Hvornår vasker du tøj?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Vixen » 31. mar 2016, 17:54

Store trøjer og sweatre vasker jeg nærmest kun, hvis de lugter af mad, røg eller bål (ikke fordi jeg er særlig spejder-agtig, og jeg ryger heller ikke. Men for eksemplets skyld). Jeg har dem stort set kun på derhjemme, og jeg går i bad hver dag, så de bliver altså ikke beskidte som sådan.

T-shirts kan jeg godt have på nogle gange, hvis ikke jeg har cyklet den dag (og dermed svedt lidt). Mine yndlingskjoler og bluser tænker jeg over at bruge på dage, hvor jeg ikke cykler ærinder, så de ikke bliver svedt på, og således ikke skal vaskes så ofte. Jeg er meget påpasselig med at slide på mit yndlingstøj :genert:

Trusser og strømper vaskes efter én gangs brug.
Jeg tør ikke sige, hvor ofte jeg vasker BH'er og håndklæder. Jo, hånd-håndklæder vaskes ofte, men krops- og hår-håndklæde... Altså jeg er af den overbevisning, at jeg er ren, når jeg kommer ud af badet. Og jeg hænger dem til tørre bagefter, så de ikke blive sure.

Jeg synes, det lyder som noget værre miljøsvineri, at din kæreste vil vaske ALT tøj efter at det er brugt én gang, lillebjoern. :gruble:
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf lillebjoern » 31. mar 2016, 17:58

KinderBueno skrev:Store trøjer og sweatre vasker jeg nærmest kun, hvis de lugter af mad, røg eller bål (ikke fordi jeg er særlig spejder-agtig, og jeg ryger heller ikke. Men for eksemplets skyld). Jeg har dem stort set kun på derhjemme, og jeg går i bad hver dag, så de bliver altså ikke beskidte som sådan.

T-shirts kan jeg godt have på nogle gange, hvis ikke jeg har cyklet den dag (og dermed svedt lidt). Mine yndlingskjoler og bluser tænker jeg over at bruge på dage, hvor jeg ikke cykler ærinder, så de ikke bliver svedt på, og således ikke skal vaskes så ofte. Jeg er meget påpasselig med at slide på mit yndlingstøj :genert:

Trusser og strømper vaskes efter én gangs brug.
Jeg tør ikke sige, hvor ofte jeg vasker BH'er og håndklæder. Jo, hånd-håndklæder vaskes ofte, men krops- og hår-håndklæde... Altså jeg er af den overbevisning, at jeg er ren, når jeg kommer ud af badet. Og jeg hænger dem til tørre bagefter, så de ikke blive sure.

Jeg synes, det lyder som noget værre miljøsvineri, at din kæreste vil vaske ALT tøj efter at det er brugt én gang, lillebjoern. :gruble:


Ja, det prøver jeg også at fortælle ham. Men det er sådan han er vokset op. Hans mor mener også at man skal vaske bukser hver uge... sådan konsekvent. :forvirret: De må have kørt mange, mange vaske i det hjem.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Vixen » 31. mar 2016, 18:12

lillebjoern skrev:
KinderBueno skrev:Store trøjer og sweatre vasker jeg nærmest kun, hvis de lugter af mad, røg eller bål (ikke fordi jeg er særlig spejder-agtig, og jeg ryger heller ikke. Men for eksemplets skyld). Jeg har dem stort set kun på derhjemme, og jeg går i bad hver dag, så de bliver altså ikke beskidte som sådan.

T-shirts kan jeg godt have på nogle gange, hvis ikke jeg har cyklet den dag (og dermed svedt lidt). Mine yndlingskjoler og bluser tænker jeg over at bruge på dage, hvor jeg ikke cykler ærinder, så de ikke bliver svedt på, og således ikke skal vaskes så ofte. Jeg er meget påpasselig med at slide på mit yndlingstøj :genert:

Trusser og strømper vaskes efter én gangs brug.
Jeg tør ikke sige, hvor ofte jeg vasker BH'er og håndklæder. Jo, hånd-håndklæder vaskes ofte, men krops- og hår-håndklæde... Altså jeg er af den overbevisning, at jeg er ren, når jeg kommer ud af badet. Og jeg hænger dem til tørre bagefter, så de ikke blive sure.

Jeg synes, det lyder som noget værre miljøsvineri, at din kæreste vil vaske ALT tøj efter at det er brugt én gang, lillebjoern. :gruble:


Ja, det prøver jeg også at fortælle ham. Men det er sådan han er vokset op. Hans mor mener også at man skal vaske bukser hver uge... sådan konsekvent. :forvirret: De må have kørt mange, mange vaske i det hjem.


