Hundelort

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Kanga
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 185
Likede indlæg: 3744

Hundelort

Indlægaf Kanga » 18. feb 2024, 17:35

Ja, forsøgte at finde en mere sigende overskrift, men det blev for langt.

Men hvorfor dælen samler hundeejere ikke op efter deres hund? Og hvad stiller man som grundejer op?

Vi har været i sommerhus i weekenden, og vi har nærmest væltet rundt i hundelort. Folk lader simpelthen deres hund skide inde på vores grund, og samler ikke op bagefter. Midt på flisegangen, på vores parkeringsplads, tilmed ligeforan førerdøren ved en parkeret bil, folk har fået smurt cykler og dæk ind i lort, fået det med ind under skoene.

Jeg overvejer en skilteskov med saml-op-piktogrammer, men hjælper det mon…?
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16292
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32540

Re: Hundelort

Indlægaf icelady » 18. feb 2024, 17:42

Skilte hjælper ikke.

Jeg troede egentlig at dem, der ikke samler op er den ældre generation, men ser desværre også unge der ikke samler op.

Mest ofte undskyldning/forklaring jeg har hørt er: "Der er ingen offentlige skraldespande i nærheden af hvor jeg går tur, så kan jeg lige så godt lade den ligge." Nej, så samler du op og tager den med hjem.


Jeg har ikke selv set det, men har fået fortalt at folk endda lader deres hunde skide på gravsteder. Dét synes jeg er så uanstændigt.

Edit: Min betragtning er mere møntet på hundeejere i byen og ikke kun på sommerhusområdet, som TS beskriver. Beklager jeg ikke fik det tydeliggjort.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17043
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1079
Likede indlæg: 21278

Re: Hundelort

Indlægaf Misantropen » 18. feb 2024, 17:44

Det hjælper ikke noget at sætte skilte op. Hundeejerne gider i forvejen ikke samle op eller holde sig ude af jeres grund. Der skal mere end et eller flere skilte til at ændre det.

Det bedste middel mod de idioter er at sørge for at de ikke har adgang til grunden, men det er ikke altid muligt. Jeg går ikke ud fra at du ved hvilke hundeejere det drejer sig om?
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8611

Re: Hundelort

Indlægaf Raenil » 18. feb 2024, 17:47

#notallhundeejere

Menaltså, der er to slags hundeejere. Der skal ikke ret mange til af den trælse slags før der er hundelort overalt. Der er nok desværre bare ikke så meget at gøre.
11
Kanga
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 185
Likede indlæg: 3744

Re: Hundelort

Indlægaf Kanga » 18. feb 2024, 17:49

Misantropen skrev:Det hjælper ikke noget at sætte skilte op. Hundeejerne gider i forvejen ikke samle op eller holde sig ude af jeres grund. Der skal mere end et eller flere skilte til at ændre det.

Det bedste middel mod de idioter er at sørge for at de ikke har adgang til grunden, men det er ikke altid muligt. Jeg går ikke ud fra at du ved hvilke hundeejere det drejer sig om?

Det er svært at hegne ind, da der ligger parkeringspladser direkte op til fortovet. Af og til tager vi folk på fersk gerning, når de lufter på vores grund, og så smider vi dem væk. Men folk har ingen hæmninger. Den ene lort i denne weekend lå midt på flisegangen foran vores hoveddør 2 meter inde på grunden.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17043
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1079
Likede indlæg: 21278

Re: Hundelort

Indlægaf Misantropen » 18. feb 2024, 17:51

icelady skrev:Skilte hjælper ikke.

Jeg troede egentlig at dem, der ikke samler op er den ældre generation, men ser desværre også unge der ikke samler op.

Mest ofte undskyldning/forklaring jeg har hørt er: "Der er ingen offentlige skraldespande i nærheden af hvor jeg går tur, så kan jeg lige så godt lade den ligge." Nej, så samler du op og tager den med hjem.

Jeg har ikke selv set det, men har fået fortalt at folk endda lader deres hunde skide på gravsteder. Dét synes jeg er så uanstændigt.

