Velkommen til Paradise FC

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. mar 2016, 17:35

kidkomb skrev:Er det ikke vel rigeligt generaliserende overfor mænd?
Det virker ærlig talt lidt chauvinistisk.
Hvordan man kan sætte lighedstegn mellem det at konen ikke bliver omtalt og at hun så er et viljeløst offer er mig en gåde. (Et andet indlæg. Jeg kan ikke finde ud af at multiquote :blush:) Jeg kan slet ikke se hvorfor du springer til den konklusion. Vil du forklare?


Det handler heller ikke om mænd generelt, men om en manderolle.
Som sagt opfatter jeg et professionelt fodboldhold som en arbejdsplads og mener derfor også, at der må ligge særlige grunde bag, når man vælger at tage sit privatliv offentligt med på job. Noget, der ligger udover at være ked af det og chokeret. At komme med et ultimatum overfor ledelsen om, at man ikke vil spille sammen med en kollega pga. private forhold, virker iscenesat på mig. Især fordi Jonas Borring jo godt ved, at han med en sådan udmelding inviterer de andre spillere til at involvere sig og vælge side og dermed kan få konflikten til at eskalere. En af grundene til, at han finder det relevant, kan være et behov for at flytte den private magtkamp ind på banen og hævne og hævde sig, så han ikke kommer til at tabe ansigt overfor de andre på holdet. Det virker i hvert fald ugennemtænkt på mig, hvilket det ikke på samme måde ville have gjort, hvis det var sket i en vennekreds, og det er så derfor, jeg får fornemmelse, af et menneske, der har svært ved at håndtere sine følelser.

Det med konen som viljeløst offer, tror jeg ikke, at jeg helt forstår? Jeg ser hende overhovedet ikke som vilje- eller ansvarsløs og har heller ikke givet udtryk for det. Hvad jeg har kommenteret på, har været retorikken omkring hendes rolle i sagen. Hun nævnes sjældent ved navn og er blevet "stjålet", "hugget" og "snuppet" af en "konetyv". Det sprogbrug objektificerer hende i mine ører, og derfor bryder jeg mig ikke om det, når det anvendes for at beskrive en situation, hvor to voksne, selvstændige mennesker forelsker sig og bliver kærester.
2
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Muuh » 13. mar 2016, 17:45

Code71 skrev:De har så været sammen siden september måned. Så det gør ikke ligefrem deres opførsel bedre.


Er det ikke kun noget Jonas Borring har konkluderet, for Keller udtaler da, at den udtale må stå for Borrings egen regning :gruble:
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Code71 » 13. mar 2016, 17:57

Muuh skrev:
Code71 skrev:De har så været sammen siden september måned. Så det gør ikke ligefrem deres opførsel bedre.


Er det ikke kun noget Jonas Borring har konkluderet, for Keller udtaler da, at den udtale må stå for Borrings egen regning :gruble:


Iflg optakten til Brøndby vs Randers kampen i dag, har Jonas Borring fået oplysningen fra Kira efter han (naturligvis) ikke troede på at det kun havde varet en uge

Borring udtalte det selv til citat
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16250
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf icelady » 14. mar 2016, 14:28

Netop som man troede, det ikke kunne blive mere latterligt, (i mangel af bedre ord); så har nogle startet denne side:


https://www.facebook.com/events/1518487608456351/permalink/1518895051748940/



"Boykut Randers FCs hjemmekampe indtil Keller er fyret."
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Fru Sunshine » 14. mar 2016, 15:27

kidkomb skrev:
DetSorteCirkus skrev:Især mht. alle dem, der ikke er direkte involveret eller overhovedet involveret, tænker jeg altså også "Lad den, der selv er ren, kaste den første sten"...

Den måske forsmåede Borrings reaktion er jeg tilbøjelig til at opfatte som et typisk eksempel på en mand, der ikke rigtig kan finde ud af at håndtere sine følelser og derfor skal spille stor mand og puste sig op foran resten af holdet, fordi han føler sin maskulinitet og ære trådt for nær.

