efter mit hoved, sådan rigtig fantastisk :love:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
D.itsen
Indlæg: 3329
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8993

Re: Min datter fylder 18

Indlægaf D.itsen » 1. mar 2016, 12:57

Thestral skrev:
D.itsen skrev:
Thestral skrev:
D.itsen skrev:Hvor meget skal hun fejres med familien og hvad er traditionerne omkring det?
Hun og jeg har fødselsdag med 4 dages mellemrum og har altid fejret fødselsdag med familien sammen. I starten med boller og lagkage og efterhånden som hun blev ældre med aftensmad. Det har altid kun været nærmeste familie, mine forældre, min kæreste og hans forældre. Alle nogle hun har et godt forhold til. Vi har gjort meget for at holde det nede på jorden, da det på et tidligt tidspunkt stod klart at hun ikke bryder sig om den opmærksomhed det giver at have fødselsdag.

Jeg ved ikke hvad hendes fars planer er (vi er ikke sammen) men hos os kommer nærmeste familie som de plejer til aftensmad. Menuen er ikke sat i rammer endnu men det kunne nemt bare blive pizza og rødvin/breezere. Du ved, lowkey.

Det lyder hyggeligt, du kan jo overveje at gøre lidt mere ud af maden eller lave en personlig gave (evt skrive en slags tale som brev), for at gøre det til noget ekstra særligt.

Og ellers er jeg helt med på en event eller en udflugt. Evt. Bare en mor/datter ting (wellness, shopping, noget kreativt eller hvad I nu er til)
Hun ville kravle i et musehul hvis jeg holdt en tale, lidt på niveau med et surpriseparty :genert: Gaven er en helt anden tråd :lol: jeg aner ikke hvad jeg skal give hende. Hver gang der har været en særlig lejlighed og vi gerne ville gøre noget specielt ud af det, har vi ramt helt forkert :genert: Hun elsker bøffer. Jo større jo bedre så måske der ligger et bøfhus i Ålborg :gruble:

Smileyerne har taget helt overhånd idag :blush:

Det var også derfor du ikke skulle holde den,men give hende den, så hun selv kunne læse den. Det fremgik åbenbart ikke så tydeligt i mit tidligere indlæg :-D
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Min datter fylder 18

Indlægaf Thestral » 1. mar 2016, 12:59

D.itsen skrev:Det var også derfor du ikke skulle holde den,men give hende den, så hun selv kunne læse den. Det fremgik åbenbart ikke så tydeligt i mit tidligere indlæg :-D
Nåårrhh :lol: Nej den fangede jeg ikke lige. Jeg kan egentlig godt lide ideen. Så kan hun gemme det hvis hun har lyst :genert:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Min datter fylder 18

Indlægaf Thestral » 1. mar 2016, 15:28

Jeg har netop sendt hende denne mail (navne er lige ændret lidt) :genert:

Hej musebarn

Som du nok har fundet ud af så varer det ikke længe inden det er din 18 års fødselsdag og i den anledning vil X og jeg rigtig gerne gøre noget godt for dig. Derfor har jeg nedenfor listet 3 valgmuligheder op. Kun 3 så der er overblik og så du ikke bliver stresset :lun:

1. At lave absolut ingenting sammen med X, din kæreste, katten og mig.
2. Tage på tur til Ålborg Zoo og så et smut forbi Flammen til aftensmad inden vi kører hjem.
3. R og M kommer forbi til pizza, film, slik, is og hygge som i nu bedst kan.

Din mutti
5
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Min datter fylder 18

Indlægaf Thestral » 1. mar 2016, 15:30

Dikus skrev:Det er jo det... Vi vil så gerne gøre det godt for vores børn.

Jeg synes nogle gange det svære er, at gøre det, DE vil - og ikke det, man selv ønsker/er normen. Jeg kan da i hvert fald se, det typisk er "normen", der har været kendetegnet for, hvordan jeg selv er blevet fejret.

