Hvad så med toiletbørsten?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvad så med toiletbørsten?

Indlægaf Lulu » 4. maj 2016, 11:42

ajnaM skrev:Hahaha, jeg havde helt glemt tråden om toiletbørste-opvaskemaskinen. :lol: Åh, det var sjovt.

Jeg ved sgu ikke, hvor tit jeg skifter min. Ikke noget, der minder om hver tredje måned. Jeg tror ikke engang, vores er i brug så ofte. Er det noget, I andre bruger sådan på daglig basis? Jeg føler ikke rigtig behovet, må jeg indrømme. :genert:


Jeg bruger toilebørsten hver søndag når jeg gør badeværelse rent. Så skrubber jeg lige toilet også. Ellers er den jo i brug hvis der er knap så lækre ting op ad kummen som ikke går væk ved skyld.
0
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Hvad så med toiletbørsten?

Indlægaf ajnaM » 4. maj 2016, 12:11

Lulu skrev:
Jeg bruger toilebørsten hver søndag når jeg gør badeværelse rent. Så skrubber jeg lige toilet også. Ellers er den jo i brug hvis der er knap så lækre ting op ad kummen som ikke går væk ved skyld.


Ah ja, vi bruger den selvfølgelig, når vi vasker toilettet. Men der bliver den jo netop ren. (Eller så ren, som den nu bliver, når dens funktion er at rengøre toilettet...)
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Hvad så med toiletbørsten?

Indlægaf Daphne » 5. maj 2016, 21:04

Vi har haft vores toiletbørste i flere år - det må åbenbart være god kvalitet, for den er slet ikke træls at se på. Den er sort, så det hjælper nok også. Den ser nærmest ny ud. Den kommer aldrig tilbage i det lukkede hylster uden at være skyllet godt. Og så bliver den gjort ren sammen med toiletrens/desinficerende rengøringsmiddel, når der gøres toilet rent.
Jeg synes faktisk, det er lidt noget miljøsvineri bare at bruge i kort tid og smide ud i et væk - hvor klamme er folks toiletter lige? Børsten bliver jo gjort ren sammen med toilettet - det gør den i hvert fald herhjemme. Jeg synes ellers jeg er hys med bakterier...
Når det er sagt, så har jeg set mange klamme børster hos andre, der burde skiftes - eller bare skylles inden de blev sat tilbage i den som regel hvide skål med udsigt til lorte-vand :badr:
Men tænker de billige børster hurtigt bliver trælse og klamme i forhold til de lidt dyrere...
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvad så med toiletbørsten?

Indlægaf Wizzze » 5. maj 2016, 21:46

Lismaens skrev:Kom lige til at tænke på tråden her :-D

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... us/6069724


Bare indrøm, hvem herinde er det der har været på spil? :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad så med toiletbørsten?

Indlægaf Annione » 6. maj 2016, 00:46

Min blev skiftet sidste år. Efter 10 år. Den var ved at blive en smule klam.
1
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Hvad så med toiletbørsten?

Indlægaf thomassneum » 6. maj 2016, 06:07

Angelina skrev:Det må være flere år siden jeg købte en ny ... altså den er jo klam første gang den har været i brug ... så så længe den virker, beholder jeg den... eller, altså, hvis jeg skifter farvetema / finder noget jeg synes ser fedt ud, kan jeg da godt finde på at købe en ny, men det sker altså ikke i tide og utide.

(Debatawards 2016: Debattens klammeste debattør: Angelina)



This..

Min kan enda have lidt papirrester osv. på. Det generer mig ikke synderligt.
Jeg har dog en tendens til at få gjort den "pænere", når jeg skal have gæster. ...hmm.. så lidt må det jo gå mig på. :gruble:
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad så med toiletbørsten?

Indlægaf kidkomb » 6. maj 2016, 06:13

Der er et eller andet naturstridigt ved at gøre en toiletbørste rent.
Sådan nærmest poetisk.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Hvad så med toiletbørsten?

Indlægaf Mocca » 6. maj 2016, 07:15

Jeg kan så undre mig over, hvordan pokker, der kommer papirrester på folks toiletbørster?
Man har vel skyllet ud, før man skrubber?
1
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14444

Re: Hvad så med toiletbørsten?

Indlægaf Mangoness » 6. maj 2016, 08:30

Mocca skrev:Jeg kan så undre mig over, hvordan pokker, der kommer papirrester på folks toiletbørster?
Man har vel skyllet ud, før man skrubber?


Jeg tænker umiddelbart, at den måske bliver brugt til et tilstoppet toilet? :gruble:

Billede

I stedet for at bruge en svupper? :genert:

Billede

Jeg kan dog ikke forestille mig, at en toiletbørste er særlig effektiv til et tilstoppet toilet :gruble:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Hvad så med toiletbørsten?

Indlægaf Zombie » 6. maj 2016, 22:46

Jeg finder det hamrende ligegyldigt, hvor ren den børste, der skal rense lort af mit toilet, ser ud til at være. Den er ramt af pest fra første brug, og jeg skal ikke spise af den.

Jeg skifter den, når der sidder lorterester, som ikke kan skylles ud. Det er måske 1-2 gange om året.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1696
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3244

Re: Hvad så med toiletbørsten?

Indlægaf klumphen » 7. maj 2016, 18:03

Mocca skrev:Jeg kan så undre mig over, hvordan pokker, der kommer papirrester på folks toiletbørster?
Man har vel skyllet ud, før man skrubber?
Nogle gange kan der samle sig luft under noget af papiret, så det bliver ved med at flyde ovenpå mens man skyller ud :cuss:
Så står man der med børsten i hånden og overvejer - gider jeg vente på at jeg kan skylle igen, eller...
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Hvad så med toiletbørsten?

Indlægaf Anne Droid » 9. maj 2016, 16:38

Bøtte skrev:Jeg er så glad for IKEAs billige toiletbørster i sort, at jeg en overgang havde 10 stk på lager (til to toiletter), men så mente min mand at grænsen var nået.

Jeg skifter jævnligt men ikke med fast interval.

Jeg har en gang været på offentligt toilet, hvor både lugten og kummen var så ulælker, at jeg måtte forlade det igen med kvalme, på vej ud så jeg toiletbørsten som var så klam, som jeg aldrig har set det før. :badr:
Det var i IKEA af alle steder. De benytter sig tydeligvis ikke selv af deres billige toiletbørster.


Ikeas toiletter er fantastiske. Jeg har selv taget billedet på toilettet i ikea i Odense, så jeg ved det ikke er photoshop :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Klimatosse
Brugeravatar
Lady Murtagh
Indlæg: 20
Tilmeldt: 18. maj 2016, 09:49
Kort karma: 1
Geografisk sted: Varde
Likede indlæg: 21

Re: Hvad så med toiletbørsten?

Indlægaf Lady Murtagh » 18. maj 2016, 12:33

Jeg vil også kun have sort børste med sorte hår. Skifter den efter behov. Hader virkelig lokumsvand i skålen - ad!
1

Tilbage til "Livets forhold"