Hvor har du dine ar fra?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf Tibbler » 6. mar 2016, 15:25

- Skoldkoppe-ar mellem øjnene

- Et ar i håndfladen. Sad på en venindes bagagebærer, og hoppede af, mens cyklen stadig var i fart. Fik overbalance og tog fra med hænderne. Resultat: to indbundne hænder.

- Et ar lige over navlen efter en infektion pga bukseknap - Det var tydeligvis meget højtaljede bukser dengang :D

- Et ar ved håndroden. Arbejde på et træværksted, og skulle fjerne noget lim og træ med et stemmejern. Stemmejernet smuttede og resulterede i et syjob hos lægen. Det voksede så ikke helt så pænt sammen, da jeg ikke var helt god til at holde hånden i ro, mens det helede.

- Kejsersnit-ar. Ældstemanden insisterede på at sidde med numsen nedad.

Så er der diverse små-ar rundt omkring, som ingen historie har
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf landsbytossen » 6. mar 2016, 15:32

To operationsar.

Ar i hovedbund. Styrt på cykel, hvor hovedet ramte skarp stenkant i havebed.
Asfalteksem på håndled efter styrt på cykel. Hvordan styrtet skete husker jeg ikke længere.
Ar på overlæbe og hage da jeg i en spurt steg af cyklen på en uelegant måde ud over styret.

Brandsår på håndled. Under afbrænding af affald fløj et stykke plastik op og ramte mig.

Ar på lillefinger efter våbenulykke
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4146
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7789

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf Filipai » 6. mar 2016, 15:42

Et meget stort ar på min pegefinger efter at den blev klemt i hængslerne i en jerndør. Avs!

Så har jeg et fint mønster på hofte og lår efter jeg væltede over en grill, sådan et rist mønster er utroligt dekorativt. Overvejer stærkt at få tatoveret over det på hoften.

Har stadig antydningen af en kæmpe byld, efter jeg ramte en bjørneklo.

Og så et par små selvforskyldte ar på underarme og lår, er utroligt glad for at jeg generelt heler pænt.
1
Fynbo
Indlæg: 171
Tilmeldt: 21. aug 2015, 14:19
Kort karma: 36
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 444

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf Fynbo » 6. mar 2016, 15:49

Jeg har et ar på en fingerspids fra en ret skarp kniv, som smuttede for mig under en opvask.
Jeg har ar fra galdestensoperation.
Sidst, men ikke mindst, har jeg ar fra 3 x kejsersnit: Desværre er det længdesnit, da første kejsersnit var akut, og det pludselig skulle gå meget stærkt.
0
Brugeravatar
Sukisaki
Indlæg: 478
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:06
Kort karma: 40
Likede indlæg: 796

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf Sukisaki » 6. mar 2016, 16:45

Jeg har et lille et i håndfladen, fra da jeg væltede på cykel på en grussti
Et tegneserie-ar på overarmen, fra da jeg fik fjernet en knude
Og så har jeg ar på overkroppen efter en operation
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf Mi55y » 6. mar 2016, 16:46

Jeg har enormt mange små ar på håndryggene... Min lillesøster og jeg sloges en del, og hun havde lange negle.

Så har jeg et ar i det ene øjenbryn, som jeg fik da jeg som 1-årig juleaften faldt og slog hovedet ned i den lastbil, jeg lige havde fået i gave. Det er ret stort, så jeg kan ikke rigtig plukke mine øjenbryn, medmindre det skal blive synligt. Som det er nu, kan jeg presse hårene sammen, så arret dækkes.

Jeg har et stort ar på mit ene knæ, fordi jeg en gang faldt som 5-årig. Hvis ikke min mor havde været så glad for at pille gamle sårskorper af, så er det ikke sikkert, der havde været et ar i dag.

Så har jeg en del tynde ar på mine arme, som stammer fra en periode som teenager, hvor jeg cuttede med nåle... Og også nogle lidt større, som stammer fra, at jeg klippede i mig selv. Jeg havde identitetskrise og havde svært ved alle de store forventninger, min familie havde til mig som "det kloge og gode barn".
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf Sevii » 6. mar 2016, 16:59

Jeg har 3 ar på mine fingre, højre hånd, fordi en dreng valgte at træde på min hånd og tvære foden til hånden blødte. Det var i folkeskolen. Kendte ham ikke. Det skete i skolegården. :/
Jeg har også ar fra fjernelse af et modermærke.
Et ar fra en piercing som jeg fortrød. Man lægger ikke så meget mærke til det. Normalt har jeg aldrig fortrudt mine piercinger, men den... arrrgh, en upser. :mellow:
Et enkelt ar i min håndflade fra dengang min veninde og jeg forsøgte at fjerne en splint fra min hånd. Det er et fint "minde" på en måde.
Har sikkert flere, men dem her husker jeg når jeg tænker over mine ar.
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf Studsgaard » 6. mar 2016, 17:11

Jeg har et lille skoldkoppear i panden lige i hårgrænsen. Frisøren friserede den sidste skoldkoppe af, selvom hun var blevet advaret om den.

Et på venstre tommefinderspids hvor jeg fik skåret en stor flap næsten af, det var meget besværligt at få til at hele og jeg har følelsesforstyrrelse i det.

