Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf POCKETKITTEN » 5. mar 2016, 21:28

Børn, et godt job, et større hus og rejser. Selvom jeg ikke har noget af det endnu, er det hele jo temmelig realistisk, hvis jeg skruer lidt her og der.

Hvor er jeg i øvrigt ordinær.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Filipai » 5. mar 2016, 21:30

Drømmer om et lækkert nybygget hus, der er lige som jeg vil have det, og som gør at der går mange år før der skal laves noget håndværkermæssigt på det.

Jeg orker ikke mere renovation, efter at jeg for 5.5 år siden købte en lejlighed som håndværkerkøb. Det er en dejlig lejlighed nu, og det har indtjeningsmæssigt klart kunne svare sig. Og det er også den lejlighed her, der gør at det nok ikke går så mange år, før min drøm kan blive en realitet.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. mar 2016, 21:52

Det er et godt spørgsmål...
For mig er en drøm noget, der på en eller anden måde er ude af mine hænder, og som jeg derfor til dels kun kan håbe på. Drømme er derfor også i min verden de store linier, dvs. forandringer, der ikke kun vedrører mig og mine. Jeg synes, at det er svært at være konkret, da der er meget, jeg godt kunne ønske anderledes både lokalt og globalt, og jeg nødig vil nævne det ene og glemme det andet. Et fællestræk ved mange af de ting, jeg gerne vil være med til at præge, men som jeg ikke kan klare alene og derfor heller ikke lægge eksakte planer for, er, at de har et eller andet med mindre kapitalisme og materialisme at gøre, eftersom jeg mener, at der alt for ofte, og desværre som noget nær en naturlov, bliver taget mere hensyn til forbrugsøkonomiske interesser end til menneskelige.

Så længe jeg ikke ved, om det er let eller svært for mig at blive gravid, kan man vel godt sige, at jeg drømmer om at få et barn, men ellers betragter jeg primært ønsker vedrørende min hverdag, jobsituation, bolig, kunst osv. som planer, fordi jeg netop føler, at jeg her kan styre meget selv. Et godt helbred for mig og mine nærmeste er jeg selvfølgelig ikke herre over, men da jeg ikke til daglig går og frygter det modsatte, er det heller ikke rigtig noget, jeg drømmer om.
Senest rettet af DetSorteCirkus 5. mar 2016, 21:54, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Krølle » 5. mar 2016, 21:54

Sundhed. Eller måske snarere: ikke alvorlig sygdom. Ro.

Jeg er på nogen områder blevet et markant mere beskedent menneske med årene, men indrømmet; på andre punkter har mit liv også formet sig sådan, at jeg har det, jeg tidligere drømte om - i hvert fald på et mere materielt plan. Så er det nemt at lade som om, at man kan leve af kærlighed og kildevand alene. På andre områder har livet ikke formet sig, som jeg troede, det ville, men sådan er det jo. Deal with it.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19608
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf LadyFox » 5. mar 2016, 22:04

Jeg ville gerne købe et nedlagt landbrug, og blive selv forsynene hvad mad angår, og nej, jeg tror ikke det nogensinde kan blive til noget, både fordi jeg langt fra har råd til fast ejendom, jeg ikke har det overskud det kræver og så fordi der jo så ved siden af skulle penge ind til ting som husleje, tøj, internet, fornøjelser osv. Og hvor skulle de penge komme til? At holde hus, dyr og drivhus er jo heller ikke gratis.
1
...
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Krølle » 5. mar 2016, 22:07

Rakel skrev:At blive rask.....

- realistisk?


No idea, men det er stadig en drøm at kunne det fysisk/kognitivt/menneskeligt/overskud/overblik, som jeg kunne før jeg blev syg.

Det sker næppe i et samfund uden støtte til kronisk syge, der må finde ud af overlevelse selv og hvor stress er alle mands trussel.


Den drøm har jeg droppet. Ikke fordi det ikke ville være skønt, men fordi det holder mig fast i et verdensbillede, der ikke er realistisk og dermed fokuserer på det, jeg har mistet. Giver det mening?

Mit fokus er på det, jeg har fået - altså udover en hullet hjerne, den er ikke noget at råbe hurra for. Jeg er markant bedre til at være til stede i nuet og sætter nok også mere pris på gode ting. Det lyder småt, men det er faktisk stort for en flyvsk sjæl som mig.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Juki » 5. mar 2016, 22:40

P.t. drømmer jeg om at:

- Tabe mig
- Få en mand og børn
- En større bolig
- Læse videre til Socialrådgiver
- Arbejde indenfor det fag

:genert:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Fru Sunshine » 5. mar 2016, 22:45

Et nyt hus og at blive musikterapeut.

Det gørste kommer nok til at ske, det andet gør ikke p.g.a. økonomi. Desværre.

Men jeg tror nok, jeg er færdig med at græde over det.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Krølle » 5. mar 2016, 22:47

På et mere lavpraktisk plan vil jeg gerne have høns og køkkenhave :genert:
2
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Pjeps » 5. mar 2016, 22:55

Jeg drømmer om at flytte ned til en varm sydhavsø i Caribien og læse bøger, male og lave keramik dagen lang, om aftenen skal jeg drikke drinks og have et mindre harem af søde mænd! realistisk NOOO :whine:
5
:ninja:
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Viskelæder » 5. mar 2016, 23:27

At flytte til udlandet eller i hvert fald rejse rigtig rigtig meget. Det kommer til at ske :)
0
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Elvispop » 5. mar 2016, 23:40

Drømmer om at renovere og samle på veteranbiler. Evt. bruge dem til "limousine-kørsel".
Realistisk? Næh.

