Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Afrodites
Indlæg: 676
Tilmeldt: 11. mar 2020, 09:14
Kort karma: 57
Likede indlæg: 968

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Afrodites » 4. aug 2020, 07:59

Lulu skrev:
Afrodites skrev:
Mangoness skrev:Jeg frygtede, at der var både hajer og krokodiller i den dybe ende af svømmehallens pool.

Billede


Åh ja den der haj.. Jeg er 31 år, og det sidder stadig en smule i mig, hvis jeg ikke kan nå bunden i en pool :blush2: :fløjt:


Jeg troede at hajer og krokodiller gemte sig bag nogle låger nede i den dybe ende af svømmehallen, og hvis man så enten hoppede af de høje vipper eller dykkede langt ned, så blev lågen åbnet, så de kunne komme ud.
Seriøst, hvorfor tror børn på sådan noget? Jeg forstår det ikke, jeg troede jeg var den eneste, men denne tråd viser jo tydeligt at det må være lidt mere gængst blandt børn.


Ja jeg aner faktisk ikke, hvor det kommer fra, for jeg har aldrig fået fortalt, at der er hajer eller krokodiller dernede.. Men det må være det der med, at man måske ikke helt kan se bunden ordentligt, og i film sker det jo så, at der typisk kommer en haj eller andet farligt
1
Modesty Blame
Indlæg: 4363
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 522
Likede indlæg: 9495

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Modesty Blame » 4. aug 2020, 09:07

Jeg troede, at der boede Gremlins under min seng. Tak storebror-lort, for at du valgte lejefilm, og løj for mor, når du skulle babysitte.
1
Brugeravatar
Guru
Indlæg: 546
Tilmeldt: 5. jun 2016, 10:09
Kort karma: 19
Likede indlæg: 449

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Guru » 4. aug 2020, 09:15

At man ikke måtte spise kernerne i en melon, fordi så ville der vokse et melontræ i maven på en. Det fortalte en pædagog mig, og jeg troede på det. :lol:
4
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf lillebjoern » 4. aug 2020, 09:25

Guru skrev:At man ikke måtte spise kernerne i en melon, fordi så ville der vokse et melontræ i maven på en. Det fortalte en pædagog mig, og jeg troede på det. :lol:


Den har jeg også fået fortalt med al slags frugt med kerner nærmest... Æbler, pærer, vindruer, you name it :lol: Gad vide hvorfor man egentlig ikke måtte spise dem. Jeg har hørt noget med, at der kan være giftstoffer i kernerne, men koncentrationen skulle være så lav, at det aldrig vil være farligt for et menneske.
3
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6505
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14439

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Mangoness » 4. aug 2020, 09:53

Nå ja...kviksand...jeg troede, at det var meget mere udbredt, fordi det tit var med i film :genert:

Billede
12
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55889
Kontakt:

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Ado » 4. aug 2020, 11:36

At en bøde var et brændemærke i panden, som politiet gav en. Lige voldsomt nok.
5
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6505
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14439

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Mangoness » 10. aug 2020, 11:58

Jeg kravlede og løb rundt på rundballer med min søster og nabobørnene. Nogle gange faldt vi også ned mellem dem og skulle enten kravle ud eller hives op.

De stod sådan her (dog uden den øverste række):

Billede
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf HappyPaww » 10. aug 2020, 12:08

Mads skrev:Da jeg var barn, vidste jeg godt at Anders And hed Donald Duck på engelsk. Så jeg troede at navnet "Donald" var den generelle oversættelse til navnet "Anders".

Fx Præsident Anders Trump.

Donald Fogh Rasmussen :-D
3
Brugeravatar
HansPeter
Indlæg: 212
Tilmeldt: 20. nov 2015, 00:22
Kort karma: 4
Geografisk sted: Skive
Likede indlæg: 114

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf HansPeter » 10. aug 2020, 13:53

Mads skrev:Da jeg var barn, vidste jeg godt at Anders And hed Donald Duck på engelsk. Så jeg troede at navnet "Donald" var den generelle oversættelse til navnet "Anders".

Fx Præsident Anders Trump.


Jeg troede det indtil for nylig fordi jeg skrev Vittighed, om Trump på Rettid men en Bruger derinde rettede, mig.

