Under jorden med børnene.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2023

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf Fuck.exe » 12. apr 2016, 14:42

Marichen12 skrev:Puh, jeg får ondt i maven! Jeg vil stadig ikke gøre mig til dommer over, hvem der er bad guy her, men Lisbeth virker SÅ overdrevet falsk på mig :genert:


Enig. Hendes sang til sidst i del 2 var også liiidt for meget :tie:
3
Gulvaber er også mennesker.
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40529

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf Akehurst2 » 12. apr 2016, 14:44

LaScrooge skrev:Jeg skrev og spurgte Susanne Staun, som skriver om sagen (og en masse andre højkonfliktssager):

"Hej Susanne

Du skriver: "Den anden voldsepisode må være forelagt Rico og hans advokat, uden at de protesterede. Ellers havde den ikke fundet vej ind i dokumentaren."

Betyder det, at Rico skal godkende en påstand/anklage fra Lisbeth om vold, førend den kan bringes i programmet? Jeg ved at der er en del mennesker der ikke tror på at det kan have været så slemt, fordi der jo "kun" nævnes to voldsepisoder og kvælertagsepisoden desuden afvistes af politiet og derfor ikke gælder. Jeg har intet kendskab til juraen der omgiver sådanne programmer, men hvis Rico kan nedlægge veto for en påstand om vold, forklarer det meget fint hvorfor der ikke er flere af dem med i programmet.
Jeg tænker, at Lisbeth måske holder igen med nogle af tingene fordi hun frygter injurier?
"

Susanne Staun svarede mig:

"Det betyder, at dokumentaren ikke inddrager udokumenterede påstande, eller påstande, der forfægtes. Påstande, der ikke kan dokumenters, kommer ikke med, fordi de, som du meget rigtigt påpeger, er injurierende. Desuden har Rico jo fået tildelt midlertididg fuld forældremyndighed og har derfor en vis hånd- og halsret over programmet.

Der foreligger, ifølge folk, der er tæt på familien, mange mange flere og ganske grelle voldsepisoder, og selv mange af dem, der dokumenteres var af flere grunde ikke medtaget. Jeg kan høre på vandrørene, at der er en chance for at hele forløbet bliver fremlagt ad anden vej. Sker der, kommer det også herind.

Spørg i øvrigt dig selv, hvordan politiet kan afvise en voldsepisode, som Rico selv har indrømmet?
"

Så grunden til at der ikke nævnes flere voldsepisoder er simpelthen ovenstående. Lisbeth kan ikke være ærlig og sige alting, fordi hun derved kan risikere at gøre sig selv skyld i injurier.

Og ja - hvordan kan politiet egentlig det?


Det lyder plausibelt, at Lisbeth ikke kan sige noget - men hende Susanne er da frisk på sladderen...
6
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf Wizzze » 12. apr 2016, 14:54

Hvor er børnene i det her, synes begge forældre virker meget egoistiske mig mig mig, i hele det her. Da vi så den del hvor "hun alene vide" omkring især den ældste dreng, sad vi begge og rystede på hovedet. Der var sådan lidt antivax over hende, jeg kender mit barn, ingen andre ved/forstår, så nu hiver jeg lige hele deres verden i stykker :tie:
Ham manden slår mig ikke som Superdad, men han misbruger jo ikke børnene, eller skader dem, han er måske bare ikke sådan skide god, men børn og ansvar, kræver jo også mulighed for at prøve og lære. Vi ved ikke noget om deres ægteskab, men mon ikke hun har været den primære omkring børnene? :gruble: Om han så har dovnet den, eller hun aktivt har holdt ham væk ved vi ikke. Men det er ihvertfald sikkert at de ikke varetager børnenes tarv med det her, men kun tænker i egne ego´er :rulle:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf LaScrooge » 12. apr 2016, 15:27

Akehurst2 skrev:
Det lyder plausibelt, at Lisbeth ikke kan sige noget - men hende Susanne er da frisk på sladderen...


Ved du hvem hun er?
0
And we both know: I will be delicious
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40529

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf Akehurst2 » 12. apr 2016, 15:41

LaScrooge skrev:
Akehurst2 skrev:
Det lyder plausibelt, at Lisbeth ikke kan sige noget - men hende Susanne er da frisk på sladderen...


