Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Aima » 7. jul 2019, 02:41

^ JAAAH!

Aima skrev:Folk spørger mig sommetider, om jeg ikke tit drømmer om, at jeg en dag får ordnet mine øjne, så jeg ikke længere er synshandi. Men næh, det gør jeg faktisk ikke. Jeg ved, der er chance for, det måske kan blive en realitet en dag, men jeg ved også, der er risiko for, det ikke kan, så jeg forholder mig faktisk ikke til det. Jeg forholder mig derimod til de vilkår jeg har nu, og hvordan mit liv bliver bedst under dem. Måske er det en copingstrategi, for som Krølle er inde på tidligere, ville drømme om en handicapfri, fremtidig tilværelse somehow holde mit fokus på det, jeg har mistet, føler jeg. I værste fald ville det måske gøre mig ked af det og bitter. Eller allerværste fald; Selvmedlidende.


Et år efter jeg havde skrevet det her, fik jeg mine øjne fixet. Eller, faktisk ikke, men lægerne fandt en diagnose og en løsning. Hvor er det vildt at tænke tilbage på nu, at det engang bare var en drøm, jeg ikke engang rigtigt turde have. Wow.

I mellemtiden har jeg så været en millimeter fra at miste synet fuldstændig, men fuck nej om det gik så galt. Nu drømmer jeg ikke om mere overhovedet. Jeg har ingen drømme for mig selv, der ikke er realistiske nok til at jeg bare kan vælge at udleve dem. Alt jeg drømmer om, er egentlig kun for andre nu. Jeg har selv alt nøjagtigt, som jeg kunne ønske det.
7
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Ladysparrow » 7. jul 2019, 06:23

Helt overordnet set, har jeg alt det jeg kunne ønske mig. Jeg bor i et hus på landet sammen med ham jeg skal giftes med. Vi venter barn. Jeg er altid glad og føler mig lykkelig.

Af mere materielle goder, så er drømmen om et stråtækt hus endnu længere ude på landet, og hvor jeg enten kan arbejde hjemmefra som selvstændig et eller andet, længere udenfor rækkevidde efter vi skal have barn. Men drømmen er der, vi ser os selv have en café ude på landet.

Drømmen om at have vores familier tættere på kommer nok desværre ikke til at ske.

Drømmen om at hive 1-2 år ud af kalenderen og rejse jorden rundt, er heller ikke realistisk længere, men tror måske også det mere er tanken derom der er lokkende. Jeg er nok for meget hjemmemenneske.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Tilly » 7. jul 2019, 07:27

SAGA skrev:At flytte til USA på en gård langt ude på landet. Ingen naboer og dyrke egne afgrøder til dyr og mennesker så vidt det ville være muligt.
Have køer, heste, æsler, geder, hunde, høns, grise og katte.
Arbejde som vet.spl. hos den lokale dyrlæge indtil min kæreste og jeg fik børn og derefter gå hjemme ved dem.

Jeg ved ikke om den er realistisk. I princippet er den, men tror ikke jeg får min kæreste med til USA for at bo.

Jeg bliver nysgerrig, hvorfor lige præcis USA, når en del af drømmen er at bo isoleret? :)

Den drøm kunne vel også lade sig gøre andre steder.
2
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4636
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 678
Likede indlæg: 21210

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf catnip » 7. jul 2019, 07:51

SAGA skrev:
Tilly skrev:
SAGA skrev:At flytte til USA på en gård langt ude på landet. Ingen naboer og dyrke egne afgrøder til dyr og mennesker så vidt det ville være muligt.
Have køer, heste, æsler, geder, hunde, høns, grise og katte.
Arbejde som vet.spl. hos den lokale dyrlæge indtil min kæreste og jeg fik børn og derefter gå hjemme ved dem.

Jeg ved ikke om den er realistisk. I princippet er den, men tror ikke jeg får min kæreste med til USA for at bo.

Jeg bliver nysgerrig, hvorfor lige præcis USA, når en del af drømmen er at bo isoleret? :)

Den drøm kunne vel også lade sig gøre andre steder.