Et par små ar på armene da jeg som barn var meget slem til at pille i sår.

Jeg har faktisk også et ar på/i tungen agter en tungepircing. Det helte vildt hurtigt men efterlod et lille ar.

Så har jeg flere meter ar rundt om kroppen, op af maven, ned af lårene og på arme samt ved bryster efter flere hudoperationer efter stort vægttab. Ved en af de operationer mistede jeg så et par andre operationsar. Herunder det jeg fik da jeg havde blindtarmsbetændelse.
1
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf Evapeva » 6. mar 2016, 18:45

Jeg har et ar ved mit venstre øjenbryn. Det fik jeg, fordi jeg som 5-årig lynhurtigt ville tage mit marsvin op af buret (læs: inden min mor opdagede det, for jeg måtte ikke tage det op mere dén dag). Dong, sagde det. Flækket øjenbryn, der sku' syes.

Ellers har jeg desværre en masse små-ar rundt omkring på kroppen, fordi jeg lider af atopisk eksem. En pokkers kløende lidelse, jeg hader det!! Dét krydret med min dårlige vane med at kradse sår af igen og igen = ardannelser. Jeg ligner en fuckin leopard i øjeblikket.

Hvis nogen kender kuren mod atopisk eksem (og man må IKKE sige hormoncreme), så siger I endelig til!
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf Sorenspige » 6. mar 2016, 19:10

Inden for små to år fik jeg 7 ar på maven.

Det længste er mit kejsersnitar, men det sidder helt under trussekanten og er helet fint, så det generer på ingen måde.

Da jeg var gravid med vores første barn i uge 24, fik jeg fjernet blindtarmen, og der fik jeg 3 ar, hvor af de to sidder ret højt oppe på maven. Det ene ar helede ikke særligt pænt.

Knap 2 år efter min første graviditet fik jeg fjernet cyster på min ene æggestok (i modsatte side af blindtarmen). Det efterlod også 3 ar, hvor af det ene er i min navle.

Så min mave ligner et korsbroderi, selvom 6 af arrene kun er 1,5-2,5 cm lange. Men det gør mig ikke noget, at de er der. De er en del af min historie.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf godtnavn » 6. mar 2016, 20:07

Det største ar jeg har kommer fra et mandolinjern, har et der går i et v og fik kørt to store lunser af min hånd :shock: Siden har jeg fået min kæreste til at køre alt på det, skal ikke i nærheden af det igen. Har to kæmpe ar i håndfladen, heldigvis er der ingen mén som ar jo kan give i en hånd.
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf didas » 6. mar 2016, 20:11

- Et par ar i panden efter skoldkopper
- Et ar på skinnebenet efter barbering
- Et ar på overlæben inkl. en kugle af arvæv inden i læben, efter jeg stødte sammen med en på en trappe som barn og hakkede en tand op igennem.

Det er umiddelbart hvad jeg kan komme i tanke om. Uroligt nok, har jeg ingen ar på knæene på trods af, at jeg stort set altid slog hul på dem som barn :lol:
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf Mulan » 6. mar 2016, 20:21

Et ar på min fod - fra da jeg trådte på et søm, der gik op igennem foden.
Et ar på knæ og ned af skinneben - fra da jeg legede på byggelegeplads og et søm stak ud og lige lavede en gusten lang rift.
Et ar på min ankel efter jeg pga min hypermobilitet liger flippede foden 90* bagover og fik skåret et ret grimt hul med dejlige asfaltskanter
Et ar på min pegefinger fra da jeg skar næsten hele blommen af med en køkkenkniv.
Psoriasisar på armene.
.. og en masse ar, som jeg ikke aner hvor kommer fra. :D
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21919

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf Purple Haze » 6. mar 2016, 21:04

Har heldigvis ikke rigtig nogen tilbage, heler åbenbart fint sådan efterhånden.

Der er nogle stykker der ikke er forsvundet endnu.
Mit højre knæ, har jeg en art ar, som nærmere er slidskader efter jeg har kløet mig så meget på samme sted at huden er blevet misfarvet. Knæet klør heldigvis ikke så meget mere, det er ligessom flyttet op i min højre hånd som nu næsten altid klør, og her er huden også begyndt at blive grovere fordi jeg klør så meget på det :/
Spurgte en læge engang om det med knæet og fik et utrolig nedladende svar, så har aldrig fået det undersøgt nærmere.

Har nogle små ar på benene som ikke er helt væk endnu, det er efter en alvorlig stafylokok infektion i 1999, de lignede små slangebid eller skudhuller de første par år.

Og så div småting der forsvinder lige så stille og roligt.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf Aima » 6. mar 2016, 21:41

Jeg har et ar der går gennem mit øjenbryn, et ar på øjenlåget, et ar under hagen, et ar ved næsen og 10-15 mindre ar i hovedbunden. De er alle fra et overfald.

Derudover har jeg en del eksem-ar på brystet og i albueleddene. Et ar efter et hundebid i låret, et ar i håndfladen fra et cykelstyrt og et ar på håndryggen fra et brandsår.

Ingen af mine ar generer mig rent kosmetisk, men dem i hovedbunden kan hæve og klø helt sindssygt, når jeg får det for varmt.
0
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Livets forhold"