Hvad gør man når livet altid er imod en?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Kedimifu
Indlæg: 314
Tilmeldt: 13. apr 2016, 04:36
Kort karma: 22
Likede indlæg: 370

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf Kedimifu » 29. apr 2024, 10:24

bibbs skrev:Det er vist mig der er gak gak

Jeg ved godt hvad jeg skal men det er svært at gøre.


Du er ikke gak gak. Du virker udkørt, overbelastet og helt vildt træt.

Men det er svært at sige højt hvordan man virkelig har det. Fordi vi hurtigt fornufttænker og overbeviser os om at vi bare er gak gak.


Så derfor skal du finder energi et eller andet sted, så du kan stå op for dig.
Det lyder lettere end det er. Men det er derfor du får de gode råd :ae:
4
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17408
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3598
Likede indlæg: 42495

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf LaMariposa » 29. apr 2024, 10:36

Synes du skal sygemelde dig. Du har fysiske stresssymptomer, og det skal man tage alvorligt. Ingen arbejdsplads er dit helbred værd, og en arbejdsplads, der har sagt dig op, er da slet ikke værd at knokle videre for.
10
:lun: Be brave
bibbs
Indlæg: 999
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1391

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf bibbs » 29. apr 2024, 11:16

LaMariposa skrev:Synes du skal sygemelde dig. Du har fysiske stresssymptomer, og det skal man tage alvorligt. Ingen arbejdsplads er dit helbred værd, og en arbejdsplads, der har sagt dig op, er da slet ikke værd at knokle videre for.


Jeg prøver på at være så ærlig jeg kan ved lægen på onsdag.

Det lyder helt skørt men jeg vil have dårlig samvittighed overfor mine medarbejdere hvis jeg meldte mig syg.
Og må man egentlig søge andet job hvis man er sygemeldt ?
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf Neenah » 29. apr 2024, 11:18

bibbs skrev:
LaMariposa skrev:Synes du skal sygemelde dig. Du har fysiske stresssymptomer, og det skal man tage alvorligt. Ingen arbejdsplads er dit helbred værd, og en arbejdsplads, der har sagt dig op, er da slet ikke værd at knokle videre for.


Jeg prøver på at være så ærlig jeg kan ved lægen på onsdag.

Det lyder helt skørt men jeg vil have dårlig samvittighed overfor mine medarbejdere hvis jeg meldte mig syg.
Og må man egentlig søge andet job hvis man er sygemeldt ?

Nej, det må man ikke, men mange gør det alligevel
0
Oak123
Indlæg: 2158
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4045

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf Oak123 » 29. apr 2024, 11:20

bibbs skrev:
LaMariposa skrev:Synes du skal sygemelde dig. Du har fysiske stresssymptomer, og det skal man tage alvorligt. Ingen arbejdsplads er dit helbred værd, og en arbejdsplads, der har sagt dig op, er da slet ikke værd at knokle videre for.


Jeg prøver på at være så ærlig jeg kan ved lægen på onsdag.

Det lyder helt skørt men jeg vil have dårlig samvittighed overfor mine medarbejdere hvis jeg meldte mig syg.
Og må man egentlig søge andet job hvis man er sygemeldt ?


Det kunne dog også lyde til at du har brug for at få det bedre inden du søger nye jobs, så du ikke starter med minus på energi og overskudskontoen når du starter nyt job.
Og det kan være svært at finde det rigtige job, når du ikke har det godt og er overbelastet i dit system.
11
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17408
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3598
Likede indlæg: 42495

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf LaMariposa » 29. apr 2024, 11:25

Neenah skrev:
bibbs skrev:
LaMariposa skrev:Synes du skal sygemelde dig. Du har fysiske stresssymptomer, og det skal man tage alvorligt. Ingen arbejdsplads er dit helbred værd, og en arbejdsplads, der har sagt dig op, er da slet ikke værd at knokle videre for.


Jeg prøver på at være så ærlig jeg kan ved lægen på onsdag.

