Hvornår vasker du tøj?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. mar 2016, 12:35

Akehurst2 skrev:Ja da - ellers ville jeg jo drukne i tøj uden for skabet.

Jeg bruger fx bukser, sweatre, cardigans, blazere og kjoler (alt det, der ikke er direkte på kroppen) masser af gange, men jo ikke mange dage i træk, så jeg har det på, og så ryger det på plads til jeg på et eller andet tidspunkt måske uger eller måneder senere skal bruge det igen.


Og her er nok en del af forklaringen på mit vaskebjørnesyndrom.
På nær to cardigans og to hættetrøjer bærer jeg alt mit tøj direkte på kroppen. Altså selvfølgelig fraregnet de steder hvor der er undertøj i mellem.
Eller - næh, mine nededele er jo udenpå strømpebukser, og dem kan jeg heller ikke lide at have på mere end en gang.
Måske er grunden nærmere, at alt mit tøj er i jersey og derfor hurtigt bliver noget fuzzy at se på. Jeg går fx. slet ikke i bukser.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Akehurst2 » 30. mar 2016, 12:41

Lemonella skrev:Mit eget tøj bliver hængt til luftning og jeg kan sagtens gå med et par bukser eller en nederdel i en 3 dages tid.


Det er så skægt, når man læser det her med du da sagtens kan have et par bukser på en tre dages tid - for jeg kan uden problemer have bukser på 20 gange, hvis det skal være. Ikke 20 dage i træk (fordi det ville være kedeligt), men over tid. Hvis jeg ikke ligefrem spilder på dem (det er så til gengæld ikke helt sjældent :tie:), så bliver de jo ikke beskidte af at man bare sidder på kontor eller går rundt i huset.
2
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf lillebjoern » 30. mar 2016, 12:44

Akehurst2 skrev:
Lemonella skrev:Mit eget tøj bliver hængt til luftning og jeg kan sagtens gå med et par bukser eller en nederdel i en 3 dages tid.


Det er så skægt, når man læser det her med du da sagtens kan have et par bukser på en tre dages tid - for jeg kan uden problemer have bukser på 20 gange, hvis det skal være. Ikke 20 dage i træk (fordi det ville være kedeligt), men over tid. Hvis jeg ikke ligefrem spilder på dem (det er så til gengæld ikke helt sjældent :tie:), så bliver de jo ikke beskidte af at man bare sidder på kontor eller går rundt i huset.


Haha, sådan har jeg det også. Tøj bliver jo slidt af at blive vasket for meget, og mine bukser lugter aldrig - det er altid fordi der bliver spildt på dem. Så jeg har dem også gerne på en 10-20 gange uden at de vaskes.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Akehurst2 » 30. mar 2016, 12:44

Jer, der vasker hver gang - så ender i med 7 par bukser/nederdele/kjoler, 7 skjorter/Toppe/T-shirts, 7 sweatre/jakker, 7 sæt undertøj og sokker til vask hver eneste uge (+ ekstra fra når man skifter for fx at skulle ud om aftenen) - og så træningstøj, sengetøj, håndklæder m.v. oveni?

Jeg ville drukne i vasketøj i løbet af et par uger.
1
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf A 7 » 30. mar 2016, 12:45

Jeg vasker kun tøj, der trænger, så jeg har intet problem med at hænge en skjorte tilbage i skabet. #Antivaskebjørn
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Aima » 30. mar 2016, 12:45

Bluser, trusser og strømper vasker jeg efter at have brugt det en enkelt gang. Trøjer, cardigans, jeans og træningstøj kan jeg godt bruge et par gange. BH'er vasker jeg ved skudår, cirka.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf lillebjoern » 30. mar 2016, 12:46

Men for mig handler det netop også om miljøaspektet. Hvorfor vaske tøj, der ikke er decideret beskidt eller lugter? Jeg forstår det simpelthen ikke.
5
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Aima » 30. mar 2016, 12:48

Akehurst2 skrev:Jer, der vasker hver gang - så ender i med 7 par bukser/nederdele/kjoler, 7 skjorter/Toppe/T-shirts, 7 sweatre/jakker, 7 sæt undertøj og sokker til vask hver eneste uge (+ ekstra fra når man skifter for fx at skulle ud om aftenen) - og så træningstøj, sengetøj, håndklæder m.v. oveni?