Ved du hvem hun er?


Næ - jeg konstaterede bare, at hun åbenbart godt mente at kunne udtale sig om familiens forhold.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf LaScrooge » 12. apr 2016, 16:17

Akehurst2 skrev:
LaScrooge skrev:
Akehurst2 skrev:
Det lyder plausibelt, at Lisbeth ikke kan sige noget - men hende Susanne er da frisk på sladderen...


Ved du hvem hun er?


Næ - jeg konstaterede bare, at hun åbenbart godt mente at kunne udtale sig om familiens forhold.


Og det er der en grund til, så det er groft at prøve at fremstille hende som en der spreder grundløs sladder.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf Marichen12 » 12. apr 2016, 16:35

Fuck.exe skrev:
Marichen12 skrev:Puh, jeg får ondt i maven! Jeg vil stadig ikke gøre mig til dommer over, hvem der er bad guy her, men Lisbeth virker SÅ overdrevet falsk på mig :genert:


Enig. Hendes sang til sidst i del 2 var også liiidt for meget :tie:


Præcis - kunne næsten ikke holde ud at se det! Og ordet krokodilletårer ligger også og lurer i baghovedet :genert:
2
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf icelady » 12. apr 2016, 16:45

LaScrooge skrev:
Akehurst2 skrev:
Det lyder plausibelt, at Lisbeth ikke kan sige noget - men hende Susanne er da frisk på sladderen...


Ved du hvem hun er?


Det er vel underordnet om man ved, hvem hun er?

Folk forholder sig til hendes udtalelser, lige så vel som folk forholder sig mor og fars udtalelser i udsendelsen.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf bibbs » 13. apr 2016, 07:06

Marichen12 skrev:
Fuck.exe skrev:
Marichen12 skrev:Puh, jeg får ondt i maven! Jeg vil stadig ikke gøre mig til dommer over, hvem der er bad guy her, men Lisbeth virker SÅ overdrevet falsk på mig :genert:


Enig. Hendes sang til sidst i del 2 var også liiidt for meget :tie:


Præcis - kunne næsten ikke holde ud at se det! Og ordet krokodilletårer ligger også og lurer i baghovedet :genert:


Der måtte jeg også slukke...
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14697
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19027

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf Flora » 13. apr 2016, 07:21

Jeg forstår simpelthen ikke hendes valg. Uanset hvad faren så end måtte have gjort som ikke bliver vist/fortalt. Hvordan kan det nogensinde være det bedste for børnene at blive revet væk fra deres liv på den måde? De tror de skal på ferie og langsomt vil det så gå op for dem at de aldrig kommer hjem igen. Aldrig mere skal de se deres far/bedsteforældre/legekammerater. I stedet skal de lære et helt nyt land at kende. Nyt sprog, ny skole osv. Og altid skal de være påpasselige med ikke at foretage sig noget som gør det lettere for myndighederne at finde dem. Og hvis de så bliver fundet, så skal de igen rives ud af den hverdag de måske har fået opbygget og trækkes tilbage til Danmark. Moren mister vel forældremyndigheden og får en straf? Hvad skal der så ske med børnene?

Jeg synes det virker mere til at hun gerne ville starte forfra uden far og tog afsted for sin egen skyld. Ikke for børnenes.
5
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf LaScrooge » 13. apr 2016, 07:49

icelady skrev:
LaScrooge skrev:
Akehurst2 skrev:
Det lyder plausibelt, at Lisbeth ikke kan sige noget - men hende Susanne er da frisk på sladderen...


Ved du hvem hun er?


Det er vel underordnet om man ved, hvem hun er?

Folk forholder sig til hendes udtalelser, lige så vel som folk forholder sig mor og fars udtalelser i udsendelsen.