Fordi i USA kan man bo flere kilometer fra nærmeste nabo. Det har jeg ikke set andre steder :lol:
Og fordi jeg godt kan lide USA og amerikanerne.


Det vil du også kunne i Sverige :)
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Tilly » 7. jul 2019, 08:08

SAGA skrev:
Tilly skrev:
SAGA skrev:At flytte til USA på en gård langt ude på landet. Ingen naboer og dyrke egne afgrøder til dyr og mennesker så vidt det ville være muligt.
Have køer, heste, æsler, geder, hunde, høns, grise og katte.
Arbejde som vet.spl. hos den lokale dyrlæge indtil min kæreste og jeg fik børn og derefter gå hjemme ved dem.

Jeg ved ikke om den er realistisk. I princippet er den, men tror ikke jeg får min kæreste med til USA for at bo.

Jeg bliver nysgerrig, hvorfor lige præcis USA, når en del af drømmen er at bo isoleret? :)

Den drøm kunne vel også lade sig gøre andre steder.

Fordi i USA kan man bo flere kilometer fra nærmeste nabo. Det har jeg ikke set andre steder :lol:
Og fordi jeg godt kan lide USA og amerikanerne.

Ok, det tænker jeg nu også der er en lang række andre lande hvor det kan lade sig gøre. Men altså, jeg kan såmænd også godt lide landet og (de fleste) amerikanere, så jeg forstår godt drømmen om at bo i USA :)
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Lurende Peber » 7. jul 2019, 08:41

SAGA skrev:
Tilly skrev:Ok, det tænker jeg nu også der er en lang række andre lande hvor det kan lade sig gøre. Men altså, jeg kan såmænd også godt lide landet og (de fleste) amerikanere, så jeg forstår godt drømmen om at bo i USA :)

Tyskland var også en mulighed for mig, min kæreste er desværre ret dansk og tung at danse med når det kommer til at flytte til udlandet.

Frankrig? Normandiet er meget lig Danmark, med mere plads. Folk er rimeligt casual og det regner også en del.
1
Registreret Gammel Gris :gris:
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf JoyNips » 7. jul 2019, 10:14

Jeg har fået en forretningside, som jeg synes er ret god. Den vil jeg gerne have op at stå og etableret på markedet i en grad, så de åbenlyse konkurrenter hellere vil give mig et købstilbud end gå i konkurrence med mig..
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Filipai » 7. jul 2019, 10:46

Altså helt som jeg vil have det, er det ikke, men i den stand vores økonomi rækkede så er det. Placeringen er så endnu federe end jeg turde drømme om, der for 3 år siden. Vi flytter ind om 12 dage :D

Edit: Kan se at der også står om det er det værd. Og det ved jeg hånden på hjertet ikke. Jeg synes satanedme det har været hårdt at være projektleder på sådan noget byggeri, også selvom vi har fået et husfirma til at stå for det, så har der været meget. Og så alle pengene, gal hvor kunne vi leve et luksusliv, hvis vi bare blev boende i vores fine 58 kvm lejlighed.
Jeg glemmer det dog hver kan jeg sidder ude i min kommende have, eller går tur tur ved vandet som er vores nabo. :dåne: Så noget må det jo kunne. I realiteten havde det nok bare været federe at vente et par år, før vi satte os i kæmpe gæld. Well, nu sidder vi i saksen :fløjt: .
Filipai skrev:Drømmer om et lækkert nybygget hus, der er lige som jeg vil have det, og som gør at der går mange år før der skal laves noget håndværkermæssigt på det.


Jeg orker ikke mere renovation, efter at jeg for 5.5 år siden købte en lejlighed som håndværkerkøb. Det er en dejlig lejlighed nu, og det har indtjeningsmæssigt klart kunne svare sig. Og det er også den lejlighed her, der gør at det nok ikke går så mange år, før min drøm kan blive en realitet.
Senest rettet af Filipai 7. jul 2019, 20:16, rettet i alt 2 gange.
4
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Raenil » 7. jul 2019, 11:55

Jeg drømmer om at det må gå mine børn godt i livet og at vi selv får en tryg pension om 30 år.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16145

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Urtekussen » 7. jul 2019, 14:12

