Stop så! Danskere dødtrætte af mobilsnak i offentligheden

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Stop så! Danskere dødtrætte af mobilsnak i offentligheden

Indlægaf landsbytossen » 30. mar 2016, 02:30

dgd2007 skrev:Men det er virkelig smart for den slags, der altid har snakket hen for sig selv i det offentlige rum.
Nu kan de bare have en mobil i hånden, så er der ingen, der tænker over det :fløjt:

Kun indtil telefonen ringer, mens de "snakker" i den :D
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25742

Re: Stop så! Danskere dødtrætte af mobilsnak i offentligheden

Indlægaf Delfin » 30. mar 2016, 09:43

Kattefjæs skrev:Undskyld... men.... Det hedder højrøstet. :genert: :genert:


Du har så meget ret. Jeg er rystet over, at jeg har lavet en så banal fejl :genert:
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Stop så! Danskere dødtrætte af mobilsnak i offentligheden

Indlægaf Kattefjæs » 30. mar 2016, 09:46

Delfin skrev:
Kattefjæs skrev:Undskyld... men.... Det hedder højrøstet. :genert: :genert:


Du har så meget ret. Jeg er rystet over, at jeg har lavet en så banal fejl :genert:


Jeg kommer efter dig med en rulle bagepap næste gang. :lol: :lol: :lol:

Undskyld.... :genert:
3
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25742

Re: Stop så! Danskere dødtrætte af mobilsnak i offentligheden

Indlægaf Delfin » 30. mar 2016, 09:48

Kattefjæs skrev:
Delfin skrev:
Kattefjæs skrev:Undskyld... men.... Det hedder højrøstet. :genert: :genert:


Du har så meget ret. Jeg er rystet over, at jeg har lavet en så banal fejl :genert:


Jeg kommer efter dig med en rulle bagepap næste gang. :lol: :lol: :lol:

Undskyld.... :genert:


Det er ok, jeg var selv ude om det :D
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Stop så! Danskere dødtrætte af mobilsnak i offentligheden

Indlægaf Joe » 30. mar 2016, 20:54

Er jeg i det rette humør, ser jeg virkelig mange irriterende mennesker i det offentlige rum. Men jeg husker ikke en eneste episode tydeligt, hvor det var mobilsnak, der var det irriterende.
Forleden kørte jeg for eksempel i metro med to fjollede teenagepiger, og jeg er ret sikker på at de i volume overgik en almindelig telefonsamtales volume. Jeg har også kørt i tog fra Aarhus til København med en flok børn og voksne (vel ca 8-10 i alt) der mest kommunikerede i råb. Jeg har også siddet sammen med tre ikke specielt højlydte piger, der heller ikke fortalte voldsomme intime detaljer, men som til gengæld lød simpelthen så kiksede at jeg krummende tæer. Alle tre oplevelser var irriterende, men ikke værre end at jeg kunne lukke det ude med musik i ørerne.
For når jeg nu er i offentlig transport hver dag, og jeg ved at andre mennesker godt kan gå mig på nerverne, så er det at have muligheden for at kunne lukke det ude da det mindste jeg kan gøre for min egen skyld.
Til gengæld sad jeg i toget fra Aarhus til København i forrige weekend og tænkte over, hvor nederen det er, at man ikke kan lukke sidemandens svedlugt ude. Eller lugten af øl i S-toget (den er der så også jævnt tit.)

Forresten er jeg en af de typer, der også har private samtaler med mine veninder i det offentlige rum. Jeg vil hermed gerne undskylde til de kvinder i Fitness Worlds omklædningsrum, der potentielt har hørt mig fortælle min veninde at jeg i fredags havde menstruation og det giver mig sygt ømme bryster.
Eller dem som kunne have hørt samtalen om hvorfor man ikke bør lave mavebøjninger, når man har luft i maven. Undskyld.
Men i det mindste talte jeg jo ikke i telefon.
2

Tilbage til "Livets forhold"