Drømmer om kun at arbejde med ting jeg elsker, og kun arbejde p.g.a. lyst.. Og ikke af nødvendighed.
Realistisk? Næh.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24396

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Moxy-lady » 6. mar 2016, 01:06

Mit absolut største ønske/drøm er et barn. Helst to (men kæresten er kun med på et.) Men et sundt og raskt barn! Jeg er en af dem som, på trods af diverse skavanker, er skabt til at have et barn. Det er min store frygt at det ikke kan lade sig gøre. Eller at vi får et barn der er sygt på en eller anden måde (altså livsfarligt eller større fysisk/psykisk handicap.)
Så er min drøm at blive relativt velfungerende, og få et godt deltidsjob med en løn der gør at jeg ikke mangler (eller hvad man skal kalde det? Jeg er opvokset i en fattig familie og har selv altid haft en lav indkomst så det vil være luksus at kunne rejse og sådan nogle ting som jeg ikke har været vant til.) Jeg læser pt. engelsk og håber på at kunne finde et job inden for kommunikation eller oversættelse. Om det er realistisk? Det ved jeg ikke. Jeg er født optimist, så jeg håber i hvert fald på det - og håbet er jo lysegrønt :)
Jeg gad godt at være gældfri og at vi ejede vores bolig. Det ved jeg ikke om er realistisk. Min kæreste uddanner sig til ingeniør, så han burde komme til at tjene okay godt. Tror at det afhænger af hvor vi ender med at bosætte os (i udlandet.) London er umiddelbart først på listen - og der skal man vist være mangemillionær for at eje noget bare nogenlunde in the suburbs :lol:

Jeg har også en drøm om at min mor bliver rask. Hun har i årevis været meget syg med depression og angst. Der var nogle meget sorte år, som i den grad har givet ar for os alle, og hun er gudskelov meget bedre nu. Men hun er meget isoleret og jeg synes at det er synd at hun er så hæmmet af sine fysiske og psykiske problemer og jeg er virkelig trist over at hun f.eks ikke har haft en kæreste i 13 år eller sådan noget, til dels pga. hendes problemer. Den del af hendes liv burde ikke være slut i midten af 40'erne. Hun bør have et godt pensionistliv med nogle gode sociale relationer og interesser. Det under jeg hende! Om det er realistisk ved jeg ikke, men jeg prøver at hjælpe hende så meget jeg kan i hvert fald.

Og så gad jeg virkelig godt tabe mig! Jeg har i en længere periode virkelig gjort meget for at 1. spise mindre 2. spise mindre stivelse og flere grøntsager 3. Holde mig fra slik og chips (det er faktisk det sværeste. Har for det meste droppet sodavanden og drikker utrolig meget danskvand og engang i mellem cola zero) og 4. træne. Jeg dyrker crossfit 2-3 gange om ugen og er virkelig glad for det. Disse ændringer har stået på siden efteråret, men vægten er kun gået i den forkerte retning. Nu er jeg i gang med en udredning ift. mit stofskifte. Ellers er jeg snart tom for ideer. Vil gerne tabe 15 - helst 20 kg. De er allesammen røget på indenfor de sidste 8 år (som tilfældigvis er det meste af perioden jeg har været kæreste med min syletynde kæreste. Det har det skidt med at se så meget anderledes ud end da vi fandt sammen, selvom han påstår at han ikke ser det. Han er en god mand!)
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Danseprinsesse » 6. mar 2016, 01:35

Jeg drømmer om ro og tid sammen med min familie, og vi har egentlig arbejdet direkte på at gøre det muligt, så det er bestemt realistisk.

Og så drømmer jeg lige nu om, at vores virksomhed kommer til at køre, så vi begge kan nøjes med at arbejde der. Det er svært at vide, om det er muligt, lige nu ser det heldigvis sådan ud.

Jeg mangler ikke noget materielt, eller der er i hvert fald ikke noget, jeg går og higer efter.
Egentlig fokuserer jeg ikke ret meget på mere langsigtede mål, mit mål/min drøm er mere bare at være, der hvor jeg er.
1
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Muddi » 6. mar 2016, 06:51

Jeg drømmer om at rejse på egen hånd. Da jeg ikke har den store vennekreds, og ikke nogen at rejse med, har jeg altid kun rejst med familien, og har derfor altid været afhængig af hvornår de havde ferie, var mobile osv.
Indtil sidst i august sidste år, havde jeg indstillet mig på, at den drøm nok var realistisk, men et godt stykke ude i fremtiden. Men bliver så uventet indviteret til New York til sommer, af min fars kusine. (Som er amerikaner, var i Danmark for først gang sidste år, og som jeg havde mødt for første gang, dagen inden hun inviterede mig.)
Så 1. Juli går dén drøm i opfyldelse og jeg rejser HELT alene til New York (godt nok over til en fast base, men alligevel) i 17 dage. Det bliver fantastisk! :love:


På længere sigt drømmer jeg om en længere rejse på egen hånd. Igen til USA for at arbejde og besøge familien (min far har to kusiner, to fætre, en moster og onkel, henholdsvis i New York og Los Angeles), og være afsted i en måned eller mere. Har aldrig prøvet af rejse ud efter gymnasiet, som mange unge gør, og kan mærke, at den del "mangler" jeg i mit liv. Om den drøm er realistisk, ved jeg ikke, men jeg håber.
7

Tilbage til "Livets forhold"