Det er da ikke underordnet hvem der udtaler sig om hvad. Det markerede er afslutningen på et indlæg der giver relevante informationer om dokumentarens indhold og tilblivelse, hvilket alle der er interesserede i dokumentaren også burde være interesserede i. Det grænser til semi-troling og afsporing at underminere hende ved at fremstille hende som en sladdertaske, når man ikke engang har har undersøgt med hvilken autoritet hun udtaler det hun gør. Bl.a. står der jo lige ovenfor, at der rent faktisk er dokumenterede tilfælde af vold som ikke er taget med. Og Susanne Staun har kontakt med familien. Tidligere i tråden savner man Ricos families partsindlæg, fordi man anser det for at være en troværdig kilde. Det samme må jo så gøre sig gældende for Lisbeths familie, med mindre man ønsker at være dobbeltmoralsk, fordi man har valgt side.

Susanne Staun er journalist og forfatter og hun har i flere år beskæftiget sig med højkonfliktsager som denne. Hun er dybt inde i lovgivningen og i kontakt med hemmelige netværk af ofre, som hendes bog, Velkommen til mit Mareridt, er et resultat af. På sin blog, som jeg har linket til tidligere, gennemgår hun minutiøst et antal sager (7), inkl. dokumentation, der viser hvordan Forælderansvarsloven fejler i den 1% af sager der kategoriseres som højkonfliksager.
Man kan læse en anmeldelse af bogen her, skrevet af en fagperson, der kan genkende det fra sit eget arbejde: http://modkraft.dk/artikel/skr-mmende-r ... opats-magt

Man kan selvfølgelig affeje hele baduljen med at det er fiktion og at hun nok overdriver, for så slemt kan det ikke være. Men det kræver at man meget bevidst nægter at forholde sig til de beviser der foreligger og meget bevidst nægter at forholde sig til hvor grim virkeligheden kan være. At der findes psykopater (af begge køn) og at der findes mennesker, der formår at manipulere med et system, hvis svaghed bl.a. består i, at det aldrig helt kan vide hvad der foregår.
1
And we both know: I will be delicious
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40529

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf Akehurst2 » 13. apr 2016, 07:54

LaScrooge skrev:
Susanne Staun er journalist og forfatter og hun har i flere år beskæftiget sig med højkonfliktsager som denne. Hun er dybt inde i lovgivningen og i kontakt med hemmelige netværk af ofrer, som hendes bog, Velkommen til mit Mareridt, er et resultat af. På sin blog, som jeg har linket til tidligere, gennemgår hun minutiøst et antal sager (7), inkl. dokumentation, der viser hvordan Forælderansvarsloven fejler i den 1% af sager der kategoriseres som højkonfliksager.
Man kan læse en anmeldelse af bogen her, skrevet af en fagperson, der kan genkende det fra sit eget arbejde: http://modkraft.dk/artikel/skr-mmende-r ... opats-magt

Man kan selvfølgelig affeje hele baduljen med at det er fiktion og at hun nok overdriver, for så slemt kan det ikke være. Men det kræver at man meget bevidst nægter at forholde sig til de beviser der foreligger og meget bevidst nægter at forholde sig til hvor grim virkeligheden kan være. At der findes psykopater (af begge køn) og at der findes mennesker, der formår at manipulere med et system, hvis svaghed bl.a. består i, at det aldrig helt kan vide hvad der foregår.


Det ændrer bare ikke en dyt ved, at injurielovgivningen også gælder hende, og hvis der er påstande Lisbeth ikke kan komme med grundet risikoen for at blive dømt for injurier, så kan Susanne Staun jo heller ikke.

Jeg kan i hvert fald ikke bakke op om at sværte manden med udsagn som disse:

Der foreligger, ifølge folk, der er tæt på familien, mange mange flere og ganske grelle voldsepisoder, og selv mange af dem, der dokumenteres var af flere grunde ikke medtaget. Jeg kan høre på vandrørene, at der er en chance for at hele forløbet bliver fremlagt ad anden vej. Sker der, kommer det også herind.


Som hun fremstiller det her, er det hear-say, og hear-say er sladder til det er dokumenteret.