Kan du ikke bare lade som om, du har vasket det? :slem: Hvis I bruger tørretumbler kan du sikkert fifle med det i lang tid inden han opdager, at det ikke er blevet vasket, men bare tumblet. Eller hængt op. Haha.
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Minionine » 31. mar 2016, 19:18

Her bliver tøj genbrugt indtil det lugter eller ser beskidt ud. På nær trusser, de vaskes trods alt efter hver brug. Jeg kan slet ikke forstå at man gider at vaske sit tøj så ofte. Jeg synes det slider meget på tøjet, og så hader jeg nyvaskede bukser :D De skal gerne være lidt brugte. Jeg orker ikke at slæbe vasketøj op og ned fra tredje sal til vaskekælderen, og vi har elendige forhold at tørre tøjet i. Det har også sin indflydelse på vaskefrekvensen - kæresten har fået den dejlige tjans, og gør det hver anden søndag :)
Jeg frygter lidt for, hvordan vi kommer til at overleve vasketøjsmæssigt, når vi får en datter til august :panik:
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Little_Woman » 31. mar 2016, 19:20

Ydre trøjer/cardigans kan genbruges, det samme med bukser. Ellers sveder jeg for meget/for lugtende til at kunne bruge bh'er, t-shirts, toppe etc mere end een gang, særligt dage hvor jeg cykler meget ifbm jobbet. Ja, det skaber mere vasketøj, men jeg føler mig ikke godt tilpas med at genbruge disse ting, når jeg skal være præsentabel på arbejde/i sociale sammenhænge.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Zombie » 31. mar 2016, 19:25

Jeg har en hund som jeg leger vildt med i skoven, jeg klatrer i træer, løber rundt, sidder på knæ i mudder, falder på røven, roder i jorden efter blomsterløg, svampe, mærkelige biller jeg skal kigge på osv.

Så mit tøj ryger til vask hver dag. Jeg er simpelthen bare en beskidt, lille tøs der ikke har nogen manerer eller dannelse. :D
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16116

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Urtekussen » 31. mar 2016, 19:36

Hele tiden...
2
2011
2015
2018
2020
2023
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Oddinary » 31. mar 2016, 21:49

Er I aldrig bange for om I lugter? Jeg føler mig nusset, hvis jeg har brugt et par jeans i en hel uge. Og det er det, jeg er mest large med. :genert: Det er ikke fordi, jeg selv kan lugte noget synderligt på mit tøj, og jeg sveder meget lidt til hverdag, men jeg bekymrer mig for om andre kan lugte mig, hvis jeg genbruger tøj. Det eneste, jeg ikke vasker efter en gangs brug er bukser, nederdele, bh'er og trøjer, hvor jeg har haft noget under, men selv de ting går der max en uge imellem.
Jeg vasker nok for meget. Jeg synes heldigvis ikke, det er besværligt, for det tager mig to sekunder at sortere, jeg har vaskemaskine i lejligheden, og foldeteknikker går jeg ikke så meget op i. Hvis det har tendens til at blive krøllet, kommer det på bøjle. Jeg vasker dog alt almindelig tøj ved 30 grader, og tit en "quick wash", medmindre det er så beskidt det skal med ind på fuld smadder sammen med klam kategori (undertøj, håndklæder, træningstøj etc.)
1
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Nicolait » 1. apr 2016, 23:39

Cowboybukser vasker jeg kun, når de er blevet beskidte. Det lærte min tøjmand mig.
Da jeg ikke arbejder hver dag kan t-shirts og skjorter godt bruges i 2 dage. Hvis jeg har været til fest ryger alt i vasketøjskurven. Det gælder også, hvis jeg har været hos nogen med husdyr.

