Jubilæet der blev væk!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Jubilæet der blev væk!

Indlægaf HerErJeg » 3. mar 2016, 05:54

Jeg har lige haft 20 års jubilæum i firmaet, problemet er bare at det er ikke er blevet nævnt med et ord. Der plejer at være en tradition med basser til kaffen, et par flasker vin og et gavekort, men intet er kommet frem.
Det er i øvrigt ikke mere end et par uger siden, at bogholderen faldt over at det var lige om lidt...
Det er en afsindig pinlig situation uanset hvad, for jeg vil dælme også føle det som kejtet, hvis jeg selv skal gå hen til det høje skrivebord og spørge om ikke der er glemt noget?
På den ene side kan jeg bare notere det som en kæmpe note i den sorte bog, på den anden side vil jeg også have hvad der kan tilkomme mig.
Nu er der trukket 3 dage over tid, så skal der ske noget, så skal det også være snart, for at komme om 1 måned gør det bare totalt umuligt.

Den provokerende tilgangsvinkel kunne være at jeg købte basser til hele butikken og fejrede mig selv.
Hvordan ville I gribe det an, jeg er lidt i vildrede. Det jeg nok savner allermest er en anerkendelse af de 20 år som er gået. Lige nu føler jeg mig som den rene luft.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Jubilæet der blev væk!

Indlægaf Torn » 3. mar 2016, 06:21

Ej, det er en ærgerlig fejl! Jeg ville sige noget, på den ene eller anden måde, men det bliver nok pinligt uanset.

Jeg forstår godt, at det rammer dig.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Jubilæet der blev væk!

Indlægaf Rapfisk » 3. mar 2016, 06:22

Jeg synes, at du skal nævne det for din nærmeste leder, som sandsynligvis er den, der skulle have sat processen i gang. Bare sig stille og roligt, at det er nu - eller rettere for tre dage siden - og at du meget gerne vil fejre det som alle andre er blevet fejret.

Derudover kan jeg godt forstå, at du er ked af det. Det er virkelig dårlig stil at glemme en så loyal medarbejder, og ærligt talt er basser, vin og gavekort overkommeligt at arrangere.
12
Livslinjen: 70 201 201
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Jubilæet der blev væk!

Indlægaf HerErJeg » 3. mar 2016, 06:55

Nu har jeg lige brugt en halv time på at bore ordentligt i sagen. Det bliver det ikke mindre speget af .
Der står intet i personalehåndbogen om 20 års jubilæer. Så reelt kan der ikke forventes noget.
Hvorfor pokker er det så lige at man har valgt at gøre det alligevel, indtil nu? Jeg søgte på intranettet og fandt det seneste 20 års jubilæum med en lang fortælling tilknyttet, og med ordene: at det ville blive fejret til ved et kaffearrangement.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Jubilæet der blev væk!

Indlægaf Sophies-mor » 3. mar 2016, 07:02

Gå til din leder og sig som det er, at du faktisk føler dig pænt skuffet.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Jubilæet der blev væk!

Indlægaf vibbsen » 3. mar 2016, 07:17

HerErJeg skrev:Nu har jeg lige brugt en halv time på at bore ordentligt i sagen. Det bliver det ikke mindre speget af .
Der står intet i personalehåndbogen om 20 års jubilæer. Så reelt kan der ikke forventes noget.
Hvorfor pokker er det så lige at man har valgt at gøre det alligevel, indtil nu? Jeg søgte på intranettet og fandt det seneste 20 års jubilæum med en lang fortælling tilknyttet, og med ordene: at det ville blive fejret til ved et kaffearrangement.


Det kan jo sagtens være at man fejring af 20 års jubilæum ikke er en "officiel" begivenhed og at en eventuel fejring derfor sker på foranledning af nærmeste leder.

Sådan var det der hvor jeg var ansat. Her var det en officiel begivenhed når man havde været ansat i 25 år. Men som regel blev 10 og 20 års jubilæum markeret med et arrangement i afdelingen som blev arrangeret af nærmeste leder.
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Jubilæet der blev væk!

Indlægaf HerErJeg » 3. mar 2016, 07:21

vibbsen skrev:
HerErJeg skrev:Nu har jeg lige brugt en halv time på at bore ordentligt i sagen. Det bliver det ikke mindre speget af .
Der står intet i personalehåndbogen om 20 års jubilæer. Så reelt kan der ikke forventes noget.
Hvorfor pokker er det så lige at man har valgt at gøre det alligevel, indtil nu? Jeg søgte på intranettet og fandt det seneste 20 års jubilæum med en lang fortælling tilknyttet, og med ordene: at det ville blive fejret til ved et kaffearrangement.


Det kan jo sagtens være at man fejring af 20 års jubilæum ikke er en "officiel" begivenhed og at en eventuel fejring derfor sker på foranledning af nærmeste leder.

Sådan var det der hvor jeg var ansat. Her var det en officiel begivenhed når man havde været ansat i 25 år. Men som regel blev 10 og 20 års jubilæum markeret med et arrangement i afdelingen som blev arrangeret af nærmeste leder.


