True crime og kvinder

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19709
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46508

Re: True crime og kvinder

Indlægaf LadyFox » 3. apr 2024, 14:39

Mani skrev:Det er i al fald ikke alle pårørende der er a-okay med det: https://www.bt.dk/samfund/dr-vaert-sand ... rkasteligt

Men mon ikke det er specifikt Mørkeland og lignende formater hun ikke er okay med? Sandy Westh har selv lavet true crime podcast.
0
...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16294
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32555

Re: True crime og kvinder

Indlægaf icelady » 3. apr 2024, 17:13

Misantropen skrev:
Mani skrev:Det er i al fald ikke alle pårørende der er a-okay med det: https://www.bt.dk/samfund/dr-vaert-sand ... rkasteligt

Man vil jo aldrig kunne skære alle pårørende over en kam. Nogen vil gerne fortælle deres historie, eller at andre gør det, andre vil ikke. Det adskiller sig ikke fra alle mulige andre sager/emner.

Jeg har aldrig selv hørt Mørkeland pga. den negative omtale af podcasten. Den virker så absurd. Jeg ved dog ikke hvor meget de inddrager og informerer de pårørende når de laver deres udsendelser, om det overhovedet er noget de gør?


Jeg er efterhånden nået til omkring podcast nr 110, og der er vist omkring 270 afsnit. :gruble:

Jeg er nødt til at holde pause imellem dem; de er -til tider- fjantende, og kan køre ud af tangenter, hvor jeg tænker "SÅ stopper I!", fordi de låser sig fast på een bestemt vinkel.

Samtidig kan de begge til tider være håbløst naive, hvor jeg tænker: "Hvordan kan du ikke vide det?!"

Jeg lytter dog stadig (med nødvendige pauser :genert: ), da de er blevet gode til at gå i dybden med de sager, de har med. De har mange detaljer med.

De har også haft specialafsnit: bla med psykolog og advokat.

De kalder (kaldte?) sig selv for samtale-podcast, hvilket de netop er. Det er 2 damer, der dykker ned i drabssager (ikke kun danske) og snakker om dem, med de tanker de nu end får mens de hører den anden fortælle.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17046
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1079
Likede indlæg: 21284

Re: True crime og kvinder

Indlægaf Misantropen » 3. apr 2024, 17:47

icelady skrev:
Misantropen skrev:
Mani skrev:Det er i al fald ikke alle pårørende der er a-okay med det: https://www.bt.dk/samfund/dr-vaert-sand ... rkasteligt

Man vil jo aldrig kunne skære alle pårørende over en kam. Nogen vil gerne fortælle deres historie, eller at andre gør det, andre vil ikke. Det adskiller sig ikke fra alle mulige andre sager/emner.

Jeg har aldrig selv hørt Mørkeland pga. den negative omtale af podcasten. Den virker så absurd. Jeg ved dog ikke hvor meget de inddrager og informerer de pårørende når de laver deres udsendelser, om det overhovedet er noget de gør?


Jeg er efterhånden nået til omkring podcast nr 110, og der er vist omkring 270 afsnit. :gruble:

Jeg er nødt til at holde pause imellem dem; de er -til tider- fjantende, og kan køre ud af tangenter, hvor jeg tænker "SÅ stopper I!", fordi de låser sig fast på een bestemt vinkel.

Samtidig kan de begge til tider være håbløst naive, hvor jeg tænker: "Hvordan kan du ikke vide det?!"

Jeg lytter dog stadig (med nødvendige pauser :genert: ), da de er blevet gode til at gå i dybden med de sager, de har med. De har mange detaljer med.

De har også haft specialafsnit: bla med psykolog og advokat.

De kalder (kaldte?) sig selv for samtale-podcast, hvilket de netop er. Det er 2 damer, der dykker ned i drabssager (ikke kun danske) og snakker om dem, med de tanker de nu end får mens de hører den anden fortælle.

Jeg ved godt hvad den handler om, men den tiltaler mig bare ikke :genert:
1
Jammerdalen
Indlæg: 779
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1008

Re: True crime og kvinder

Indlægaf Jammerdalen » 11. apr 2024, 00:59

For mig handler et helt forsimplet om spørgsmålet: "hvorfor?" Altså motivet og det psykologiske aspekt i det. Jeg synes også selve efterforskningsarbejdet er spændende, men det element kan lige så fint blive tilfredsstillet ved at se en thriller eller krimiserie. På den måde slipper jeg også for den dårlige samvittighed. True Crime handler for mig slet ikke om at svælge i offerets lidelser. Det vil jeg faktisk helst undgå.

Jeg kan sagtens forstå jer, der mener at det er uetisk at se True Crime, men hvad tænker I om det, at man er motiveret af selve karakteren og dennes adfærd? Jeg kan f.eks. godt lide at se virkelige afhøringer, observere hvordan de arbejder med gerningspersonen, hvordan han/hun opfører sig osv. Jeg forstår personligt ikke "bad boy" teorien - det er lige groft nok at reducere en morder til en bad boy :D Jeg synes desuden det er mindst lige så interessant, hvis det er en kvinde, der er gerningsperson.
2

Tilbage til "Livets forhold"