Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Annione » 7. jul 2019, 19:56

Jeg kunne godt tænke mig, at få benene slået væk under mig - af en skøn avalible mand.
Og skulle jeg endelig have børn, så gad jeg godt det var tvillinger.
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16226
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30204

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf TinaW » 7. jul 2019, 20:14

Min største drøm er økonomisk uafhængighed, så jeg ikke behøvede arbejde og i stedet kunne lave frivilligt arbejde, helst med dyr.
Det er ikke særligt realistisk dog :D
Mine andre drømme, en god og reel mand, hus på landet og et stille, trygt liv, dem har jeg fået opfyldt.
Og så ønsker jeg et så godt og problemfrit liv for min søn, som muligt.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Pandesteg » 8. jul 2019, 06:38

TinaW skrev:Min største drøm er økonomisk uafhængighed, så jeg ikke behøvede arbejde og i stedet kunne lave frivilligt arbejde, helst med dyr.
Det er ikke særligt realistisk dog :D
Mine andre drømme, en god og reel mand, hus på landet og et stille, trygt liv, dem har jeg fået opfyldt.
Og så ønsker jeg et så godt og problemfrit liv for min søn, som muligt.


Også mig, det ville være fantatisk. Derudover ærgrer jeg mig ofte over at jeg ikke har uddannet mig til noget, hvor jeg kan arbejde med dyr.
Alternativt drømmer jeg om at kunne arbejde hjemmefra det meste af tiden - lige nu arbejder jeg 2 dage hjemme og for min skyld måtte det gerne blive fuldtids, men om det er realistisk, det ved jeg ikke. Tror det ikke.
Ellers drømmer jeg om at det bliver muligt for manden og jeg at gå på tidligere pension/nedsat tid, når vi bliver lidt ældre. Det er en plan vi allerede har iværksat og jeg tror på, at det bliver muligt.

Jeg drømmer også om at vi kan blive mere selvforsynende med en stor køkkenhave. Det er jeg sikker på at vi nok skal blive.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf kidkomb » 8. jul 2019, 07:42

Pandesteg skrev:
TinaW skrev:Min største drøm er økonomisk uafhængighed, så jeg ikke behøvede arbejde og i stedet kunne lave frivilligt arbejde, helst med dyr.
Det er ikke særligt realistisk dog :D
Mine andre drømme, en god og reel mand, hus på landet og et stille, trygt liv, dem har jeg fået opfyldt.
Og så ønsker jeg et så godt og problemfrit liv for min søn, som muligt.


Også mig, det ville være fantatisk. Derudover ærgrer jeg mig ofte over at jeg ikke har uddannet mig til noget, hvor jeg kan arbejde med dyr.
Alternativt drømmer jeg om at kunne arbejde hjemmefra det meste af tiden - lige nu arbejder jeg 2 dage hjemme og for min skyld måtte det gerne blive fuldtids, men om det er realistisk, det ved jeg ikke. Tror det ikke.
Ellers drømmer jeg om at det bliver muligt for manden og jeg at gå på tidligere pension/nedsat tid, når vi bliver lidt ældre. Det er en plan vi allerede har iværksat og jeg tror på, at det bliver muligt.

Jeg drømmer også om at vi kan blive mere selvforsynende med en stor køkkenhave. Det er jeg sikker på at vi nok skal blive.

Ja!
Hvis jeg skulle leve mit liv om, så tog jeg ikke en normal uddannelse, men uddannede mig indenfor dyr og psykologi.
Så ville jeg arbejde med terapidyr. Drømmen ville klart være agilityhold med alpacka'er for udsatte unge og også gerne noget med rehabilitering af kriminelle.
Det er urealistisk nu og det er ok. Men kunne jeg starte forfra, så gjorde jeg det :D
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4366

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Q-beben » 8. jul 2019, 10:07

Jeg drømmer om:

- Økonomisk uafhængighed
- Mere tid sammen med mine børn
- Skrive bøger
- Mere tid til at rejse

Jeg tror på, at mine drømme kan realiseres... Jeg vil i hvert tilfælde gi det et forsøg :)
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 8. jul 2019, 10:17

Jeg ved ikke rigtig hvad min drøm er. Jeg drømte nok mere da jeg var yngre. De senere år har jeg vel bare gjort tingene hvis jeg mente det var den rigtige retning.
Tidligere drømte jeg om at bo på en landejendom og være selvstændig. Nu bor jeg på.en landejendom og har været selvstændig.
De senere år har målet været at finde et job med stort udviklingspotentiale. Det fik jeg for en uge siden.
Så en kortsigtet drøm er vel at det her job er det helt perfekte for mig. At jeg endelig finder min plads og min rolle. Det er vel realistisk hvis jeg virkelig tager det seriøst.

