skiferien, der aldrig blev til skiferie.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Mus84
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:47
Kort karma: 14
Likede indlæg: 237

Re: skiferien, der aldrig blev til skiferie.

Indlægaf Mus84 » 21. mar 2016, 21:33

:ae: lyder forfærdeligt. Godt I alle har det godt efter omstændighederne.
0
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
MOGA
Indlæg: 4024
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7348

Re: skiferien, der aldrig blev til skiferie.

Indlægaf MOGA » 21. mar 2016, 21:39

Det lyder forfærdeligt. Godt, at I trods alt slap godt fysisk fra det. Jeg kan godt forstå, at I er slået helt ud af kurs :ae:
Hvordan har børnene det nu?
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: skiferien, der aldrig blev til skiferie.

Indlægaf Panton » 21. mar 2016, 21:43

Kæmpe kram og tanker herfra, det lyder som ens værste mareridt :ae: Fantastisk at læse I slap fra ulykken alle sammen
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40530

Re: skiferien, der aldrig blev til skiferie.

Indlægaf Akehurst2 » 21. mar 2016, 22:39

Hvor er det bare barsk læsning - godt, at I alle klarede den ( og forhåbentligt manden i den anden bil) :ae:

Jeg tror, det er rigtig godt, at du har taget dig tid til at skrive hele forløbet. Det er godt til at få samlet tankerne og forstå forløbet at skulle skrive det hele fra ende til anden.
3
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: skiferien, der aldrig blev til skiferie.

Indlægaf Delfin » 22. mar 2016, 00:50

Hvor er det godt, I alle er uskadt fysisk. Det psykiske skal have sin tid, men forhåbentlig kommer I også gennem det uden for mange mærker på sjælen.
Kram og en masse varme tanker til jer.
1
14 11 14
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: skiferien, der aldrig blev til skiferie.

Indlægaf Annione » 22. mar 2016, 02:23

Hold da op for en omgang.
Jeg håber I alle sammen bliver ved med at være okay. Og at I kommer ud og køre i bil igen - så I ikke får angst ved at sætte jer ind i en bil.

Hvor er du bare sindsygt skarp! Så vildt, at du bare kører ind på nødsporet. Kroppen gør nogle vilde ting - jeg nåede engang at bremse og undvige en elg, før min veninde, der sad ved siden af, overhovedet opdagede dyret, der stod midt på vejen. Man må vist bare takke sine reflekser og evt. skytsengle.

:ae:
3
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8872

Re: skiferien, der aldrig blev til skiferie.

Indlægaf D.itsen » 22. mar 2016, 05:41

Hold da op. Masser af tanker herfra, det må godt nok have været voldsomt, kan godt forstå at I er mærket af det
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: skiferien, der aldrig blev til skiferie.

Indlægaf Badesandalen » 22. mar 2016, 07:11

Jeg kan ikke tilføje noget, de andre har sådan set sagt det godt.

Men hold kæft, hvor er jeg glad for at du havde en fornemmelse om bilen bag dig!
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: skiferien, der aldrig blev til skiferie.

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. mar 2016, 07:49

Delfin skrev:Hvor er det godt, I alle er uskadt fysisk. Det psykiske skal have sin tid, men forhåbentlig kommer I også gennem det uden for mange mærker på sjælen.
Kram og en masse varme tanker til jer.



Jeg tror at det at vi ved at vi er uden skyld allerede har hjulpet en del på det, vi gjorde hvad vi skulle og kunne hver især, resten er sort uheld, som vi heldigvis slap mere end nådigt fra.


Vil har vi kørt igen alle, min mand og jeg først dagen efter, men der var jo lige 800 km hjem igen som skulle tilbagelægges. Børnene havde heller ikke nogle problemer med det.

Børnene er ok, de 2 store er glade for at være hjemme, og laver det de plejer. Spiller computer. Nr 2 har fået en plads på håndbold påskecup, som han var rigtig ærgerlig over at gå glip af, så han er glad.
Nr 1 tager på et par dages overnatning hos moster, efter vi alle har været i zoo en tur her i dag.
Nr 3 er ærgerlig over skiferie, han synes det er dumt vi sagde nej siger han. Nr. 4 forstår ikke alverden, ud over at det var æv og ærgerligt og synd for fars bil.


I går gik meget energi på at kontakte forsikringer og være kastebold imellem dem. Frustrerende når man har lagt forsikringerne i samme selskab og at de så har en under leverandør på noget af det. Det havde været rart om de bare kunne tage det hele og selv putte det i rette kasser.
Det er et cirkus.
Men vi kunne ikke får krisepsykolog hvis ikke det andet var anmeldt. Og min mand måtte insistere på at de altså noterede på respektive ulykkesforsikringer at de havde været impliceret i en ulykke, hvis noget kommer til hen af vejen.
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: skiferien, der aldrig blev til skiferie.

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. mar 2016, 08:36

Det er jeg godt nok ked af at høre.
Selvom I slap nådigt, er det helt i orden at være trist, chokeret og vred. Det, tror jeg, er vigtigt at holde fast i, hvis I skulle komme til at opleve, at folk omkring jer fokuserer meget på, at ingen af jer kom til skade.