Jeg har temmelig meget tøj, så jeg behøver ikke vaske hver uge, men reelt vil jeg gerne, da jeg har åndssvagt mange farvesystemer.
Samtidig er vi også mange der deles om maskinerne, så hvis man ikke lige får sig skrevet på listen kan der godt gå lang tid før man kan få en ny tid.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Annione » 2. apr 2016, 01:48

Oddinary skrev:Er I aldrig bange for om I lugter? Jeg føler mig nusset, hvis jeg har brugt et par jeans i en hel uge. Og det er det, jeg er mest large med. :genert: Det er ikke fordi, jeg selv kan lugte noget synderligt på mit tøj, og jeg sveder meget lidt til hverdag, men jeg bekymrer mig for om andre kan lugte mig, hvis jeg genbruger tøj. Det eneste, jeg ikke vasker efter en gangs brug er bukser, nederdele, bh'er og trøjer, hvor jeg har haft noget under, men selv de ting går der max en uge imellem.
Jeg vasker nok for meget. Jeg synes heldigvis ikke, det er besværligt, for det tager mig to sekunder at sortere, jeg har vaskemaskine i lejligheden, og foldeteknikker går jeg ikke så meget op i. Hvis det har tendens til at blive krøllet, kommer det på bøjle. Jeg vasker dog alt almindelig tøj ved 30 grader, og tit en "quick wash", medmindre det er så beskidt det skal med ind på fuld smadder sammen med klam kategori (undertøj, håndklæder, træningstøj etc.)


Nej. Jeg har en ganske sart næse, og jeg sniffer altid til mit tøj.

Jeg har enkelte bluser, som regelmæssigt skal ligge i blød i rodalon for at få bugt med sved-hørm under armene. Dem er jeg hyper-opmærksom på. Jeg vasker dem faktisk efter hvert brug, ellers lugter jeg lidt a la svinestald :tie:

Jeg har forøvrigt også min egen vaskemaskine. Det er ikke dét det kommer an på - jeg tager bare lidt hensyn til miljøet og skåner samtidig mit tøj.
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf ajnaM » 2. apr 2016, 06:22

Jeg vasker tøj fucking hele tiden. Suk. Vi kan fylde en vasketøjskurv på et døgn... og med en 3-årig og en lille baby er det som regel ikke den slags vasketøj, man kan vente med at vaske. ;)
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 911
Likede indlæg: 12377

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Guilded_Lily » 2. apr 2016, 12:01

Vi kommer meget sjældent i bund i vasketøjskurven. Min søn er efterhånden blevet en smule bedre til at passe på sit tøj, men det ryger ofte til vask efter én dags brug. Min datter kan godt bruge to sæt tøj om dagen, og når hun har rodet rundt i sin tøjkommode og hevet tøj ud for at finde det rigtige, samler manden det hele sammen og kyler det til vask, rent eller ej. Det er møgirriterende.

Manden smider t-shirts til vask efter én gangs brug, ellers er vi begge gode til at bruge vores tøj flere gange. Han generer dog mere vasketøj end mig. Jeg bruger gerne samme sæt to dage i træk, jeans vaskes efter 4-6 ganges brug, med mindre de er beskidte og/eller lugter.

Undertøj skiftes selvfølgelig hver dag.

Det er langt fra alt, der kommer i tørretumbleren, og jeg har kun ét tørrestativ, så det er om at tænke logistisk, når vi vasker. Det tager to dage om at tørre helt.
0
Sorenspige
Indlæg: 7068
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Sorenspige » 2. apr 2016, 18:00

Trusser/boksershorts og sokker bliver vasket, når det har været brugt en gang. Det samme gælder min t-shirts. Min mand bruger nogle gange sine t-shirts 2 gange.

Bluser bruges to gange, med mindre de bliver beskidte, og bukser bruger jeg ofte 4-6 gange, inden de ryger til vask.

Bh'er vasker jeg efter 3-5 gang brug. Jeg dufter til dem efter hver brug for at tjekke, at de ikke lugter.

Min dreng bruger ofte et sæt tøj om dagen, bortset fra hans uldbodyer, som han har på 2-3 gange inden vask.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Spjaerten » 2. apr 2016, 18:39

Vasker ca 5 maskiner om måneden.
2 med alm tøj (mørkt) 1 med lyst tøj og 2 kogevask af håndklæder, viskestykker, strømper og lign ikke sarte ting.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Wizzze » 2. apr 2016, 18:57

Zombie skrev:Jeg har en hund som jeg leger vildt med i skoven, jeg klatrer i træer, løber rundt, sidder på knæ i mudder, falder på røven, roder i jorden efter blomsterløg, svampe, mærkelige biller jeg skal kigge på osv.

Så mit tøj ryger til vask hver dag. Jeg er simpelthen bare en beskidt, lille tøs der ikke har nogen manerer eller dannelse. :D


:slem:
How´re you doing ;)
:-D

Hvilke temperaturer vasker I på? Så lavt som muligt, eller kogevasker I for at være helt sikker på baciller bliver slået ihjel?
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Livets forhold"