Er det ikke vel rigeligt generaliserende overfor mænd?
Det virker ærlig talt lidt chauvinistisk.
Hvordan man kan sætte lighedstegn mellem det at konen ikke bliver omtalt og at hun så er et viljeløst offer er mig en gåde. (Et andet indlæg. Jeg kan ikke finde ud af at multiquote :blush:) Jeg kan slet ikke se hvorfor du springer til den konklusion. Vil du forklare?


For min del, synes jeg bare det er åndet og det ville jeg også have syntes, hvis det var kvinder, der lavede sådan et drama på arbejdspladsen - og guderne skal da vide, at det er set rundt omkring.

Lighedstegnet mellem kone og viljeløst offer handler ikke om, at hun ikke bliver omtalt, men måden hun bliver det på. Som en, der kan stjæles.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
kokkenok
Indlæg: 168
Tilmeldt: 27. jan 2016, 15:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 75

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf kokkenok » 14. mar 2016, 19:22

Aah fodbold. Det 21 århundredes svar på slavehandel.
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Novella » 14. mar 2016, 22:06

Nu er det her fuldstændig ligegyldige private anliggende gudhjælpemig også rykket ind i Danmarks Radios nyhedsdækning og rager derfor mig, fordi mine skattekroner går til det. Gudfader! Som om noget medie ville røre ved historien, hvis det handlede om en hvilken som helst anden arbejdsplads, hvor nogen blev skilt og blev kæreste med eksens kollega. Jeg fatter simpelthen ikke, at medierne vil se sig selv i øjnene og fuldstændig fraviger alle presseetiske regler om at undlade omtale af så åbenlyst private forhold. Og jeg skal slet ikke begynde med hvor proletaragtigt jeg finder det, at nogen overhovedet går op i det, men det undrer mig ikke at der findes publikum til den slags. Men at Danmarks Radio vil nedlade sig til at spilde mine penge på at dække sådan noget får jeg godt nok ondt i tegnebogen af.
5
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16250
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf icelady » 15. mar 2016, 22:56

Det er altså ikke nemt... Klubben prøver at skabe ro om det, og så kommer Kellers eks på banen :D



http://www.bt.dk/superligaen/nu-taler-kellers-hustru-han-havde-ikke-nosser-til-at-fortaelle-mig-sandheden
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Fru Sunshine » 16. mar 2016, 07:42

Der fik hun så sine 15 minutters berømmelse.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Code71 » 16. mar 2016, 08:02

Jeg kan godt sætte mig ind i at den forsmåede part gerne vil have en form for hævn. Men det nytter da ikke at trække det hele gennem pressen samtidig med at hun selv påstår at hun gerne vil skærme børnene.
4
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Modesty Blame
Indlæg: 4364
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 523
Likede indlæg: 9496

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Modesty Blame » 16. mar 2016, 15:54

Code71 skrev:Jeg kan godt sætte mig ind i at den forsmåede part gerne vil have en form for hævn. Men det nytter da ikke at trække det hele gennem pressen samtidig med at hun selv påstår at hun gerne vil skærme børnene.

I betragtning af, hvor ussel jeg kunne få lyst til at være, så synes jeg hun er ganske sober :lol:

Hvis vi ser den gamle debat som et miniunivers, så kan man sige, at der har været nogle tilfælde, der har lignet på debatten. Fair nok - mindst én var en troll, som var mig og Urte og Ado, Sunshine og AF, men alligevel...
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16250
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf icelady » 23. mar 2016, 09:51

Seneste nye er, at RFC og Borring har ophævet den 2-årige kontrakt, de havde indgået.

Tror nok liiiige, randrusianerne er i det røde felt med "amatørledelse, børnehave osv." :D
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Mumifar » 23. mar 2016, 09:54

Boring forlader nu Randers.
Det er ærgeligt, men desværre den énste løsning, hvis ikke Boring vil spille sammen med Keller. Den stærkeste må blive og den svageste må gå - naturligt men alligevel grotesk og uretfærdigt
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Wizzze » 23. mar 2016, 10:31

Mange arbejdspladser har jo regler om at man ikke må lave gris med en kollega, måske skal den udviddes med en kollegas familie eller ex familie? :gruble: :D
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Code71 » 1. apr 2016, 10:32

Træneren Colin Todd er i hvert fald iskold og sætter vel næsten hans job på spil

http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... ge-keller/
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt

Tilbage til "Livets forhold"