Men det er heller ikke nemt, vel... Jeg har nemlig selv fået sådan en datter, der mener, at en passende måde at fejre fødselsdag på, er ca. sådan her:

- kæmpe morgenbord med bedsteforældre
- aftensmad med nærmeste familie
- kæmpe fredagsfest med hele klassen, hvor timerne er detailplanlagt, og der er fuldt knald på hele tiden
- stor familiefødselsdag med boller, kager og mad

Det er heldigt, jeg i det mindste nyder, når hun er glad :lol: OG at jeg synes, det er hyggeligt at arrangere :lol:
Det er jo også sådan man "plejer" at gøre. Det er sådan jeg har gjort hele mit liv, men hun hader det så jeg synes jo ikke det er sådan hun skal gøre det :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Min datter fylder 18

Indlægaf Fru Sunshine » 1. mar 2016, 15:37

Thestral skrev:Hun elsker flammen :gogo: Er der noget med at man skal bestille bord og sådan i god tid?

Vi fik bord med ret kort varsel, men hvis hun gerne vil det, kan I jo sagtens være ude i god tid.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Min datter fylder 18

Indlægaf Thestral » 1. mar 2016, 15:40

Fru Sunshine skrev:
Thestral skrev:Hun elsker flammen :gogo: Er der noget med at man skal bestille bord og sådan i god tid?

Vi fik bord med ret kort varsel, men hvis hun gerne vil det, kan I jo sagtens være ude i god tid.
Det får vi at se. Har godt nok glemt at sætte en svarfrist på men en måned før går vel også :gruble:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Min datter fylder 18

Indlægaf Fru Sunshine » 1. mar 2016, 15:47

Thestral skrev:
Fru Sunshine skrev:
Thestral skrev:Hun elsker flammen :gogo: Er der noget med at man skal bestille bord og sådan i god tid?

Vi fik bord med ret kort varsel, men hvis hun gerne vil det, kan I jo sagtens være ude i god tid.
Det får vi at se. Har godt nok glemt at sætte en svarfrist på men en måned før går vel også :gruble:

Det tror jeg bestemt.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Min datter fylder 18

Indlægaf Æske » 1. mar 2016, 16:47

Ej, nu bliver jeg helt misundelig :-D

Det bliver da så godt :kys:
2
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Min datter fylder 18

Indlægaf Viskelæder » 1. mar 2016, 18:25

Tænk at du bruger så meget energi på at finde ud af, hvad der er bedst for din datter og hendes fødselsdag. Hvor er du bare skøn :)
4
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Min datter fylder 18

Indlægaf Thestral » 3. mar 2016, 09:06

Æske skrev:Ej, nu bliver jeg helt misundelig :-D

Det bliver da så godt :kys:
Det håber jeg jo. Forslaget blev ihf godt modtaget :genert:
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Min datter fylder 18

Indlægaf Thestral » 3. mar 2016, 09:07

Viskelæder skrev:Tænk at du bruger så meget energi på at finde ud af, hvad der er bedst for din datter og hendes fødselsdag. Hvor er du bare skøn :)
Tak men hun er det bedste i mit liv, så er da nødt til at finde ud af hvad der virker for hende :genert:
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Min datter fylder 18

Indlægaf Æske » 3. mar 2016, 09:08

Thestral skrev:
Æske skrev:Ej, nu bliver jeg helt misundelig :-D

Det bliver da så godt :kys:
Det håber jeg jo. Forslaget blev ihf godt modtaget :genert:

Jeg er sikker på, at hun får en fantastisk dag :kys:
0
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Min datter fylder 18

Indlægaf Thestral » 3. mar 2016, 09:11

Jeg har slet ikke set jeres sidste kommentarer her :blush: Men tusind tak for alle forslagene. Hun blev vildt glad for mailen og er indforstået med at hun skal give et svar i maj af hensyn til en evt. reservation af restaurant ol.


Så er der bare det med GAVEN. Hjælp. :panik: Alle de gange hvor vi har forsøgt at gøre noget særligt har hun ikke rigtig ønsket sig noget og gør det heller ikke denne gang. Hvad pokker gør vi lige der? Turen er ikke en del af gaven så jeg vil sætte stor pris på alle de forslag i ville kunne komme på. Hun er vild med:

Bøger
Koncerter
Tøj
Musik

Der er garanteret meget mere men jeg er lidt trængt på tid med det her indlæg så vender lige tilbage. Sæt igang :klap:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Min datter fylder 18

Indlægaf Æske » 3. mar 2016, 09:14

Kunne nogle af de bands hun godt kan lide have nogle koncerter i Danmark i efteråret eller næste forår, som hun kunne få nogle billetter til?
2
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!

Tilbage til "Livets forhold"