Huslige ting I GODT kan li'?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Huslige ting I GODT kan li'?

Indlægaf Zombie » 26. mar 2016, 14:14

Organisering/grundig oprydning.

Jeg ser ofte videoer fra YouTube om, hvordan man bedst organiserer sit loot.

Og jeg elsker at smide ud/sortere.

Det er først kommet inden for de sidste to år. Konsekvensen af at bo et menneske og en hund på 27 kvm2 i alt.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Huslige ting I GODT kan li'?

Indlægaf Zombie » 26. mar 2016, 14:15

Usj, elsker også at sy, min symaskine hedder Bertha ligesom maskinen fra børnetime.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Huslige ting I GODT kan li'?

Indlægaf malou_43 » 26. mar 2016, 15:28

Jeg elsker at støvsuge! Elsker det bare! Især hvis det er "beskidt" - mine forældre har to hunde, der ved at smide vinterpels - jeg har støvsuget hver dag, nogle dage 2 :D

Og at vaske tøj - og sengetøj om foråret og sommeren. Lækkert!
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Huslige ting I GODT kan li'?

Indlægaf HappyPaww » 26. mar 2016, 15:40

Det der giver meget tydelige resultater, fx afkalkning, overens og vinduespudsning. Det er ret sjældent jeg tager mig sammen til det, men når jeg gør, er det en super god fornemmelse bagefter.

Madlavning og indkøb kan jeg rigtig godt lide - dog ville jeg gerne undgå at slæbe varer og sætte på plads :D

Jeg absolut hader at støvsuge :sur:

Jeg rengøring i øvrigt oftest badeværelset når jeg er nøgen og på vej i bad så jeg kan plaske med vand :lol:
0
Brugeravatar
Newsugar
Indlæg: 133
Tilmeldt: 16. nov 2015, 23:22
Kort karma: 5
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 62

Re: Huslige ting I GODT kan li'?

Indlægaf Newsugar » 26. mar 2016, 17:11

Lave mad og bage. Vasketøj er også ok, det er nemt og man får rent tøj. Tørre af rundt omkring og gulvvask synes jeg er meget hyggeligt ☺
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Huslige ting I GODT kan li'?

Indlægaf Karkluden » 26. mar 2016, 19:56

Vi har faktisk fordelt vores huslige arbejde herhjemme nogenlunde efter, hvad vi kan lide.

Jeg står for alt vedrørende madlavning; madpakker, madplan, hovedparten af indkøb, madlavning til aften, forberedelse af morgenmad, styr på fryser, styr på at få en måltidskasse indimellem osv.
Jeg står også for at gøre badeværelse rent, tørre støv af, desinficere dørhåndtag og gøre køkkenmaskiner og hårde hvidevarer rene. Alt det går fra "YAY :love:" til "fint nok" på glædesskalaen.

Min kæreste står for sengetøj, alt vdr. tøjvask, støvsugning, opvask og at gå ned med skrald.

Alm. oprydning er vi fælles om, men vi holder det nu bare ryddeligt.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Huslige ting I GODT kan li'?

Indlægaf Myresluger » 26. mar 2016, 21:04

Det er godt nok et svært spørgsmål.. Hmmmm jeg kan godt lide at bage det er vist stort set det!

For mig er huslige ting en sur pligt.. Hverken madlavning, rengøring eller oprydning er sjov.. Derfor har jeg i mange år betalt mig fra rengøring.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Huslige ting I GODT kan li'?

Indlægaf hotlips » 27. mar 2016, 00:23

Havearbejde, faktisk betragter jeg det som et privilegium, da jeg boede i lejlighed tog jeg nogengange ned til min far og gav skvalderkålen en omgang på nogle timer.

Jeg er så også så langsom så jeg har altid noget der skal klares også selvom jeg bruger mange timer året rundt og vi kun har en almindelig rækkehushave.

Det er dog en lidt mere interessant en af slagsen end de fleste på samme størrelse vil jeg mene.