Ifølge Naturstyrelsen må man gerne lade lorten ligge. Hvad mange ikke er klar over, eller glemmer er at det ikke er alle steder man må eller bør lade den ligge.

Jeg har også hørt forklaringen at det undlades fordi det giver mere plastikaffald.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17043
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1079
Likede indlæg: 21278

Re: Hundelort

Indlægaf Misantropen » 18. feb 2024, 17:56

Kanga skrev:
Misantropen skrev:Det hjælper ikke noget at sætte skilte op. Hundeejerne gider i forvejen ikke samle op eller holde sig ude af jeres grund. Der skal mere end et eller flere skilte til at ændre det.

Det bedste middel mod de idioter er at sørge for at de ikke har adgang til grunden, men det er ikke altid muligt. Jeg går ikke ud fra at du ved hvilke hundeejere det drejer sig om?

Det er svært at hegne ind, da der ligger parkeringspladser direkte op til fortovet. Af og til tager vi folk på fersk gerning, når de lufter på vores grund, og så smider vi dem væk. Men folk har ingen hæmninger. Den ene lort i denne weekend lå midt på flisegangen foran vores hoveddør 2 meter inde på grunden.

Det er svært at vide hvad der går igennem hovedet på hundeejere der lader den ligge. Det lyder jo ikke til at man kan være i tvivl om at det er en privat og beboet grund.

Måske det kunne mindske generne at opsætte et skilt med en rulle poser til lortene? Så kan de i hvert fsld ikke undskylde sig med at de har glemt at få en pose med og ikke har andet at fjerne den med.
0
Kanga
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 185
Likede indlæg: 3744

Re: Hundelort

Indlægaf Kanga » 18. feb 2024, 17:56

Misantropen skrev:
icelady skrev:Skilte hjælper ikke.

Jeg troede egentlig at dem, der ikke samler op er den ældre generation, men ser desværre også unge der ikke samler op.

Mest ofte undskyldning/forklaring jeg har hørt er: "Der er ingen offentlige skraldespande i nærheden af hvor jeg går tur, så kan jeg lige så godt lade den ligge." Nej, så samler du op og tager den med hjem.

Jeg har ikke selv set det, men har fået fortalt at folk endda lader deres hunde skide på gravsteder. Dét synes jeg er så uanstændigt.

Ifølge Naturstyrelsen må man gerne lade lorten ligge. Hvad mange ikke er klar over, eller glemmer er at det ikke er alle steder man må eller bør lade den ligge.

Jeg har også hørt forklaringen at det undlades fordi det giver mere plastikaffald.


Aå skal man lære sin hund at skide i en kloak eller i et grønt område/en busk, hvor folk ikke færdes.
1
JoyNips
Indlæg: 12124
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34100

Re: Hundelort

Indlægaf JoyNips » 18. feb 2024, 18:06

Anbefaling: en ræveskræmmer. Vi har en, der også har en frekvens der skræmmer katte, fordi der på nabovejen er en kat, der ynder at gå op i vores carport og skide på mine hesteting. Når skræmmeren registrerer bevægelse udsender den en hyletone som mennesker ikke hører, men som dyr gør.
Tænker den ville få hundene til at gå videre i stedet for at skide på jeres grund.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Kanga
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 185
Likede indlæg: 3744

Re: Hundelort

Indlægaf Kanga » 18. feb 2024, 18:08

JoyNips skrev:Anbefaling: en ræveskræmmer. Vi har en, der også har en frekvens der skræmmer katte, fordi der på nabovejen er en kat, der ynder at gå op i vores carport og skide på mine hesteting. Når skræmmeren registrerer bevægelse udsender den en hyletone som mennesker ikke hører, men som dyr gør.
Tænker den ville få hundene til at gå videre i stedet for at skide på jeres grund.

