Under jorden med børnene.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
HerErJeg
Indlæg: 4184
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5012

Under jorden med børnene.

Indlægaf HerErJeg » 4. apr 2016, 19:54

Jeg sidder og måber efter at have set DR's program om moren der pakker bilen og smutter fra det hele, måske for bestandigt.
Alt hvad der er gået forud vil jeg ikke hænge mig så meget i, men jeg finder det problematisk at DR omtrent præsenterer det som en drejebog i at forsvinde, såfremt andre skulle få den lyst. DR må jo ligge inde med bunker af viden, som de naturligvis aldrig giver fra sig, der tages parti i sådan et tilfælde, og her vil moren have et kæmpe forspring, hvis DR aldrig afslører noget.

Hvad tænker I om måden det hele præsenteres på?
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf Purple Haze » 4. apr 2016, 20:21

Har kun set traileren for programmet.

Det fik mig til at tænke WTF!
Hvordan mon det kan undskyldes og valideres at det er OK at hun skrider med børnene.
Men blev ikke nysgerrig nok til at jeg gad se programmet, for at finde ud af hvad manden havde gjort der "legalisere" det hun gjorde.

Hvad havde han gjort?
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf Purple Haze » 4. apr 2016, 20:24

Guldlok skrev:
Purple Haze skrev:Har kun set traileren for programmet.

Det fik mig til at tænke WTF!
Hvordan mon det kan undskyldes og valideres at det er OK at hun skrider med børnene.
Men blev ikke nysgerrig nok til at jeg gad se programmet, for at finde ud af hvad manden havde gjort der "legalisere" det hun gjorde.

Hvad havde han gjort?


Vold, f.eks presset sin arm mod hendes strube og holdt hende oppe. Jeg så dog ikke hele programmet.
Hun har bl.a været på krisecenter med børnene.


OK.
Havde programmet nogen vinkling af hvad der blev gjort fra det offentliges side?
Altså hvad hendes legale muligheder er?
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
HerErJeg
Indlæg: 4184
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5012

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf HerErJeg » 4. apr 2016, 20:34

Det må da være så bittert at finde ud af at DR simpelthen har fulgt hende på vej. Mon de har sagt noget om det da der var ved faren for at filme ham?
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf vibbsen » 4. apr 2016, 20:34

Nu har jeg set hele programmet. Og der er noget der slet slet slet ikke stemmer. Enten så er han en virkelig dreven løgner og en stjerne psykopat. Eller også så er hun seriøst forstyrret i hovedet.

Hun har anmeldt ham for vold. Dels mod sig selv (det var den med armen) og dels mod børnene. Begge forhold er pure blevet afvist af politiet. Den der med krisecenter må jeg indrømme jeg heller ikke helt forstår....Det var iøvrigt IKKE grundet vold at hun tog på krisecenter. De havde et opgør med omdrejningspunkt i børneopdragelse. Hun sagde at hvis det var sådan han ville være familie, så gik hun sin vej. Han sagde at det måtte hun jo så gøre. Dette var nemlig en trussel hun havde fremsat et utal af gange gennem hele deres forhold. Næste dag da han kom hjem var hun skredet og flyttet på krisecenter.

Der er også noget der ikke stemmer i forhold til hvordan børnene opfører sig. For den børnesagkyndige havde observeret hos hende også. Og set at det var de samme issues der gjorde sig gældende når børnene var hos hende, som han havde observeret når de var sammen med faderen.
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
HerErJeg
Indlæg: 4184
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5012

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf HerErJeg » 4. apr 2016, 20:45

Nu så vi moren ret længe i starten og fik indblik i hendes....jeg synes det virkede paranoid... håndtering af mobiltelefoner og skjulte optagelser i det offentlige rum.
Det første faren siger da han kommer på, er at Lisbeths verden er ret sort /hvid. Det kan jeg så godt forestille mig, efter at have set hende i programmets start.
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf Lurende Peber » 4. apr 2016, 20:46

Spørgsmål: Filmer DR planlægning og udførsel af en kriminel handling?
Kan det dækkes ind under kildebeskyttelse og pressefrihed?
3
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf vibbsen » 4. apr 2016, 20:49

ShuruQ skrev:
Og de udfordringer børnepsykologen observerede begge steder kan ligeså snildt blot bunde i at børn selvfølgelig reagere når forældrene ligger i konflikt.

Nu stjæler du i øvrigt med resten af indlægget mine tanker igen.


Det sad jeg også og tænkte....Jeg tænker også at Manden havde en meget god pointe i det der med at når man har sine børn så kort tid, så bliver det en lille smule hektisk...."Kom så ind. Hyg jer. Nu skal I hjem igen". Det får man da drønfrusterede børn ud af. Især hvis det er 2 gange om ugen.....

Jeg må indrømme at jeg synes hun virkede lidt passiv i forhold til den konflikt vi så mellem børnene. Og jeg synes det var lige lidt for let at skyde skylden på 2 timers samvær med far....Det samme gjaldt i forhold til at hendes store dreng var ret udadreagerende...her tænkte jeg at det nærmest virkede som om han var vant til at få lov til at sparke på hende når der var noget der ikke passede ham. Og at hun så egentlig bare protesterede fordi der var kamera på....Det er svært at vurdere på så kort tid. Men jeg så ihvertfald tydeligt 3 små børn der nu er de helt store tabere i en konflikt mellem deres forældre....