Det er meget let her. Vi er under 15 mand alt i alt, og der er kun 1 leder. Og det har ikke ændret sig i mange år.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Jubilæet der blev væk!

Indlægaf Mani » 3. mar 2016, 07:33

HerErJeg skrev:Det er meget let her. Vi er under 15 mand alt i alt, og der er kun 1 leder. Og det har ikke ændret sig i mange år.

Så tænker jeg, at det snildt kan være sådan et sted, hvor man glemmer den slags medmindre det bliver nævnt af andre. Ikke nødvendigvis af ond vilje, men fordi det ikke altid er den slags der er i fokus hos mindre virksomheder - og man sjældent har en ansat til at tage sig af den slags HR.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Jubilæet der blev væk!

Indlægaf girl_beat » 3. mar 2016, 08:05

vibbsen skrev:Det kan jo sagtens være at man fejring af 20 års jubilæum ikke er en "officiel" begivenhed og at en eventuel fejring derfor sker på foranledning af nærmeste leder.

Sådan var det der hvor jeg var ansat. Her var det en officiel begivenhed når man havde været ansat i 25 år. Men som regel blev 10 og 20 års jubilæum markeret med et arrangement i afdelingen som blev arrangeret af nærmeste leder.

Sådan er det også hos os, og hvis der intet står om det i personalehåndbogen må man gå ud fra, det ikke fejres 'officielt' :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Jubilæet der blev væk!

Indlægaf HerErJeg » 3. mar 2016, 08:12

Crookshanks skrev:Det har kun været 25 års jubilæum, som er fejret officielt de steder jeg har arbejdet.

Hvis der blev fejret andre jubilæer, så var det medarbejderen selv der ønskede at markere dagen f.eks med morgenbrød. Det blev som regel informeret et par dage før. Så kunne medarbejderen få en ide om hvem der var i huset og så behøvede folk ikke tage brød med den dag.
Til sådanne arrangementer blev der stort set altid købt en blomst eller vin.

Kunne det tænkes, at det var medarbejderen som selv havde indbudt til et kaffearrangement?


Med 100% sikkerhed - Nej.
Desuden var den lange fortælling på intra jo også en opsummering af de mange års tro tjeneste, skrevet direkte af chefen.
Han fik også en gave ved den lejlighed.
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Jubilæet der blev væk!

Indlægaf Tibbler » 3. mar 2016, 08:17

Tillykke med jubilæet :dance:

Ved du, om bogholderen har informeret din leder om jubilæet?

Kunne det tænkes, at din leder bare ikke er klar over det?
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Jubilæet der blev væk!

Indlægaf LaScrooge » 3. mar 2016, 08:18

Jeg ville sende en fællesmail ud hvor jeg skrev at jeg, i anledning af mit 20-års jubilæum, havde morgenbrød med den og den dag. Så får du fejret dig selv og indirekte givet en påmindelse til ledelsen om at du har jubilæum.

Jeg har også prøvet ikke at blive husket - eller, jeg blev husket en uge for sent og kom derfor for sent til min egen morgenbrødsfejring fordi jeg ikke var informeret om den ;) - og det er sårende. Men er det sket er det sket og det nytter ikke at lave en note i den sorte bog, hvis det betyder, at det er et dårligt minde, en fortrædelighed og uretfærdigehed andre har begået mod dig, som du skal gå rundt og huske på. Du skal heellere spørge dig selv hvad DU kan gøre for at få det så godt som mulige med situationen. Tag hånd om dig selv og din egen skæbne, så at sige. Det skal ikke være andre der har magten til at bestemme om du skal have det godt eller dårligt og om dit jubilæum skal glide forbi som om du ikke eksisterede - du har selv indflydelse på det. Brug den, tag magten tilbage, gør det godt for dig selv!
17
And we both know: I will be delicious
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Jubilæet der blev væk!

Indlægaf Akehurst2 » 3. mar 2016, 09:17

Jeg er helt enig med dem, der foreslår selv at tage initiativ til markering af jubilæet ved at tage morgenbrød eller kage med, og så regne med, at der nok samles ind til en gave og på anden måde markeres fra ledelsen og kollegernes side.

Og ja, jeg ville også helst selv huskes på dagen og at nogen andre fejrede mig, men jeg ville hellere selv tage initiativet end slet ikke at blive fejret. Det sidste kunne gøre mig bitter.
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Jubilæet der blev væk!

Indlægaf icelady » 3. mar 2016, 09:17

Istedet for at gå og blive muggen over det, ville jeg gøre som LaScrooge foreslår.

Tag morgenbrød med og forklar det er i anledning af dit jubilæum. :)

Det kan jo være de andre har glemt det. En reel og ærlig (men dog træls) forglemmelse.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Jubilæet der blev væk!

Indlægaf Akehurst2 » 3. mar 2016, 09:18

Og tillykke, i øvrigt!

20 år på samme arbejdsplads er virkelig noget, man ikke hører så tit længere.
0

Tilbage til "Livets forhold"