Hvad effekt har den på andre dyr? Vi har kaniner, fasaner og dådyr.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17043
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1079
Likede indlæg: 21278

Re: Hundelort

Indlægaf Misantropen » 18. feb 2024, 18:25

JoyNips skrev:Anbefaling: en ræveskræmmer. Vi har en, der også har en frekvens der skræmmer katte, fordi der på nabovejen er en kat, der ynder at gå op i vores carport og skide på mine hesteting. Når skræmmeren registrerer bevægelse udsender den en hyletone som mennesker ikke hører, men som dyr gør.
Tænker den ville få hundene til at gå videre i stedet for at skide på jeres grund.

Er den ligesom dem man kan få mod muldvarpe?
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4179
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 747
Likede indlæg: 17206

Re: Hundelort

Indlægaf Allmost_Famous » 18. feb 2024, 18:41

Der findes dyreejere, som mener, det er andres problem at deres hund/kat/hest skider på andres grund eller hvor det er til gene for andre. Den type kommer man ikke langt med, fordi de ikke kan se ud over egen næsetip. Desværre. Herinde får man også skudt i skoene, at man hader dyr, hvis man ikke har lyst til at cykle i slalom uden om en bunke hestelort eller fjerne kattelort fra sandkassen eller hundelort fra flisegangen.
5
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
JoyNips
Indlæg: 12124
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34100

Re: Hundelort

Indlægaf JoyNips » 18. feb 2024, 18:52

Kanga skrev:
JoyNips skrev:Anbefaling: en ræveskræmmer. Vi har en, der også har en frekvens der skræmmer katte, fordi der på nabovejen er en kat, der ynder at gå op i vores carport og skide på mine hesteting. Når skræmmeren registrerer bevægelse udsender den en hyletone som mennesker ikke hører, men som dyr gør.
Tænker den ville få hundene til at gå videre i stedet for at skide på jeres grund.

Hvad effekt har den på andre dyr? Vi har kaniner, fasaner og dådyr.


Som jeg forstår det er det forskellige for de forskellige dyr hvilken frekvens der er ubehagelig for dem. Men man kunne måske også sætte den op så den kun afspærrer adgang til grunden fra vejsiden, hvis I har indtryk af at det kunne afhjælpe hunde-problemet. Så kunne nattelivet stadig uforstyrret komme på grunden fra de øvrige sider.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
abcd
Indlæg: 6340
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10346

Re: Hundelort

Indlægaf abcd » 18. feb 2024, 18:53

icelady skrev:Skilte hjælper ikke.


Hvad hvis man vælger nogle aggressive skilte?

Området er videoovervåget, og hvis jeg ser dig efterlade din hunds lort på min grund, ligger jeg på lur næste gang I kommer forbi og skyder din hund lige imellem øjnene med min salonriffel. Dette er ikke en joke, jeg har siddet 5 år i Vestre Fængsel for vold, jeg finder mig i fucking ingenting, og jeg er fuldstændigt ligeglad med dit lortedyr.

Det kan være det ikke optimerer naborelationerne, men man vil vel også gerne bare have fred i sit sommerhus alligevel.
3
Kanga
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 185
Likede indlæg: 3744

Re: Hundelort

Indlægaf Kanga » 18. feb 2024, 19:12

JoyNips skrev:
Kanga skrev:
JoyNips skrev:Anbefaling: en ræveskræmmer. Vi har en, der også har en frekvens der skræmmer katte, fordi der på nabovejen er en kat, der ynder at gå op i vores carport og skide på mine hesteting. Når skræmmeren registrerer bevægelse udsender den en hyletone som mennesker ikke hører, men som dyr gør.
Tænker den ville få hundene til at gå videre i stedet for at skide på jeres grund.

Hvad effekt har den på andre dyr? Vi har kaniner, fasaner og dådyr.


Som jeg forstår det er det forskellige for de forskellige dyr hvilken frekvens der er ubehagelig for dem. Men man kunne måske også sætte den op så den kun afspærrer adgang til grunden fra vejsiden, hvis I har indtryk af at det kunne afhjælpe hunde-problemet. Så kunne nattelivet stadig uforstyrret komme på grunden fra de øvrige sider.

Vi har mange naboer i bebyggelsen, som har hund (og som samler op), dem skal vi helst ikke genere.
0

Tilbage til "Livets forhold"