Det lyder helt skørt men jeg vil have dårlig samvittighed overfor mine medarbejdere hvis jeg meldte mig syg.
Og må man egentlig søge andet job hvis man er sygemeldt ?

Nej, det må man ikke, men mange gør det alligevel


Men du har tre måneders opsigelse, ikke? Kan man ikke være sygemeldt i opsigelsesperioden og så melde sig rask, når de måneder er gået?
0
:lun: Be brave
bibbs
Indlæg: 999
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1391

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf bibbs » 29. apr 2024, 12:10

LaMariposa skrev:
Neenah skrev:
bibbs skrev:
LaMariposa skrev:Synes du skal sygemelde dig. Du har fysiske stresssymptomer, og det skal man tage alvorligt. Ingen arbejdsplads er dit helbred værd, og en arbejdsplads, der har sagt dig op, er da slet ikke værd at knokle videre for.


Jeg prøver på at være så ærlig jeg kan ved lægen på onsdag.

Det lyder helt skørt men jeg vil have dårlig samvittighed overfor mine medarbejdere hvis jeg meldte mig syg.
Og må man egentlig søge andet job hvis man er sygemeldt ?

Nej, det må man ikke, men mange gør det alligevel


Men du har tre måneders opsigelse, ikke? Kan man ikke være sygemeldt i opsigelsesperioden og så melde sig rask, når de måneder er gået?


Det er det jeg ikke ved

Men jeg ved at jeg ikke nødvendigvis får det bedre af at gå derhjemme
Men der er så mange ting på mit job der er uafsluttet og grunden til jeg blev ekstra stresset her er at jeg ikke har tiden til at nå mine ting. Medmindre jeg har flere interessetimer end jeg allerede har.
Og det vil så gå ud over dem derhjemme, for ikke at tale om
Den løn jeg får der nærmest er til grin
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16450
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30659

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf TinaW » 29. apr 2024, 12:18

bibbs skrev:
LaMariposa skrev:
Neenah skrev:
bibbs skrev:
LaMariposa skrev:Synes du skal sygemelde dig. Du har fysiske stresssymptomer, og det skal man tage alvorligt. Ingen arbejdsplads er dit helbred værd, og en arbejdsplads, der har sagt dig op, er da slet ikke værd at knokle videre for.


Jeg prøver på at være så ærlig jeg kan ved lægen på onsdag.

Det lyder helt skørt men jeg vil have dårlig samvittighed overfor mine medarbejdere hvis jeg meldte mig syg.
Og må man egentlig søge andet job hvis man er sygemeldt ?

Nej, det må man ikke, men mange gør det alligevel


Men du har tre måneders opsigelse, ikke? Kan man ikke være sygemeldt i opsigelsesperioden og så melde sig rask, når de måneder er gået?


Det er det jeg ikke ved

Men jeg ved at jeg ikke nødvendigvis får det bedre af at gå derhjemme
Men der er så mange ting på mit job der er uafsluttet og grunden til jeg blev ekstra stresset her er at jeg ikke har tiden til at nå mine ting. Medmindre jeg har flere interessetimer end jeg allerede har.
Og det vil så gå ud over dem derhjemme, for ikke at tale om
Den løn jeg får der nærmest er til grin


Hvis du bliver syg af, at gå på arbejde, fordi du ikke kan nå dine ting og de forventer at du lægger interesse timer, så kan det da kun gå for langsomt, med at blive sygemeldt.
Ellers når du da endnu længere ud, i løbet af de tre måneders opsigelse.
9
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 246
Likede indlæg: 4183

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf Galoldriel » 29. apr 2024, 12:22

Som én, der selv har haft svært ved at tage konsekvensen af betydelige stresssymptomer og sygemelde mig i tide - plus søge væk fra mit overdrevet belastende job - vil jeg sige til dig, at du risikerer dit helbred.