Uanset, at der utvivlsomt findes højkonflikt-skilsmisser og uanset at Susanne Staun har sat sig ind i disse.
8
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf LaScrooge » 13. apr 2016, 08:18

Akehurst2 skrev:
LaScrooge skrev:
Susanne Staun er journalist og forfatter og hun har i flere år beskæftiget sig med højkonfliktsager som denne. Hun er dybt inde i lovgivningen og i kontakt med hemmelige netværk af ofrer, som hendes bog, Velkommen til mit Mareridt, er et resultat af. På sin blog, som jeg har linket til tidligere, gennemgår hun minutiøst et antal sager (7), inkl. dokumentation, der viser hvordan Forælderansvarsloven fejler i den 1% af sager der kategoriseres som højkonfliksager.
Man kan læse en anmeldelse af bogen her, skrevet af en fagperson, der kan genkende det fra sit eget arbejde: http://modkraft.dk/artikel/skr-mmende-r ... opats-magt

Man kan selvfølgelig affeje hele baduljen med at det er fiktion og at hun nok overdriver, for så slemt kan det ikke være. Men det kræver at man meget bevidst nægter at forholde sig til de beviser der foreligger og meget bevidst nægter at forholde sig til hvor grim virkeligheden kan være. At der findes psykopater (af begge køn) og at der findes mennesker, der formår at manipulere med et system, hvis svaghed bl.a. består i, at det aldrig helt kan vide hvad der foregår.


Det ændrer bare ikke en dyt ved, at injurielovgivningen også gælder hende, og hvis der er påstande Lisbeth ikke kan komme med grundet risikoen for at blive dømt for injurier, så kan Susanne Staun jo heller ikke.

Jeg kan i hvert fald ikke bakke op om at sværte manden med udsagn som disse:

Der foreligger, ifølge folk, der er tæt på familien, mange mange flere og ganske grelle voldsepisoder, og selv mange af dem, der dokumenteres var af flere grunde ikke medtaget. Jeg kan høre på vandrørene, at der er en chance for at hele forløbet bliver fremlagt ad anden vej. Sker der, kommer det også herind.


Som hun fremstiller det her, er det hear-say, og hear-say er sladder til det er dokumenteret.

Uanset, at der utvivlsomt findes højkonflikt-skilsmisser og uanset at Susanne Staun har sat sig ind i disse.


Men der står jo, at der er dokumenterede påstande om vold der er udeladt.

Desuden er det ikke ulovligt at sige, at man hører rygter om, at forløbet bliver fremstillet fra anden side. Det er ikke til skade for nogen, det er ikke æreskrænkende eller fornærmende, og er ikke anderledes end hvis du siger, at du har hørt, at Konetyvens kone har tænkt sig at give et interview til Alt for Damerne. Langt fra injurier.

Men mu vi taler om injurier: Er det så i øvrigt ikke injurierne når Rico med bævende mund og tårer i øjnene udtrykker sine tanker om, at Lisbeth nok hellere vil tage livet af børnene end at udlevere dem? Hvor er din indignation der?

Og det undskylder såmænd stadig ikke, at du affejer hele det citerede og hele Susanne Stauns virke ved at kalde hende en sladdertaske.

Og så er det vis EOD fra min side. Man kan oplyse sig selv, eller man kan vælge at holde fast i en tro på, at ingen kan være så slem at andre føler at den eneste løsning er at flygte til et andet land. Fx kan man også lade være med at læse Forelskede sig til et Mareridt og efterfølgeren, Asyl.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf icelady » 13. apr 2016, 08:30

LaScrooge skrev:

Det er da ikke underordnet hvem der udtaler sig om hvad. Det markerede er afslutningen på et indlæg der giver relevante informationer om dokumentarens indhold og tilblivelse, hvilket alle der er interesserede i dokumentaren også burde være interesserede i. Det grænser til semi-troling og afsporing at underminere hende ved at fremstille hende som en sladdertaske, når man ikke engang har har undersøgt med hvilken autoritet hun udtaler det hun gør. Bl.a. står der jo lige ovenfor, at der rent faktisk er dokumenterede tilfælde af vold som ikke er taget med. Og Susanne Staun har kontakt med familien. Tidligere i tråden savner man Ricos families partsindlæg, fordi man anser det for at være en troværdig kilde. Det samme må jo så gøre sig gældende for Lisbeths familie, med mindre man ønsker at være dobbeltmoralsk, fordi man har valgt side.