Alt andet husligt hader jeg, fra madlavning til tøjvask og i særdeleshed at vaske gulv som jeg desværre er nødt til at gøre grundigt hver dag pga timerne i haven.
1
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Huslige ting I GODT kan li'?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 27. mar 2016, 00:39

Onsdags- og lørdagssex.
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Huslige ting I GODT kan li'?

Indlægaf Suzan » 27. mar 2016, 05:38

Jeg elsker at støvsuge.

Havearbejde er også meget højt oppe på listen, på nær at klippe hæk.

Opvask er jeg begyndt at være træt af.
Har aldrig ejet en opvaskemaskine og charmen ved at stå der i timevis er ved at fordufte.

Det er skønt at sætte en maskine tøj over og tilsvarende ufedt at komme træt hjem og være nødt til at hænge tøj op - på nær hvis vejret endelig egner sig til udendørs ophæng.

Jeg kan også virkelig godt li' at rydde op og evt flytte møblerne rundt.

Madlavning skal jeg tage mig alvorligt sammen til at gøre.
Bestikkelse, nærmest.
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Huslige ting I GODT kan li'?

Indlægaf Evapeva » 27. mar 2016, 10:05

Tørre støv af/afvaske overflader. De er altid pæne. Gulvene til gengæld. :tie:

Dog kan jeg faktisk rigtig godt lide at støvsuge, når først jeg kommer i gang. Der dufter altid bedre bagefter.
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Huslige ting I GODT kan li'?

Indlægaf Krølle » 27. mar 2016, 10:28

Fantastisk tråd! I stedet for at mukke over rengøring har den fået mig til at tænke over, hvad jeg egentlig kan lide og ikke lide.....

OG: Hvis jeg har tid, er der faktisk forbløffende få ting, jeg ikke kan lide. De fleste synes jeg ligefrem er hyggelige!

Nå. På nej-listen er i prioriteret haderækkefølge (dog med delt førsteplads) opvask i hånden, rengøring af gaskomfur, rengøre toiletter og tørre støv af overflader. Alt andet rengøring er faktisk helt ok, det meste decideret hyggeligt :lun:

Jeg elsker at pudse vinduer i solskin en tidlig forårsdag. Nok delvis fordi jeg aldrig gør det om vinteren, så det virkelig gør en stor forskel :-D
2
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Huslige ting I GODT kan li'?

Indlægaf avdotja » 27. mar 2016, 11:33

Det generer mig ikke ligefrem at tænde robotstøvsugeren, men det er vist også det nærmeste vi kommer "huslige ting jeg kan godt kan lide" :genert:
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Huslige ting I GODT kan li'?

Indlægaf Purple Haze » 27. mar 2016, 12:23

Havearbejde.
Bor midt i Kbh. og har en mikro have, hvilket virkelig er et privilegie. Bliver småarrig over dem som har have herinde i byen, som ikke gør noget ud af den, og fx bare lægger fliser og bruger den som opbevaringsplads. Så flyt dog! Så nogen der sætter pris på den kan komme til :evil:

Ellers synes jeg også om at pudse vinduer, selvom jeg ikke gør det så tit.
Kan godt lide at rydde op.
Og finder det sært tilfredsstillende at tørre komfuret af.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
kokkenok
Indlæg: 168
Tilmeldt: 27. jan 2016, 15:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 75

Re: Huslige ting I GODT kan li'?

Indlægaf kokkenok » 31. mar 2016, 19:56

Jeg bor sammen med 3 andre og tørner derfor om regngøringen.
i den forbindelse finder jeg mest tilfredsstillende at finde alle de bitte små steder, hvor der ikke lige er blvet gjort rent - og så gøre det rent. Samt fuldstændigt at splitte ovnen ad i hoveddele og gøre dem rent. :)

Men mit foretrukne huslige opgaverer helt klart køkkenet og madlavningen.
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."

Tilbage til "Livets forhold"