Jeg har selv mærket konsekvenserne, kæmper med dem dagligt, og ville ønske, jeg aldrig havde trukket den så langt. Min grund til at udskyde sygemelding til det var absolut akut, var præcis den samme som din. Jeg var bange for at få det værre ved at være hjemme fremfor på arbejdet.

Jeg forstår dig godt, men hvor ville jeg ønske for dig, du snart får den ro, du åbenlyst har brug for.
4
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 566
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 170
Likede indlæg: 1349

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf MissDitte » 29. apr 2024, 12:22

Du skal ikke blive der. Jeg synes du skal melde dig syg i opsigelsesperioden. Du må egentlig ikke søge job som sygemeldt, men du må jo gerne holde øje med markedet og være klar til at søge job. Så snart din opsigelse er slut kan du jo raskmelde dig.
At der er mange uafsluttede ting på dit arbejde må de jo have kalkuleret med, da de opsagde dig. Det er virkeligt ikke dit problem længere. De står ikke og takker dig den dag du smutter, selvom du har kørt dig helt ned for at hjælpe dem.
17
Ego81
Indlæg: 571
Tilmeldt: 4. nov 2015, 14:35
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1517

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf Ego81 » 29. apr 2024, 14:18

Jeg mener, at man godt kan få en sygemelding, som kun gælder til en specifik arbejdsplads, så hvis man har to jobs, så må man godt fortsætte på det ene, mens man er sygemeldt på det andet.
4
bibbs
Indlæg: 999
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1391

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf bibbs » 29. apr 2024, 14:38

Jeg skal jo til læge onsdag

Men overvejer at melde mig syg imorgen og onsdag

Imorgen bliver det offentlig gjort og jeg magter ikke medlidenhed

Jeg har fortalt det til nogen udvalgte og de er blevet chokerede og været vildt overraskede


Men hvad er en god sygemelding der ikke lægger op til spørgsmål
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4917
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 191
Likede indlæg: 6531

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf Stars » 29. apr 2024, 14:40

bibbs skrev:Jeg skal jo til læge onsdag

Men overvejer at melde mig syg imorgen og onsdag

Imorgen bliver det offentlig gjort og jeg magter ikke medlidenhed

Jeg har fortalt det til nogen udvalgte og de er blevet chokerede og været vildt overraskede


Men hvad er en god sygemelding der ikke lægger op til spørgsmål


Du siger bare, at du er syg. Hvis de spørger, regnet du med, det varer mindst 2-3 dage. De har IKKE krav på at vide, hvad du fejler.
10
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16450
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30659

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf TinaW » 29. apr 2024, 14:59

Din arbejdsgiver må ikke spørge hvad du fejler.
Så du siger bare at du er syg og at du vender tilbage når du kender tidshorisonten.
4
Jadajada
Indlæg: 724
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 108
Likede indlæg: 2347

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf Jadajada » 29. apr 2024, 17:16

Forløbet er sådan i grove træk, at du melder dig syg. Hellere før end siden. Du ringer bare og siger, at du er syg. Hvis de spørger om årsag og forventet længde, så siger glid af på det.
Så går du til lægen og forklarer om din situation. Det hele. At du dårligt kan hænge sammen, ikke kan sove og alt det andet. Skriv det ned på forhånd, eller print ud her fra tråden.

Hvis du har en halvvejs anstændig læge, så melder høn dig syg i en periode. 2, 3 eller 4 uger alt efter lægens vurdering.
Derefter kontakter du din leder og siger noget i retning af "Min læge har sygemeldt mig i x-uger". Jeg vender tilbage når tiden er ved at være gået.
Så skal du til opfølgende samtale med lægen. Og arbejdsgiveren kan forlange en lægeerklæring. Det laver lægen. Arbejdsgiver skal betale for den.

Hvis du er med i en fagforening, så er det nok nu, du skal involvere dem.

Og hvis jeg var arbejdsgiver, så ville jeg hellere fritstille en medarbejder, end at det skulle fremgå af deres statistik, at du er syg af at arbejde for dem.
10

Tilbage til "Livets forhold"