Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Dirtylittledevil » 10. mar 2016, 23:06

Åh, jeg havde forresten også hørt at neglelak var brandfarlig. Så den første juleaften hvor jeg havde fået lov til at få neglelak på, blev da et sandt helvede pga faren for at mine fingerspidser skulle komme for tæt på stearinlysene.
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf dgd2007 » 10. mar 2016, 23:06

Lurende Peber skrev:Når Pedro Biker var oplæser i TV-avisen, flyttede jeg mig aldrig, mens han kiggede på mig. Når han så lige kastede et blik i papirerne, kunne jeg uset rykke mig lidt :genert:

Hvorfor det? :gruble:
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Annione » 11. mar 2016, 00:38

Jeg var opdraget meget kristent, så noget af det værste jeg kunne kalde andre børn, der var rigtig dumme var "spurve", "geder" og "gudsbespottere" :genert:

Jeg troede forøvrigt at det var en joke, at man dansede om juletræet, hvis man holdt jul. Det fandt jeg først ud af, at nogen gjorde, da jeg var 18.
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Annione » 11. mar 2016, 00:55

Vi var på Bornholm en sommer, og i en butik stod der nogle mennesker og snakkede.
Nervøst spurgte jeg min mor om man kunne betale med danske penge der - folk talte jo ikke dansk :klap: Det grinte de meget af i butikken, men jeg troede bare at nogen havde fortalt en vittighed, de kunne jo tydeligvis ikke forstå hvad jeg sagde :-D

Jeg var ikke så gammel, men gammel nok til at vide, at man skulle veksle penge, når man skulle til et andet land :deer:
4
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf dgd2007 » 11. mar 2016, 01:06

Annione skrev:Jeg var opdraget meget kristent, så noget af det værste jeg kunne kalde andre børn, der var rigtig dumme var "spurve", "geder" og "gudsbespottere" :genert: [...]

Nu til dags betyder det jo noget helt andet at "spotte" nogen :)
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf godtnavn » 11. mar 2016, 04:59

Dirtylittledevil skrev:Jeg troede væg-til-væg tæpper var gulvtæpper som hang på væggene. Jeg hørte det tit omtalt, så jeg troede det var noget rigtig mange havde, i stedet for tapet som man sjovt nok havde hjemme hos os.


Det troede jeg til jeg var en 18-20 år. Jeg er vokset op med trægulve, og alle mine venner jeg besøgte havde også trægulve uden andet end små tæpper, pånær lige en veninde, hvis far var merchandiser, han havde nogle store farverige tæpper hængende på væggene, så jeg tænkte væg til væg tæpper var sådanne tæpper, bare større så de dækkede hele væggen. Det var først da jeg så et boligprogram at det gik op for mig at der fandtes væg-til-væg tæpper til gulve :lol:

Jeg ved egentlig ikke hvorfor han havde tæpper på væggene, måske havde han bare for mange tæpper til de kunne være på gulvene :gruble:
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Dirtylittledevil » 11. mar 2016, 08:18

godtnavn skrev:
Dirtylittledevil skrev:Jeg troede væg-til-væg tæpper var gulvtæpper som hang på væggene. Jeg hørte det tit omtalt, så jeg troede det var noget rigtig mange havde, i stedet for tapet som man sjovt nok havde hjemme hos os.


Det troede jeg til jeg var en 18-20 år. Jeg er vokset op med trægulve, og alle mine venner jeg besøgte havde også trægulve uden andet end små tæpper, pånær lige en veninde, hvis far var merchandiser, han havde nogle store farverige tæpper hængende på væggene, så jeg tænkte væg til væg tæpper var sådanne tæpper, bare større så de dækkede hele væggen. Det var først da jeg så et boligprogram at det gik op for mig at der fandtes væg-til-væg tæpper til gulve :lol:

Jeg ved egentlig ikke hvorfor han havde tæpper på væggene, måske havde han bare for mange tæpper til de kunne være på gulvene :gruble:


Åh jeg var nok... 35 før jeg fandt ud af sandheden :blush:
For selvom jeg blev voksen og opdagede at de fleste altså havde deres tæpper på gulvene, så blev jeg ved med at have på fornemmelsen at det jo nok var anderledes dengang i 70/80'erne hvor mange eksperimenterede meget mere.. med deres tæpper og sårn..
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf MissDitte » 11. mar 2016, 10:46

Jeg havde et puslespil med Danmark på og det øverste af Tyskland som var farvet hvidt. Jeg vidste, at det måtte være Grønland, for jeg havde jo lært at der var is på Grønland. Jeg spurgte mine forældre, om ikke det var rigtigt, og de svarede nej. Men jeg vidste, at de måtte tage fejl, for enhver kunne jo se, at det måtte være Grønland og ikke Tyskland.
2
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf godtnavn » 11. mar 2016, 14:00

Dirtylittledevil skrev:
godtnavn skrev:
Dirtylittledevil skrev:Jeg troede væg-til-væg tæpper var gulvtæpper som hang på væggene. Jeg hørte det tit omtalt, så jeg troede det var noget rigtig mange havde, i stedet for tapet som man sjovt nok havde hjemme hos os.


