Hundelort

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26795

Re: Hundelort

Indlægaf Santa » 18. mar 2024, 12:00

fisken80 skrev:
HerErJeg skrev:Jeg vil så sige, at skraldespande der er sparet væk alle steder, bare er skidetræls.
Vi har sådan et 5 km. stisystem, og der er bare NUL skraldespande. Når så hunden skal skide efter 200 m., så skal posen så bæres med rundt de næste 4,8 km.
Det undskylder ikke noget, men fremmer heller ikke at der bliver samlet op. Og der har været skraldespande i tidernes morgen, men de er sparet væk alle sammen.


Jeg tror bare ikke jeg helt forstår, hvorfor det er et problem at bære posen med sig. Det er jo ikke fordi den hverken fylder ret meget eller vejer ret meget.

Det gør den absolut heller ikke. Hvis man køber hundeposer med hank, så er det for det første lettere at slå knude, og for det andet, så kan hankene nemt bindes fast på snorens håndtag. Og snor har man jo med alligevel.
Det med at der mangler skraldespande er da selvfølgelig irriterende, men bare en dårlig undskyldning.
5
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8592

Re: Hundelort

Indlægaf Raenil » 18. mar 2024, 12:10

fisken80 skrev:
HerErJeg skrev:Jeg vil så sige, at skraldespande der er sparet væk alle steder, bare er skidetræls.
Vi har sådan et 5 km. stisystem, og der er bare NUL skraldespande. Når så hunden skal skide efter 200 m., så skal posen så bæres med rundt de næste 4,8 km.
Det undskylder ikke noget, men fremmer heller ikke at der bliver samlet op. Og der har været skraldespande i tidernes morgen, men de er sparet væk alle sammen.


Jeg tror bare ikke jeg helt forstår, hvorfor det er et problem at bære posen med sig. Det er jo ikke fordi den hverken fylder ret meget eller vejer ret meget.


Det er heller ikke noget problem, de fleste hundemennesker kan sagtens. Klogere hundeejere forsøger at starten ruten på en måde så man kommer forbi en skraldespand på den første del af turen, hvis det er muligt.

Men det er lidt træls at bære rundt på ting. Det er rarere at slentre en tur med hunden uden at holde noget i hænderne. Snoren er jo i den ene hånd, hunden skal klappes med den anden, den tredje bruger man så til lorteposen

Og så er der sikkert nogen der bruger de manglende skraldespande som undskyldning for at lade lorten ligge. Havde der været en skraldespand, havde de nok fundet en anden undskyldning.
2
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4942
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 290
Likede indlæg: 7962

Re: Hundelort

Indlægaf Nicolait » 18. mar 2024, 16:05

Raenil skrev:
fisken80 skrev:
HerErJeg skrev:Jeg vil så sige, at skraldespande der er sparet væk alle steder, bare er skidetræls.
Vi har sådan et 5 km. stisystem, og der er bare NUL skraldespande. Når så hunden skal skide efter 200 m., så skal posen så bæres med rundt de næste 4,8 km.
Det undskylder ikke noget, men fremmer heller ikke at der bliver samlet op. Og der har været skraldespande i tidernes morgen, men de er sparet væk alle sammen.


Jeg tror bare ikke jeg helt forstår, hvorfor det er et problem at bære posen med sig. Det er jo ikke fordi den hverken fylder ret meget eller vejer ret meget.


Det er heller ikke noget problem, de fleste hundemennesker kan sagtens. Klogere hundeejere forsøger at starten ruten på en måde så man kommer forbi en skraldespand på den første del af turen, hvis det er muligt.

Men det er lidt træls at bære rundt på ting. Det er rarere at slentre en tur med hunden uden at holde noget i hænderne. Snoren er jo i den ene hånd, hunden skal klappes med den anden, den tredje bruger man så til lorteposen

Og så er der sikkert nogen der bruger de manglende skraldespande som undskyldning for at lade lorten ligge. Havde der været en skraldespand, havde de nok fundet en anden undskyldning.


Der er vel lommer i bukserne eller i den jakke, som du har på. :-D

Jeg har set nogle hundeejere, der binder posen om snoren.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8592

Re: Hundelort

Indlægaf Raenil » 18. mar 2024, 17:47

Nicolait skrev:
Raenil skrev:
fisken80 skrev:
HerErJeg skrev:Jeg vil så sige, at skraldespande der er sparet væk alle steder, bare er skidetræls.
Vi har sådan et 5 km. stisystem, og der er bare NUL skraldespande. Når så hunden skal skide efter 200 m., så skal posen så bæres med rundt de næste 4,8 km.
Det undskylder ikke noget, men fremmer heller ikke at der bliver samlet op. Og der har været skraldespande i tidernes morgen, men de er sparet væk alle sammen.


Jeg tror bare ikke jeg helt forstår, hvorfor det er et problem at bære posen med sig. Det er jo ikke fordi den hverken fylder ret meget eller vejer ret meget.


Det er heller ikke noget problem, de fleste hundemennesker kan sagtens. Klogere hundeejere forsøger at starten ruten på en måde så man kommer forbi en skraldespand på den første del af turen, hvis det er muligt.

