Nyt mellemnavn?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Nyt mellemnavn?

Indlægaf limitededition » 28. apr 2016, 16:29

Hej :)
Jeg har brug for lidt input. Jeg har et lidt gammeldags fornavn der slutter på e. Et mellemnavn som jeg gerne vil af med da jeg associerer det med min morfar som tog livet af min mormor. Og så et -sen efternavn.
Jeg har overvejet at tage min mormors mellemnavn men det slutter på y, er meget gammeldags og svinger ikke super godt med mit fornavn.

Jeg tænker at et pigenavn der slutter med en eller anden vil svinge bedst, så kunne godt bruge nogen forslag :)
0
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Nyt mellemnavn?

Indlægaf Guldfisk » 28. apr 2016, 17:01

limitededition skrev:Jeg tænker at et pigenavn der slutter med en eller anden vil svinge bedst, så kunne godt bruge nogen forslag :)

Med en eller anden hvad?
0
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Nyt mellemnavn?

Indlægaf limitededition » 28. apr 2016, 17:08

Guldfisk skrev:
limitededition skrev:Jeg tænker at et pigenavn der slutter med en eller anden vil svinge bedst, så kunne godt bruge nogen forslag :)

Med en eller anden hvad?


Årh den fandens autocorrect :cuss:
Et pigenavn der slutter med e eller a :)
1
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Nyt mellemnavn?

Indlægaf Guldfisk » 28. apr 2016, 17:13

Jeg kan godt lide:
Katrine.
Julie/Julia.
Ida.
Victoria.

Og de passer vist også til et lidt gammeldags fornavn.

Personligt ville jeg vælge Hygge eller Awesome.
2
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Nyt mellemnavn?

Indlægaf limitededition » 28. apr 2016, 17:20

Guldfisk skrev:Jeg kan godt lide:
Katrine.
Julie/Julia.
Ida.
Victoria.

Og de passer vist også til et lidt gammeldags fornavn.

Personligt ville jeg vælge Hygge eller Awesome.


Haha er vist lidt ego at vælge awesome :D
Umiddelbart svinger de ikke så godt med mit fornavn, men må lige "smage" lidt på det :) Tak :pompom:
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Nyt mellemnavn?

Indlægaf Tibbler » 28. apr 2016, 17:25

Ella
Mille
Signe


I øvrigt tænker jeg ikke, at det er noget problem, at for og mellemnavn ender på hhv. e og y. En personlig tilknyting til navnet, ville for mig vægte mere, end at de to navne "svinger".
2
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Nyt mellemnavn?

Indlægaf Muspel » 28. apr 2016, 17:33

Hvad med din mormors fornavn?

Hvis det var mig, ville jeg ikke skifte til et 'fornavn'- mellemnavn, hvis der ikke er et, der betyder noget for dig. Så hellere et begreb, som du gerne vil 'have med dig.
Fx:
vilje
Sejr
Sommer
Skov
Lund

.... Men skal det være et fornavn, så svinger 'Marie' hvis godt som mellemnavn med det meste.
1
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Nyt mellemnavn?

Indlægaf limitededition » 28. apr 2016, 17:37

Tibbler skrev:Ella
Mille
Signe


I øvrigt tænker jeg ikke, at det er noget problem, at for og mellemnavn ender på hhv. e og y. En personlig tilknyting til navnet, ville for mig vægte mere, end at de to navne "svinger".


Det er jeg også enig i, jeg synes bare det lyder forkert sammen. Vil helst ikke skrive mit navn til skue for alle, vil gerne være lidt privat. Kan evt gives i pb :)
Årh jeg synes det er så svært. Både hendes fornavn og mellemnavn er gammeldags så føler bare at det bliver et endnu ældre navn end jeg allerede har.
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Nyt mellemnavn?

Indlægaf Tibbler » 28. apr 2016, 17:41

limitededition skrev:
Tibbler skrev:Ella
Mille
Signe


I øvrigt tænker jeg ikke, at det er noget problem, at for og mellemnavn ender på hhv. e og y. En personlig tilknyting til navnet, ville for mig vægte mere, end at de to navne "svinger".


Det er jeg også enig i, jeg synes bare det lyder forkert sammen. Vil helst ikke skrive mit navn til skue for alle, vil gerne være lidt privat. Kan evt gives i pb :)
Årh jeg synes det er så svært. Både hendes fornavn og mellemnavn er gammeldags så føler bare at det bliver et endnu ældre navn end jeg allerede har.