En langsigtet drøm - som nok mere bare er en plan - er at kunne opbygge en formue der kan give frihed på vores ældre dage. Sørge for at vi ikke skal arbejde til vi bliver over 70 år. Det er realistisk hvis vi kan holde forbruget nede og ikke bliver træt af at skulle gemme pengene til fremtiden.
0
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 88
Likede indlæg: 901

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Jydepigen » 9. jul 2019, 09:21

Min drøm er at blive økonomisk uafhængig - eller bare få et job, som jeg kan lide, motivere mig og har stor frihed.
Jeg har en kæmpe interesse og flair for interiør og indretning - ville være drømmen at kunne leve af det.
Ønsker at få slået benene væk under mig af en fantastisk mand og starte en familie sammen.
Desuden ønsker jeg at blive den bedste version af mig selv - idealvægtig, stærk, glad og i overskud.

Tror egentlig at de fleste af tingene er realstiske - i en eller anden grad. Men det kræver overskud til at jagte drømmene - hvilket der ikke er i øjeblikket.

Ville ikke klage, hvis jeg lige vandt den store lottogevinst :lol2:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf kidkomb » 9. jul 2019, 09:25

Åh, ja, Lotto. Jeg gad SÅ godt vinde 500 millioner.
Det første jeg ville gøre var at ansætte en livvagt, en sekretær, en investeringsrådgiver, en rengøringshjælp, en personlig massør og en kok.
Så ville jeg bruge resten af mit liv på at hjælpe andre med at hjælpe sig selv. Ja, tak.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Hunkat » 9. jul 2019, 09:43

Jeg har flere forskellige drømme som har varierende grad af realisme i sig. Udover de almindelige, som at vinde lotto (hvem gad ikke det?) og at være sund og rask.

Arbejde: at starte på, og forhåbentlig fuldføre en videreuddannelse som tager 5 år at gennemføre. Jeg tror på at jeg kan få lov til at tage den og få sponsoreret fra arbejdspladsen også, det er realistisk. Den skal læses på siden i 5 år... det er mere strengt. Der kan jeg godt blive i tvivl om jeg vil det nok til at stå igennem. Det synes jeg jo jeg vil men livet ændrer sig jo også, hvem ved om 3 år?

Hus: Jeg kunne godt tænkt mig en større lejlighed, bare et eller to værelser ekstra er rigeligt. Til en ordentlig pris og god beliggenhed selvfølgelig. Det er ikke realistisk lige nu men kunne godt bliver det i fremtiden. I mellemtiden er planen at bliver gældfri i den nuværende lejlighed. Det sker ikke men vi arbejder på det alligevel.

Privat: jeg kunne godt tænke mig et bedre helbred. Det er ikke urealistisk men det er lange udsigter synes jeg. Mange slags medicin og behandling der skal prøves af og det tager altsammen tid. Og så ønsker jeg selvfølgelig at min mand og jeg skal være lykkelige sammen.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Vixen » 9. jul 2019, 19:19

Vixen skrev:Jeg har i mange år haft en drøm om at bo og arbejde i udlandet. Men ikke et hvilket som helst land, og heller ikke for enhver pris. Jeg er kræsen, og gider ikke slide i det og bruge en masse penge og energi på så stor en ting, hvis jeg ikke virkelig brænder for det. Og meget uventet gik den drøm simpelthen i opfyldelse i torsdags!

Jeg havde ansøgt om en praktikplads på den danske ambassade (den politiske afdeling) i Australien - og jeg har fået pladsen! :nerve: :ivrig: :klap: :panik:
Det er så surrealistisk, men nu skal jeg altså flytte til Canberra pr. 1. august og bo og arbejde der i et halvt år - og min kæreste tager med!