Susanne Staun er journalist og forfatter og hun har i flere år beskæftiget sig med højkonfliktsager som denne. Hun er dybt inde i lovgivningen og i kontakt med hemmelige netværk af ofre, som hendes bog, Velkommen til mit Mareridt, er et resultat af. På sin blog, som jeg har linket til tidligere, gennemgår hun minutiøst et antal sager (7), inkl. dokumentation, der viser hvordan Forælderansvarsloven fejler i den 1% af sager der kategoriseres som højkonfliksager.
Man kan læse en anmeldelse af bogen her, skrevet af en fagperson, der kan genkende det fra sit eget arbejde: http://modkraft.dk/artikel/skr-mmende-r ... opats-magt

Man kan selvfølgelig affeje hele baduljen med at det er fiktion og at hun nok overdriver, for så slemt kan det ikke være. Men det kræver at man meget bevidst nægter at forholde sig til de beviser der foreligger og meget bevidst nægter at forholde sig til hvor grim virkeligheden kan være. At der findes psykopater (af begge køn) og at der findes mennesker, der formår at manipulere med et system, hvis svaghed bl.a. består i, at det aldrig helt kan vide hvad der foregår.



For mig (og en hel del andre) er det underordnet, hvem der udtaler sig. De eneste, der reelt ved, hvad der foregår i den familie er far og mor.

Så kan hun være nok så kompetent indenfor højrisikosager; det ændrer ikke på at hun i mine øjne er tæt på at være en sladretante.

Og jeg synes IKKE folk affejer det med fiktion; de forholder sig udelukkende til hvad der er set i dokumentaren. Og dén dokumentar fremstiller hverken hvor eller far på nogen særlig positiv måde.
Ligesåvel, som de forholder sig til Susanne Stauns udtalelser.

Edit: Folk tager stilling til, hvad de ser, læser og hører. Jeg kan ikke se, hvorfor man pr automatik skal tro mere på een, end på andre.

Edit 2: Kan se du skriver EOD i et andet indlæg. hvilket nok er en god ting, eftersom vi ikke bliver enige og bare ender med at køre i ring. :)
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40529

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf Akehurst2 » 13. apr 2016, 08:32

LaScrooge skrev:Men der står jo, at der er dokumenterede påstande om vold der er udeladt.

Desuden er det ikke ulovligt at sige, at man hører rygter om, at forløbet bliver fremstillet fra anden side. Det er ikke til skade for nogen, det er ikke æreskrænkende eller fornærmende, og er ikke anderledes end hvis du siger, at du har hørt, at Konetyvens kone har tænkt sig at give et interview til Alt for Damerne. Langt fra injurier.

Men mu vi taler om injurier: Er det så i øvrigt ikke injurierne når Rico med bævende mund og tårer i øjnene udtrykker sine tanker om, at Lisbeth nok hellere vil tage livet af børnene end at udlevere dem? Hvor er din indignation der?

Og det undskylder såmænd stadig ikke, at du affejer hele det citerede og hele Susanne Stauns virke ved at kalde hende en sladdertaske.

Og så er det vis EOD fra min side. Man kan oplyse sig selv, eller man kan vælge at holde fast i en tro på, at ingen kan være så slem at andre føler at den eneste løsning er at flygte til et andet land. Fx kan man også lade være med at læse Forelskede sig til et Mareridt og efterfølgeren, Asyl.


Men hvis de er dokumenterede, hvorfor kan Lisbeth så ikke selv komme med dem?

Jeg holder ikke med nogen af de to parter - især fordi, jeg ikke regne med at sådan et tv-program er spor egnet til at belyse sagen på noget som helst, der ligner tilstrækkeligt grundlag.

Jeg er skam ikke spor i tvivl om, at der findes højkonflikt-skilsmisser og psykopater derude, og har i øvrigt læst både Forelskede sig til et Mareridt og Asyl. Slevfølgelig er der nogen, der kan føle sig nødsaget til at flygte. Det er bare ikke det, jeg kommenterede på, og heller ikke det jeg anfægter i forhold til Susanne Staun.
0

Tilbage til "Livets forhold"