Jeg har selv som barn været involveret i en lignende ulykke som passager, og det havde meget stor betydning, at jeg først mærkede noget, da sammenstødet rent faktisk skete. Mine forældre så det, ligesom dig, være på vej, og det gjorde især min mors reaktion meget anderledes end min. Uvisheden og afmagten kan give hjernen et chok, som det er vigtigt at være opmærksom på i lang tid fremover, og som i bund og grund er ligeglad med, at kroppen har klaret sig fint.

Noget andet, jeg også kan huske, er, at man nærmest var superman m/k i tiden lige efter, for det bliver man nødt til, især som voksen, med alle de ting, der skal ordnes, hjemtransport, osv. At man i den periode kommer ud at køre igen og har det ok med det, behøver derfor desværre ikke at betyde, at man så har klaret et evt. traume. Det kan dukke op på et senere tidspunkt, hvor man så må kigge nærmere på det, selvom det måske føles frustrerende at skulle beskæftige sig med ulykken igen.
Man må se tiden an og føle fra dag til dag, og det virker det også, som om I er meget opmærksomme på.
6
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: skiferien, der aldrig blev til skiferie.

Indlægaf musel » 22. mar 2016, 09:08

Mine tanker går til jer. Godt, at I alle er fysisk uskadte.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14667
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: skiferien, der aldrig blev til skiferie.

Indlægaf sigge » 22. mar 2016, 14:38

Puh, sikke en forfærdelig oplevelse for jer. Hvor var det bare godt, at et eller andet instinkt fik dig til at trække ud i nødsporet. Jeg havde både gåsehud og en klump i halsen af at læse din beretning. Det er godt at høre, at I alle er nogenlunde okay fysisk. Så håber jeg for jer, at psyken også lige så stille følger med, når I får snakket med krisepsykologen.

Mange kram og tanker til jer allesammen.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: skiferien, der aldrig blev til skiferie.

Indlægaf Delfin » 23. mar 2016, 00:37

DD_81 skrev:
Delfin skrev:Hvor er det godt, I alle er uskadt fysisk. Det psykiske skal have sin tid, men forhåbentlig kommer I også gennem det uden for mange mærker på sjælen.
Kram og en masse varme tanker til jer.



Jeg tror at det at vi ved at vi er uden skyld allerede har hjulpet en del på det, vi gjorde hvad vi skulle og kunne hver især, resten er sort uheld, som vi heldigvis slap mere end nådigt fra.


Vil har vi kørt igen alle, min mand og jeg først dagen efter, men der var jo lige 800 km hjem igen som skulle tilbagelægges. Børnene havde heller ikke nogle problemer med det.

Børnene er ok, de 2 store er glade for at være hjemme, og laver det de plejer. Spiller computer. Nr 2 har fået en plads på håndbold påskecup, som han var rigtig ærgerlig over at gå glip af, så han er glad.
Nr 1 tager på et par dages overnatning hos moster, efter vi alle har været i zoo en tur her i dag.
Nr 3 er ærgerlig over skiferie, han synes det er dumt vi sagde nej siger han. Nr. 4 forstår ikke alverden, ud over at det var æv og ærgerligt og synd for fars bil.


I går gik meget energi på at kontakte forsikringer og være kastebold imellem dem. Frustrerende når man har lagt forsikringerne i samme selskab og at de så har en under leverandør på noget af det. Det havde været rart om de bare kunne tage det hele og selv putte det i rette kasser.
Det er et cirkus.
Men vi kunne ikke får krisepsykolog hvis ikke det andet var anmeldt. Og min mand måtte insistere på at de altså noterede på respektive ulykkesforsikringer at de havde været impliceret i en ulykke, hvis noget kommer til hen af vejen.


Det kan jeg godt forestille mig, er en hjælp at tænke på.
Det er ikke en naturlov, at det sker, kriser kan man ikke sådan sætte på formel, men jeg er meget enig med Det Sorte Cirkus, at I skal være opmærksom på, at der godt kan dukke reaktioner op senere.
0
14 11 14
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: skiferien, der aldrig blev til skiferie.

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. mar 2016, 10:42

Delfin skrev:
Det kan jeg godt forestille mig, er en hjælp at tænke på.
Det er ikke en naturlov, at det sker, kriser kan man ikke sådan sætte på formel, men jeg er meget enig med Det Sorte Cirkus, at I skal være opmærksom på, at der godt kan dukke reaktioner op senere.



Nej det er netop ikke formler på noget som helst, der er bare hjerner der reagerer som de nu engang gør.
Vi skal forbi krisepsykolog i næste uge - den store ville ikke, men jeg har insisteret på at han skal med, mindst en gang.

Forsikringen har i dag givet os besked om at bilen er totalskadet, og der står i brevet fra dem, at de vurderer at vi står uden ansvar i ulykken, på baggrund af politirapporten. Så mangler vi bare at de vurderer den, ifht. erstatning.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: skiferien, der aldrig blev til skiferie.

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. mar 2016, 10:44

vi regnede heller ikke med at det kunne betale sig at få dette til at blive til bil igen...

Billede
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Livets forhold"