Det betyder, at vi må udsætte vores anden, heldigvis fælles, drøm: nemlig børn. Vi var jo egentlig gået igang, men det lod vente på sig. Og det har jeg det virkelig fint med. Planen er nu, at vi går i gang igen lige inden, vi skal afsted, og så må vi se, hvad der sker.


Men dybest set er mine fremtidsdrømme ret almindelige; et spændende job, som lægger sig op ad min uddannelse - og det vil denne praktik forhåbentlig bringe mig endnu tættere på - samt at stifte familie med min kæreste. Få et charmerende lille hus med en sydvestvendt terrasse, så vi kan sidde dér med vores venner og drikke mousserende vin og høre solsortene kvidre i den lune sommeraften imens vores og vennernes unger render rundt og leger eller er teenage-hemmelige på deres værelser.

Vi ved allerede nu, at vi har og får økonomi til at kunne leve et behageligt liv med det, vi har brug for, og det er jo virkelig heldigt. Jeg er faktisk bare ret godt tilfreds. Jeg omgiver mig med søde, inspirerende, kloge og sjove mennesker på daglig basis, og har kun lyst til at kyle min kæreste ud af vinduet en sjælden gang i mellen. Jeg er glad for mit studie og har masser af forhåbninger for fremtiden. Det er sgu meget godt, det hele, lige nu. :)

Edit: Nåja, jeg tror, det hele er ret realistisk.


Der var én, som likede mit indlæg, så jeg røg lige ned ad memory lane en tur. Sikke glad og spændt jeg var, da jeg skrev det.


Australien-opholdet blev en fantastisk oplevelse. Umiddelbart efter hjemkomst til Danmark i 2017 var der bid, og ni måneder efter fik vi vores datter. Vi købte også vores drømmehus og alt tegnede egentlig godt, udover at jeg længe har haft en snigende, forkert mavefornemmelse... Og 29. maj tog jeg så konsekvensen af mavefornemmelsen og gik fra min, nu, eks-kæreste. Det er klart, det er en voldsom beslutning med et barn på 19 måneder, men det kan simpelthen ikke være anderledes. Jeg er fuldstændig afklaret.

Så på grund af det nylige opbrud i mit liv, drømmer jeg lige nu blot om, at overgangen til mit nye liv bliver nogenlunde blid. Jeg har fundet lejlighed, jeg er ved at finde en bil og jeg tror nok, tingene skal falde på plads.
9
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Kisser
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2717

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Kisser » 10. jul 2019, 20:02

Det er vildt spændende at se, hvad I andre drømmer om, og om I har opnået det. Jeg ville ønske, at jeg selv havde skrevet i den første tråd.

Anyway, så er mine drømme pt nok både i det små og i det store:

- at fødslen til januar går godt og at vi får en sund og rask lillesøskende.
- at vores datter kommer til at trives i rollen som storesøster.
- at jeg efter endt barsel får succes med at starte egen virksomhed som coach.
- at min mand lander godt i sit arbejdsliv.
- at vi fortsætter arbejdet med at investere, så vi kan have økonomisk frihed og prioritere de ting, der er vigtige for os dvs tid med familien og mulighed for tidlig tilbagetrækning.
- at min mand og jeg fortsat vil være det ubrydelige team vi er nu.

Mange af tingene er realistiske og nogle af tingene udlever vi allerede nu. F.eks. har jeg hjemmepasset vores datter siden april.
3
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Lykke » 10. jul 2019, 20:09

Lykke skrev:- at bo på landet
- aldrig optage et stort lån
- kun arbejde af lyst
- at min mand finder drømmejobbet
- at kunne holde barnet hjemme indtil hun kan starte i børnehave, og her gerne kun gå deltid.
- at kunne uddanne mig videre inden for noget jeg brænder for.
- at få flere børn


