Hvordan havde jeres barndom/ungdom været med mobiltelefoner og facebook?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Hvordan havde jeres barndom/ungdom været med mobiltelefoner og facebook?

Indlægaf Joe » 10. apr 2016, 00:09

Mangoness skrev:Dog har jeg hørt om en mobbe-oplevelse fra en af naboskolerne. En af pigerne (som generelt blev meget mobbet) viste sig nøgen for fremmede drenge på webcam. Så to af hendes klassekammerater oprettede en falsk mail, begyndte at snakke med hende og fik hende til at vise sig på webcam. De tog billeder af det, printede det ud og hang billederne op på hele skolen. Det var hende, som var på billederne, som fik ballade for det. :(


For 9-10 år siden, da jeg gik i 2.G, var der også en af pigerne fra min parallelklasse, der havde fået taget et professionelt nøgenbillede. Så vidt jeg husker, uden direkte udsigt til nogen direkte private dele, men altså hun var da nøgen. Det billede blev da delt vældigt, både på skolens gange og på intranettet.
I det hele taget var det et gymnasium, der var utroligt glade for slutshaming, nu jeg tænker over det. Der var også en kvindelig 1. G'er, der blev udsat for mobning, fordi hun havde været sammen med nogle 3.g'ere, som efterfølgende var blevet bitre over ikke at være den eneste. Eller også var det de andre kvinder der blev bitre, eller hvad ved jeg. I hvert fald var Facebook på det tidspunkt vist ikke helt kommet frem i Danmark endnu, men så var et fantastisk medie at bruge til mobning, i stedet blandt andet bordene i skolens klasseværelser. Så vidt jeg husker var der mange borde med tekst der lød "X er billig, men ingen er villig". Jeg husker teksten tydeligt, for jeg synes det var så morsomt, fordi det var åbenlyst forkert - altså grunden til hun havde fået det ry var jo, at folk var villige. Efter hun så var droppet ud, blev der også oprettet en pris til årets prisuddeling, der var opkaldt efter hende. Prisen blev selvfølgelig givet til en person, som havde været om sig seksuelt.

De fleste i min omgangskreds fik Facebook på det tidspunkt, hvor jeg havde et halvt år tilbage af 3.g. Men den der sexmobning, som er så meget fremme i dag, den var der også før folk for alvor var på de sociale medier. Der var det bare på gangene, på skolernes borde, og til morgensamlingen om fredagen. Jeg taler ofte med en god veninde om, hvor glade vi er for, at vi havde faste kærester gennem det meste af gymnasiet, og først var singler med dertilhørende skiftende partnere og lignende, efter vi var kommet ud af gymnasiets sladdermølle.
1
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Hvordan havde jeres barndom/ungdom været med mobiltelefoner og facebook?

Indlægaf heysamaysa » 18. apr 2016, 18:00

jeg er 36 og havde ikke mobil før jeg var 18 år - og vistnok endnu senere med internet.

jeg synes det var fint dengang man ikke var afhængig af facebook og mobilen. jeg kunne nok i bund og grund bedre lide tiden dengang hvor man kunne føre en samtale med folk uden at de skal glo på mobilen og tjekke FB hvert andet minut.

så jeg er glad for jeg opvoksede i en tid uden al den teknik!


nøj hvor jeg lyder som en gammel nisse!!! :gammel: :P
2
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14444

Re: Hvordan havde jeres barndom/ungdom været med mobiltelefoner og facebook?

Indlægaf Mangoness » 18. apr 2016, 18:27

heysamaysa skrev:jeg er 36 og havde ikke mobil før jeg var 18 år - og vistnok endnu senere med internet.

jeg synes det var fint dengang man ikke var afhængig af facebook og mobilen. jeg kunne nok i bund og grund bedre lide tiden dengang hvor man kunne føre en samtale med folk uden at de skal glo på mobilen og tjekke FB hvert andet minut.

så jeg er glad for jeg opvoksede i en tid uden al den teknik!


nøj hvor jeg lyder som en gammel nisse!!! :gammel: :P


I så fald er jeg en gammel nisse på 24 år :gammel:

Jeg kan slet ikke ha' det, når folk tjekker mobilen under en samtale :nerve: :sur:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Hvordan havde jeres barndom/ungdom været med mobiltelefoner og facebook?

Indlægaf heysamaysa » 18. apr 2016, 18:44

Mangoness skrev:
heysamaysa skrev:jeg er 36 og havde ikke mobil før jeg var 18 år - og vistnok endnu senere med internet.

jeg synes det var fint dengang man ikke var afhængig af facebook og mobilen. jeg kunne nok i bund og grund bedre lide tiden dengang hvor man kunne føre en samtale med folk uden at de skal glo på mobilen og tjekke FB hvert andet minut.

så jeg er glad for jeg opvoksede i en tid uden al den teknik!


nøj hvor jeg lyder som en gammel nisse!!! :gammel: :P


I så fald er jeg en gammel nisse på 24 år :gammel:

Jeg kan slet ikke ha' det, når folk tjekker mobilen under en samtale :nerve: :sur:



Der har nu heller alrig været noget i vejen med at være en gammel nisse :D og slet ikke en emsig gammel nisse :gammel: :P
1
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Hvordan havde jeres barndom/ungdom været med mobiltelefoner og facebook?

Indlægaf Anilara » 18. apr 2016, 19:06

Jeg tror ikke det havde gjort så stor en forskel.
Havde måske leget mindre, og brugt mobilen mere.

Jeg fik min første kæreste gennem arto, har fået gode og nære veninder gennem nettet og har kunnet opretholde to langdistance forhold pga mobilen, så jeg synes der er flere fordele end ulemper.

Jeg fik mobil da jeg var omkring 14-15 år. Det var vildt fedt. Brugte mine 50kr abonnement på under 5 dage...
1

Tilbage til "Livets forhold"