Urtekussen skrev:Et enkelt barn mere
Købe lidt jord til og få et hønsehus

Det burde kunne lade sig gøre :deer:

Måtte godt nok skifte manden ud, men nu har jeg fået det hele. :lun:
13
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 7. jul 2019, 14:39

Siden jeg begyndte at se fodbold har min største drøm været at arbejde omkring førsteholdet hos Manchester United. Nu har de så to. Selvom jeg ikke ville have noget i mod at arbejde med kvinderne, så er drømmen stadig at blive fysioterapeut hos mændene. Og gerne en der kan få skadesniveauet ned og er så god at jeg bliver beholdt selvom manageren skifter.

Efter jeg har bestået min Sport Rehab degree har jeg fået arbejde i professionel akademi fodbold. Jeg ved at jeg er vellidt af spillerne og trænerstaben, så det er et super godt sted at starte.
Det har også betydet at jeg har fået mulighed for at være medlem af FMPA, hvor hele landets fodboldklubber slår jobs op. Jeg har derfor fået mulighed for at se lige præcis hvilke erfaringer de kræver i Premier League klubberne. Det er meget forskelligt, men så har jeg noget at planlægge min karriere efter. Næste step skulle gerne være i Januar, hvor jeg forhåbentlig bliver optaget på enten universitet i enten Leeds eller Sheffield. Jeg får svar fra Leeds onsdag/torsdag, så fingers crossed! :kryds: :kryds:

Derudover har jeg en drøm om at blive gift. Jeg har manden og han giver kraftigt udtryk for også at ville giftes med mig. Så det er jo positivt nok :genert: .

Overall er det nok mest min karrieredrøm der er sværest at opnå. Der skal nok være tusindvis af andre der gerne vil have samme job, men jeg har en inderlig tro på at jeg nok skal klare det. Selv hvis det ikke bliver United, så vil jeg bare gerne arbejde fuldtid i fodbold. Jeg blev anbefalet at ansøge om en head of academy physiotherapist position her henover vinteren/foråret, men havde desværre ikke Masteren endnu til at få jobbet. Men når det er på bordet som 24 årig indenfor et år af at blive færdig med BSc'en, så har jeg en god fornemmelse i maven omkring min fremtid.

Jeg er så positiv overfor fremtiden :genert:
7
Ego81
Indlæg: 564
Tilmeldt: 4. nov 2015, 14:35
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1507

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Ego81 » 7. jul 2019, 16:37

Jeg drømmer om at finde kærligheden igen, blive gift og få et barn. Det virker ikke særlig realistisk p.t., i hvert fald ikke i den rækkefølge. Hvis jeg endelig kunne få hele pakken, drømmer jeg også om at bo i hus tæt på vand eller skov.

Nå ja, og så drømmer jeg om at finde ro i det, hvis jeg ikke kan få det, som jeg drømmer om.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf kidkomb » 7. jul 2019, 17:10

Jeg drømmer om at vores hus bliver færdigt.
At min kæreste kan blive medicineret og blive mere "normal" og at jeg kan holde mellemtiden ud.
At min søster kradser af :genert: Hun behøver ikke at lide eller noget som helst, det ville bare være bedst for alle i længden, inklusiv hende selv tror jeg.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Stitch » 7. jul 2019, 17:43

Jeg drømmer om at finde kærligheden. Om at være nok. Om at blive værdsat. At jeg ikke bare er en man udnytter, dette gælder også i mine venskaber. Om ikke at have flere smerter i knæet. Om at rejse mere.

Ved ikke om noget af det er realistisk desværre.
4
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf computermus » 7. jul 2019, 19:47

Jeg håber og tror at min drøm, er realistisk . Nemlig at få et nyt fleksjob,som jeg kan blive lige så glad for,som jeg var for mine 6 år i børnehaven.
At jeg også er blevet klar over at jeg ikke skal op og ramme 15 timer om ugen, helst mellem 8 og 10 timer ville for mig være helt perfekt.
Med hjælp fra min kommune,skal jeg nok finde det helt rigtige ,håber jeg.
1

Tilbage til "Livets forhold"