Jeg drømmer slet ikke om at bo på landet længere. Jeg er glad for at bo hvor vi bor.
Jeg er stadig studerende, og tror på at jeg kan færdiggøre det. Har også ideer til jobs, og vi bor så billigt, at vi ikke behøver en særlig stor indtægt - det er faktisk det vigtigste.
Jeg ved ikke om jeg ønsker flere børn. Det er hårdt at have et. Drømmer måske om at få lyst til et barn mere.
Men lige nu higer jeg efter ro, fred, at læse, fordybe mig i ting jeg finder spændende, og det bliver der jo ikke mere tid til med et barn mere. På den anden side elsker jeg at have så meget tid til vores barn. At vi kan få læst så meget med hende, tage hende med i teateret, og når hun bliver spurgt om hvad hun ønsker en fridag skal gå med, ønsker hun at komme på museum og på cafe. Det passer lige til mit temperament.
0
klaus
Indlæg: 464
Tilmeldt: 2. jan 2016, 17:49
Kort karma: 18
Likede indlæg: 381

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf klaus » 11. jul 2019, 07:59

Jeg havde en del drømme for nogle år siden da jeg fik tilkendt flexjob og rent faktisk fik et job.
Nu der drømmer jeg kun om at blive smertefri eller i det mindste kunne fungere nogenlunde i hverdagen.
Er det realistisk? Det tvivler jeg stærkt på
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Little_Woman » 12. jul 2019, 18:36

Little_Woman skrev:Jeg drømmer om kærlighed - at få og give i langt højere grad end nu.

Jeg drømmer om kærlighed til det barn jeg så brændende ønsker mig, men som er så svært for mig at få, trods utallige forsøg.

Jeg drømmer om kærlighed til en mand, og fra en mand, om at elske og blive elsket.

Er de ting til stede, en af dem eller, oh lykke, begge - så drømmer jeg ikke om mere. Materielle ting har jeg, eller kan jeg få, og i det store hele har jeg et solidt, rart hverdagsliv. Men jeg ønsker mig så brændende både mand og barn.

Edit: om det er realistisk? Det ved kun de højere magter. Barnet kommer ikke let til mig, det kan jeg vist godt konkludere, men jeg tror ikke lægevidenskaben helt har opgivet mig. Endnu. En mands kærlighed? I teorien er alt jo muligt, i praksis.. ja, det vil tiden vise.

Lyder jeg trist? Det er jeg også.. Har netop kontaktet en tidligere brugt psykolog for at vende det hele; især barnløsheden, for det gør godt nok ondt.


Ja, barnet kom jo til mig, en novemberaften i 2018 :lun:

Nu er min drøm “bare” at vi bliver ved med at have det godt - være sunde og raske, trives og udvikle os, i min lille familie.
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 12. jul 2019, 19:15

De har godt nok ændret sig med tiden!
Der var engang hvor jeg drømte om det indflydelsesrige og ansvarsfulde job hvor jeg virkeligt kunne skinne og vise mit værd som både fagligt stærk og innovativ.
Det blev i dén grad skudt ned efter en heftig stresssygemelding da jeg fandt ud af at det ikke kunne lade sig gøre i mit felt, på trods af uddannelse og vild kamp fra min side.
Nu lever jeg min drøm! Arbejder som selvstændig, kort arbejdsdag og lave udgifter så jeg ikke absolut skal ud og jagte en høj indkomst (men har stadig bil og bor i stort hus til leje, bare i en anden landsdel).
Min kæreste er idémand og entreprenør i et helt andet land og lever det frie liv. Rejser når han lyster og arbejder hårdt når der er brug for det. Der er ingen chefer i vores liv der dikterer hvordan ting skal være, samtidig med at vi har de udfordringer vi har brug for. Ingen af os er millionærer, men indkomsten er ok og investeringerne viser sig forhåbentligt lukrative på sigt.
Vores fælles liv kommer til at blive på samme måde. Jeg kunne aldrig gå hjemme og lave ingenting (med mindre jeg var syg og var tvunget selvfølgelig), men jeg kommer til at være hans organisatoriske wizz, samtidig med at jeg bibeholder mit eget firma på deltidsbasis og vi kommer til at have masser af tid til at nyde livet med rejser, sejlture, mc-ture og herlighed. Jeg er det heldigste menneske i verden!
2

Tilbage til "Livets forhold"