Men det er lidt træls at bære rundt på ting. Det er rarere at slentre en tur med hunden uden at holde noget i hænderne. Snoren er jo i den ene hånd, hunden skal klappes med den anden, den tredje bruger man så til lorteposen

Og så er der sikkert nogen der bruger de manglende skraldespande som undskyldning for at lade lorten ligge. Havde der været en skraldespand, havde de nok fundet en anden undskyldning.


Der er vel lommer i bukserne eller i den jakke, som du har på. :-D

Jeg har set nogle hundeejere, der binder posen om snoren.

Altså, udover at jeg har en hund der helst skider i vores egen have, så slæber jeg pligtskyldigt rundt på lorten. Så du skal ikke overbevise mig. :)

Men for ligeglade hundeejere, så skal i huske, at på den ene side kan de vælge at ignorere problemet, og på den anden side kan de vælge at slæbe rundt på poser med og uden lort, binde det til snoren, putte det i lommer og tasker og alligevel have dårlig samvittighed på andres vegne over dem der ikke samler hundelort op.

Det ville da være langt nemmere bare at være ligeglad, og så komme med en eller anden tåget undskyldning om noget med skraldespande. Og føle at sig berettiget til at opføre sig sådan.
0
Brugeravatar
Krøltop
Indlæg: 105
Tilmeldt: 25. aug 2015, 11:17
Kort karma: 5
Likede indlæg: 118

Re: Hundelort

Indlægaf Krøltop » 18. mar 2024, 17:48

Neverkont skrev:
HerErJeg skrev:Jeg vil så sige, at skraldespande der er sparet væk alle steder, bare er skidetræls.
Vi har sådan et 5 km. stisystem, og der er bare NUL skraldespande. Når så hunden skal skide efter 200 m., så skal posen så bæres med rundt de næste 4,8 km.
Det undskylder ikke noget, men fremmer heller ikke at der bliver samlet op. Og der har været skraldespande i tidernes morgen, men de er sparet væk alle sammen.


Mens jeg havde hund brugte jeg poser med hank (f.eks. fra Lidl), så kunne jeg have de fyldte poser hængende på langfingeren på den hånd jeg ikke havde snoren i. Jeg har altid haft små racer, så det er måske ikke så nemt hvis man har en labrador. ;)

For en del år siden havde jeg en hund, som leverede 3 "pæne" portioner på morgenturen, og da havde jeg simpelthen en taske over skulderen lige til formålet.


Jeg har en Labrador og det er slet ikke et problem at have lorteposen hængende på en finger, men min finger er måske bare blevet mere muskuløs end din :D
1
Neverkont
Indlæg: 1894
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2951

Re: Hundelort

Indlægaf Neverkont » 18. mar 2024, 21:37

Krøltop skrev:
Neverkont skrev:
HerErJeg skrev:Jeg vil så sige, at skraldespande der er sparet væk alle steder, bare er skidetræls.
Vi har sådan et 5 km. stisystem, og der er bare NUL skraldespande. Når så hunden skal skide efter 200 m., så skal posen så bæres med rundt de næste 4,8 km.
Det undskylder ikke noget, men fremmer heller ikke at der bliver samlet op. Og der har været skraldespande i tidernes morgen, men de er sparet væk alle sammen.


Mens jeg havde hund brugte jeg poser med hank (f.eks. fra Lidl), så kunne jeg have de fyldte poser hængende på langfingeren på den hånd jeg ikke havde snoren i. Jeg har altid haft små racer, så det er måske ikke så nemt hvis man har en labrador. ;)

For en del år siden havde jeg en hund, som leverede 3 "pæne" portioner på morgenturen, og da havde jeg simpelthen en taske over skulderen lige til formålet.


Jeg har en Labrador og det er slet ikke et problem at have lorteposen hængende på en finger, men min finger er måske bare blevet mere muskuløs end din :D


Det kan meget vel tænkes. :D

Fordelen ved små hunde er, at de er billigere at have på kost, og så fylder deres lort ikke så meget, selvom jeg nogle gange har undret mig over hvor meget der kan være i sådan et bette kræ. :D

Min seneste var en dværgpinscher, og har tidligere haft schipperke. Ca. 6 kg hund.
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2152
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 127
Likede indlæg: 4999

Re: Hundelort

Indlægaf Anne Droid » 18. mar 2024, 22:05

Min hund kan godt skide 3 gange når vi er ude at gå. Jeg har endnu ikke oplevet at det er et problem at tage alle 3 lorte med hjem. Vi har altid rigeligt med poser med.
0
Klimatosse
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3088
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8050

Re: Hundelort

Indlægaf Charly » 19. mar 2024, 09:12

Jeg har 45 kg. schæfer - der kan være pænt meget lort i sådan et kræ, og det er besværligt at bære rundt på. Mest fordi han er udfordret i forhold til andre hunde, og det kræver et solidt greb i snor og hund til tider, og der gør sådan en lortepose ikke livet nemmere. Men, det er jo sådan set bare ærgerligt for mig. Jeg har valgt at få hund, og så må jeg jo slæbe rundt på hans lort.

Jeg prøver i øvrigt også at planlægge turen ud fra hvor der er skraldespande :-D Der er nogle i kvarteret, der har sådan et klistermærke på deres skraldespand om, at her må man godt smide lorteposer i - jeg ved, hvor alle de skraldespande er :-D
2

Tilbage til "Livets forhold"