Men forstår det stadig ik helt, altså hvorfor får nogen Personer forskellig Navn på forskellig sprog og andre ik får, fe.ks. hvorfor Anders Andeby hedder Donald Duck på engelsk og Kalle And på svensk og sån mens Trump og Harry Podder og sån hedder det samme på alle Sprog
0
Med Venlig Hilsen Rasmus Carlsen

Jeg er Infantil Autist det er, derfor jeg nogen gange skriver på en, lidt Mærkelig måde men jeg er flink fyr. :wink3: :lol2:

det er ik mig på Profil Billed men manden på Billedet, hedder os Rasmus Carlsen.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf kidkomb » 10. aug 2020, 13:56

HansPeter skrev:
Mads skrev:Da jeg var barn, vidste jeg godt at Anders And hed Donald Duck på engelsk. Så jeg troede at navnet "Donald" var den generelle oversættelse til navnet "Anders".

Fx Præsident Anders Trump.


Jeg troede det indtil for nylig fordi jeg skrev Vittighed, om Trump på Rettid men en Bruger derinde rettede, mig.

Men forstår det stadig ik helt, altså hvorfor får nogen Personer forskellig Navn på forskellig sprog og andre ik får, fe.ks. hvorfor Anders Andeby hedder Donald Duck på engelsk og Kalle And på svensk og sån mens Trump og Harry Podder og sån hedder det samme på alle Sprog

Det er heller ikke nemt at forstå.
Det er ligesom nogle byer hedder forskellige ting på forskellige sprog. Det er lidt noget rod.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4366

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Q-beben » 14. aug 2020, 12:42

Da jeg gik i 1. klasse, spillede jeg bold med min nabos søn, som var jævnaldrende.

Vi kom til at sparke bolden op på deres tag, så den hoppede ned af taget... dunk, dunk...

Hans mor røg ud af huset og råbte højt, hvem det var, der "bankede på taget"... Hun fangede ikke, at det var en bold, og opdagede heller ikke os.

Vi syntes, det så enormt sjovt ud, da hun kom farende ud af huset... Så da hun var gået ind, gjorde vi det igen... og vupti kom mor'en ud og råbte af dem, der "bankede på taget"...

Så vi fortsatte, indtil hans mor begyndte at græde... Så holdt vi op...

Da jeg blev ældre, forstod jeg på mine forældre, at hans mor var psykisk syg... :( Den er jeg ikke så stolt af i dag...
4
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Panton » 14. aug 2020, 18:51

I den tunge ende og alligevel noget som ofte gik indeni mig, så prøvede jeg altid at undgå at træde i stregerne i asfalten for hvis jeg ku lade være, så kunne det være min far ikke tæskede mig. Så i mange år troede jeg faktisk det var min skyld, fordi jeg trådte på stregerne.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Shmartiesh » 14. aug 2020, 19:11

Mangoness skrev:Jeg kravlede og løb rundt på rundballer med min søster og nabobørnene. Nogle gange faldt vi også ned mellem dem og skulle enten kravle ud eller hives op.

De stod sådan her (dog uden den øverste række):

Billede

Det gjorde vi også. I sådan en lade hvor der stod kæmpe bigballer stablet op. :nerve:
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Shmartiesh » 14. aug 2020, 19:18

I 90’erne kørte der et program fra usa som hed 911 tror jeg, hvor man så forskellige ulykker og alt det som følger med sådan et program.
Kan huske en dreng som legede med en saks og klippede sig selv i brystkassen og en anden dreng som spiste en håndfuld ærter og som blev kvalt i dem. (Kan ikke huske om han overlevede) men jeg var ikke særlig gammel og blev derefter mega bange for sten i frugter og for ærter. Min nabo havde så et miabelle træ hvor jeg kom til at sluge en sten fra en miabelle og blev derefter panisk angst for at spise fordi jeg troede den sad fast i min hals og at jeg ville blive kvalt hvis jeg spiste mere. Kan så ikke huske så meget derefter, udover at jeg en dag ikke turde sluge mine havregryn og måtte spytte dem ud igen. Min mor tog mig til læge som fortalte mig der var masser af plads i halsen. og derefter spiste jeg så rigeligt... :genert: :rulle:

Generelt så jeg tv som jeg ikke burde i forhold til alderen. X-files, den der med bamserne som ikke må spise efter midnat, ovenstående osv...
0
Selma156
Indlæg: 2351
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6818

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Selma156 » 14. aug 2020, 19:24

Min mor er rimelig hysterisk med salt, og fortalte min bror og jeg, at man kunne dø af at spise for meget af det. Jeg forestillede mig derefter, at "for meget" var et drys over maden. Jeg spiste ikke salt på min mad indtil jeg var 15 år :genert:
0

Tilbage til "Livets forhold"