Det troede jeg til jeg var en 18-20 år. Jeg er vokset op med trægulve, og alle mine venner jeg besøgte havde også trægulve uden andet end små tæpper, pånær lige en veninde, hvis far var merchandiser, han havde nogle store farverige tæpper hængende på væggene, så jeg tænkte væg til væg tæpper var sådanne tæpper, bare større så de dækkede hele væggen. Det var først da jeg så et boligprogram at det gik op for mig at der fandtes væg-til-væg tæpper til gulve :lol:

Jeg ved egentlig ikke hvorfor han havde tæpper på væggene, måske havde han bare for mange tæpper til de kunne være på gulvene :gruble:


Åh jeg var nok... 35 før jeg fandt ud af sandheden :blush:
For selvom jeg blev voksen og opdagede at de fleste altså havde deres tæpper på gulvene, så blev jeg ved med at have på fornemmelsen at det jo nok var anderledes dengang i 70/80'erne hvor mange eksperimenterede meget mere.. med deres tæpper og sårn..


Eneste grund til jeg fandt ud af det var et boligprogram hvor de snakkede meget om væg til væg tæpper, som var på gulvet. Ellers havde jeg sikkert stadig troet det den dag i dag :lol:
1
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Mangoness » 28. maj 2019, 09:55

Min mor havde sagt til mig, at hvis der kom vand på et maleri i stuen, så ville det gå i stykker.

I min barnehjerne blev det lavet om til, at hvis der kom vand på maleriet, så ville havet/vandet på maleriet falde ud. For rammen holdt det jo inde. Så det var farligt at ramme maleriet med vand.

Jeg havde set mange tegnefilm.
5
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Straniera » 28. maj 2019, 13:01

Jeg kan huske, at jeg undrede mig over, hvordan to hvide mennesker kunne have et mørkt barn. Jeg misforstod det der med adoption, og opfattede det sådan, at hvis to hvide var i eksempelvis Afrika under fødslen, så ville babyen blive mørk.
15
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Honningprut » 28. maj 2019, 15:06

Mine bedsteforældre boede ud til en mark på landet, ude på marken var der anlagt en slags sø af en art. Vi måtte naturligvis ikke gå derned, så vi fik fortalt en historie om at der boede en "krog-mand" dernede (hvad end det så skulle være :gruble: ). Jeg var jævnt bange for den her krog-mand, men var alligevel nysgerrig nok til at min fætter og jeg altid klatrede op i et højt træ, hvor man kunne kigge udover kornet og nedover søen. En sommeraften (vi har nok været 9-10 år gamle) tog vi mod til os. Min fætter løb først ud på marken, fyldt med højt korn, ved nærmere eftertanke, kan det også have været majs. Jeg husker det ikke mere, bare at kornet gik over hovederne på os. Jeg løb bagefter. På et tidspunkt når jeg søen, jeg kan ikke se min fætter nogen steder, så jeg går i panik - jeg tror selvfølgelig at krog-manden har taget ham til fange og vil spise ham. Så jeg løber tilbage grædende, min bedstefar havde selvfølgelig lugtet lunden, da de ikke kunne se os i haven mere, og stod og ventede udenfor marken. Jeg skreg! Jeg græd! Og tiggede og bad ham om han ikke nok ville gå ned til krog-manden efter min fætter. Lidt efter kom min fætter løbende med samme ansigtsudtryk, indtil han så at jeg var hos min bedstefar. :lol: :lol:

Jeg troede på denne historie om krog-manden længe, faktisk helt indtil jeg blev 13.

Forøvrigt troede jeg at mine hænder kunne falde af, hvis jeg rørte ved en bjørneklo.
4
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Honningprut » 28. maj 2019, 15:19

Jeg kom også lige til at tænke på, at vi i SFO'en opdagede, at der var et træ ude på legepladsen, hvor nogen havde skåret et kors i. Jeg troede fra børnehaveklassen til 3 klasse, at det var en hemmelig portal til en anden verden, og at det store træ midt i skolegården havde en form for tilknytning til det univers. :forvirret2: :forvirret2: :stoned:
6
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Mangoness » 28. maj 2019, 19:21

Som barn legede mig og nabobørnene på nogle rundballer, som stod på en mark :genert:

Billede
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Q-beben » 3. jun 2019, 12:57

Da jeg var i 8-9 års alderen, læste jeg en bog om hekse. Der var også opskrifter i... Specielt var der en opskrift på en mikstur, der gjorde, at man kunne flyve. Opskriften bestod af forskellige ting, der skulle indsamles i måneskin (fuld måne) osv. Bl.a. hestehår, æg, griseafføring, forskellige urter osv.

Min bedste ven og jeg fandt ud af, hvor vi kunne finde alle tingene henne, og hvornår der var fuldmåne. Vi satte vækkeuret og tog ud og indsamlede alle tingene. Ingen af vores forældre vidste noget om det. Men vi cyklede bl.a. ud til min onkels gård for at finde hestehår, til min fasters gård for at hente griseafføring osv.

Vi kogte det i en gryde på vores komfur hjemme ved mig, mens vi sagde en besværgelse igen og igen... Og så drak vi det. Kan tydeligt huske, hvor dårligt det smagte :( Men ned kom det!

Det var enormt spændende... Lige indtil det punkt, hvor det gik op for os, at der bare ikke skete noget som helst. Vi kunne ikke flyve...! Så vi endte med at gå skuffede i seng.

Men vi havde ikke været så smarte at rydde op efter os, så mine forældre kom ned til et køkken fyldt med mærkelige ting. Jeg kan ikke huske, at vi fik ballade over det - andet end at historien er blevet fortalt mange gange af mine forældre til familien og venner... Og at folk grinte af os :)
20

Tilbage til "Livets forhold"