Til gengæld så giver jeg ikke meget for hans "Jeg frygter at hun kun har ét kort tilbage på hånden at spille" med tårer og hele svineriet....Det var lige et nummer for dramatisk til mig....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9158

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf Kommodedyret » 4. apr 2016, 20:53

Jeg undrede mig også over hvem der mon var den største skurk.
Ingen tvivl om at de gør børnene en kæmpe bjørnetjeneste ved at bekrige hinanden, ingen af dem virker som engle, men det er virkelig svært at tage stilling til som udenforstående fjernsynseer.

Der var dog et eller andet ved faderens ansigtsmimik som virkede helt off på mig, da han blev interviewet og ville vise at han var ked af det, men den slags mavefornemmelser kommer man jo ikke langt med.
Senest rettet af Kommodedyret 4. apr 2016, 20:54, rettet i alt 1 gang.
2
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf vibbsen » 4. apr 2016, 20:54

HerErJeg skrev:Nu så vi moren ret længe i starten og fik indblik i hendes....jeg synes det virkede paranoid... håndtering af mobiltelefoner og skjulte optagelser i det offentlige rum.
Det første faren siger da han kommer på, er at Lisbeths verden er ret sort /hvid. Det kan jeg så godt forestille mig, efter at have set hende i programmets start.


Det er faktisk sjovt at du lige nævner det det med håndtering af mobiltelefon og skjulte optagelser i det offentlige rum. Jeg tænkte "Stakkes kvinde. Hun må jo være skræmt fra vid og sans. Han er garanteret fuldstændig skudt i roen. Det hører man jo tit om. Hvor er det også bare pisse for dårligt at vi ikke har et ordentlig system i Danmark blablablablablablablabla" Jeg var allerede på vej ud af den sædvanlige vej....

Og så kom der ham der den lidt halvtykke jyde-type som på ingen måde levede op til mit billede af den mand hun var igang med at stikke af fra....Og så må jeg indrømme at jeg blev ret så meget i tvivl...For han lignede mest af alt en eller anden Hans-Jørgen Jyderøv...Og virkede oprigtigt bekymret for sine børn....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf vibbsen » 4. apr 2016, 21:11

Jeg kan mærke at en af årsagerne til at jeg har det svært med det er, at jeg for mange år siden havde en kæreste som var fraskilt. Hans kone fandt en anden, og da han konfronterede hende med at han havde fundet ud af det. Ja så skred hun, tog børnene med, og gik under jorden på Grevinde Danner....Med henvisning til at han var voldelig. Dog kom der aldrig en politi sag ud af det....

Han var mange ting. Men han var ikke voldelig. Og hun var også mange ting. Men offer var ikke en af dem. Tværtom. Hun havde krammet på ham. Og hun havde et super godt bagland (Med en søster som var ind og ud af grevinde Danner og kendte systemet ud og ind) og meget velformuleret. Både i skrift og tale. Han var lidt af en blød mand. Og havde ikke rigtig nogen der stod i hans ringhjørne som kunne hjælpe ham. Dertil kom at han var lettere ordblind og ofte var lidt banal i sit sprog....Hun kørte ham så helt og aldeles over. Hun fik huset, bilen, børnene, hunden, forhøjet børnebidrag og hustrubidrag.... Han fik nada udover samkvem i 12-2..Han slap dog ud af hustrubidraget da hun giftede sig igen. Dog kun fordi han selv ringede og spurgte om han egentlig skulle betale hustrubidrag når hans ex var blevet gift igen.. Men hvad værre var. Hun gjorde det en gang mere mens jeg kendte ham. Og her endte han med at give helt op.

Min pointe er, at hun også var enormt overbevisende....Dem der sidder rundt omkring på på krisecentrene og tager imod disse kvinder har ret gode bullshit detektorer...Jeg kender historien fra hans side. Men jeg kendte også ham. Og han var altså virkelig dårlig til at præsenterer sin sag. Hun derimod. Hun var fabelagtig til det....Meget meget overbevisende....jeg ved det. For hun prøvede at vinde mig over på sin side da vi var til den store søns 11 års fødselsdag....Og var det ikke fordi jeg havde set min eks' reaktioner når han var max presset til kanten, ja så ville jeg måske have troet hende. Men han havde ikke det hun påstod han havde gjort i sig.....Det er jeg helt helt sikker på....Han reagerede nærmest modsat....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf icelady » 4. apr 2016, 21:27

3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf kidkomb » 4. apr 2016, 22:56

Virker bekendt.....
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf LaScrooge » 4. apr 2016, 23:05

Jeg tror godt det kan betale sig for de interesserede at læse Susanne Stauns blog 'Mareridt'.
0
And we both know: I will be delicious
HerErJeg
Indlæg: 4184
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5012

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf HerErJeg » 5. apr 2016, 04:49

Så er der sådan et mødre netværk, som jo utvivlsomt ser helst ser rigtig mange forældremyndigheder fuldt og helt overdraget til moren. Mænd er voldelige og psykopater. http://momnetwork.dk/dk/boern-under-jor ... relsen-13/

Man kan jo gisne omkring reaktionerne hvis det var far som havde hapset børnene, og der starter katastrofen jo sikkert allerede, hvis samværet tidsrum overskrides.

Jeg kom lige til at tænke på Tulle fra Mariager, et klasseeksempel på hvor meget man kan lyve og næsten selv ende med at tro på det.
0

Tilbage til "Livets forhold"