Jeg ville drukne i vasketøj i løbet af et par uger.


Jeg undrer mig mere over tiden. Sortering, ophængning, sammenlægning og på-plads-lægning tager jo tid. Det er hvert fald min primære grund til at begrænse vaskeriet lidt.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Akehurst2 » 30. mar 2016, 12:48

lillebjoern skrev:Men for mig handler det netop også om miljøaspektet. Hvorfor vaske tøj, der ikke er decideret beskidt eller lugter? Jeg forstår det simpelthen ikke.


Ja, især det, men også om økonomien, både i forhold til selve det at vaske (for slet ikke at tale om det tøj, der skal renses) og slid på tøjet, og om den tid, der skal bruges på tøjvask.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Animi » 30. mar 2016, 12:52

Alt indtagen trusser kan jeg sagtens bruge flere gange. Der kan sagtens gå 2 måneder i mellem at mine jeans bliver vasket, medmindre jeg decideret har spildt på dem.
Men ja, ting bliver kun vasket hvis det er nusset eller lugter.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. mar 2016, 12:52

Akehurst2 skrev:Jer, der vasker hver gang - så ender i med 7 par bukser/nederdele/kjoler, 7 skjorter/Toppe/T-shirts, 7 sweatre/jakker, 7 sæt undertøj og sokker til vask hver eneste uge (+ ekstra fra når man skifter for fx at skulle ud om aftenen) - og så træningstøj, sengetøj, håndklæder m.v. oveni?

Jeg ville drukne i vasketøj i løbet af et par uger.


Ja, det passer meget godt.
Tøjet fylder én maskine, da det meste kan vaskes sammen, fordi jeg primært går i sort tøj.

Jeg er i øvrigt kommet til at tænke på, at min nederdel/kjole typisk dagligt bl.a. bliver udsat for klasseværelser, der ikke altid er pinligt rene, lidt børnefingre, sæder i offentlige transportmidler og byluft.
Efter sådan en dag føler jeg sjældent, at den er ren nok til at blive brugt igen, selvom den ikke er plettet
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Animi » 30. mar 2016, 12:53

Og ja, jeg vil slet ikke tale om hvor lidt mine bh'er bliver vasket :ninja:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf A 7 » 30. mar 2016, 12:53

Akehurst2 skrev:
lillebjoern skrev:Men for mig handler det netop også om miljøaspektet. Hvorfor vaske tøj, der ikke er decideret beskidt eller lugter? Jeg forstår det simpelthen ikke.


Ja, især det, men også om økonomien, både i forhold til selve det at vaske (for slet ikke at tale om det tøj, der skal renses) og slid på tøjet, og om den tid, der skal bruges på tøjvask.


Og besværet med at have vådt tøj hængende, der skal tørre (selv om det selvfølgelig afhænger meget af den fysiske indretning af ens hjem).
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Aima » 30. mar 2016, 12:59

Lemonella skrev:
Aima skrev:Bluser, trusser og strømper vasker jeg efter at have brugt det en enkelt gang. Trøjer, cardigans, jeans og træningstøj kan jeg godt bruge et par gange. BH'er vasker jeg ved skudår, cirka.


Åh ja, BHer. De bliver så ikke vasket så tit som mine trusser. Jeg hader, at gå med BH og derfor bliver de kun brugt de få timer jeg er i selskab med andre. Så hænges de op og luftes på altanen og lægges ind på hylden igen til næste gang.
De vaskes når de lugter og hvor tit det er, aner jeg ikke. :D


Nej, mine bliver nærmest aldrig vasket, de hænger og pynter rundtomkring på en stol i soveværelset og på knager på badeværelset, men de lugter aldrig. Mine sports-BH'er lugter i øvrigt heller aldrig selvom de er drivvåde efter brug, dem vasker jeg dog sammen med træningstøjet.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Mi55y » 30. mar 2016, 13:04

Bukser, kjoler, trøjer og leggins har jeg på 2-3 gange, før de ryger til vask. Cardigans ryger til vask, hvis jeg synes, de er beskidte eller lugter af sved. BH'er bruger jeg gerne 3-4 gange, før de ryger til vask. Trusser og strømper er faktisk det eneste, som kun bruges en gang før vask.

Jeg vasker ca. hver 14. dag. Jeg er kun mig selv og skal i vaskekælder fra 2. sal, så jeg samler gerne sammen,
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Livets forhold"