Men hvad er dine tanker bag skiftet?

Du kan jo sagtens få fjernet mellemnavnet, som har dårlige minder, uden at få et andet i stedet.

Hvor kommer du til bruge det i hverdagen? Er det kun når du skal sige/skrive dit fulde navn?

Jeg vil da gerne høre navnene i en pb - Men kun hvis du selv har lyst til at skrive dem.
0
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Nyt mellemnavn?

Indlægaf limitededition » 28. apr 2016, 17:44

Tibbler skrev:
limitededition skrev:
Tibbler skrev:Ella
Mille
Signe


I øvrigt tænker jeg ikke, at det er noget problem, at for og mellemnavn ender på hhv. e og y. En personlig tilknyting til navnet, ville for mig vægte mere, end at de to navne "svinger".


Det er jeg også enig i, jeg synes bare det lyder forkert sammen. Vil helst ikke skrive mit navn til skue for alle, vil gerne være lidt privat. Kan evt gives i pb :)
Årh jeg synes det er så svært. Både hendes fornavn og mellemnavn er gammeldags så føler bare at det bliver et endnu ældre navn end jeg allerede har.


Men hvad er dine tanker bag skiftet?

Du kan jo sagtens få fjernet mellemnavnet, som har dårlige minder, uden at få et andet i stedet.

Hvor kommer du til bruge det i hverdagen? Er det kun når du skal sige/skrive dit fulde navn?

Jeg vil da gerne høre navnene i en pb - Men kun hvis du selv har lyst til at skrive dem.


Jeg vil af med mit nuværende og har villet det i mange år, men føler at jeg mangler et navn hvis jeg kun har mit fornavn og efternavn. Umiddelbart kun når jeg siger mit fulde navn, men nok også mere end jeg gør idag, da jeg skammer mig over at have hans mellemnavn af ufattelig mange grunde.
0
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Nyt mellemnavn?

Indlægaf limitededition » 28. apr 2016, 18:03

Muspel skrev:Hvad med din mormors fornavn?

Hvis det var mig, ville jeg ikke skifte til et 'fornavn'- mellemnavn, hvis der ikke er et, der betyder noget for dig. Så hellere et begreb, som du gerne vil 'have med dig.
Fx:
vilje
Sejr
Sommer
Skov
Lund

.... Men skal det være et fornavn, så svinger 'Marie' hvis godt som mellemnavn med det meste.


Det er også en god ide. Tibbler foreslog Liv. Som egentlig godt kunne fungere, og egentlig også kendetegner min mormor, i den forstand at hun hver gang hun har været syg, har kæmpet og kæmpet til hun var på benene igen fordi hun gerne ville leve! :)
1
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Nyt mellemnavn?

Indlægaf limitededition » 28. apr 2016, 18:04

Lathyrus skrev:Jeg synes Marie går til det meste :)

Andre bud kunne være Sofie, Viktoria eller Karoline.

Men det er svært når man ikke kender de navne det skal sættes sammen med. Du er velkommen til at sende PB hvis du har lyst :)


Jeg forstår godt at det er svært uden at kende navnene, det er også kun for at folk jeg kender ikke finder mig herinde. :) Sender lige en pb.
0
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Nyt mellemnavn?

Indlægaf Guldfisk » 28. apr 2016, 18:25

Jeg kan godt lide Liv.
1
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Nyt mellemnavn?

Indlægaf limitededition » 28. apr 2016, 18:26

Guldfisk skrev:Jeg kan godt lide Liv.


Min veninde og kæreste har godkendt Liv og synes det passer godt med resten af mit navn. Tror der er taget en beslutning. :)
9
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Nyt mellemnavn?

Indlægaf Rapfisk » 29. apr 2016, 12:59

Det kan godt lyde meget tungt, hvis to navne efter hinanden slutter på den samme lyd, men det måtte komme an på det konkrete.

Jeg ville ikke vælge et navn, der starter med e, særligt ikke, hvis det udtales med tryk på første stavelse, for man kommer let til at snuble over de to lyde - eller trække dem til én.

Edit: Okay, så kan jeg lære at læse hele tråden. Jeg synes, Liv er fantastisk flot som mellemnavn :)
1
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Livets forhold"